Fiat Spider Polska

Nasze samochody - Spider 124 /1981/2.0/Andreoz

andreoz - 2010-08-31, 16:29
Temat postu: Spider 124 /1981/2.0/Andreoz
Witam
Zawsze podobały mi się starsze samochody, jeździło się różnymi autami ale zawsze sobie obiecywałem takie "auto od święta" które będzie stało w garażu i czekało aby się nim przejechać:)). Jakiś czas temu zakochałem się w klasyku jakim jest Ford Capri, przez dwa lata czytałem wszystko na jego temat, Żona słuchała moich achów i echów powoli przekonywując się do tego auta. W końcu jest........na drugim końcu Polski .....okazja........ dwa tygodnie negocjacji........kupuje. Moje wszelkie założenia co do oryginalności samochodu zostały złamane!!!Miał być w 100% oryginał okazałą się szczepanem z nieoryginalnym silnikiem, hamulcami, wspomaganiem i wieloma innymi patentami. Myślałem że się do niego przekonam ale jednak nie dałem rady:)Sprzedałem go bardzo szybko. Fiat Spider zawsze gdzie tam był w marzeniach jednak pierwszeństwo miał zawsze Ford Capri jednak przyszedł taki dzień gdzie sytuacja się odwróciła:)To Spider zajął pierwsze miejsce, i znowu rok szukania, czytania, achów i echów z ta jednak różnicą że Kochana Żona również "wpadła" w sidła Pająka:))i tak oto parę tygodni temu staliśmy się właścicielami pięknego Fiata Spidera z roku 81:)))Moje obawy co do przejazdu z miejsca zakupu do miejsca zamieszkania okazały się niepotrzebne:))Autko bez problemu pokonało pół Polski (550 km), problemów też nie było w związku z papierowymi tablicami na jakich jechałem (auto z Holandii) a które bardzo się martwiłem (tzn o ewentualną kontrolę panów z drogówki:))
Ogólnie droga bez przygód poza tym że nagle zniknęły mi gdzieś wycieraczki:)), oraz to że zgubiłem korbkę do opuszczania szyby (nie mogę sobie tego wybaczyć!!!!) Ogólnie autko jest w super stanie:
- blachy/ lakier stan super
- skórzana tapicerka stan super, do czyszczenia
- poszycie dachu, nówka
Do zrobienia jest elektryka bo troszkę jest namieszane
- pali bezpieczniki od wycieraczek
- uszkodzony włącznik awaryjnych
- włącznik świateł drogowych do wymiany
- ogrzewanie się gdzieś nie domyka i troszkę dogrzewa (a może tak ma być bo to kabriolet jest???)
- zepsuty czujnik temperatury silnika (wskazówka poprawnie wskazuje tylko jak auto jest na wolnych obrotach, jak auto wchodzi na wyższe obroty to wskazówka zaczyna szaleć a potem pokazuje tylko minimum)
- wiatrak na chłodnicy włączany jest manualnie poprzez przełącznik w kabinie (trza to wywalić i zrobić to poprzez czujnik temperaturowy co by sam się włączał)
Do do późniejszych planów to:
- chromy na zderzakach do poprawy
- zakupy, zakupy, zakupy tj lusterka w chromie, chromowany stelaż na tylną klapę .itd
Jeżeli ktoś jest chętny pozbyć się lusterek i stelażu to chętnie zanabędę:))
No właśnie a jeżeli chodzi o takie gadżety to to zostaje tylko niemiecki/amerykański e-bay? czy są jakieś inne źródła jeszcze?
Silnik 2.0 na wtrysku na tej trasie nie wziął grama oleju, dynamika, super, zawieszenie twarde, autko fajnie trzyma się drogi:))Przede mną teraz walka w WK, rzeczoznawcami oraz konserwatorami zabytków ponieważ auto będzie rejestrowane na zabytek.
Pozdrawiam
Andrzej

andreoz - 2010-09-03, 18:48

Witam
Troszkę zakupów ostatnio było, czeka na montaż:)
- stylowe car audio
- lustereczka w chromie:)

jackal - 2010-09-13, 14:56

ładnie fajne ;-) parę detali i nóweczka sztuka :-) ja nie mam sie czym pochwalić w czwartek dopiero kolor :-(
andreoz - 2010-09-18, 19:17

Witam
Ładny to on dopiero będzie:)). Wymaga dopieszczenia:))Aha lusterka pokazane powyżej poszły dalej w świat, rozpakowałem je ładnie z pudełka pooglądałem iiiii.............sprzedałem bo okazały się plastikowe(sprzedawca zapewniał że to metal):)Więc nadal szukam ładnych chromowanych lusterek zewnętrznych CROMODORA, VITALONI inne też mogą być:)). Rozstaw śrub 60 mm. Jeżeli ktoś ma to proszę o kontakt:)

andreoz - 2010-09-19, 17:10

Witam
Aby utrzymać ciągłość historii mojego fiata skopiowałem mojego posta z "DZIAŁU PRAWNEGO" a więc lecimy dalej:.....:)


Jeszcze przed zakupem planowałem ze mój Spider będzie rejestrowany na zabytek wiec czytałem, układałem plan, co, kiedy jakie dokumenty, jakie koszty itd. Zacząłem od rzeczoznawcy z którym poszło w zasadzie gładko:))On namówił mnie abym sam sobie zrobił BIAŁE KARTY. Myślę sobie OK dam rade, przy okazji zaoszczędzę parę stów:))Poza znalezieniem w 160 tys mieście punktu gdzie ktoś mi wydrukuje BIAŁE KARTY na papierze o właściwej gramaturze i w dodatku na formacie A3 poszło gładko:))Samo zrobienie KART to nie problem ale jak wchodziłem i pytałem o wcześniej wspomniany wydruk to brzmiało to mniej więcej tak: ''łeeeee panie my to najwyżej na 160 g drukujemy:)''. Po zatwierdzeniu BIAŁYCH KART przez konserwatora jadę do Urzędu Celnego aby upewnić się ze auto jest zwolnione z podatku akcyzowego:))Dostaje odpowiedz: '' taaaak auto jest zwolnione z akcyzy bo przeciez to jest zabytek (nawet miałem orzeczenie konserwatora zabytków o zwolnieniu z podatku akcyzowego)ale zaświadczenia o zwolnieniu z akcyzy nie wydajemy .........bo nie, bo auto jest zabytkowe i przecież nie musimy wydawać takiego zaświadczenia.....'' Myślę OK skoro tak mówią panowie celnicy to tak musi być:))Jadę dalej Urząd Skarbowy: tu poszło wszystko gładko. Dalej........Stacja Kontroli Pojazdów........zajeżdżam do pierwszej ''eeeeeee paaanie my tu nie wiemy ile to kooooosztuje a to a tamto'' Stacja nr 2: '' paaaanie to jest duuuuużo roboty.........to trza cztery stronie na kompiuterze wypełniać..............paaaanie nie ma czaaasu na toooo, a poza tym to mi się nie chce...........'' Nosz k.....a mac myśle sobie....... Na stacji nr 3 poszło wszystko gładko, ludzie mieli odpowiednie podejście, widać bylo w ich oczach ten błysk jak zobaczyli auto z ich młodosci '' ojjjj paaanie to ma silnik z milafiori...........ale to były auta.........'':))Z odpowiednimi papierami na luzaka wpadam do wydzialu komunikacji gdzie nasz a rozmowa wyglądała tak:
-WK ''paaanie brakuje opłaconej akcyzy''
-ja ''auto jest zwolnione z podatku akcyzowego''
-WK '' nie zarejestrujemy auta bez tej opłaty
-ja '' W UC powiedzieli ze nie trzeba płacić
-WK '' a my potrzebujemy......................no i jeszcze pan musi RECYCLING oplacic''
-ja '' no jak RECYCLING???na zabytek???Przecież się nie płaci!!!!
-WK '' a my potrzebujemy...........bez tego nie zarejestrujemy
-ja '' "£$%£$%$!!!!!!!''
Jadę do UC a tam ''te głupie baby w WK nie znaja sie na przepisach, ble ble ble ,nie musi pan opłacać podatku,damy panu xsero dziennika ustaw ktory to reguluje''
Wracam do WK i mowie co usłyszałem pokazuje xsero a Mile Panie '' to nam nie wystarczy.............nosz k....a mac sobie myslę obieg zamknięty.........no nie da sie tego przejsc:)). Wracam do UC i wale prosto do Naczelnika UC i przedstawiam cala sytuacje. Ten bierze dokumenty i twierdzi ze muszę opłacić podatek akcyzowy..........RECE MI OPADLY. Tłumacze ale jak ...........auto na zabytek, ze sie nie placi , pokazuje pamiery od konserwatora.............On na to ze przepisy się zmieniły rok temu i auto zeby bylo zwolnione z podatku akcyzowego musi miec 30 lat. .............No rece mi opadly moj fiat ma 29.........!!!:((
Wiec na ten czas mam przygotowane już pismo do BANKU OCHRONY ŚRODOWISKA z prośbą o zwrot podatku recyclingowego który to niesłusznie zapłaciłem, gdyż pracownik WK wprowadzil mnie w blad. W przyszłym tygodniu idę do UC opłacić akcyzę .
A więc lecimy dalej. Podczas kolejnej już wizyty w Urzędzie Celnym jestem zmuszony do opłacenia akcyzy 3.1% wartości samochodu:(((Szlak mnie trafia no ale co zrobić!!!Przepisy się podobno zmieniły i teraz aby auto było zwolnione z akcyzy musi mieć 30 lat. Z papierami, opłatami itd jadę do Wydziału Komunikacji, a tam pani wielce przestraszona że skoro w Urzędzie Celnym zażądali mi akcyzy na mój zabytek to może ona nie powinna rejestrować tego na żółte blachy????. Po prostu krew mi odeszła z głowy............Ale spokojnie wyjaśniłem jej że to tylko w Urzędzie Celnym się zmieniły przepisy co do wieku aut zabytkowych!że prawo do rejestracji na żółte tablice nadal mają auta od 25 lat wzwyż z odpowiednią oceną!!!Pani pomyślała chwilkę .............i stwierdziła że CHYBA mam rację.......!!!Nooooooo nareszcie. Wypisała papiery, wydała żółte tablice ale jeszcze na odchodnym kolejny raz popisała się nieznajomością przepisów wysyłając mnie prosto do ubezpieczyciela no bo przecież auto w dniu rejestracji musi być ubezpieczone. Nie pomoło tłumaczenie że przecież to zabytek i że nie musi mieć ciągłości składkowej, dalej upierała się przy swoim na co ja jej odpowiedziałem że od razu idę do PZU...........zamykając drzwi :))I tak oto zakończyłem długą drogę wyrabiania zabytkowych tablic gdzie maksyma że łatwiej wyrobić żółte papiery niż żółte tablice potwierdziła się w 100 procentach:)Przynajmniej mam prosty do zapamiętania numerek:)))

mario222 - 2010-09-19, 19:53

Ciekawa historia ;-)
Ja mialem wiecej problemow z panią,ktÓra pracuje u konserwatora zabytkow,ale w sumie wszystko poszlo gladko.
Jak sie chce ,to ze wszystkim mozna sobie poradzic :lol:
Gratuluje żÓłtych tablic i witamy w klubie.

mario222 - 2010-09-19, 20:02

Czy ktoś wie,jakie sa ograniczenia poruszania sie samochodem na żÓłtych tablicach?
Podobno nie mozna jezdzic po zmroku i poruszac sie po autostradzie?

andreoz - 2010-09-19, 21:12

Witam
Ograniczenia sa podane w karcie z badan technicznych przy przegladzie zerowym. Sa tam wypunktowane np:
-zakaz przewozu osob
-zakaz jazdy po zmroku
-zakaz jazdy po autostradach
-zakaz jazdy z predkoscia ponad 100km
Wiecej nie pamietam. Diagnosta zaznacza odpowiedni punkt z zakazem. Wiec jezeli na badaniach pan Ci niczego nie zaznaczyl to znaczy ze mozesz wszystko:)

mario222 - 2010-09-20, 00:57

Czyli mogę wszystko 8-)
andreoz - 2010-09-20, 19:22

mario222 napisał/a:
Czyli mogę wszystko 8-)

Uuuuuu jeeeeeeaaaa możesz wszystko.......:))

a umnie kolejna "zdobycz":))Po wyczyszczeniu wyglądają jak nÓwki:) (na zdjęciu jeszcze nie czyszczone)

jackal - 2010-09-20, 20:03

cześć chmm ta nowa zdobycz to nie łada? przypadkiem?
andreoz - 2010-09-21, 08:47

Witam
Łada, Fiat 125 Polonez:))Wyglądają prawie jak oryginał:)

andreoz - 2010-09-22, 15:36

Witam
Przyszedł wreszcie czas na poznanie prawdy:"jak wygląda podłoga w moim Spiderku":)) Po wyjęciu wszystkiego ze środka oraz po mozolnym usunięciu mat bitumicznych z podłogi ukazał się pięęękny widok zdrowej blachy:))). Pod fotelem pasażera była po prostu blacha jak z fabryki

pod fotelem kierowcy blacha miała rdzawy nalot ale po jego usunięciu też super jak na trzydziestoletnie auto:))Gdzieś pod tymi matami bitumicznymi było troszkę wilgoci i rdza zaczęła utleniać podłogę.

Jak już wspomniałem po po mozolnym usunięciu mat bitumicznych, wyczyszczeniu wszystkiego do gołej blachy poleciały w kolejności warstwy:
- FOSOL do odrdzewienia tego co zostało w zakamarkach (przemyty benzyną ekstrakcyjną)
- CORTANIN F -to na wszelki wypadek gdyby jakieś ogniska rdzy gdzieś zostały (przemyty benzyną ekstrakcyjną)
- CYNKAL- dwie warstwy
- w przyszłości będzie jeszcze jakiś chlorokauczuk
Teraz mogę spać spokojnie podłoga wygląda tak:

Nie przewiduję żadnych mat bitumicznych pod ktÓrymi mogłaby się zbierać wilgoć, planuję tylko zwykłe maty filcowe do wygłuszenia ktÓre raz na jakiś czas będzie można wyjąć i przesuszyć jeżeli będzie taka potrzeba:))Poza tym rozebrany i naprawiony został włącznik świateł awaryjnych i ty samym naprawiły się kierunkowskazy. Rozebrany i naprawiony został rÓwnież włącznik świateł. Wycieraczki też już działają bez zarzutu:))Wszystko jest fajne w takich autach weźmy takie przełączniki czy włączniki, nie działa? rozbierasz składasz poprawnie i działa:))Nie jak dzisiejsze jednorazÓwki za grubą kasę:))
Boczki tylne rÓwnież zostały naprawione ich naprawa opisane są w dziale GARAŻ/WNĘTRZE ale żeby utrzymać w jednym wątku doprowadzanie mojego autka do wymarzonego stanu tutaj podaję LINKA gdzie można przeczytać jak naprawa przebiegała:)

andreoz - 2010-11-19, 13:57

Witam
Ciąg dalszy perypetii związanych z odzyskaniem opłaty recyclingowej:)Telefon do mnie:
FOŚ-Dzwonię z Funduszu Ochrony Środowiska, otrzymaliśmy pana dokumenty sprawa będzie rozpatrzona pozytywnie ale przysłał nam pan kopię wpłaty 500 złotych a my potrzebujemy oryginał
JA- Oryginał został w wydziale komunikacji Miasta .............. gdyż był niezbędny do rejestracji
FOŚ- Panie z Wydziału powinny oddać po zakończeniu rejestracji
JA- nie oddały.

Dzwonię do Wydziału komunikacji miasta.............
JA- potrzebuję dowodu wpłaty opłaty recyclingowej na samochÓd taki i taki wpłąconej w dniu takim i takim
Pani z WK - ale pan rejestrując samochÓd zabytkowy w ogÓle nie powinien takiej opłaty robić
SZCZęKA MI OPADŁĄ NA PODŁOGę..............!!!
JA- ale Panie twierdziły że beż tej opłaty nie zarejestrują mi auta!!!
Pani z WK- ble ble ble ble ............
JA - czy mogę odzyskać dowÓd wpłaty?
Pani z WK- tak oczywiście

Dzwonię do fana z FOŚ
JA- odzyskam opłatę i wyślę panu oryginał
FOŚ- Wiem Pana dowÓd wpłaty znajduje się w WK miasta...................właśnie przed chwilą tam dzwoniłem..................Panie z WK bez problemu wydadzą panu ten dowÓd
JA - OK wyślę jak najszybciej,
Po tym już wiedziałem dlaczego zostałem tak mile obsłużony w WK, szanowne panie z WK musiały troszkę spanikować jak zadzwonił do nic pan z FOŚ i troszkę pewnie opieprzył z powodu nieznajomości przepisÓw:)))

andreoz - 2010-12-03, 01:33

Witam
Dziś otrzymałem zwrot opłaty recyklingowej. Calutkie 500 złociszy:))he he he. Jak ktoś płacił przy żÓłtych blachach to niech się postara o odzyskanie.
Pozdro

Janusz - 2011-01-02, 22:15

gratuluję.
to może opisz jak to zrobiłeś w dziale "prawnym".
jestem zainteresowany, bo mam poza spiderem jeszcze 2 samochody na zÓłtych blachach, może bym tak 1000 przytulił...

andreoz - 2011-01-03, 00:57

Witam
Proszę bardzo DZIAŁ PRAWNY

andreoz - 2011-03-19, 13:39

Witam
Mała sesja zdjęciowa, zdjęcia robione jeszcze przez mojego poprzednika ale tak mi się podobają że ...............:))













Janusz - 2011-03-19, 16:50

Jest piękny. I fajne zdjęcia.
Następnego kupie czarnego... :mrgreen:

jackal - 2011-03-21, 12:57

Ładnie się prezentuje ten czarny kolorek :) i ładna felga.
Janusz - 2011-03-21, 15:54

jackal napisał/a:
i ładna felga
ten sam wzÓr, co u mnie.. a bo ja wiem czy ładna?
oryginalna, to gÓwna zaleta. mi się bardziej podobają volumexy. a propos- ktos miał zdaje sie do sprzedania... :mrgreen:

jackal - 2011-03-21, 16:08

tak Ładna !!!! mi się podobają tylko oryginalne felgi z tych lat !!!! ja bym najchętniej zamienił na te Abarth. CD30
andreoz - 2011-03-21, 18:44

Witam
Też mam mieszane uczucia co do tych felg ale na razie zostają:))

Janusz - 2011-03-21, 19:01

U mnie też zostają, zrobione są i dokupiłem nowe gumy, więc teraz trzeba jeździć. Niestety volumexy to 15 cali.
ant_eater - 2011-04-17, 19:09

Fajna czarnula panie Admin!

Felgi Volumexy sa pierwsza klasa, chociaz katapultuja auto wizualnie w epoke lat 80tych. Bardzo podobny design ma ktorys model felg Wolfrace, kiedys przymierzalem sie do nich. Jak bylem jeszcze mlody i glupi, a spider juz stary i jeszcze zardzewialy - jezdzilem na 16-calowych Borbetach - i to byl koszmar. Zawieszenie szlag trafil dosc szybko, a koleiny to byl moj wrog publiczny nr 1 tego samego kalibru, co Putin dla pewnej trzyliterowej partii na P:

Ciekawe czy Volumexy, ktore sa dosc szerokie i o cal mniejsze tez powoduja takie problemy.

MarioUtd - 2011-08-27, 22:06

Piękny egz. Mój podobny, tez czarny, z Kanady, z 80r. tyle, że już nie taki super oryginalny... Poprzedni właściciel dużo przy nim majstrował. Na początku martwiłem się jak zdobędę zółte blachy ale teraz chciałbym zapytać po jakiego gwinta je mieć. Co z tymi ograniczeniami, o jakich piszesz wcześniej? Czy nie lepiej było zostać przy białych tablicach?
MarioUtd - 2011-08-27, 22:08

Chciałbym mieć takie piękne felgi, moje są niestety od Lancii. Nie są złe, ale te mi się wyjątkowo podobają;)
andreoz - 2011-08-28, 02:07

MarioUtd napisał/a:
Na początku martwiłem się jak zdobędę zółte blachy ale teraz chciałbym zapytać po jakiego gwinta je mieć. Co z tymi ograniczeniami, o jakich piszesz wcześniej? Czy nie lepiej było zostać przy białych tablicach?


Witam
To nie tak:) przeczytaj mojego posta jeszcze raz:)Jezeli diagnosta nie wprowadzi zadnych restrykcji przy badaniu technicznym to nie ma zadnych zakazów:). Sa oczywiscie nakazy o utrzymywanie ''zabytku'' w jak najlepszym stanie, nie mozesz sobie wstawic silnika od Hondy czy TDI VW ale to juz sa rzeczy oczywiste:))

Janusz - 2011-08-28, 21:15

I umówmy się- dokumentacja jaka leży u konserwatora jest tak uboga, a wiedza rzeczoznawców tak mierna, że wymóg utrzymania zabytku to teoria :-P .
Możesz zrobić co chcesz.

jackal - 2011-08-29, 06:38

Witajcie ;) jest też możliwość rejstrowania jako pojazd unikatowy co upoważnia do czasowego ubezpieczenia jak zabytkowy a reszta idzie tak samo, wtedy zostają białe blachy ;)
andreoz - 2011-08-29, 22:01

Witam
Hmmm i ale w takiej sytuacji badania trzeba robić co roku:(

MarioUtd - 2011-08-30, 08:22

Nie rozumiem dlaczego boicie się tak o badania? Przecież chcecie jeździć sprawnymi autami? Poza tym każde ograniczenia uważam za poważny problem. Dlaczego takim sportowym autkiem nie mielibyśmy poruszać się po autostradach albo po zmroku? To jest moje drugie auto i kupiłem je dla siebie a nie dla gapiów. Nie chce nim jeździć tylko na parady;) Wg mnie chodzi wyłącznie o wyróżnienie się w tłumie bo o jakiego rzędu oszczednościach tu mówimy? Jedyny argument za żółtymi tablicami jaki przemawia do mnie to zobowiązania firm ubezpieczeniowych w przypadku skasowania auta w wypadku samochodowym.
jackal - 2011-08-30, 11:32

Brawooooo ;) celna uwaga wyjęta z ust ;) auto sprawne to podstawa , wydatek 100 pln jest wart tego auta ;)
Janusz - 2011-08-30, 18:52

MarioUtd napisał/a:
Dlaczego takim sportowym autkiem nie mielibyśmy poruszać się po autostradach albo po zmroku?
takie ograniczenia byłyby nie do przyjęcia, ale nie wiem skąd pomysł, że spider miałby je mieć.
to pełnowartościowy samochód z normalnymi światłami, normalnymi hamulcami i poruszający się swobodnie powyżej 100 km/h (mój lekko powyżej 180).
Nikt Ci nie da takich, ani żadnych ograniczeń.

ortos - 2011-09-03, 06:07

MarioUtd napisał/a:
Jedyny argument za żółtymi tablicami jaki przemawia do mnie to zobowiązania firm ubezpieczeniowych w przypadku skasowania auta w wypadku samochodowym.


Z tym też moąna sobie poradzić:
Wystarczy mieć dokumenty od rzeczoznawcy o wartości historycznej naszego auta

MarioUtd - 2011-09-03, 09:03

Dzięki Ortos i chyba ja właśnie pójdę tą drogą. Pozdrawiam!
mario222 - 2011-09-03, 23:32

A ja nie wyobrażam sobie mojego spiderka bez żółtych tablic.
One są jak kropka nad i.

Janusz - 2011-09-05, 21:30

ortos napisał/a:
Wystarczy mieć dokumenty od rzeczoznawcy o wartości historycznej naszego auta
to prawda, ale to nie zwalnia z konieczności kontaktu z biurokracją i zapłacenia ok 600 zł za opinię. przerabiałem to kilka lat temu z polonezem 1992, którego nieźle doinwestowałem i chciałem się zabezpieczyć przed niezawinioną stłuczką.
ale wartość tej opinii spada z wiekiem i zużyciem auta.
żółte blachy i wpis do rejestru zabytków to zabieg na resztę życia samochodu.

nie namawiam, może ktoś nie lubic żółtego koloru.

andreoz - 2011-09-15, 20:09

Witam
Od tygodnia siedzę w garażu, jest robienie zadymy, jest krzesanie iskier- konserwowanie podwozia w trakcie:) Jak się ogarnę z czasem to opiszę cały proceder:))Zabawa jest niezła:))

andreoz - 2011-10-03, 23:28

Witam
No wreszcie trochę się uspokoiło czasowo więc pora dorzucić coś do swojego profilu swojego Spiderka:). Trochę się przygotowywałem do tego zabiegu zarówno merytorycznie jak i technicznie:) Jeżeli chodzi o sprawy techniczne to zakupiłem takie oto kołyski do przewracania samochodu na bok oraz wszedłem w posiadanie felg do Fiata 126p w ilości szt ....dwóch (jako felgi zastępcze:)



A więc z pomocą jeszcze trzech silnych panów Spider stanął na boku na ok 2 tygodnie, uprzedzam że aby podnieść nasz mały samochodzik potrzeba MINIMUM czterech panów:)Ciężki jest skurczybyk, troszkę się zdziwiliśmy jego wagą!!!dodam że nie mam wyposażenia kabiny typu fotele czy kanapa itp....:)



No i zaczęło się jak już pisałem wcześniej robienie zadymy i krzesanie iskier:), cała warstwa bitumiczna, stare farby, naloty rdzy zostały usunięte przy pomocy różnych wynalazków ale główną siłą okazała się wiertarka kątowa, wiertarka z odpowiednimi drucianymi szczotkami. Po trzech dniach zacząłem odzyskiwać wiarę że kiedyś to skończę:)Czwartego dnia czyszczenia dokopałem się w końcu do fabrycznej farby oraz gołej blachy:) Okazało się że jest całkiem nieźle jeżeli chodzi o stan blach podwozia:))).
Z ciekawostek- odkryłem że ktoś zgubił plastikowy korek (duży okrągły pod fotelem kierowcy) i walnął gustowną łatkę z nierdzewki!:)




Również uszkodzony (ugięty) wahacz (drążek?) został wymontowany i naprawiony. Ktoś podstawiał pod niego podnośnik czy to ofiara krawężnika?:)




Do gry wchodzi chemia..........:)Na początek na gołą blachę poszedł podkład reaktywny NOVOL. Po wyschnięciu na podkład reaktywny poszedł podkład akrylowy, następnie na łączenia blach specjalna guma na spawy i łączenia blach. Ale mnie męczyło żeby walnąć podwozie w takim kolorze ..........ale rozsądek wygrał :(



Na tak zabezpieczoną blachę poleciał BLACHOGUM




a kiedy ten wyschnął został pokryty dwiema warstwami farby chlorokauczukowej.




Wydechy przy okazji doczekały się polerki:)



Zbiornik paliwa został który wyglądał tak:



został wymontowany, wyczyszczony ..........



po czym wyglądał tak (tutaj jeszcze w podkładzie- finalnie jest czorny jak całe podwozie:) )




Dlaczego tak a nie inaczej? A więc podkład reaktywny ma za zadanie zająć się rdzą jeżeli ta gdzieś jeszcze przetrwała, podkład reaktywny musi zostać zabezpieczony/ oddzielony od innych warstw warstwą akrylu. Zastosowania gumy do łączenia blach i spawów nie muszę objaśniać:). BLACHOGUM...ta maź zabezpiecza podwozie przed obiciem kamieniami i innymi obcierkami, tworzy taką fajną, elastyczną gumową warstwę. Po co na koniec farba chlorokauczukowa? A no po to aby zamknąć wszelkie pory na warstwie BLACHOGUMU, chlorokauczuk również jest bardzo elastyczny, nie pęka w niskich czy wysokich temperaturach:)Pozostawia śliską i błyszczącą powierzchnię na której zanieczyszczenia trudniej się osadzają:) Myślę że wybrałem optymalne zabezpieczenia podwozia, trochę zeszło na przeczytanie kilku forów na temat konserwacji ale warto było:)Koszty operacji: 400 zł chemia, 200 kołyski, kilkadziesiąt roboczogodzin ciężkiej roboty ale przynajmniej wiem że jest dobrze zrobione:) Ponawiam moje pytanie odnośnie obudowy pompy paliwa i filtra załączam zdjęcie i myślę że czegoś tam brakuje:)Czy tam powinna być jakaś obudowa jeszcze? Fota poniżej.



