Wysłany: 2017-11-12, 13:55 Fiat 124 Spider '79 2.0
Hej
Dnia 11.11.2017 stałem się nowym właścicielem Spidera. Samochód pochodzi z Niemiec. Rocznik 79, silnik 2.0 cm3.
Samochód jest w bardzo dobrym stanie. Całe zawieszenie jest nowe, układ kierowniczy nowy.
Oczywiście chciałbym kompletnie odrestaurować samochód. Rozbieram do gołej karoserii, następnie drobna blacharka i na nowo cały lakier.
Później składam wszystko na regenerowanych, odnowionych lub nowych elementach.
Oraz pytanie na sam początek, gdzie regenerować lekko popękane plastiki i deskę rozdzielczą? Chodzi mi sklejenie popękanych elementów i ponowne pomalowanie, tak aby doprowadzić deskę i plastiki do stanu idealnego.
Będę się chwalić postępami prac w tym temacie.
Czy są tutaj właściciele Spiderów z Śląska?
_________________ Fiat 124 Spider
'79r 2.0 cm3
Ostatnio zmieniony przez mes 2017-11-22, 00:19, w całości zmieniany 1 raz
Nie chcę obszywać skórą, dlatego, że chciałbym zachować maksymalnie oryginalność. Widziałem dużo na allegro takich Spiderków z obszytą deską i tunelem środkowym bo to najszybsze i najmniej pracowite zadanie. Już rozmawiałem z magikiem od takich rzeczy, i powiedział, że "damy radę". Zrobi, że będzie jak oryginał.
Skleja deskę żywicami, klejami, oraz uzupełnia ubytki. Następnie dobiera kolor i maluje deskę. To tak w skrócie. Jeśli będzie ładna pogoda to wrzucę dokładne fotki jak to wygląda przed i po.
Zaczynam pracę z samochodem w ten weekend. Zima będzie pracowita
Nie będę zanudzać Was masą zdjęć. Będę dodawać najważniejsze punkty "programu".
Prace idą szybko. Około 20 godzin spędzonych w garażu i nie ma już wnętrza oraz całego tyłu.
Następne prace to rozbiórka przodu, demontaż silnika i osprzętu, skrzyni biegów i wału z dyfrem.
Skrzynia i dyfer do uszczelnienia. Reszta idzie do mycia i porządnej regeneracji.
Jestem na tygodniowym szkoleniu i skrzynie sprawdzę po przyjeździe.
Co myślicie o tym, aby zmienić tą kierownicę na tą z drewna? Ten sam wieloklin? Bardzo mi się ta drewniana podoba ale nie wiem czy podejdzie pod CS-2 z 79 roku.
Samochodem zajmuję się blacharz. Kilka wstawek, kilka poprawek i leci na lakiernie. Drobnostki z www.spider-point.com jadą już do PL żeby Spider był dopieszczony do maksimum. Silnik w remoncie, okazał się pewien problem z jednym tłokiem oraz totalnie zakamieniałymi i zasyfionymi kanałami wodnymi- Spider został w porę uratowany. Jak na ten moment prace w skrócie wyglądają tak:
-kompletna renowacja deski rozdzielczej i tunelu środkowego (nie obszywam skórą, doprowadzam do maksymalnego oryginału!!!)
-kompletna renowacja foteli i kanapy skórą naturalną
-kompletna renowacja silnika (remont techniczny oraz wizualny- szkiełkowanie i malowanie)
-Regeneracja osprzętu silnika
-poprawianie elektryki
-poprawki blacharskie, a następnie lakiernik
Do końca grudnia wszystko ma być gotowe, jedynie fotele i kanapa pod koniec stycznia.
Pytanie do Was. Jaki kolor wybrać, doradźcie mi! Oryginalny "Cherry Red" czy z palety Ferrari "Rosso Scuderia"?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum