iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 23:12 Spider CS1/iudex
Witam,
Od niedawna jestem w?a?cicielem spiderka – CS1 wersja ameryka?ska ( rok prod. 1973 ). Auto zosta?o zakupione w Niemczech. Od 1997 r. samochód jest wyrejestrowany i od tego - czasu wed?ug informacji poprzedniego w?a?ciciela -nie je?dzi?o. Stan blacharki oceni? nale?y na bardzo dobry, w zasadzie nie wida? korozji, auto ma dobrze zakonserwowane podwozie. W?a?ciciel wymieni? ca?e zawieszenie, hamulce – wszystko wygl?da na nowe. Auto zabra?em z rozebranym ?rodkiem tj. konsol? – trzeba b?dzie to z?o?y? i chyba wymieni? tapicerk?. Auto jest niemal kompletne, w?a?ciciel podarowa? kilka cz??ci podwójnych. Silnik, po wyczyszczeniu kopu?ki odpali?, pracuje równo ale w?a?ciciel powiedzia?, ?e na IV cylindrze brak kompresji - 6.5. Czekam na pierwsz? jazd?, ale wcze?niej musz? wyczy?ci? zbiornik paliwa i w?o?y? klocki hamulcowe. Jako ?e nie mam zbyt du?o do?wiadczenia w robieniu spiderków to pozwol? sobie w niedalekiej przysz?o?ci zapyta? Kolegów o pewne rozwi?zania.
71.jpg
Plik ściągnięto 31983 raz(y) 47,75 KB
Ostatnio zmieniony przez andreoz 2015-08-22, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 16 razy Wiek: 102 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 539 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-03-17, 07:36
jak blacha zdrowa to z górki... pozostaje tylko zabawa z detalami
4 cylinder powiadasz ? zrób prób? olejow? - czy to pier?cienie ( pomiar po zalaniu olejem t?oka - ot ma?a strzykaweczka ~20ml )
sprawd? czy nie przedostaj? si? spaliny do uk?adu ch?odzenia - wtedy przyczyn? jest uszczelka g?owicy g?ównie silniki z Φ t?oka 84mm 1756ccm i 1995ccm , jest przedmuch do ma?ego otworka blisko kraw?dzi 4 cylindra z ty?u silnika .
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 11:30
No w?a?nie zderzaki - ale to wersja ameryka?ska i tak chyba tam by?o- zmienia? to ? Dosta?em ekstra zderzak od w?a?ciciela do modelu BS1. Cieszy mnie stan blachy- jedyne p?cherzyki korozji zauwa?y?em na ??czeniach tylnej klapy. Auto by?o przemalowane na kolor czarny ( komora silnika jest w kolorze czerwonym ). Po wymontowaniu baku widoczna jest czerwona farba. W miejscu po zbiorniku paliwa ?adna czysta blacha.
W zbiorniku paliwa jest du?o "smo?y" i nieczysto?ci - jaki? osad, bo chyba wszystko sta?o zalane od 16 lat 10 l. paliwa. Czym i w jaki sposób wyczy?ci? zbiornik paliwa? S? jakie? ?rodki chemiczne ?eby usun?? wewn?trz zbiornika osad?
Pomógł: 16 razy Wiek: 102 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 539 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-03-17, 11:36
wylej to i wlej 2l p?ynu do,,czyszczenia p?dzli" zostaw zamkni?te do?? szczelnie na par? dni ,
wylej to przep?ucz benzyn? -powinno pu?ci? ( to co masz tam to koncentrat odparowanego paliwa)
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 13:18
Czyli te zderzaki, a w zasadzie odboje, zosta?y dorobione - pomy?l? nad mo?liwo?ci? przywrócenia oryginalnego wygl?du.
A co do zbiornika paliwa to wylali?my z niego ponad 10 l. br?zowego paliwa. Element podaj?cy benzyn? do uk?adu ( ten przy p?ywaku ) by? ca?y zalepiony substancj? smolist?, do tego stopnia, ?e przy próbie odpalenia w ogóle paliwo nie wychodzi?o z baku. Je?eli chodzi o p?yn do czyszczenia p?dzli to mam rozumie?, ?e mowa o rozpuszczalniku???
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 13:40
To prosz? napiszcie nazw? ?rodka, którym to wyczy?ci?.
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 13:45
A co do zderzaków to chyba kto? w Stanach bawi? si? w ma?y tuning, bo równie? tylne lampy nie s? oryginalne ( s? od toyoty ) - b?d? musia? zmierzy? gabaryty, ale wydaje si?, ?e kto? wycina? z ty?u otwory ?eby te lampy zmie?ci? - wi?c powrót do orygina?u mo?e by? problematyczny z uwagi na ubytki blacharskie.
Pomógł: 16 razy Wiek: 102 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 539 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-03-17, 16:37
oczywi?cie ! wszystkie gumy pracuj?ce przy paliwie do wymiany - niech sobie niszczy
20 letnie -fiata gumy przy zbiorniku to z definicji szmelc - a zw?aszcza pomi?dzy pomp? i ga?nikiem , oraz powrót paliwa do zbiornika - pompa paliwa te? wymaga wymiany membrany 1 olejowej i 2 warstwowej paliwowej - je?li masz szcz??cie i 6 ?rubow? pomp? - to podejdzie SAMA membrana od 125p/poloneza ale trzeba prze?o?y? trzpie? ze starej .
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 18:25
A co z paskiem rozrz?du? Auto sta?o 16 lat i chyba nale?y wymieni?. Gdzie taki pasek kupi??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum