Ostatnio mam trochę kłopotów z chłodnicą,pewnie wiek już swoje robi.
Jakiś czas temu troszkę mi przeciekała.Uszczelniłem ja jakimś proszkiem wsypywanym do obiegu.
Jakiś czas było dobrze,ale ponownie zaczyna uciekać płyn,a do tego silnik zaczyna sie szybko nagrzewać.
Mam nadzieję,że wymiana chłodnicy załatwi wszystko.
Zastanawiam się,czy jej nie regenerować,ale myślę,ze chyba skuszę sie na kupno nowej.
Dzisiaj dotarła chłodnica zamówiona w Austrii.
W następnym tygodniu zostanie zamontowana i ruszamy dalej w trasę:)
Mam pytanie do fachowców.Czy warto przerabiać gniazda zaworów w głowicy silnika na benzynę bezołowiową?
Na razie zawsze przy tankowaniu dolewam jakiegoś specyfiku.
Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 180 Skąd: Gdańsk/Trójmiasto
Wysłany: 2011-09-23, 20:11
mario222 napisał/a:
Mam pytanie do fachowców.Czy warto przerabiać gniazda zaworów w głowicy silnika na benzynę bezołowiową?
Na razie zawsze przy tankowaniu dolewam jakiegoś specyfiku.
Przepraszam was ale myślałem, że ten problem dotyczy starszych modeli ale dla pewności zapytam: czy u mnie, w Spiderze 2000 z 1980r. mogę lać bez problemu bezołowiową jeśli nie robiłem takich operacji? Wiem, że takie rzeczy robi się przy starszych samochodach no ale w 80r. już chyba bezołowiówka była w powszechnym użyciu? Nie wiem, za młody jestem. Wyprowadźcie mnie z błędu, jeśli się mylę.
Silnik był robiony zanim kupiłem Spidera.
Jeżdzi doskonale.
Nie wiem tylko,czy te gniazda są utwardzone.
Jak mogę to sprawdzić?
Może niepotrzebnie leję ten dodatek?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1538 Skąd: Nienadówka
Wysłany: 2011-09-23, 21:29
MarioUtd napisał/a:
Przepraszam was ale myślałem, że ten problem dotyczy starszych modeli ale dla pewności zapytam: czy u mnie, w Spiderze 2000 z 1980r. mogę lać bez problemu bezołowiową jeśli nie robiłem takich operacji? Wiem, że takie rzeczy robi się przy starszych samochodach no ale w 80r.
Podłączam się do tematu?:)
_________________ Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1538 Skąd: Nienadówka
Wysłany: 2011-09-27, 18:58
Witam
Reszta dyskusji przeniesiona do tematu BENZYNA DO SPIDERA A GNIAZDA ZAWOROWE
Dzięki MarioUtd za reakcję:)Jeżeli ktoś kiedyś zauważy że dyskusja zboczyła z wątku tematowego proszę o info na forum:)
_________________ Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2011-09-28, 12:07
przepraszam za off-topa ale temat wymagał lekkiej korekty
MarioUtd napisał/a:
no ale w 80r. już chyba bezołowiówka była w powszechnym użyciu?
Hmmm...
raczej nie - ale temat był znany firmom samochodowym...
w 84' jechałem poprzez RFN ,szwajcarię , francję i andorę - ale tylko coś takiego było chyba u szwajcarów , pozostałe : kraje spotykałem tylko na przeciętnych stacjach 2 typy
Normal (~E94) i Super (~E98)
ale w szwecji w 88' była PB-less ! (tańsza niż pozostałe !)
to tak z mych obserwacji
Wczoraj próbowałem wymienić chłodnicę.Próbowałem,bo niestety kupiona okazała się za wysoka.A niby zamawiałem taką,która pasuje do silnika 1800 i jest do Fiata 124 Spider.
Będę próbował ją odesłać,a dałem do regeneracji starą.
Czy ktoś z Was miał podobne problemy?
Dlaczego chłodnice sprzedawane w sklepach z częściami do Spidera są takie wysokie.
Przecież to nie mieści się w komorze silnika bez przeróbek!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum