"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Spider 124 1.4 T Lusso 2017
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Spider 124 1.4 T Lusso 2017
Autor Wiadomość

arturski 


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-09-20, 12:53   Spider 124 1.4 T Lusso 2017

Fajnie że jest to forum bo Spider niezależnie od roku modelowego jest w Polsce autem egzotycznym.
Pod koniec kwietnia kupiłem i odebrałem Spidera z ostatniej serii czyli 2016-........ Auto było sprzedane jako nowe bez przebiegu w sieci dilerskiej Fiata, rok produkcji 2017. Jak zapewne większość z Was wie jest on produkowany na bazie Mazdy MX5 z inna nieco stylistyka nadwozia i silnikami Fiata 1.4 turbo o mocy 140KM i 240Nm momentu i z tego co się orientuję zawieszeniem dostrojonym przez Fiata. Autko jak wygląda każdy wie :-D Mnie nie ukrywam bardziej podobał się od Mazdy bo wolę styl bardziej klasyczny ale najpierw były przymiarki do MX5 bo cena Spidera powalała podstawowa Mazda 89 tys zł a podstawowy Fiat 115 tys zł - procentowo różnica znacząca. Tak się za tę cenę Fiat sprzedawał że zrobili znacząca, ba nawet bardzo znaczącą przecenę i tak oto zostałem posiadaczem wersji Lusso czyli najbogatszej za cenę podstawowej Mazdy :mrgreen
Na dzień dzisiejszy bo z ciekawości wszedłem na stok Fiata Basica można mieć za 88-86 tys czyli zupełnie rozsądnie jeżeli ktoś byłby zainteresowany ale to oczywiście chwilowa wyprzedaż.

Lusso wizualnie różni się skórzaną tapicerką (mnie się udało nawet dostać dwukolorową), felgami 17, światłami przeciwmgielnymi, srebrny obramowaniem przedniej szyby i jakimiś tam bajerami w postaci jakiś tam reflektorów samo-coś tam i ich spryskiwaczami. Silniki są takie same.

Obecnie mam 11 tys km na liczniku spożytkowane na weekendowe wyjazdy bo to nie jest auto na daily car choć oczywiście na upartego można go tak używać. Bagażnik jednak mały (140 l), drzwi się otwierają jak w sporej stodole.

1.4 T jak to turbo rwie w przedziale 2000-4000 obr/min, pali uważam mało bo mnie wychodzi od 5.8 przy jeździe spacerowej (60-90), 7.5 (autostrada ok 130 na tempomacie) do ... 14.8 jak się wchodzi na 200+ :-D

Ta wersja nie ma szpery (Abarth ma) więc bączki jest trudno kręcić bo po sekundowym drifcie wszystko się stabilizuje

Trudno pisać o plusach i minusach bo PLUSEM jest to że to jest takie autko jakie jest a MINUSEM że to nie SUV rodzinny :mrgreen: - generalnie dla kogoś kto to lubi, to coś co wynika z jazdy roadsterem.

Dach składa się i rozkłada mechanicznie w 2-3-4 sek i może to zrobić nawet słaba kobietka z miejsca kierowcy.

To chyba z grubsza wszystko no może jeszcze to że wzbudza ono sensację na drodze co widać po oglądających się ludziach ale zapewne jest to związane z bardzo małą ilością jeżdżących po naszym kraju egzemplarzy.

Jakieś pytania - proszę pisać.

Mam też nadzieję że może jakiś inny posiadacz tej wersji modelowej zawita na forum i się odezwie.

Kilka fot potraktowanych zmnieszaczem.
Ostatnio zmieniony przez arturski 2019-09-20, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

arturski 


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-09-20, 12:57   

Foty

a4.JPG
Plik ściągnięto 23183 raz(y) 33,69 KB

a3.JPG
Plik ściągnięto 23183 raz(y) 42,92 KB

a2.JPG
Plik ściągnięto 23183 raz(y) 45,57 KB

a1.JPG
Plik ściągnięto 23183 raz(y) 43,5 KB

 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2019-09-20, 22:06   

Faaaajne auto !!! :mrgreen:
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1535
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2019-09-21, 05:35   

Super autko, dizajnem bije mazde na glowe. Szkoda ze srodek wzieli z Miaty a nie zrobili swojego:(
Szkoda ze sie marnie sprzedaje bo Fiat niestety rezygnuje ze Spidera .....takie chodza plotki
Miejsca na forum sie znajdzie nawet dla najnowszych Spiderow ....bez obaw;)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

arturski 


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-09-21, 12:03   

Słyszałem te plotki/informacje, w UK ponoć już jest niedostępny. Sprzedaje się w USA i trochę jeździ we Włoszech tylko (co sprawdzałem) w tych krajach podstawowy Spider jest nieco tańszy od Mazdy. W PL Mazda jest najtańsza bo 99 tys ND2 z silnikiem 182KM podczas gdy w USA 25700$ a we Włoszech ponad 28500 Euro czyli w PL MX5 tania jak barszcz :-)
Jak zakończą produkcję to zostanie najkrócej produkowanych autem czyli egoztykiem :mrgreen:

Wracając do wątku głównego czyli tego konkretnego egzemplarza to:
- przy 6 tys km wymieniłem profilaktycznie olej i filtr w ASO żeby nie stracić gwarancji, olej mógł być w sumie tylko jeden a mianowicie Selenia w tym przypadku wybrałem Selenie K 5W30, Fiat nie daje innym olejom rekomendacji na swoją normę :-/ . Po wymianie oleju silnik stał się żywszy przy niskich obrotach (900-1200) bo wcześniej miał tendencję do dławienia a nawet gaśnięcia przy ruszaniu bez podnoszenia obrotów. Nie jest to tylko przypadek mojego egzemplarze bo testujący na YT też na to narzekali. Teraz się znacząco poprawiło. Moze na dotarcie leją .... no sam nie wiem co ale jakiś specjalny olej.
- auto jeździ w prawdzie tylko w suche dni no chyba że go deszcz spotka na trasie i na zimę idzie w odstawkę do garażu to jednak biorąc pod uwagę kiepskie zabezpieczenie Mazd zabezpieczę chyba Krownem całość. Boje się trochę z myślami czy Krown czy coś mocniejszego ale mazać podwozie smołą ...? Chcę żeby auto służyło te 15-20 lat bo raczej kolejnej weekendowej zabawki nie kupię :lol:
- biały lakier jest zwykły, nie jest metalizowany, pokryłem woskiem Fusso i pomimo kilku myć ładnie kropelkuje, chce zrobić ceramikę ale ponieważ robią przy tym korektę to poczekam raczej rok czy dwa i dopiero jak będą jakieś mikro rysy to to zastosuje

Sensu innej dłubaniny przy tym aucie nie widzę.

PS
Co do wnętrza MX i Spidera to Spider ma inną czcionkę zegarów, kierownicę i boczki drzwi bo w MX góra jest lakierowaną blachą a Spider ma na całości tapicerkę.

Jeszcze taka może dla niektórych ciekawostka a mianowicie światłą dzienne gasną przy zaciągnięciu ręcznego i dopiero przy ruszaniu zapalają się ponownie. Po odbiorze nawet pojechałem do ASO bo nie mogłem wyczaić co z tym jest ale siedzieli nad tym ponad 0.5h i sami nie widzieli co i jak , pod komputer chcieli podpinać itp, stanęło że się dopytają co mogło paść a ja podjadę jeszcze raz :mrgreen: dopiero chłopaki z forum MX'a mi to wytłumaczyli.
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1535
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2019-09-22, 20:52   

Kurde jak masz idealny lakier to kladz ceramikę no bo chyba po to to jest zeby rysy sie nie robily???:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

arturski 


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-09-23, 14:18   

andreoz napisał/a:
Kurde jak masz idealny lakier to kladz ceramikę no bo chyba po to to jest zeby rysy sie nie robily???:)


Masz z tym jakieś doświadczenie? Bo ja to rozumiem tak że przed położeniem ceramiki jest polerka, która mikro rysy niweluje ale też zdziera trochę lakieru więc po co za wcześnie to robić. U mnie auto stoi w garażu i tylko okazjonalnie jeździ tzn w weekendy głownie. Nie jest narażone na otarcia jak w dailycars.
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1535
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2019-09-23, 22:49   

