Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2013-08-30, 17:27
No cóż , temperatura oleju jest pochodną temperatury bloku i szczególnie głowicy
jeśli ustabilizujemy ją niżej ok 85°C a nie 92° te 7-8 stopni poprawi zdecydowanie lepkość oleju - chłodnica oleju jest dobra ale , też powinna mieć termostat z bocznym zimnym obejściem - jak filtr oleju pełnego przepływu
jako że spider jest autem ,,sezonowym'' nie jest to rzeczywiście zbyt istotne
gdyż olej latem ma poprawną temperaturę przy starcie silnika , a nawet można stosować do niego przy znacznym zużyciu i przebiegu z dobrym skutkiem oleje do diesla ( wyższa lepkość przy tej samej temperaturze pracy).
Ale nie za darmo - wiecej pali (opory ruchu wewnetrzne) i ciut leniwiej reaguje na przyśpieszenie,
dlatego ten stary jak motoryzacja ,, patent '' stosuje się zazwyczaj gdy na wolnych obrotach pomiguje konrolka ciśnienia (potrafi też się się zepsuć !)
Wyczynowe fiaty z silnikiem DOHC miały chłodnicę oleju gdy podnoszono im moc i zachodziło słusznie domniemanie że użytkownik będzie kożystać z danego mu potencjału mocy.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2013-09-02, 14:58
Wszystko co piszesz się zgadza , ale zawsze jest ale :) temperatura cieczy chłodzącej nie mówi nic o temperaturze silnika temp oleju 130 st , temperatura wody około 100 st przy agresywnej jeździe, a montaż chłodnicy olejowej stabilizuje te temperatury. Montaż tego pomysłu nie jest niczym nowym, ( a z tego co wiem to olej silnikowy gotuje przy 130 st). wersja Stradale miała 128HP a to wersja cywilna auta nie wyczynowa, coś fiat miał na myśli stosując ten paten z chłodnicą oleju. Nie można porównywać też Argenty ze Spiderem który ma naprawdę ciasno pod maską i kiepskie chłodzenie komory silnika.
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2013-09-02, 21:11
Z tym luzem w argencie jakieś legendy krążą ...
chłodnica -mała :gabaryty jak 125p - ale bardziej wydajna
dostępu do rozrusznika z góry nie ma , a w IE to rąk się nie wciśnie ,no luzu jest nieco ale przy wydechu tylko , przekładnia kierownicza i wspornik pośredni dostępne z nadkola ...
wymiana rozrusznika ... ech ! z kanału !
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1538 Skąd: Nienadówka
Wysłany: 2014-01-13, 22:26
Eeeee no Jackal nie rób tajemnicy:)he he he. Temat bardzo interesujący, powiedz jak z mocowaniem czy trzeba jakąś rzeźbę robić itp, jak z wymianą oleju w aucie itp itd.....:)
_________________ Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-01-14, 08:27
Moi drodzy nie robiłem tej modyfikacji sam, tylko kolega wiec nie znam szczegółów. najważniejsza jest stopka olejowa z termostatem który załącza dodatkowy obieg chłodnicy. gdzie może być zamontowana temat dowolny nie ma żadnej rzeźby bo spidery csa miały chłodnice olejową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum