"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Spider CS1/iudex
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Spider CS1/iudex
Autor Wiadomość

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-16, 23:12   Spider CS1/iudex

Witam,
Od niedawna jestem właścicielem spiderka – CS1 wersja amerykańska ( rok prod. 1973 ). Auto zostało zakupione w Niemczech. Od 1997 r. samochód jest wyrejestrowany i od tego - czasu według informacji poprzedniego właściciela -nie jeździło. Stan blacharki ocenić należy na bardzo dobry, w zasadzie nie widać korozji, auto ma dobrze zakonserwowane podwozie. Właściciel wymienił całe zawieszenie, hamulce – wszystko wygląda na nowe. Auto zabrałem z rozebranym środkiem tj. konsolą – trzeba będzie to złożyć i chyba wymienić tapicerkę. Auto jest niemal kompletne, właściciel podarował kilka części podwójnych. Silnik, po wyczyszczeniu kopułki odpalił, pracuje równo ale właściciel powiedział, że na IV cylindrze brak kompresji - 6.5. Czekam na pierwszą jazdę, ale wcześniej muszę wyczyścić zbiornik paliwa i włożyć klocki hamulcowe. Jako że nie mam zbyt dużo doświadczenia w robieniu spiderków to pozwolę sobie w niedalekiej przyszłości zapytać Kolegów o pewne rozwiązania.

71.jpg
Plik ściągnięto 40034 raz(y) 47,75 KB

Ostatnio zmieniony przez andreoz 2015-08-22, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2014-03-17, 07:36   

jak blacha zdrowa to z górki... pozostaje tylko zabawa z detalami ;-)
4 cylinder powiadasz ? zrób próbę olejową - czy to pierścienie ( pomiar po zalaniu olejem tłoka - ot mała strzykaweczka ~20ml )
sprawdź czy nie przedostają się spaliny do układu chłodzenia - wtedy przyczyną jest uszczelka głowicy głównie silniki z Φ tłoka 84mm 1756ccm i 1995ccm , jest przedmuch do małego otworka blisko krawędzi 4 cylindra z tyłu silnika .
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2014-03-17, 09:38   

No ladny:)eee to kosmetyka Ci zostaje tylko:)Do ogarniecia przed tym sezonem:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2014-03-17, 10:43   

rocznik super :) klasa ale te zderzaki :(
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-17, 11:30   

No właśnie zderzaki - ale to wersja amerykańska i tak chyba tam było- zmieniać to ? Dostałem ekstra zderzak od właściciela do modelu BS1. Cieszy mnie stan blachy- jedyne pęcherzyki korozji zauważyłem na łączeniach tylnej klapy. Auto było przemalowane na kolor czarny ( komora silnika jest w kolorze czerwonym ). Po wymontowaniu baku widoczna jest czerwona farba. W miejscu po zbiorniku paliwa ładna czysta blacha.
W zbiorniku paliwa jest dużo "smoły" i nieczystości - jakiś osad, bo chyba wszystko stało zalane od 16 lat 10 l. paliwa. Czym i w jaki sposób wyczyścić zbiornik paliwa? Są jakieś środki chemiczne żeby usunąć wewnątrz zbiornika osad?
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2014-03-17, 11:36   

wylej to i wlej 2l płynu do,,czyszczenia pędzli" zostaw zamknięte dość szczelnie na parę dni ,
wylej to przepłucz benzyną -powinno puścić ( to co masz tam to koncentrat odparowanego paliwa)
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2014-03-17, 12:37   

żadna wersja amerykańska z tego rocznika nie miała takich zderzaków rocznik ten miał tylko chromowane zderzaki , sam taką wersję .
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-17, 13:18   

Czyli te zderzaki, a w zasadzie odboje, zostały dorobione - pomyślę nad możliwością przywrócenia oryginalnego wyglądu.
A co do zbiornika paliwa to wylaliśmy z niego ponad 10 l. brązowego paliwa. Element podający benzynę do układu ( ten przy pływaku ) był cały zalepiony substancją smolistą, do tego stopnia, że przy próbie odpalenia w ogóle paliwo nie wychodziło z baku. Jeżeli chodzi o płyn do czyszczenia pędzli to mam rozumieć, że mowa o rozpuszczalniku???
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2014-03-17, 13:30   

cały układ do płukania i nowe filtry , załóż przed gaźnikiem koniecznie :) żaden rozpuszczalnik !!!!! on niszczy wszystko co gumowe !!!!!!
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-17, 13:40   

To proszę napiszcie nazwę środka, którym to wyczyścić.
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-17, 13:45   

A co do zderzaków to chyba ktoś w Stanach bawił się w mały tuning, bo również tylne lampy nie są oryginalne ( są od toyoty ) - będę musiał zmierzyć gabaryty, ale wydaje się, że ktoś wycinał z tyłu otwory żeby te lampy zmieścić - więc powrót do oryginału może być problematyczny z uwagi na ubytki blacharskie.
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1536
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2014-03-17, 13:50   

wrzucaj zdjecia tylnych lamp, nie moge sobie tego wyobrazic:)pierwszy taki mix bedzie fiata i toyoty:)az ciekawy jestem......
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2014-03-17, 16:37   

oczywiście ! wszystkie gumy pracujące przy paliwie do wymiany - niech sobie niszczy
20 letnie -fiata gumy przy zbiorniku to z definicji szmelc - a zwłaszcza pomiędzy pompą i gaźnikiem , oraz powrót paliwa do zbiornika - pompa paliwa też wymaga wymiany membrany 1 olejowej i 2 warstwowej paliwowej - jeśli masz szczęście i 6 śrubową pompę - to podejdzie SAMA membrana od 125p/poloneza ale trzeba przełożyć trzpień ze starej .
 
 

iudex 

Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-03-17, 18:25   

A co z paskiem rozrządu? Auto stało 16 lat i chyba należy wymienić. Gdzie taki pasek kupić?
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2014-03-17, 19:19   

pasek ? są na allegro - szukaj do fiata 146z 19mm (1756ccm dohc )
PASEK
148z 19mm - to do 2.0
138z 19mm - to do 1.6 nowszego typu 71,5xΦ84mm
Ostatnio zmieniony przez !auto-matic 2014-03-17, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2023  

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 28