Nieeee nie mam ceramiki, moj lakier jeszcze sie do tego nie nadaje;)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

arturski 


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-10-20, 20:34   

Auto zostało zabezpieczone Krown'em. Trochę się lało z niego na początku, przejechałem ok 400km, wyciekało nawet z bocznych kierunkowskazów, umyłem, kolejne ponad 100km i już nie ma śladów. Jak patrze jak to auto jest zrobione w sensie plastikowości to myślę że dobrze że nic nie rozbierali :)
 
 

stpman 

Dołączył: 11 Gru 2019
Posty: 5
Skąd: Pszczyna

Wysłany: 2019-12-18, 12:25   

Witam,

Pozwolę sobie zadać właścicielowi autka kilak pytań :)

1. Jak oceniasz możliwość użytkowania 124 jak daily w okresie wiosenno-letnio-jesiennym? (Z drugim autem na zimę i zła pogodę) ?
2. Jak sprawuje się ta jasna tapicerka? Słyszałem, że ma tendencję do łatwego brudzenia się i odbarwiania np. od spodni..
3. Jaki koszt OC? Standardowy, czy liczą sobie ekstra za sportowe auto?
4. Bagażnik wystarczy na weekendowy wypad z żoną? ;)
5. Jak spalanie?
6. Jak system multimedialny Mazdy? Ok, czy raczej kiepski?
7. Skrzynia manualna (serce) czy automat (rozum) ? Tutaj mam dylemat, a że chce kupić używkę to cena nie gra roli.
8. Dlaczego nie Abarth 124 Spider? :D

Pozdrawiam
Kamil
 
 

arturski 


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-12-18, 17:49   

1. Jak oceniasz możliwość użytkowania 124 jak daily w okresie wiosenno-letnio-jesiennym? (Z drugim autem na zimę i zła pogodę) ?
- każdy ma inną wytrzymałość cieplną i to jest podstawa, poniżej 10 stp nie jeżdżę ani cabrio ani motorem ale za to jestem w stanie jechać 200+ z odkrytym dachem i uważam że to super uczucie choć są różne opinie
2. Jak sprawuje się ta jasna tapicerka? Słyszałem, że ma tendencję do łatwego brudzenia się i odbarwiania np. od spodni..
- ja ma skórzaną, jasną, nie ma z nią żadnych problemów, z drugiej strony trzeba dbać o każde auto – sprzątać i myć
3. Jaki koszt OC? Standardowy, czy liczą sobie ekstra za sportowe auto?
- ja mam pakiet na to auto od dilera AC+OC ok 2500,00, nie wiem jak liczą w przypadku indywidualego ubezpieczenia bo mam zarejestrowanych ok 7 pojazdów na siebie i od każdego liczą inaczej (pzu), burdel totalny bez możliwości analizy jak to się liczy, nie podpowiem ile Tobie wyjdzie
4. Bagażnik wystarczy na weekendowy wypad z żoną? ;)
- uważam że spokojnie TAK
5. Jak spalanie?
- 5.8 przy 60-90 do 15 przy 200+, realnie jadąc autostradą ok 130-140 i dynamicznie w mieście 8.5-9.0 można się zmieścić
6. Jak system multimedialny Mazdy? Ok, czy raczej kiepski?
- mało korzystam, nie wykorzystuje wszystkich softwerowych mozliwości sprzętu ani w aucie ani w telefonach :)
7. Skrzynia manualna (serce) czy automat (rozum) ? Tutaj mam dylemat, a że chce kupić używkę to cena nie gra roli.
- ja mam manula i lubie manual, nie mam automatu w żadnym aucie
8. Dlaczego nie Abarth 124 Spider? :D
- bo Abarth 2 razy droższy

To ma dawać frajdę, podobać się, myślenie tylko realistyczne raczej nie do tego auta :)
 
 

stpman 

Dołączył: 11 Gru 2019
Posty: 5
Skąd: Pszczyna

Wysłany: 2019-12-18, 18:46   

arturski napisał/a:

To ma dawać frajdę, podobać się, myślenie tylko realistyczne raczej nie do tego auta :)


I właśnie dlatego zastanawiam się czy nie pójść po całości i nie kupić Abartha :)

To auto ma dawać głównie fun w weekend i wozić tyłek do pracy w tygodniu.

Dzięki za odpowiedź w temacie :) Na wiosnę chyba jeszcze przejadę się Mazdą MX-5, niestety Fiatem i Abarthem nie mam możliwości się przejechać, chyba będę musiał kupić w ciemno :D
 
 

arturski 


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-12-19, 22:14   

Jeździłeś kiedyś takim roadsterem cabrio?
Takie auto wg mnie ma sens jak ktoś jest w stanie jeździć bez dachu i mu nie przeszkadza że trochę wieje. Czytałem opinie że da się tak jeździć ale do jakiś 100km/h bo później to już "łeb urywa" - ja spokojnie po autostradzie mogę jechać 130-140 a jeździłem i ponad 200 oczywiście z topdown bo inaczej to nie ma sensu mieć cabrio (wg mnie).
Nie jestem mały (186 cm i 115kg) i doskonale się mieszczę i nie narzekam na mało miejsca ale trzeba się przysiąść tylko nie w puchowej kurtce bo tak zeszłej zimy testowałem z żoną MX5 i odpuściliśmy na początku bo było ciasno. Spidera kupiłem na zupełnym spontanie po 2 godz negocjacji nie oglądając nawet - jak odbierałem zobaczyłem go pierwszy raz i byłem zachwycony i jechało się od razu super (Poznań - Wawa).
Reasumując to albo to auto i ten "styl" pokochasz albo żadne takie auto nie dla Ciebie i lepszy np Mustang w zamkniętej wersji.
W MX5 masz silnik wolnossący a 124 turbo, lubisz piłować na wysokich obrotach to Mazda lubisz mieć "ciąg" od 2000 tys obr to 124.
124 jest uważam świetny do normalnej dynamicznej jazdy.
124 nawet w Lusso nie ma szpery więc praktycznie bokami nie polatasz na co drugim zakręcie ale możesz za to szybko i bezpiecznie pokonywać zakręty bo geometria i środek ciężkości jest taki sam jak w Abarthcie czy MX5. Jak na tor to MX5 2.0 albo Abarth bedzie lepsze ale do jazdy po ulicach to masz 240Nm podczas gdy w MX5 mniej a w Abrathcie 250Nm a jeździ się momentem a nie piłowaniem na moc.
Ceny: nowe MX5 z 2.0 184 KM poszło strasznie w górę i to już ok 140 tys zł, Abartha nowego chyba nie kupisz a mało używany to też ponad 100 tys zł. Nowego 124 Lusso wyrwiesz za ok 90 tys zł a były 124 Basic jeszcze niedawno za ok 85. Nie wiem jakim budżetem dysponujesz ale wg mnie auto nowe to nowe a nie coś albo robione z rozbitka albo jakieś katowane demo. Mam obok firmę co ściąga auta z USA to przychodzą porozwalane i je odbudowują więc widzę jak to wygląda.

Do przemyślenia :-D

https://www.youtube.com/watch?v=qgp81YRAYb0
 
 

stpman 

Dołączył: 11 Gru 2019
Posty: 5
Skąd: Pszczyna

Wysłany: 2019-12-20, 19:34   

Niestety nigdy nie miałem okazji przejechać się cabrio czy roadsterem.
Także jeszcze nie wiem jak to jest :)
Mam w planach zrobić jazdę testową MX-5, zobaczymy jakie będą wrażenia.
Ciekawą opcją jest także MX-5 w wersji RF - trochę cabrio, trochę coupe (czyli Targa) - rzecz do przemyślenia.

Ja osobiście lubię silniki z turbo, mam teraz T-Jet w Tipo i jeździ się przyjemnie :)

Na tor raczej się nie wybieram, auto bardziej do spokojnego bujania się po okolicy, z opcją dynamicznej jazdy. Czasem wypady w Beskidy - Kubalonka, Salmopol :)

Ja także jestem zwolennikiem kupowania nowych aut, ale 124 jest (była?) Zbyt droga...

Budżet jak mam w planach przeznaczyć to około 60k zł, obecnie takie auta chodzą po 70k zł (Niemcy). Wiadomo jakiś serwis, naprawy, opony, kosmetyka to zawsze +5000zł.
Generalnie to chciałem za Bravo kupić jakiegoś jeździka klasy B, ale uznałem, że jak m dać 60k zł za nową Fiestę czy Corsę to wolę zrobić raz w życiu coś głupiego i kupić roadstera :)

P.S dzięki za link do forum MX-5, poczytam z ciekawością :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2023  

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 31