miro-1980
Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 00:18
Super,
Ciekawe rozwi?zanie> wiele powiedzuia? by wykres z hamowni (ale nie nadwoziowej bo to nic nie daje , ale silnikowej). Ja jestem bardzo sotro?ny bo widzia?em wiele razy jak po przeropbklach silnik mia? gorsze osi?gi ni? przed nimi. Oczywi?cie to o czym mówisz (sekwencyjny wtrysk, mapowanie, etc. ) to zupe?nie inna bajka i technologia XXi wieku.
Musi to bole? facetów we wspó?czesnych autach jak w?chaj? Twoje spaliny spod ?wiate? ...
Jak wszyscy wiemy:
1/ moc jest w g?owicy
2/ moc sprzedaje auta , moment wygrywa rajdy.
3/ poza moc? i momentem s? jeszcze prze?o?enia skrzybni i dyfra
4/ ani moc ani moment ani prze?o?enia nic nie dadz? jak nie wiesz co robisz
Tak?e auto z silnikiem 140-160 hp wcale nie musi przregrywa? z autem, które ma 120 hp.
Sprawa jest bardziej z?o?ona ni? "ostre wa?ki i duze ga?niki" ....
Ja na razie zamieni? swój 2.0 wtrysk na 2.0 ze 132 na 2 x 40 IDF (jakie? 160 hp i ok. 170Nm momentu na 4-1 (z du?ym do?em). Chcia?bym by max moc by?a przy ok 7000 RPM. Ciekawe jak to b?dzie je?dzi?. Teraz ma nie wi?cej ni? 85-90 hp bo to niekombinowany Amerykanin z fabryczn? kontrola emisji.
Docelowo 1.8 na 2 x 44 IDF i zobaczymy co jeszcze sie uda ... by by?o zblio?one maksymalnie do homologacji z 1972 r.
Mam nadziej? ,?e nie b?dzie gorszy od 131 i nie b?dzie trwa?o to tak d?ugo. Jestem za stary ?eby czeka? 7 czy 8 lat . Ale 2 late to rozs?dny czas na dopracowanie szczegó?ów tym badziej ,?e po zrobieniu 131 cz?owiek co nieco ju? wie .... Po drodze - mam nadzieje -b?dzie kup? zabawy.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1507 Skąd: Nienadówka
Wysłany: 2014-12-05, 01:27
Có? za dyskusja....emocje.....s?uchamy dalej.....:)Miro pochwal si? tym 131:)
_________________ Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
miro-1980
Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 01:47
Parafrazuj?c Dyzm? "Troch? akcji nie zawadzi" - staje sie ciekawiej LOL
Nie bardzo mam czas na opisywnie projektu 131 , bo ostatnia dyskusja by?a do?? absorbuj?ca ... ale jak by by?y jakie? pytania w zakresie specyfikacji rajdowej i lub przygotowania 131 lub 124 do sportu - ch?tnie odpowiem..
PS: najwieksz? frajd? w odbudowie jest poznawanie szczegó?ów technicznych. Okazuje sie bowiem ,ze to wcale nie jest takie oczywiskte ani proste. Nad sprawa hamulców do 131 abartha sp?dzi?em pewnie ponad rok. Przy okazji cz?owiek zamienia sie w badacza historii motoryzacji i zaczyna swobodnie porusza? sie w przepisach FIA od za?acznika J od 1961 do 1980 i zaczyna co? kuma?. To jest naprawd? fascynuj?ce i zajmuje najwi?cej czasu. Ale polecam wszystkim fascynatom .To zeje---sta zabawa.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-12-05, 08:13
Witajcie , no je?dzi si? na momencie a konie s? wersj? reklamow? auta. W obecnej chwili do z hamowania musz? jeszcze dotrze? silniczek dok?adnie i wtedy si? nad tym zastanowi?. Puki co tak jak mówisz i ja wcze?niej nadmieni?em skrzynia i most zosta?y stare ?e s? odbudowane to nie zmienia faktu ?e nadaje to teraz bardziej do driftu .... ze wskaza? GPS , licznika brak?o hehehe faktycznie ucieka si? ze skrzy?owa?,. moc niestety wymusza wi?ksze opony 13" to za ma?o. Ale zabawa jest przednia. Drugi spider jest podobny w budowie do twojego 1800 silniczek na garbatych t?okach , wa?ki Catcams, zawory wi?ksze ze 130 TC IDF 40 , 4-1 , ch?odnica oleju, i tego typu pierdo?ki. Puki co pod pierzyn? czeka na doko?czenie brak?o mi czasu :)))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum