"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Skrzynia biegów
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: andreoz
2016-08-18, 17:39
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2011-09-19, 10:56   

zadam pytanie retoryczne raczej :
jaki typ tylnego zawieszenia ma spider ?
sztywny most !
jak taka zawieszka reaguje na Moooc/moment obr. ?
zwija się : jedno koło - prawe podkula lewe unosi
a trudno to wyeliminować z tak lekkiego wozu bez usztywnienia tyłu i dołożenia stabilizatora z argenty
130hp to granica rozsądku i ekonomi
silnik 2.0 ie 122hp/172Nm fabryka jest naprawdę ,, zadawalający " w takiej konstrukcji...
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2011-09-19, 11:50   

wydaje mi się ze nie do końca piszesz ok, obniżenie i utwardzenie zawieszenia durzo daje, twarde i niższe, poszeżyć na szerokość, auto na kapcie, 4 biegowa do mocy do ścigania lub 5 na prędkość jest durzo opcji, ale się da wszystko do zrobienia ;)
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2011-09-20, 11:48   

jackal napisał/a:
wydaje mi się ze nie do końca piszesz ok, obniżenie i utwardzenie zawieszenia durzo daje, twarde i niższe, poszeżyć na szerokość, auto na kapcie, 4 biegowa do mocy do ścigania lub 5 na prędkość jest durzo opcji, ale się da wszystko do zrobienia ;)
jakby to powiedzieć ... skrzynia 4 to w zasadzie taka sama jak 5 u fiata tyle że bez kół 5 biegu decydująca jest przekładnia główna czyli tzw. dyfer , to jak w rowerze przedni talerz/e to przekładnia główna , a te zębatki na tylnym kole to skrzynia biegów .
ściganie ??? w klasyku ? zapomnij !!! komu teraz podskoczysz ??? chyba to nie jego epoka teraz diesle mają 120/140 hp i moment taki że hoho !
albo nova croma 200hp w 2,5TDI -albo tylko wstydu narobisz sobie prz takim styranym bmw 2,5 R6 za 10.ooo kupionym...
Tu cały urok w lekkości jazdy RWD i odkrytym dachu - żyłowanie silnika go zabija (2.0 zwłaszcza),
a takie auto powinno cieszyć właściciela dłuuugo - bierzesz laskę na pokład i dbasz aby jej fryzury zbyt nie potargać i makijażu nie rozmazać :mrgreen:
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2011-09-20, 12:13   

No nie nie , nie tak , są rajdy weteranów gdzie są klasyfikacje, skrzynia 4 biegowa do spidera żadkość ale ma inne przełożenia napewno niż 5 , jeśli o silnik w spiderku to 1.6 jeden 1.8 jak w abarth rally no nie było to takie kiepskie. w kazdym razie laska na pokladzie i makijaż ok ;) pozdrawiam
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2011-09-21, 11:17   

oczywiście że 4 to w spiderku ewenement -bo to był samochód ,,luxusowy'' w palecie fiata.
skrzynie i slniki pochodziły od innych seryjnie robionych modeli , skrzynie były w 2 typach
1 -typ skrzynia z blasznym deklem od dołu - ten typ skrzyni był na przełomie lat 60/70 podstawowym modelem od fiata 1100 do fiata 132
model ten został podczas produkcji rozbudowany w tylnej części o V bieg (zmieniono tylny dekiel przerobiono mocowanie ,,choinki'' aby zamocować zespolone tryb V i wstecznego
i dodano do wałka zdawczego mały tryb V )
natomiast przełożenia pozostałych początkowo zostały takie same ( potem zmieniono przełożenie pomiędzy wałkiem sprzęgłowym i choinką to i zmieniły się pozostałe biegi poza IV - ten bieg jest 1:1 constans w każdej z tych skrzyń (typ 2 też)
a to dlatego że tu nic się nie zazębia - ale włączenie IV to sprzęgnięcie wałka sprzęgłowego i zdawczego ,czyli silnik bezpośrednio napędza tylny most . bieg V jest o dzielniku rzędu 0,8/0,9 czyli zwiększa obroty wału napędowego o jakieś +/- 15% ( dokładne wyliczenia to dla konkretnej skrzyni)
stary typ skrzyni został zastosowany w 125p , ładzie ,polonezie
a główna różnica polega na innym ,,dzwonie'' tzn. obudowie komory sprzęgła
fiata dohc ma rozrusznik po stronie kierowcy a lada i polonez po stronie pasażera
większość części do tego typu pasuje od poloneza ,a w przypadku poważnej awarii można zastosować skrzynie poloneza przekładając dzwon i tył z dźwignią zmiany biegów.

2. typ skrzyni zwany abarth i mającym oznaczenie na korpusie 131 pojawił się wraz silnikiem 2.0 ok 1977 r tu były tylko modyfikacja na typ argenty z szybszą V

skrzynia ta została przystosowana do obciążenia silnikiem o dużym m. obrotowym rzędu 200Nm - jakie potem był silnikach VX iSX z wolumexem , a nawet w TD Argenty
poprzednia skrzynia wytrzymywała dobrze do ok 140Nm
co do przekładni głównej (tylny most) fiat miał początkowo dla jednostek RWD podstawowy model 41/10 (4,1) te przełożenie było stosowane bardzo szeroko
od silników 1,3 do 1,8 i nawet z automatem ! oraz pierwsza argenta 2.0 ie
co do spiderka moje dane nie są pełne - ale fiat to fiat i szedł po łatwej drodze ;-)
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2011-09-21, 14:29   

Abarth występował tylko w rally 131 chyba , no ta bene mam taką skrzynkę prawie nową , ponoć te skrzynie miały mocniejsze synchronizatory , tego niejestem pewien, pewien jestem że jest 3 razy cieższa od spiderowej. ;) i dłuższa ciut napewno . Miłą checią sie tego po zbendę braki miejsc w garażu ;) (oczywiście za godziwe banknoty )
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

MarioUtd 


Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 180
Skąd: Gdańsk/Trójmiasto

Wysłany: 2011-09-21, 19:08   

Przepraszam, że z tym wyskakuję, ale co powiecie na temat automatu w Spiderze. Tak się składa, że u mnie jest zamontowana właśnie taka skrzynia. Kojarzę tylko, że jest 3 biegowa i od GM. Wiecie coś więcej na jej temat? Awaryjność, konserwacja, wady, zalety, budowa...
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 556
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2011-09-21, 20:11   

jest to typ ,,180'' GM takie same były w oplach i innych związanych z koncernem GM z lat 70 np rekordach i oczywiście w fiatach > 1971–1975 Opel Ascona / Manta / 1900, ˇ 1969–1973 Opel GT, ˇ 1971–1983 Fiat 124, ˇ 1975–1978 Fiat 131, ˇ 1972–1985 Fiat 132/argenta, ˇ 1977–1979 Peugeot 604, ˇ 1981–1982 Fiat Spider, ˇ 1983– Rover Vitesse, ˇ –1984 Rover 2300/2600, ˇ 1969–1975 Opel Olympia / Kadett, ˇ 1977-1986 some Opel-Vehicles (for example Opel Rekord-E and Opel Commodore-C Series), ˇ 1977–1987 Chevrolet Chevette, ˇ 1981–1987 Pontiac T1000, ˇ 1989–1998 Suzuki Sidekick, ˇ 1989–1998 Geo Tracker,

131 i 132 i argenta: jest nie do zabicia dla normalnego użytkownika co nie wrzuca wstecznego przy 50 km/h do przodu - sprawdzać poziom i trzeba zmienić olej czasem na 20 tysi olej to ATF II lub III taki czerwony jak opałowy olej
obecnie nawet lotos robi taki olej - poziom sprawdza się przy gorącym pracującym silniku w pozycji P lub N
3- bieg jest w tej skrzyni ,,bezpośredni"
A 3 biegi przy 2.0 są zadawalające - i duuża frajda jak się mrucząc toczy wózek...
wada - nie da się zakatować i katować silnika jak w manualu w trybie D i pali 1- 2litry więcej - silniki ożenione z tą skrzynią są doskonałej kondycji zazwyczaj ...


skrzynię zwali abarth bo pierw przeszła testy wyczynowe w tej stajni i te modele miały nadlew ,,markowy'' + sygnowane tym logo 131 2,0 sport
a seria dostała symbol 131 ale one wszystkie mają synchronizatory stalowe b.trwałe i trzeba lewusa aby im zaszkodzić :-P
a te stare mają słabsze mechanicznie mosiężne (jak 125p) co się przycierają szybciej i łatwiej je uszkodzić niż te 131 (mosiądz jest bardziej kruchy i kruszą się )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2023  

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 25