"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Skrzynia biegów do Spidera
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: andreoz
2016-08-22, 18:09
Skrzynia biegów do Spidera
Autor Wiadomość

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2014-12-03, 11:18   

4-ka to bieg bezpośredni 1:1- masz więc wydarte tam synchronizatory - każdy warsztat co robił poloneza naprawi to.
 
 

kacperix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 148
Skąd: DW

Wysłany: 2015-01-26, 08:39   

koledzy czy ktoś by mógł potwierdzić numery katalogowe sprzęgła do 2.0
215mm
20zębów
valeo 003344
sachs KF215-01

jak by ktoś był w stanie załtwić lub miał taki komplet to chętnie przygarnę, niestety dostępność w PL dośc słaba więc trzeba będzie się poratować ebajem
_________________
każda wydana złotówka na auto to dobrze wydana złotówka...
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2015-01-27, 13:36   

tarcza croma 215/20
fiaty 1,8 215/20
tarcza ducato 2.0215/21
to na początek :mrgreen:
wpisujesz na allegro ,w wyszukiwarce fiat 215
I masz np:FIAT ULYSSE 1.8 2.0 09.92-96 docisk
udaj się do sklepu z częściami porównaj , a nie szukaj na ebaju ;-)
No chyba że lubisz przepłacać :-P
części takie jak sprzęgła są znormalizowane i występują w wielu modelach nie tylko 124 spider
 
 

kacperix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 148
Skąd: DW

Wysłany: 2015-01-27, 16:12   

dzięki !auto-matic, po raz kolejny...
sprawdzę czy coś podpasuje...
patrząc na aukcję znalazłem taki zestaw: http://allegro.pl/sprzegl...5005258307.html

w którym praktycznie wszystko paramtery są takie same jak w valeo 003344:
ilość zębów 20
fi215
profil piasty 20,11x23,17

zerknę w sklepie czy to nie będzie odpowiadać, ostatecznie na ebay 700pln wyjdzie więc też nie jakiś kosmos..
_________________
każda wydana złotówka na auto to dobrze wydana złotówka...
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2016-08-06, 22:13   

Ciekawostki -skrzynia Kacperixa ze spiderka ,czyli seat

oraz ,,dzwon'' też seata!

a tu obie skrzynie: lewa spider/seat , prawa argenta model 131


Różnice wymiarowe - 131 wał minus 75mm
dźwignia biegów + 100mm do tyłu


a tu skrzynia poloneza (po lewej) i spiderka
trzy wodziki od biegów sa inne - trzeba je zamienić

widać też slimaki i reduktory do napędu prędkościomierza - je też trzeba zamienić aby pozostały wskazania zgodne z tylnym mostem - tu 10/39
Ostatnio zmieniony przez !auto-matic 2019-09-14, 13:57, w całości zmieniany 4 razy  
 
 

kacperix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 148
Skąd: DW

Wysłany: 2016-08-09, 10:05   

już się nie mogę doczekać aż będzie poskładane i biegi będą wchodzić jak masełko :)
_________________
każda wydana złotówka na auto to dobrze wydana złotówka...
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2016-08-11, 20:36   

skrzynia od poldka tak cicha , że słychać tylny most :-/
1.wymieniamy z przodu skrzyni (dekiel)dzwon
2.wymieniamy (cięgna)wodziki ( 3-szt)
3.wymieniamy tylny dekiel wraz mechanizmem zmiany biegów
4.do skrzyni pasuje idealnie komplet uszczelek od poloneza - poza uszczelką u góry -dekla lewarka , tą musiałem sam dociąć po obrysowaniu elementów .
co do reduktorów napędu prędkościomierza - wymiana nie jest zawsze konieczna
polonezy 1500 miały mosty 10/41 - jak ulał do starszych spiderków 1,8 i 1,6 .
polonezy 1600 miały mosty 11/43 - czyli 3,90909... w zasadzie to samo co w spiderkach 2.0 10/39 (3,9) .
Oczywiście sprawa opon... ale wzorcowy dla poloneza wymiar to 165/80/13 ,185/70 r13
to w zasadzie średnica jak w spiderku .
bo podstawowy fabryczny rozmiar opon spiderka to też 165/80/r13
poniżej jakiego typu najlepiej szukać tzn.
z plastikowym złączem wstecznego biegu
a "wstawka" na reduktorze wskazuje na model z wtryskiem z ostatich lat produkcji 96^
błękitna farba na reduktorze prędkościomierza pokazuje że skrzynia współpracowała z mostem 10/41
[url][/url]
stan ogólny skrzyni można ocenić po ściągnięciu dekla :
nie powinno być żadnych drutów (resztek sprężyn synchronizatora ) czy innych drobin metalu poza mułem na korku z magnesem .
spuszczony olej nie powinien być jak farbka "złotol"
lecz lekko mienić się szaro-metalicznie najwyżej.
Nie powinien być też czarny lub z "glutami" - bo to pokazuje fatalną eksploatację długo bez zmiany oleju a co gorsze ratowanie skrzyni cudami technologii chemicznej.
Obecnie ceny skrzyń poloneza są na rozsądnym poziomie 150-300zł
Każdemu komu skrzynia " śpiewa lub gwiżdże" radziłbym poszukać - bo cichsza skrzynia nie będzie , ale wraz z czasem - głośniejsza to i owszem !
 
 

Rado-st 

Wiek: 49
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2019-07-30, 06:30   

kacperix napisał/a:
już się nie mogę doczekać aż będzie poskładane i biegi będą wchodzić jak masełko :)

Jaki reduktor (napęd prędkościomierza) pasuje do spidera? Po wyjęciu mam na nim napis SEAT. Ma 15 zębów. Czy od Poloneza 1600 będzie pasował, czy tylko orginalny (no właśnie, co to za Seat?)
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2019-07-30, 16:52   

No dobrze - a coś więcej o samochodzie ? rocznik silnik ? i Co się stało reduktorowi ?
Bo na razie mogę Ci tylko wskazać sprzedawcę do którego napisz zapytanie o ilość zębów >>reduktor ?

Tu jest aukcja :>>reduktor 7/15 od poloneza 1,6

ale za tą cenę lepiej kupić całą skrzynię biegów od poloneza za 240 zł
skrzynie tej konstrukcji były licencjonowane - w tym Twoim przypadku pochodziły od Hiszpańskiego seata 132 , robili je też Turcy ( tofas 131) i Argentyńczycy (fiat 125 DOHC) , oraz lada cccp , Korea południowa (KIA 124) no i oczywiście FSO
>> skrzynia biegów

tu informacja jakie mosty i jakie zębatki w polonezie
most 4,5 - reduktor ?
most 4,3 - reduktor 5/12
most 4,1 - reduktor 7/16
most 3,9 - reduktor 7/15
most 3,7- reduktor 5/10
 
 

Rado-st 

Wiek: 49
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2019-07-31, 15:45   

!auto-matic napisał/a:
No dobrze - a coś więcej o samochodzie ? rocznik silnik ? i Co się stało reduktorowi ?
10

Fiat Sport Spider 2000 z 1979 roku. Z USA oczywiscie. Reduktor kreci się ale nie napędza linki, czyli jest „wytarty” pewnie wewnątrz. Skrzyni jeszcze nie robiłem. Chce to zrobić po sezonie razem z silnikiem.


Dzieki za informacje. To poszukam na aukcjach.
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2019-07-31, 17:11   

A ! to zrób tak - kup jakikolwiek reduktor tego typu i przemontuj zębatkę - z moich prób wynikało że zębatka i napęd linki obracają się 1:1 - pomalowałem markerem obie części i po ponad 10 obrotach były dokładnie tak samo względem siebie .
Z tego wynika że tylko zębatka ma znaczenie ( no i ślimak na wale skrzyni biegów) reszta ma wyprowadzić tylko napęd w kierunku licznika .
Zębatka jest zamocowana na wałku i zabezpieczona sprężynką wycinkiem koła z drutu.
W sumie to bardzo proste !
Jak widzisz z moich poprzednich postów masz most 3,9 i reduktor 7 ślimak- 15 zębatka.
A jak Ci pracuje skrzynia ? Czy na 3 i 5 nie wyje (porównaj z odgłosami na 4 )
 
 

Rado-st 

Wiek: 49
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2019-08-16, 11:03   

Pisałem z gosciem, który miał z 15 zębami. Okazuje się, ze jak powierzyliśmy, to jest o cm zasługa. Poczekam do zimy i wtedy kupie u Schuminskiego z innymi częściami. Teraz pojeżdżę do końca sezonu.

Czy jes głośna? Jak kupiłem Spidera, to była w niej szklanka oleju. Była bardzo głośna po zalaniu i uszczelnieniu. Do tego buczenie sprzęgła, mimo jego wyremontowania. Teraz wszystko cichnie i szczerze? Pojeżdżę do zimy i przy remoncie silnika ogarne skrzynie. Głośna była na 1 i 2, potem cisza. Biegi ciężko wchodzą, może to wina synchronizatorów??
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2019-08-16, 17:22   

Latem ciężko wchodzą ? Hmm... A jaki olej masz w skrzyni sam kupowałeś czy mechanik Ci zalał ? Bo wygląda to na wyciszenie gęściejszym olejem , a wtedy ubocznym objawem są ciężko wchodzące biegi . Sprzęgło może hałasować na luźnych kołkach łapy , po prostu tłucze się bo ma wyrobione bolce - na luzie to słychać albo łożysko - podczas naciśnięcia pedału sprzęgła.
W dalszej perspektywie powinieneś rozglądać się za skrzynią poloneza bo z tej niewiele wyciśniesz - dobre lata to ma za sobą .A Schuminski kosztuje co nieco i tą kasę do tej skrzyni wyrzucisz w błoto lepiej przeznaczyć na inne potrzeby spiderka.
A po wtóre są różnice w ilości zębów i dzięki temu polonezowska skrzynia jest o wiele cichsza !
Co byś nie zrobił ze starą skrzynią spiderka to i tak będzie gorsza od polonezowskiej :
1 głośność pracy
2 V bieg szybszy wyraźnie 0.9 vs.0,8 czyli 12% mniejsze obroty na trasie .!
masz na 2 obrazkach poniżej widok na duże oraz małe koła V biegu : lewa skrzynia- polonez , prawa spider

 
 

mes 

Wiek: 30
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 90
Skąd: Rybnik

Wysłany: 2019-12-11, 10:29   

Panowie,
Będę teraz wyciągać skrzynie z Spidera, ponieważ nie ma ju z możliwości wbicia biegu trzeciego bez zgrzytu. Teraz pytanie, czy jak mam już skrzynię wyjętą to wymieniać wszystko tzn. Każdy synchronizator, każde łożysko zmieniać, czy tylko wymienić synchronizator biegu trzeciego?
_________________
Fiat 124 Spider
'79r 2.0 cm3
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2019-12-11, 14:36   

Po co to robisz ? jak są dostępne sprawne skrzynie poloneza ?
a poza 3 biegiem była cicha i wszystko było ok ?
Jeśli tak - zmień sprężynę (jeśli tam jest ,a nie zmielona na dole) i synchronizator.
Do tego trzeba rozebrać skrzynię w zasadzie w drobny mak - i tak wtedy zobaczysz co trzeba jeszcze!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2023  

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 25