"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Spider CS1/iudex
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Spider CS1/iudex
Autor Wiadomość

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2014-03-17, 23:27   

Cały rozrząd dostaniesz w sklepie bez problemu. Co do zbiornika to ja swojego nie czyściłem wewnątrz o co pytasz bo nie było to konieczne- pomalowałem go tylko z zewnątrz podczas konserwacji podwozia . Ale zbiornik wewnątrz można wyczyścic po pierwsze tak jak sugerują koledzy z forum, po drugie ja bym podszedł do tego w następujący sposób:
Demontujemy zbiornik, demontujemy wszystkie rurki z niego wychodzące, demontujemy pływak itp. Zabezpieczamy wszystkie otwory co by się przez nie nic nie lało wcześniej wrzucając do środka z kilo małych śrubek lub gwoździków:)zalewamy wszystko benzyną tzn tak z litr czy tam dwa i dajemy teraz jakiemuś silnorękiemu do potrząsania:)Stary indiański sposób mówi coś o tym żeby przymocować ów zbiornik z taką zawartością do sprzętu budowlanego typu betoniarka lub czegoś podobnego i załączamy na jakiś czas. Ale to tylko w przypadku kiedy silnorękiego pod ręką brak:) Benzyna i gwoździki/śrubki wyczyszczą nam każdy syf ze środka jedyne czego potrzeba to cierpliwości:). Po oczyszczeniu zbiornika będziemy mieć gołą blachę od środka bo pewnie wszystkie fabryczne zabezpieczenia nasz patent usunie. Więc aby zbiornik nie rdzewiał od srodka można kupić FERTAN czy cuś podobnego (pytamy pana googla albo cuś).Link do środka typu FERTAN tak dla potomnych: KLIK
Ufff ale siem spisałem .......:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2014-03-18, 09:34   

Fertan po problemie :)
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-26, 18:03   

Koledzy, gdzie dostanę przewód gumowy, który znajduje się pomiędzy wlewem a bakiem. W sklepach mówią, że nie mają, może od jakiegoś modelu pasuje? Tak to wygląda:
http://www.alfa-fiat-spid...php?iID=4888972
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-29, 20:37   

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach w silniku 1.8?
Dziś zrobiliśmy próbę olejową. Oto wyniki- pierwszy właściwy a w nawiasie po oleju
I - 8,1 ( 10 )
II - 7,2 ( 10,5)
III - 7,5 ( 12 )
IV - 7 ( 12)
Co Wy na to?
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2014-03-29, 21:41   

nie za rewelacyjnie...
bierze olej? jak niewiele to jeździć dalej...
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2014-03-30, 09:09   

dlatego motoru minimum 8.5 ale wszędzie . jak masz po 7 to wiele się nim nie pocieszysz jak jest zdrowy 10.5 a lux było 11 wiec sam widzisz co masz
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-30, 10:55   

No to silnik do roboty będzie - kupując auto miałem świadomość i godziłem się na to. Wychodzi na to, że pierścienie. Co proponujecie - generalkę?
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2014-03-30, 14:06   

rozbierz pomierz zużycie gładzi - może tylko pierścienie nowe , a jak czopy bez owalu to nowe podłożyć panewki .
A jak wszystko wytarte - nic tylko kapitalka...
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-05-05, 14:44   

Witam ponownie,
Mam pytanie. Szykuje mi się remont silnika. CS1 wersja amerykańska. Silnik 132A1.040.4 (chce robić górę i dół ) bo jak olej zimny to smarowanie pokazuje między 20 a 40, jak się zagrzeje to spada niemal do zera- choć lampka się nie świeci, dodatkowo brak kompresji-o czym już pisałem. Moje pytanie: co mogę kupić w Polsce a co trzeba kupić na zachodzie żeby porządnie zrobić silnik i uzyskać moc jaką miały europejskie egzemplarze? Jakie mogą być koszty cześć zamiennych i ewentualnej robocizny?
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2014-05-07, 06:34   

132A1.040.4 DOHC 1756cc ø 84.0mm ↑79.2mm st spr 8.0:1 fazy :5-53/53-5 Carb. Federal 86
Jeśli to ten silnik to lepiej go ,,zmodyfikuj" bo stopień sprężania jest jak w 126p
i moc kalifornijskiego patentu jest zbliżona do poloneza 1,6 a to porażka...
niskie ciśnienie powodują panewki i zużyta pompa oleju (luzy) oraz w tej rodzinie DOHC
panewki 3 wałków - napędu pompy oleju+ aparatu zapłonowego (singiel gażnik) oraz 2 wałki
w głowicy .
Dla tej wersji wałki rozrządu - ich fazy są cieniutkie i dławią silnik 1,8 oraz egr do wywalenia
spaliny do cylindra napycha ponownie , o ile w dieslu to da się znieść to w gaźnikowcu to cierpienie kierowcy ;-)
do zmiany w zasadzie głowica , lub przynajmniej kolektory i gaźnik i wałki
Ja osobiście kupiłbym 2.o do remontu i choć dobrze zrobiony 1,8 potrafi dotrzymać kroku 2.0 (fabryka dawała w serii do 111hp w 1.8 , a dla gaźnikowego 2.0 to było typowo 112/113hp a nawet w ritmo 130hp !)
przyznasz że niecałe 90 kucyków to tylko do lansu :mrgreen:

a tu inne DOHC na U$A
132A1.031.5 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. California 83
132A1.040.4 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132A1.040.5 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132AC.040.3 DOHC 1592cc 80.0mm 79.2mm 8.0:1 22-70/70-22 Carb. Federal 87
132C2.031 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 Carb. California 80
132C2.040 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132C3.031 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 F.I. California 102
132C3.040 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 F.I. Federal 105
124AC.040 DOHC 1438cc 80.0mm 71.5mm 8.9:1 26-66/66-26 Carb. Federal 90
124B2.040 DOHC 1438cc 80.0mm 71.5mm 8.9:1 26-66/66-26 Carb. Federal 90
125BC.040 DOHC 1608cc 80.0mm 80.0mm 9.8:1 26-66/66-26 Carb. Federal 110
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-02-04, 13:34   

Panowie. . . Może macie na zbyciu albo wiecie gdzie mogę nabyć panewki wałka pośredniego do 1800. Nigdzie w Polsce nie mogę znaleźć, jedynie w USA takowe widziałem. Pozdrawiam
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-08-22, 09:14   

Witajcie,
Potrzebuję obudowy filtra powietrza do gaźnika weber 34 adf. Wiecie gdzie mogę coś takiego znaleźć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2023  

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 25