"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Spider 124 /1981/2.0/Andreoz
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Spider 124 /1981/2.0/Andreoz
Autor Wiadomość

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

  Wysłany: 2010-08-31, 16:29   Spider 124 /1981/2.0/Andreoz

Witam
Zawsze podobały mi się starsze samochody, jeździło się różnymi autami ale zawsze sobie obiecywałem takie "auto od święta" które będzie stało w garażu i czekało aby się nim przejechać:)). Jakiś czas temu zakochałem się w klasyku jakim jest Ford Capri, przez dwa lata czytałem wszystko na jego temat, Żona słuchała moich achów i echów powoli przekonywując się do tego auta. W końcu jest........na drugim końcu Polski .....okazja........ dwa tygodnie negocjacji........kupuje. Moje wszelkie założenia co do oryginalności samochodu zostały złamane!!!Miał być w 100% oryginał okazałą się szczepanem z nieoryginalnym silnikiem, hamulcami, wspomaganiem i wieloma innymi patentami. Myślałem że się do niego przekonam ale jednak nie dałem rady:)Sprzedałem go bardzo szybko. Fiat Spider zawsze gdzie tam był w marzeniach jednak pierwszeństwo miał zawsze Ford Capri jednak przyszedł taki dzień gdzie sytuacja się odwróciła:)To Spider zajął pierwsze miejsce, i znowu rok szukania, czytania, achów i echów z ta jednak różnicą że Kochana Żona również "wpadła" w sidła Pająka:))i tak oto parę tygodni temu staliśmy się właścicielami pięknego Fiata Spidera z roku 81:)))Moje obawy co do przejazdu z miejsca zakupu do miejsca zamieszkania okazały się niepotrzebne:))Autko bez problemu pokonało pół Polski (550 km), problemów też nie było w związku z papierowymi tablicami na jakich jechałem (auto z Holandii) a które bardzo się martwiłem (tzn o ewentualną kontrolę panów z drogówki:))
Ogólnie droga bez przygód poza tym że nagle zniknęły mi gdzieś wycieraczki:)), oraz to że zgubiłem korbkę do opuszczania szyby (nie mogę sobie tego wybaczyć!!!!) Ogólnie autko jest w super stanie:
- blachy/ lakier stan super
- skórzana tapicerka stan super, do czyszczenia
- poszycie dachu, nówka
Do zrobienia jest elektryka bo troszkę jest namieszane
- pali bezpieczniki od wycieraczek
- uszkodzony włącznik awaryjnych
- włącznik świateł drogowych do wymiany
- ogrzewanie się gdzieś nie domyka i troszkę dogrzewa (a może tak ma być bo to kabriolet jest???)
- zepsuty czujnik temperatury silnika (wskazówka poprawnie wskazuje tylko jak auto jest na wolnych obrotach, jak auto wchodzi na wyższe obroty to wskazówka zaczyna szaleć a potem pokazuje tylko minimum)
- wiatrak na chłodnicy włączany jest manualnie poprzez przełącznik w kabinie (trza to wywalić i zrobić to poprzez czujnik temperaturowy co by sam się włączał)
Do do późniejszych planów to:
- chromy na zderzakach do poprawy
- zakupy, zakupy, zakupy tj lusterka w chromie, chromowany stelaż na tylną klapę .itd
Jeżeli ktoś jest chętny pozbyć się lusterek i stelażu to chętnie zanabędę:))
No właśnie a jeżeli chodzi o takie gadżety to to zostaje tylko niemiecki/amerykański e-bay? czy są jakieś inne źródła jeszcze?
Silnik 2.0 na wtrysku na tej trasie nie wziął grama oleju, dynamika, super, zawieszenie twarde, autko fajnie trzyma się drogi:))Przede mną teraz walka w WK, rzeczoznawcami oraz konserwatorami zabytków ponieważ auto będzie rejestrowane na zabytek.
Pozdrawiam
Andrzej
 
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-09-03, 18:48   

Witam
Troszkę zakupów ostatnio było, czeka na montaż:)
- stylowe car audio
- lustereczka w chromie:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2010-09-13, 14:56   

ładnie fajne ;-) parę detali i nóweczka sztuka :-) ja nie mam sie czym pochwalić w czwartek dopiero kolor :-(
Ostatnio zmieniony przez andreoz 2011-04-12, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-09-18, 19:17   

Witam
Ładny to on dopiero będzie:)). Wymaga dopieszczenia:))Aha lusterka pokazane powyżej poszły dalej w świat, rozpakowałem je ładnie z pudełka pooglądałem iiiii.............sprzedałem bo okazały się plastikowe(sprzedawca zapewniał że to metal):)Więc nadal szukam ładnych chromowanych lusterek zewnętrznych CROMODORA, VITALONI inne też mogą być:)). Rozstaw śrub 60 mm. Jeżeli ktoś ma to proszę o kontakt:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-09-19, 17:10   

Witam
Aby utrzymać ciągłość historii mojego fiata skopiowałem mojego posta z "DZIAŁU PRAWNEGO" a więc lecimy dalej:.....:)


Jeszcze przed zakupem planowałem ze mój Spider będzie rejestrowany na zabytek wiec czytałem, układałem plan, co, kiedy jakie dokumenty, jakie koszty itd. Zacząłem od rzeczoznawcy z którym poszło w zasadzie gładko:))On namówił mnie abym sam sobie zrobił BIAŁE KARTY. Myślę sobie OK dam rade, przy okazji zaoszczędzę parę stów:))Poza znalezieniem w 160 tys mieście punktu gdzie ktoś mi wydrukuje BIAŁE KARTY na papierze o właściwej gramaturze i w dodatku na formacie A3 poszło gładko:))Samo zrobienie KART to nie problem ale jak wchodziłem i pytałem o wcześniej wspomniany wydruk to brzmiało to mniej więcej tak: ''łeeeee panie my to najwyżej na 160 g drukujemy:)''. Po zatwierdzeniu BIAŁYCH KART przez konserwatora jadę do Urzędu Celnego aby upewnić się ze auto jest zwolnione z podatku akcyzowego:))Dostaje odpowiedz: '' taaaak auto jest zwolnione z akcyzy bo przeciez to jest zabytek (nawet miałem orzeczenie konserwatora zabytków o zwolnieniu z podatku akcyzowego)ale zaświadczenia o zwolnieniu z akcyzy nie wydajemy .........bo nie, bo auto jest zabytkowe i przecież nie musimy wydawać takiego zaświadczenia.....'' Myślę OK skoro tak mówią panowie celnicy to tak musi być:))Jadę dalej Urząd Skarbowy: tu poszło wszystko gładko. Dalej........Stacja Kontroli Pojazdów........zajeżdżam do pierwszej ''eeeeeee paaanie my tu nie wiemy ile to kooooosztuje a to a tamto'' Stacja nr 2: '' paaaanie to jest duuuuużo roboty.........to trza cztery stronie na kompiuterze wypełniać..............paaaanie nie ma czaaasu na toooo, a poza tym to mi się nie chce...........'' Nosz k.....a mac myśle sobie....... Na stacji nr 3 poszło wszystko gładko, ludzie mieli odpowiednie podejście, widać bylo w ich oczach ten błysk jak zobaczyli auto z ich młodosci '' ojjjj paaanie to ma silnik z milafiori...........ale to były auta.........'':))Z odpowiednimi papierami na luzaka wpadam do wydzialu komunikacji gdzie nasz a rozmowa wyglądała tak:
-WK ''paaanie brakuje opłaconej akcyzy''
-ja ''auto jest zwolnione z podatku akcyzowego''
-WK '' nie zarejestrujemy auta bez tej opłaty
-ja '' W UC powiedzieli ze nie trzeba płacić
-WK '' a my potrzebujemy......................no i jeszcze pan musi RECYCLING oplacic''
-ja '' no jak RECYCLING???na zabytek???Przecież się nie płaci!!!!
-WK '' a my potrzebujemy...........bez tego nie zarejestrujemy
-ja '' "&pound;$%&pound;$%$!!!!!!!''
Jadę do UC a tam ''te głupie baby w WK nie znaja sie na przepisach, ble ble ble ,nie musi pan opłacać podatku,damy panu xsero dziennika ustaw ktory to reguluje''
Wracam do WK i mowie co usłyszałem pokazuje xsero a Mile Panie '' to nam nie wystarczy.............nosz k....a mac sobie myslę obieg zamknięty.........no nie da sie tego przejsc:)). Wracam do UC i wale prosto do Naczelnika UC i przedstawiam cala sytuacje. Ten bierze dokumenty i twierdzi ze muszę opłacić podatek akcyzowy..........RECE MI OPADLY. Tłumacze ale jak ...........auto na zabytek, ze sie nie placi , pokazuje pamiery od konserwatora.............On na to ze przepisy się zmieniły rok temu i auto zeby bylo zwolnione z podatku akcyzowego musi miec 30 lat. .............No rece mi opadly moj fiat ma 29.........!!!:((
Wiec na ten czas mam przygotowane już pismo do BANKU OCHRONY ŚRODOWISKA z prośbą o zwrot podatku recyclingowego który to niesłusznie zapłaciłem, gdyż pracownik WK wprowadzil mnie w blad. W przyszłym tygodniu idę do UC opłacić akcyzę .
A więc lecimy dalej. Podczas kolejnej już wizyty w Urzędzie Celnym jestem zmuszony do opłacenia akcyzy 3.1% wartości samochodu:(((Szlak mnie trafia no ale co zrobić!!!Przepisy się podobno zmieniły i teraz aby auto było zwolnione z akcyzy musi mieć 30 lat. Z papierami, opłatami itd jadę do Wydziału Komunikacji, a tam pani wielce przestraszona że skoro w Urzędzie Celnym zażądali mi akcyzy na mój zabytek to może ona nie powinna rejestrować tego na żółte blachy????. Po prostu krew mi odeszła z głowy............Ale spokojnie wyjaśniłem jej że to tylko w Urzędzie Celnym się zmieniły przepisy co do wieku aut zabytkowych!że prawo do rejestracji na żółte tablice nadal mają auta od 25 lat wzwyż z odpowiednią oceną!!!Pani pomyślała chwilkę .............i stwierdziła że CHYBA mam rację.......!!!Nooooooo nareszcie. Wypisała papiery, wydała żółte tablice ale jeszcze na odchodnym kolejny raz popisała się nieznajomością przepisów wysyłając mnie prosto do ubezpieczyciela no bo przecież auto w dniu rejestracji musi być ubezpieczone. Nie pomoło tłumaczenie że przecież to zabytek i że nie musi mieć ciągłości składkowej, dalej upierała się przy swoim na co ja jej odpowiedziałem że od razu idę do PZU...........zamykając drzwi :))I tak oto zakończyłem długą drogę wyrabiania zabytkowych tablic gdzie maksyma że łatwiej wyrobić żółte papiery niż żółte tablice potwierdziła się w 100 procentach:)Przynajmniej mam prosty do zapamiętania numerek:)))
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

mario222

Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 106

Wysłany: 2010-09-19, 19:53   

Ciekawa historia ;-)
Ja mialem wiecej problemow z panią,ktÓra pracuje u konserwatora zabytkow,ale w sumie wszystko poszlo gladko.
Jak sie chce ,to ze wszystkim mozna sobie poradzic :lol:
Gratuluje żÓłtych tablic i witamy w klubie.
 
 

mario222

Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 106

Wysłany: 2010-09-19, 20:02   

Czy ktoś wie,jakie sa ograniczenia poruszania sie samochodem na żÓłtych tablicach?
Podobno nie mozna jezdzic po zmroku i poruszac sie po autostradzie?
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-09-19, 21:12   

Witam
Ograniczenia sa podane w karcie z badan technicznych przy przegladzie zerowym. Sa tam wypunktowane np:
-zakaz przewozu osob
-zakaz jazdy po zmroku
-zakaz jazdy po autostradach
-zakaz jazdy z predkoscia ponad 100km
Wiecej nie pamietam. Diagnosta zaznacza odpowiedni punkt z zakazem. Wiec jezeli na badaniach pan Ci niczego nie zaznaczyl to znaczy ze mozesz wszystko:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

mario222

Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 106

Wysłany: 2010-09-20, 00:57   

Czyli mogę wszystko 8-)
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-09-20, 19:22   

mario222 napisał/a:
Czyli mogę wszystko 8-)

Uuuuuu jeeeeeeaaaa możesz wszystko.......:))

a umnie kolejna "zdobycz":))Po wyczyszczeniu wyglądają jak nÓwki:) (na zdjęciu jeszcze nie czyszczone)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2010-09-20, 20:03   

cześć chmm ta nowa zdobycz to nie łada? przypadkiem?
 
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-09-21, 08:47   

Witam
Łada, Fiat 125 Polonez:))Wyglądają prawie jak oryginał:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-09-22, 15:36   

Witam
Przyszedł wreszcie czas na poznanie prawdy:"jak wygląda podłoga w moim Spiderku":)) Po wyjęciu wszystkiego ze środka oraz po mozolnym usunięciu mat bitumicznych z podłogi ukazał się pięęękny widok zdrowej blachy:))). Pod fotelem pasażera była po prostu blacha jak z fabryki

pod fotelem kierowcy blacha miała rdzawy nalot ale po jego usunięciu też super jak na trzydziestoletnie auto:))Gdzieś pod tymi matami bitumicznymi było troszkę wilgoci i rdza zaczęła utleniać podłogę.

Jak już wspomniałem po po mozolnym usunięciu mat bitumicznych, wyczyszczeniu wszystkiego do gołej blachy poleciały w kolejności warstwy:
- FOSOL do odrdzewienia tego co zostało w zakamarkach (przemyty benzyną ekstrakcyjną)
- CORTANIN F -to na wszelki wypadek gdyby jakieś ogniska rdzy gdzieś zostały (przemyty benzyną ekstrakcyjną)
- CYNKAL- dwie warstwy
- w przyszłości będzie jeszcze jakiś chlorokauczuk
Teraz mogę spać spokojnie podłoga wygląda tak:

Nie przewiduję żadnych mat bitumicznych pod ktÓrymi mogłaby się zbierać wilgoć, planuję tylko zwykłe maty filcowe do wygłuszenia ktÓre raz na jakiś czas będzie można wyjąć i przesuszyć jeżeli będzie taka potrzeba:))Poza tym rozebrany i naprawiony został włącznik świateł awaryjnych i ty samym naprawiły się kierunkowskazy. Rozebrany i naprawiony został rÓwnież włącznik świateł. Wycieraczki też już działają bez zarzutu:))Wszystko jest fajne w takich autach weźmy takie przełączniki czy włączniki, nie działa? rozbierasz składasz poprawnie i działa:))Nie jak dzisiejsze jednorazÓwki za grubą kasę:))
Boczki tylne rÓwnież zostały naprawione ich naprawa opisane są w dziale GARAŻ/WNĘTRZE ale żeby utrzymać w jednym wątku doprowadzanie mojego autka do wymarzonego stanu tutaj podaję LINKA gdzie można przeczytać jak naprawa przebiegała:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-11-19, 13:57   

Witam
Ciąg dalszy perypetii związanych z odzyskaniem opłaty recyclingowej:)Telefon do mnie:
FOŚ-Dzwonię z Funduszu Ochrony Środowiska, otrzymaliśmy pana dokumenty sprawa będzie rozpatrzona pozytywnie ale przysłał nam pan kopię wpłaty 500 złotych a my potrzebujemy oryginał
JA- Oryginał został w wydziale komunikacji Miasta .............. gdyż był niezbędny do rejestracji
FOŚ- Panie z Wydziału powinny oddać po zakończeniu rejestracji
JA- nie oddały.

Dzwonię do Wydziału komunikacji miasta.............
JA- potrzebuję dowodu wpłaty opłaty recyclingowej na samochÓd taki i taki wpłąconej w dniu takim i takim
Pani z WK - ale pan rejestrując samochÓd zabytkowy w ogÓle nie powinien takiej opłaty robić
SZCZęKA MI OPADŁĄ NA PODŁOGę..............!!!
JA- ale Panie twierdziły że beż tej opłaty nie zarejestrują mi auta!!!
Pani z WK- ble ble ble ble ............
JA - czy mogę odzyskać dowÓd wpłaty?
Pani z WK- tak oczywiście

Dzwonię do fana z FOŚ
JA- odzyskam opłatę i wyślę panu oryginał
FOŚ- Wiem Pana dowÓd wpłaty znajduje się w WK miasta...................właśnie przed chwilą tam dzwoniłem..................Panie z WK bez problemu wydadzą panu ten dowÓd
JA - OK wyślę jak najszybciej,
Po tym już wiedziałem dlaczego zostałem tak mile obsłużony w WK, szanowne panie z WK musiały troszkę spanikować jak zadzwonił do nic pan z FOŚ i troszkę pewnie opieprzył z powodu nieznajomości przepisÓw:)))
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2010-12-03, 01:33   

Witam
Dziś otrzymałem zwrot opłaty recyklingowej. Calutkie 500 złociszy:))he he he. Jak ktoś płacił przy żÓłtych blachach to niech się postara o odzyskanie.
Pozdro
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2023  

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 27