No to chyba tyle, aha w progi podłużnice poszedł BOLL do profili. Wiem, wiem niektórzy będą kręcić nosem że wszystko poskładane na starych zardzewiałych śrubach itp ale niestety terminy na odnowę trochę ciasne a nowe znalazłem tylko śruby którymi przykręciłem wahacze (drążki?:)reszta musi poczekać bo nie łatwo kupić takie ustrojstwo z drobnym gwintem:)Na odświeżenie w kolejce czeka most oraz zawieszenie........ale to kieeedyś podczas długich zimowych wieczorów:)Najważniejsze zrobione, można spać spokojnie:)!

mario222 - 2011-10-04, 13:47

Piękna robota ;-)
Janusz - 2011-10-04, 18:54

jest pięknie.
nie warto robić wszystkiego na "salon", bo potem szkoda jeździć, niszczy się, a jeździć to przecież podstawa.

co do pompy paliwowej to u mnie nie ma żadnej osłony, sprawdziłem.

andreoz - 2011-10-04, 23:22

Aha no to ok, bo myślałem że mojemu coś brakuje:)
Greg.J - 2011-10-31, 19:53

Andreoz, a jakie ilość poszczególnych środków do konserwacji zużyłeś. Chodzi mi o Podkład reaktywny, akryl, blachogum i inne które używałeś.
Zastanawiam się nad takim samym zabezpieczeniem podwozia, ale nie wiem na jakie ilości się nastawić.

jackal - 2011-10-31, 20:22

w/g mnie nie które oszczędności nie mają sensu, nie ma się co czarować komplet drążków tył do spidera to rząd wielkości 60 pln 5 drążków ? po co je malować wymieniać gumy ? przednie zawieszenia jeśli przyjdzie je wypiaskować , proszkiem wypiec za te pieniądze kupimy nóweczki, nie mowie o wykonaniu auta na salon tylko dla siebie przecież a to warto , na pewno każdy ma swoją wizje wykonania samochodu, ja mam swoją ale podpieram się jednym projektem do którego cały czas wracam bo to jeszcze i tamto, a teraz robię następne dwa projekty (124 Spider Monte Carlo i X1/9 ) i wiele przy pierwszym nauczyłem , i nie chcę popełnić więcej błędów .
Greg.J - 2011-10-31, 21:04

Jackal
A gdzie masz aż taką dostępność do tych wszystkich części??
Ja ostatnio narazie przeszukuje net, żeby znależć conieco części, które mi sie przydadzą i raczej nie ma ich za wiele.
Tak jak Androez mam wygięty tylny wahacz i przydałby się nowy, albo prostowanie starego.
Może poratujesz gdzie znależć takie elementy??
Pozdro

jackal - 2011-10-31, 22:07

Wszystko leży wręcz potykacie sie o nie, ale zle szukacie . każda śrubka ;) caly uklad hamulcowy FSO 125, zawias lada
andreoz - 2011-10-31, 22:39

Witam
Jezeli chodzi o ilosci to tak:
-podklad reaktywny NOVOL 1L+1L (litr podkladu + litr utwardzacza)
-podklad akrylowy 1 L + utwardzacz + rozpuszczalnik
-blachogum- puszka 3kg ale mi braklo wiec jak kupisz 4 kg powino starczyc
-na koniec chlorokauczuk 1 L
Jackal wahacz wyprostowalem przy okazji, cale zawieszenie i inne gadzety bede robil nastepnym razem:)I pewnie czesc wyleci z hukiem czesc bedzie regenerowana:)

Greg.J - 2011-11-01, 20:49

Andreoz - Wielkie dzięki za informacje - napewno skorzystam z wytycznych;-)
andreoz - 2012-06-09, 18:40

Witam
Jako że moje stare zderzaki wyglądały nie najlepiej a po ich rozmontowaniu okazało się że rdza utleniła praktycznie w całości mocowania trzeba było coś wymyślić:). Nie było sensu naprawiać starych bo po pierwsze się nie opłacało po drugie naprawa by pewnie wystarczyła na dwa sezony:) Zapadła więc decyzja o zrobieniu nowych zderzaków z polerowanej stali nierdzewnej:) Z racji że tył był tragiczny na próbę poszedł tylny zderzak. Przód jest lepszy jednak teraz też wygląda tragicznie w porównaniu z tyłem:)

Janusz - 2012-06-10, 20:16

bardzo ładne. czy mozes zdradzic ile to kosztuje za sztukę? ciekaw jestem ile przepłaciłem za renowację oryginału.
andreoz - 2012-06-11, 08:22

Witam
Nooo trochę przepłaciłeś moim zdaniem, tym bardziej że jeszcze kupowałeś "bazę" do remonu. Ja również musiałbym kupić "bazę" bo moje raczej nie nadawały się na renowację . Janusz opierając się na cenach które podałeś TUTAJ razem z zakupem zderzaka to ja prawie bym miał trzy komplety:)he he he nooo ale Ty masz oryginały:) Aha no i jeżeli chodzi o trwałość to nierdzewka bije na głowę chromowanie.

jackal - 2012-06-11, 08:28

Nierdzewka piękna sprawa tylko wymaga 3 razy tyle dbania. W razie niebezpieczeństwa to nie to samo co oryginał ;)
andreoz - 2012-06-11, 08:56

Nie rozumiem.......sprecyzuj :)
jackal - 2012-06-11, 10:28

Nierdzewka ma to do siebie ze szybciej płowieje na warunkach atomosferycznych na drodze jeszcze bardziej płowieje i matowieje , wymagana częsta polerka . Grubość w stosunku do orginału w sensie kolizji z nierdzewki nie wiele zostanie a oryginał połamie przeciwnika ;) to miałem na myśli.
andreoz - 2012-06-11, 16:44

Witam
Okej, ale po pierwsze primo wydaje mi się że pomyliłeś chromonikiel z nierdzewką odnośnie płowienia matowienia itp, po drugie secundo powiedz mi ile sezonów wytrzymuje dzisiejszy chrom a po trzecie tertio chyba nie wierzysz z skuteczność zderzaków podczas kolizji:)Zresztą wagowo ten zderzak z nierdzewki w cale nie jest lżejszy od oryginału czyt. nie jest delikatniejszy:)

jackal - 2012-06-12, 05:31

Nie spieram sie :) każdy ma swoje zdanie , pojezdzisz sprawdzisz :)
Janusz - 2012-06-12, 11:37

poszedłem drogą oryginału, a niech tam.
ale rzeczywiscie jest spora róznica cenowa, a teraz o ile wiem chcą juz 25- 30 zl za 1 dm2 chromu. :evil:
tym bardziej sie opłaca dorobić.

andreoz - 2012-06-13, 07:42

Witam
Ceny jeszcze poszły do góry?!!!:(

jackal - 2012-06-13, 09:38

cena nie jest uwarunkowana przy reanimacji zderzaków nie zależą od dm tylko przygotowania, jeśli jest pognity to odbudowa i cena będzie droga, jeśli jest zdrowy tylko odnowienie to położenie chromu może się zamknąć w w kwocie 700-800 zł wiec wcale nie tragiedia.
andreoz - 2012-06-13, 13:22

No właśnie mój jak pisałem wcześniej na pewno nie nadawał się TYLKO do chromowania:) Trzeba było by go trochę odbudować.
jackal - 2012-06-13, 16:01

chromowanie gdzie się człowiek nie rozglądnie jest problem bo chromiarze nie maja konkurencji wiec mają gdzieś klientów i wiadomo.....
Janusz - 2012-06-13, 20:20

andreoz napisał/a:
Witam
Ceny jeszcze poszły do góry?!!!:(
poszły niestety.
czas zacząć kupować "plastiki" aby było taniej

jackal - 2012-06-14, 07:45

Panowie nie obraźcie jak powiem , kiedyś nadmieniałem nikt nie mówił że odbudowa Young czy Old timer będzie tania. To jest drogie hobby i zawsze było , decydując się na taką pasję , zabawę , odbudowę wiadomo trza kalkulować ceny i wykonawców ( oczywiście szukając tanich i DOBRYCH) , dziennie mam 3-4 telefony od ludzi z poza forum odnośnie spidera , raz w tygodniu ktoś mnie odwiedza , i tylko słyszę ale drogo , czy nie spasuje z FSO bo podobne bo żuk miał takie samo serwo i czy spasuje ...... i takie tam pytania ..... ludzie chcą mieć odpicowane wozy a tylko czy wężyk z malucha spasuje bo by kupił na szrocie......i tak do znudzenia.....
andreoz - 2012-06-14, 08:34

Witam
He he he a ktos tu promowal zawieszenie od łady!!!:)A tak na powaznie to niektore ceny sa brane z kosmosu bo jak majster uslyszy ze to do sportowego kabrioleta to cena jest od razu odpowiednia;)

jackal - 2012-06-14, 09:10

Bo master ma dostać wymieniany element do ręki a nie sam go kupować a cena za wymianę nie przekracza wymiany do innych samochodów cudów nie ma. Promowałem zawieszenie od łady owszem..... ale ręce opadły jak kiedyś ktoś zadzwonił i spytał mnie bo od ładzianki to droga sprawa i ma krzywy wiec na prostuje , tylko jak ma to zrobić i dzwoni o poradę i będzie lala ...... panowie Szok wachacz przedni chcieli prostować.....
andreoz - 2012-06-14, 21:36

Witam
he he he zdarzaja sie i takie majstry:). A przedtem to zartowalem , bardzo sie ciesze zawiecha jest z łady a hamulce z fiata 125 (niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle).;)!!!

jackal - 2012-06-15, 07:12

Poprawiam elementy zawieszeń czyli silent bloki, układ hamulcowy fiat 125 czy jak go zwał FSO ma podobny , różni się jarzmem wiec inny , i średnicą tłoczka wiec inny a to ma znaczenie w hamowaniu , ale od tego mamy dział techniczny wiec rozwodzić się nie ma poco .
!auto-matic - 2012-06-15, 14:17

Jak zwykle prawda jest po środku :mrgreen:
zaciski hamulcowe tylne były w 125P w dwóch smakach
pierwsza wersja z jednym obwodem bez korektora -czyli z stałym przełożeniem , miała 34mm średnicy z tyłu .
Po uruchomieniu produkcji 2-obwodowych i korektora dynamicznego zależnego od obciążenia tylnego mostu zamontowano 38mm
Spiderek ma lekki tył i 38mm nie ma oczywiście sensu .

jackal - 2012-06-15, 15:46

Czyli środkowa prawda Spiderek ma korektor zależny od obciążenia tylniego mostu i tłoczek 34 mm .
andreoz - 2012-07-12, 21:45

Witam
Sprawa sie rypla mialy byc nowe zderzaki a skonczylo sie tylko na jednym:(przedni zderzak okazal sie zbyt trudnym wyzwaniem dla majstra:( pojawialy sie deformacje podczas wyginania, no nic przedni zderzak zostal zamontowany i bedzie jezdzil dopoki znajde kogos kto da rade ogarnac temat. A tymczasem autko jest po wymianie klockow, oleju,rozrzadu i jezdzimy gdzie sie da i ile sie da:)co przy rocznym Berbeciu nie jest takie proste;)Raczej trudno zamontowac tam fotelik;)))

jackal - 2012-07-13, 06:43

Sprawa z przednim prosta jak widziałem fachowiec jak robił , rury były w odpowiedni sposób nacinane i spawane i polerowane ze śladu autentycznie nie było, tyczy się to przedniego tylni nie wymagał korekt.
andreoz - 2012-07-13, 21:19

Witam
Hmm rury miales nacinane???Troche pracochlonna metoda....moj majster robil to na rolkach czlowiek z nadzego forum twierdzi ze to kwestia odpowiedniego "pilota" w srodek rury.Ja nie wiem nie znam sie.....:)Dodam tylko cos odnosnie jazdy Spiderem.....istne porno:)))denerwuje mnie tylko wibracja dochodzaca od spodu.Juz to zlokalizowalem okazalo sie ze oslona uszczelniacza skrzyni w miejscu gdzie wychodzi walek zdawczy lata sobie luzno i brzeczy:)Dobrze ze to nic powaznego:)

!auto-matic - 2012-07-17, 11:26

to jest typowe dla fiata RWD - osłona/odrzutnik oleju jest mocowana w zasadzie na wcisk
i leciutko zagniatana , to i leciutko się luzuje...

jackal - 2012-07-17, 12:11

o czym mowa jeśli o osłonie wałka zdawczego to przecież się to nigdy nie luzuje? po tym chodzi łożysko sprzęgłowe, czy jak je zwał nie spotkałem się z takim problemem.
andreoz - 2012-07-28, 18:24

Witam
Nooo wreszcie troszkę więcej czasu jest więc piszę:)Środek w końcu został wyczyszczony, poskładany itp. Są niuanse typu niedziałający wentylator w kabinie czy nie podłączone radio ale to na zimowe wieczory zostaje:)Ważne że trochę (troszkę!!!) pojeździliśmy w tym roku:)
Zacznę od ubezpieczenia…podzwoniłem troszkę po firmach zaczynając od PZU gdzie jakieś kosmiczne ceny zaczęli mi wyliczać a skończywszy na LINK4 gdzie wszystko załatwiłem w ciągu 10 minut przez tel. Grzeczny Pan uznał wszystkie moje stare zniżki (!!!) a kwota za OC i NW zamknęła się w 200 peelenach z malutkim hakiem:) Jak Miło:)!!!Pasek rozrządu. Już chyba czas na niego?:)OK , wizyta w jednym sklepie ….wszystko kupione. Pasek, rolka, pompa wody, jak miło że wszystko jeszcze dostępne:). W trakcie okazało się że simmeringi na wałkach rozrządu, wale głównym i pompie oleju już nie pierwszej świeżości. Zresztą grzech tego nie zrobić jak wszystko na wierzchu:). Wizyta w sklepie każda szuka 8 złociszy…..pięknie:)Pan w sklepie zaczyna już mnie obsługiwać bez kolejki, a na słowo Fiat Spider trochę świecą mu się oczy:)Olej. Przydało by się w końcu go wymienić. Jaki?... do moich „klasyków” zawsze lałem Valviline Max Life, w przypadku Spidera zrobiłem tak samo. Oczywiście wcześniej zastosowałem płukankę tej samej firmy… cdn.

jackal - 2012-07-29, 18:26

Sprawdź ciśnienie na cylindrach zobaczysz w jakim stanie góra i bendziesz szczesliwszy bądź nie :)
andreoz - 2012-07-29, 20:55

Witam
Aj tam jezdzi? jezdzi i to jak!:) Bierze olej ?Nieee, wiec jestem szczesliwy:))po co sie martwic na zapas.

jackal - 2012-08-01, 08:08

lepiej zapobiegać niż leczyć ;)
andreoz - 2012-08-03, 13:30

Witam
Autko dostało kilka prezentów: jak wcześniej wspominałem tylny zderzak (przedni z przyczyn technicznych niezależnych ode mnie na razie musi poczekać), nowe ringi chromowane koło reflektorów, nowe tylne uszczelki pod lampy, nowe chromowane uchwyty osłon przeciwsłonecznych, główny włącznik świateł:)) aż miło.........:)
Poniżej parę fotek, opis na zdjęciami:)
Aaaaaaa dodam jeszcze: podczas moich seansów w garażu Żona robiła dziwne miny a tu razu pewnego piękne słońce, temperatura chce rozwalić termometry odpalam Spidera i wsadzam Kochaną Żonę za kierownicę.....od tamtego czasu żadnych min, dąsów itp:))

jackal - 2012-08-03, 13:43

co to za szpanerski wóz ??
andreoz - 2012-08-03, 18:00

Dlaczego szpanerski???:).....

Jako ze tylne dywaniki w moim autku gdzies przepadly i podloga razi gola blacha, razu pewnego udalem sie do znanej sieci co to sprzedaje wykladziny dywanowe.Pomyslalem: latwizna kupuje dywan wycinam wedlug wzoru i gotowe. Niestety w sklepie nie moglem doszukac sie nawet zblizonego koloru nie mowiac juz o fakturze czy wzorze:(((.No nic skoro to jest rzecz typu " plug and play "to na razie sobie jeszcze poczeka az znajdzie sie cos fajnego:)

andreoz - 2012-09-07, 22:44

Chłopaki ostro nawijają kolejne kilometry na koła nie mając nawet czasu nawet posta skrobnąć a u mnie niestety koniec sezonu już dawno nastąpił:((Spider został już ulokowany w przytulnym garażu jego stare poczciwe zawieszenie odciążyły stare poczciwe "kobyłki", starym indiańskim sposobem cylindry zostały zalane olejem ( po kielyyychu na łba yyyyy znaczy cyyylyndra). Blaszki wymyte, wypolerowane.....na ten rok KONIEC:))To był krótki ale intensywny i fajny sezon no powiedzmy sezonik ........mój pierwszy:)))
andreoz - 2012-12-05, 22:33

A jednak to nie byl jeszcze koniec sezonu;) Szybki urlopik, wyzyta w garazu, opuszczamy Spiderka z kobylek, pompujemy kola, wkladamy akumulator. Zaplon, odpala prawie od kopa;) Ladna sloneczna pogoda, nawijamy kilometry na kola. Dzien nastepny...........rano, po przebudzeniu........wszedzie bialo od sniegu! No ale przeciez grudzien juz jest;) teraz to napewno bedzie juz koniec sezonu:)
andreoz - 2013-03-30, 23:12

Dłuższy urlopik, długo wyczekiwana wizyta w garażu, nadzieja że przyświeci słońce i będzie możliwość przewietrzenia Spiderka i tym samym rozpozpoczęcia sezonu.........a tu ZIMA ......co jak zima o tej porze roku?. No niestety.... skończyło się na prawie codziennym odpalaniu silniczka i siedzeniu w garażu:). No a podczas tego siedzenia, przegląd i porządkowanie tego co pod maską. Wreszcie wywaliłem nieszczęsny i tak nie używany włącznik wiatraka na chłodnicy z półkilometrowymi przewodami prowadzącymi do kabiny:))Poza tym przegląd instalacji elektrycznej, wymiana niektórych przewodów nadgryzionych zębem czasu. Poprawa izolacji na niektórych, wymiana połączeń stykowch (konektorków i innych tym podobnych złączy). Okazało się też że ktoś dodał parę ładnych metrów kabli całkiem niepotrzebnie aż tak długich i burzących estetykę komory silnika:)Ojjj żeby przynajmniej użył do tego odpowiednich "części"........he he he a gdzie tam, znalazłem nawet kostkę elektryczną stosowaną w budowlance:))Teraz wszystko wygląda jak powinno wyglądać:)Dodatkowo komora silnika została wstępnie wyczyszczona, pojemniki plastikowe naczynia wyrównawczego układu chłodzenia i spryskiwacza po wyczyszczeniu wyglądają znów jak nowe a przed zabiegiem były prawie czarne:))Czyli pełna satysfakcja jest:)Pozdrowienia dla wszystkich dłubiących w garażach w tą zimową zawieruchę.........
andreoz - 2013-04-02, 21:48

Nowe gadzety przyszly:)
andreoz - 2013-06-27, 23:45

No witam
NO to taki szybki fajny sezon był! Tak tak wiem niektórzy jeszcze nie zaczęli jeździć a ja już piszę o sezonie w czasie przeszłym:(((Nooo mnie też czasem #$^#$@!!@! trafia ale co zrobić:) Może jeszcze we wrześniu się troszke uda pojeżdzić:))Teraz było przełomowo bo wkońcu się ruszyliśmy gdzieś dalej i nawet na pierwszym spocie byliśmy:))Szczegóły TUTAJ:))
Ogólnie autko super jeździ, ale trza będzie poprzeglądać wkrótce zawieszenie hamulce itp. teraz interwencji wymagał tylko zawór nagrzewnicy który odmówił współpracy i z którym walczyłem TUTAJ:))
Aha wkoncu doczekaliśmy się przedniego zderzaka z nierdzewki:)Prawie po roku czasu od zrobienia tyłu zderzak przedni ciągle się "ROBIŁ" ale zrobić się nie mógł:)Z pomocą jednego z klubowiczów w koncu temat został załatwiony:)CO widać poniżej:)

jackal - 2013-06-28, 06:59

Andre masz stare zderzaki ? chcesz się pozbyć ? odkupił bym
andreoz - 2013-06-28, 09:23

Tylny raczej nie nadaje sie na reaktywacje, przod lepszy ale na razie mnie nie ma na miejscu wiec. i tak nic z tego nie bedzie. Pozatym to chyba nie bede sie ich pozbywal :) Czyli jak widzisz wiele argumentow przeciw jest;)
jackal - 2013-06-28, 13:22

Spokojnie, nie ma stresu z moimi ale wyślę do chromowania. Tak myślałem, że wyślę a później zamienię.
Janusz - 2013-09-22, 14:37

jak w końcu załatwiłeś temat renowacji felg?
pozostały nie robione na razie czy jednak kwadraty wymalowałeś czarne?

andreoz - 2013-09-26, 16:30

Witam
Przy felgach na razie nic nie grzebalem, sa w bardzo dobrym stanie. ( przynajmniej tak mi sie wydaje ) ale jak. sie zdecyduje COŚ. z nimi zrobic to sie chyba napewno odezwe do Ciebie. Jak ostatnio zobaczylem Twoje mozliwosci jezeli chodzi o felgi to.........;) tylko nie wiem czy bedzie mnie na to stac:)))))

andreoz - 2014-05-19, 19:56

Dzis oficjalne otwarcie sezonu u mnie:)Zaraz jade pocruzować:)))
andreoz - 2014-05-23, 22:39

Jeżdze gdzie sie da;)Pogoda IDEALNA na kabrioleta;)Troche nowych gratow przyszlo .........obiecalem sobie ze zdjecia bede robil tym gratom jak jeszcze w pudeleczkach beda albo na takich plytkach bialo- czarnych. A tu w piii.....du, przywoze graty ze sklepu albo kurier przywozi no i kurde taka podnieta jest takie przymierzanie i emocje ze ciach i juz zamontowane wisi na aucie;)Nie ma czasu isc po aparata albo rece upierniczone jak to w garazu no i jak mam macać te aparaty, obiektywy czy tam inne ekrany dotykowe;)))He he he nie no cos tam zdjec bedzie ale potem tera nie ma czasu ......trza isc jezdzic .......to znaczy spac a od rana.............jeździc, jeździc , jeździc;)Przesadzam? Boshe ale to ałuto ladne jest;)
Janusz - 2014-06-02, 18:56

Bosche, auto jest zaj@#%&cie ładne. Też przeżywam ten zachwyt linią nadwozia. Zwłaszcza po myciu. :mrgreen: :-D
Cherry rosso 138 jest najlepsze :-P

jackal - 2014-06-03, 14:08

Ross corsa Ładniejsze heheheeh :-D
andreoz - 2014-06-03, 21:55

taaaaaaaaa o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca:) Przeca wszyscy wiedzom ze najlepszejsze som czarne :))))!
jackal - 2014-06-04, 06:57

czarne owszem ale mają wadliwy układ hamulcowy
andreoz - 2014-06-04, 08:41

aj tam aj tam:)Siem zrobi i bedzie git:)
andreoz - 2014-06-06, 00:10

Panowie zakładać temat dla potomności pt: "Jak poprawić hamulce w Spiderze". Trza podać przepis jakie zaciski/od czego jakie tarcze, pompy itp............
andreoz - 2014-06-06, 16:58

Dalsza dyskusja o modyfikacjach hamulców w Spiderze znajduje się TUTAJ
andreoz - 2014-06-07, 00:48

No ja już zakończyłem sezon ................wiem że niektórzy ledwo go zaczęli albo jeszcze nie rozpoczęli:)) No nic takie życie:) Było fajnie:) To po prostu nie do opisania jest jak świeci słońce ściągasz dach i jazda............:) a przed sobą masz takie zegary i taką dechę......:)
jak siem z czasem ogarnę to będzie relacja i zdjęcia będą itd:)

andreoz - 2014-06-13, 00:08

Noooo to siem w końcu z czasem ogarnąłem i jestem:)Więc u nie już po sezonie foty powyciągane z aparatów i innych telefonów:)......To zacznijmy od początku...:)
Spider po podłączeniu aku, wlaniu świeżego paliwa zgadał od strzału:)Troszkę sobie podymił, przepalił olej wlany do cylindrów rok wcześniej i było git. Po spuszczeniu z zimowych "klocków" autko wykonało pierwszą przejażdżkę co by rozruszać zastane kości:)
Po przejażdżce ma autko czekał już świeżusi olej VALVOLINE MAX LIFE ...............
Oraz komplet przednich zacisków hamulcowych....(wiem, wiem niektórzy mnie zjadą że znów wpakowałem siem w wielkie g.....zakłądając caciski od 125p no ale cóż może kiedyś toto wywalę i se stjuninguję hample jak koledzy proponują TUTAJ a teraz musiałem się poratować w ten sposób bo w tamtym sezonie zaciski z przodu odmówiły posłuszeństwa:(
Podczas tej roboty spie.....em jedną rzecz: wymieniłem zaciski DOLAŁEM (właśnie !!!) płynu hamulcowego odpowietrzyłem układ .....tak dedukuję że gdybym wymienił cały płyn hamulcowy na nowy to potem w Bieszczadach nie miał bym problema:( I tak dla pewności dolałem DOT3 ale jakoś siem pogryzł ze starym płynem i pompa poszła...........tak se tłumaczę.........:)

Jeździmy, jeździmy ............piękna pogoda aż nie chcę się wysiadać:)Wspólnie z Żoną dochodzimy do wniosku że kabrio na takie lato jest chyba lepszą opcją niż ałuto z klimą:)
Ale zaraz, zaraz w tamtym sezonie trochę narzekałem/ narzekaliśmy ze wieje trochę że Żona do teatru z fryzurą nie może pojechać bo kołtuny na głowie robi i po szyi pizga wiatr..:)Na ten sezon proszę państwa założyłem taki ci oto wihajster z którym jazda takim kabrio to naprawdę czysta przyjemność!!!. Jeżeli ktoś się jeszcze waha to podpowiadam nie ma nad czym. Jazda z czymś takim to prawdziwa przyjemność- zabrzmiało jak reklama:))ale naprawdę nic nie wieje, żadnych zawirowań itp....

Wreszcie też ogarnąłęm temat rejestracji ..........tzn jak toto zawiesić na Spiderze:)Niby pierdoła ale ............
Wymyśliłem se takie podkładki ze stali nierdzewnej, żadne plastiki chromowane tylko prawdziwa stal nierdzewna polerowana na błysk:)Efekt nawet lepszy niż zakładałem wcześniej tyko oczywiście przy drugim wyjeździe z WŁASNEGO GARAŻU (%@$% #$@ kurka wodna!!!) robiłem to troszkę za szybko i zaryłem blachą o próg..........no nic wymieni się w przyszłości:) Niech Was nie zmylą śruby na przednim zderzaku.....nie martwcie się nie wierciłem mojego nowiuśkiego zderzaka:)))Tył nie powiem bo było troszkę rzeźby i przycinania ale ostateczne fajnie wyszło:))Szerokość podkładki 33cm a rozstaw lampek oświetlających rejestarcję to 32,5.......:)Stąd ta rzeźba:)

Aaaa no zapomniał bym tabliczkę znamionową se założyłem:)i już teraz nie straszy mnie puste miejsce po otwarciu drzwi:) Tabliczka wyszła super......malkontenci mogą grymasić że numery se wydrukowałem a nie nabiłem numeratorem noooo ale co tam mi sięm podoba a jak mi się przestanie podobać to se nabiję:)Ogólnie chcę podziękować klubowiczom którzy podczas zimowej zawiruchy ruszyli się do garażu i pomierzyli mi ta tabliczkę dzięki czemu mogłem se takie cuś wystrugać:)

Wszedłem też w posiadanie większej liczby naklejek (nie wszystkie siem nadają do Spiderka) więc powoli uzupełniam braki na karoserii:))Szarpnąłem się też na naklejkę klubową .....no bo jak to tak klub bez naklejki?Miałem wyrzuty sumienia klejąc ją na karoserii no aleeeee coś za coś.......

Co by śmigać bez nerwów o jakieś grady i inne takie zakupiłem też taki pokrowiec NIBY ANTYGRADOWY........ nie wiem czy to działa ale.......pokrowiec ma grubość tak licząc na oko to dobre 5-6mm i to jest taka gąbeczka:)Więc może troszkę ochronił by przed gradem .....jak go zobaczyłem to zacząłem wierzyć......:) Wiadomo jak polecą z nieba kurze jajka to pewnie nie pomoże ale zawsze to spokojniejsza głowa..........ale ogólnie to porządny wyrób jest i nawet pasuje na Spiderka:)

Ogólnie sezon znów bardzo krótki ale bardzo intensywny i bardzo fajny, ogółem podczas tych dwóch i pół tygodnia (wyłączając tak z tydzień kiedy padało:)) to nawinęliśmy całe 780km:)czyli całkiem nieźle:)Oczywiście bez awarii na trasie się nie obyło:)Miał być mały spocik w Bieszczadach gdzie byliśmy na pętli bieszczadzkiej, nie doszło do niego bo hamulce odmówiły posłuszeństwa i Spiderek wylądował na kilka godzin u pana mechanika:)
Ogólnie szacun dla chłopaków że zostali nawet po godzinach w robocie i ogarnęli temat pompy hamulcowej:)Wydarzenie roku u nich w warsztacie:))he he he. No i tu kolejny punkt dla Spiderka że części w każdym motoryzacyjnym można dostać-mówię o pompie od Łady:)W warsztacie wstawiliśmy się 20 wieczorem a o 10 nastepnego dnia autko było gotowe:)Pokażcie mi jakieś 1.9 TDI czy inne LPG które wyjeżdza szybciej z garażu a chłopaki aż się palą do roboty i po godzinach dziubią:)Magia klasyka?:)

jackal - 2014-06-13, 07:11

siemanko a powiedz mi te zaciski kupiłeś od 124 spider po regeneracji czy 125 czy też FSO? masz jakieś naklejki do odstąpienia :))) ??
andreoz - 2014-06-13, 08:44

Witam
Kupiłem na szybko od 125 po regeneracji. Jakie naklejki Cię interesują?:)bo coś tam bym znalazł:)

jackal - 2014-06-16, 09:30

zaciski z fso i 125 maja inną średnicę tłoczka na nie korzyść 124 , naklejki się piszę :)
andreoz - 2014-06-16, 16:47

Ale które?:)te do komory silnika?:)
Janusz - 2014-06-28, 21:49

Coś mi umknęło i nie mogę zrozumieć dlaczego sezon zakończony, skoro autko tak przygotowane??
andreoz - 2014-06-28, 22:58

Jak ja to tlumacze???...........ze wzgledow logistycznych;)
Janusz - 2014-06-29, 07:51

To musisz "logistykę" poprawić koniecznie, chociaż na przyszły sezon, jeśli ten już stracony :roll:
andreoz - 2014-06-29, 22:20

Wszystko wskazuje na to że "LOGISTYKA" już niebawem znacznie się poprawi:)
andreoz - 2014-06-29, 23:33

Mała sesja była:)
jackal - 2014-06-30, 09:49

ktoś tu się przygotowuje do kalendarza :)
jackal - 2014-06-30, 09:51

o widzę i miejsce na tablicę ktoś tu odpatrzył :)
andreoz - 2014-06-30, 10:38

jackal napisał/a:
o widzę i miejsce na tablicę ktoś tu odpatrzył :)


jackal napisał/a:
ktoś tu się przygotowuje do kalendarza :)


Ha żebyś wiedział:) i w przypadku tablicy rej. jak i w przypadku kalendarza:)
W przypadku tablicy to raczej nie ma kurka wodna zbyt wiele możliwości:)Inne Holendry czy Amerykany to majom takie fajne małe tablice a u nas to wyrąbali takie na 2 m kw. i nie idzie tego nigdzie zawiesić:)
A w przypadku kalendarza to Ty też już zacznij foty zbierać:) he he he

Janusz - 2014-06-30, 15:27

Z tymi tablicami, to zrobiłeś profesjonalnie, nie można się przyczepic.
Ale nie zmienia to faktu, że wygląda to beznadziejnie.
Z przodu blacha na pół auta, ohyda, z tyłu nieczytelna bo zasłania zderzak.

Rzecz gustu, ale sobie zrobiłbym z przodu numer jednak centralnie, zasłaniając przerwę między gumami zderzaka na jakichś dystansujących uchwytach i na pewno bez ramki, która jeszcze dodatkowo powiększa optycznie blachę.

Spider nie jest przystosowany do polskich blach i odwrotnie. kropka.

Ja mam w połowie lepiej, bo z tyłu jest ładnie i legalnie. Ale już przód... tylko ładnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

andreoz - 2014-06-30, 21:48

No Ty z tyłu masz spokój bo bez kombinacji się obejdzie ale w Spiderkach to tragedia:(No i tak na zdrowy rozum czy to nie chore jest?:
- zrobisz se jakąś podróbę która wygląda świetnie, pasuje do auta i jest czytelna ale polycja się może czepiać ........
- przykręcisz oryginalną legalną tablicę która jest brzydka, za duża, nieczytelna ale polycja nic Ci nie powie.......
Przednia może mniejszy kłopot ale też wygląda jak masakra:)
Może kiedyś faktycznie wkroczę na drogę bezprawia i se wystrugam siakieś pirackie blachy? to przeca plug and play jest:)
Znając życie to Ciebie ani nie zapytali co to z przodu masz?:)

Janusz - 2014-07-01, 19:13

Nikt mnie nigdy nie zaczepił w tej sprawie, ale też nigdy nie miałem kontroli drogowej w spiderze.
Może jak widzą małą i żółtą blachę to się boją zatrzymać cudzoziemca, aby nie "błyszczeć" znajomością języków obcych, a kiedy oglądają mnie z tyłu jest już za późno, aby lizakiem machać :-P

andreoz - 2014-11-06, 00:34

Witam
Tak se siedzieliśmy z Młodym na plaży i tak nas wzięło na pojeżdżenie se Spiderem:)))
Taaaaak wiem "cycki" na masce powinny być w drugą stronę .......nie wiem co mnie napadło:)!
Powiedzmy że skala tak na oko 1:2 - pojeździć (...yyy tzn posiedzieć) się dało:))

kacperix - 2014-11-06, 10:09

tył Wam troche nie wyszedł ale ogólnie nieźle :)
andreoz - 2014-11-06, 11:35

He he tylko przod i kabina byla:)tyl se darowalismy:)
andreoz - 2015-05-11, 22:23

Noo pierwszy raz od szesciu lat Spider nie odpalil po zimowym snie:( Zazwyczaj odpalal po kilku obrotach, tym razem nie.....Okazalo sie ze jedna ze swiec kreci sie dookola wlasnej osi. Tzn wewnetrzny rdzen byl zlamany ale tak dziwnie poszedl ze nic nie bylo widac nic sie nie ruszala na boki, porcelanowy korpus z trudem mozna bylo obracac.. Jutro jade po nowe swiece i zobaczymy......:)
jackal - 2015-05-12, 06:12

only irydowe :)
andreoz - 2015-05-12, 16:11

Swiece zakupione, zakrecone Spider odpalil od pierwszego strzalu .......jak ja lubie ten samochod!:)
andreoz - 2015-05-20, 11:09

No wreszcie sobie ponaciągałem linki napinające dach. W końcu nie mam przeciągów w kabinie jak jadę z dachem:)
Ale co jeszcze?... coś mi czuć spaliny w środku. Jakie mogą być tego przyczyny poza nieszczelnym kolektorem (wkrótce do sprawdzenia) i uszczelką pod głowicą którą wykluczam bo wszystko z nią jest OK:)

andreoz - 2015-05-25, 20:20

Wreszcie COŚ zacząłem robić ze Spiderem:)Po pięciu latach wreszcie uszczelki drzwi doczekały się wymiany:) Stare po prostu już nie istniały:)Wstyd był panie jak się drzwi otwierało a tu dziury:)
Maty wygłuszające też wreszcie zostały zakupione i zamontowane:) Mój Spider ma dosyć głośny wydech i bez wygłuszeń w kabinie przy zamkniętym dachu był efekt jak by się wsadziło łeb do beczki i waliło jakąś pałą:) Teraz wydech oczywiście też słychać ale jest już taki przyjemniejszy dla ucha:)jak planowałem tak zrobiłem...żadnych mat klejonych do blachy, czysty filc który łatwo można zdemontować w razie czego:)
No i po tych wszystkich uszczelkach, filcach i ponaciąganych linkach wreszcie jeżdżenie z dachem też okazuje nawet przyjemne:)

jackal - 2015-05-26, 07:00

Kapitalnie...
andreoz - 2015-05-26, 18:10

:)Zaraz idę do garażu wytargać jeszcze tylne siedzisko i oparcie. Muszę tam dołożyć tego filcu jeszcze bo na razie tam dałem tylko neopren:)
andreoz - 2015-07-20, 11:58

No i co? Pogoda piękna a autko już prawie miesiąc stoi nie ruszane:(Chwileczkę nie krzyczcie jeszcze ....przepalam go sobie tak raz na kilka dni:) Kuuurde nie myślałem że do tego dojdzie:)No nie ma czasu... praca, dzieci, wykończenie domu.....a jak jest czas to trochę głupio takim zakurzonym na drodze się pokazać:) No dobra raz go wytargałem z takim kurzem na drogę ale to było w nocy.... nikt nie widział:) Muszę się ogarnąć i nadrobić stracony czas:)W weekend w Rzeszowie Rajd Samochodów Zabytkowych może mi się uda podjechać:)
Wy też tak macie czy jeździcie ostro?:)Ile kto km już nawinął?:)

andreoz - 2015-07-22, 00:47

He he teraz tak czytam plan rajdu i co? I wychodzi na to ze za mlode auto mam :) Rajd jest dla aut do roku tysiac dziewecset osemdziesiatego!:( Nie mam sie co pokazywac z rocznikiem 81. Patrzylem na liste uczestnikow to nawet Holdzwagen Passat Kombi mnie porobil bo z 80 tego roku jest. No i co? i dupa chyba pojade sobie tak na tylko popatrzec:)Moze uda mi sie gdzies tam wbic jak na Rajdzie Nocy Muzeow :)
marcin - 2015-07-25, 19:03

Musieliby byc naprawdę złośliwi gdyby Ci robili problem z rocznikiem. Samochód masz zacny i powinni Cie przyjąć z otwartymi rękami. Ps ja juz mam ponad 300 km nawiniete w tym sezonie. Ps 2 tez kupilem u nich uszczelki. W koncu nie muszę ciagnac za klamkę by drzwi się otworzyły. Teraz elegancko odskakują.
Aha jak radzisz wyciszyć tył auta?(mam głośny wydech)

andreoz - 2015-07-25, 21:49

No nic niestety nie wyszlo z tego rajdu. Zbyt zarobiony jestem;). No powiem Ci ze uszczelki u mnie tez zrobily cuda i to nie tylko estetycznie:) Co do wyciszenia to troszke wpakowalem do Spidera troche neopnenu, filcu wydech stal sie troszke "miększy" dla uszu . A tez mam sportowy raczej glosny wydech;). Jednak glownym zrodlem halasu u mnie jest prawa trojkatna szybka w drzwiach. W okolicach 100km/h powietrze zaczyna tak swiszczec ze uszy pekaja;) Pozostaje predkosc w okolicach 70- 90 albo otworzych dach;)Albo wreszcie wybrac sie do pana szklarza i wreszcie przykleic klameczki do okien;)
andreoz - 2015-08-30, 17:54

Więc tak, szybki trójkątne w drzwiach wreszcie zamknięte. Wprawdzie nie poprzez oryginalne klameczki ale są zamknięte. Teraz uszczelki układają się przy zamkniętych okienkach a szybki czekają wreszcie na klamki:). MOŻE w tym sezonie uda się to zrobić:). Nie kleiłem jeszcze tych klamek ponieważ miałem podejrzenie że po ich przyklejeniu i tak napierająca uszczelka na szybę znów spowoduje ich oderwanie:(. Siła z jaką uszczelka pcha szybę jest naprawdę duża. Zastosowałem tymczasową blokadę licząc że uszczelka się ułoży i już nie będzie takiego "parcia na szkło" .....ale to telewizyjnie wyszło:). Teraz wreszcie w aucie jest fajnie: żadnego piszczenia, wycia itp przy prędkościach powiedzmy autostradowych:)

Druga sprawa: przedni grill, zaczęła z niego schodzić czarna farba. Postanowiłem że już czas na niego i że będzie to polerowane aluminium. Dla purystów: wiem że grille były czarne jednak podobają mi się chromy z przodu:) spróbuję więc zrobić polerkę aluminium. Chemia została już kupiona począwszy od tzw PAINT REMOVERA a na pastach polerskich kończąc:)
Usuwanie farby idzie nawet sprawnie, jest to taki żel na pędzel. Smarujesz, czekasz parę minut i farba prawie sama spada pomagając jej delikatnie jakąś miękką szpachelką:)To na zdjęciach były dopiero początki więc nie szło za dobrze potem już szło lepiej:) Więc będzie polerowane aluminium z przodu:) Jak wyjdzie, zobaczymy. Pochwalę się na pewno.

kacperix - 2015-09-03, 08:03

no to czekam na efekty wizualne ;) bo też myślałem nad chromem
andreoz - 2015-11-01, 19:25

Witam
No i wczoraj sezon oficjalnie dla mnie się skończył (koniec polisy OC). Nawinąłem prawie 750 km. W tym sezonie bez awarii:) Grill niestety jeszcze nie skończony tzn cała farba jest już usunięta i z przodu i z tyłu. Przepolerowałem jedną poprzeczkę i efekt wizualny jest lepszy niż myślałem:) Na przyszły sezon grill będzie wypalał oczy od samego patrzenia:)he he he

andreoz - 2016-05-04, 21:21

Spider odpalony po zimie. Jazda testowa zrobiona .....:)Zatankowany .Teraz tylko mycie, pastowanie, woskowanie polerka i jazda :)
Sezon 2016 uwazam za odpalony:)

jackal - 2016-05-05, 06:41

no i fajnie :)
andreoz - 2016-05-11, 20:43

Grill wypolerowany rzutem na tasme przed sezonem:)Powiem tak: naprawde oplacalo sie uciekanie do garazu w zimowe wieczory co by najpierw sciagnac czarna farbe a potem wziac sie za polerke aluminium. Teraz przod Spidera wyglada ......jakos tak dostojnie:)
W montazu grilla udzial wziela bardzo wczesna mlodziez sztuk dwie z naszego klubu co objawilo sie stratami w postaci zgubienia 1 szt nasadki imbusowej ....; ( Co boli bardzo bo to komplet byl ...
Aaaa moze sie znajdzie przy koszeniu trawnika:)
Zdjecia niebawem :)

andreoz - 2016-05-27, 04:50

Taaa klasyki nocom czy tam noc otwartych muzeow miala byc....takie plany i wogole wszystko mialo. Spot mial byc, nocny cruzing po miescie .....
Tak lalo ze nawet z garazu nie wyjezdzalem:( Na spot przyjechalo chyba piec aut.....
Tak mi sie jakos przypomnialo...ze otwarcie oficjalne sezonu w tym roku jakos nie wypalio:( a ja z tej okazji nawet grila w polerce przykrecilem wreszcie:)

andreoz - 2017-02-15, 14:27

Witam
Garaż jest, jakiś budżet też by się znalazł a kurde nawet nie ma czasu wyjść do garażu 5 metrów od domu wieczorem co by pogrzebać trochę przy zawieszeniu. Kuuurde też tak macie?:)Jak tak dalej pójdzie to zawiechę sobie na emeryturze zrobię:)

jackal - 2017-02-15, 14:29

Ja mam lenia i wóz stoi :)
pawelheiden - 2017-03-08, 10:22

Jak zabezpieczacie wasze spidery przed nieproszonymi gośćmi, którzy mogą się zadomowić na zimę w garau a nie daj boze w aucie? chodzi mi konkretnie o myszki bo ja złapałem taką jedną ostatnio w łapkę, które mam porozkładane pod autem. Też rzadko w zimie zaglądam do garażu wiec wole byc przezorny.
andreoz - 2017-03-08, 21:54

Staram się po prostu trzymać bramę garażową zamkniętą:) Wiem że te skurczybyki wlezą przez byle szparkę ale na razie kurde nie widziałem /wyczułem ani jednej w garażu:)
Łapki nie zaszkodzą!:)aha kręci się u mnie taki dachowiec pospolity po okolicy więc myślę że to też Jego zasługa:)

pawelheiden - 2017-03-09, 09:28

wiesz ja tez staram się mieć garaż szczelnie zamknięty a jednak jakoś się tam dostają szczególnie na zimę. W jesieni złapałem jedną a teraz niedawno drugą mimo tego że dachowce też kręcą się w okolicy :-) . zastanawiałem się nad dżwiękowym odstraszaczem który podobno można zamontować w garażu ale nie wiem czy to się sprawdzi. Parę lat temu gdy jeszcze nie miałem spidera parkowałem w tym samym garażu swoją osobówkę którą jeżdżę na co dzień i potrafiły mi do niej wejść, a skapnąłem się dopiero po nadgryzionych cukierkach które miałem w samochodzie więc jestem już przewrażliwiony jeżelj chodzi o spidera :-) . p.s. (a garaż mam murowany wolnostojący i drzwi raczej też wydają się solidne) a jednak ;-)
Brudy - 2017-03-13, 16:57

Ja do garaży wstawiłem elektroniczny odstraszacz gryzoni. Raz kuna się kręciła koło domu, ale tylko w samochodzie pod chmurką zasmakowała przewód od map sensora. Przez zimę ogarnąłem silnik do drugiego projektu tym razem to V8. Nie było czasu na leniuchowanie.
Pozdrawiam

andreoz - 2017-05-23, 00:06

Witam
Taaaaaa mial byc wyjazd z garazu na NOC MUZEÓW 2017. Klasyki noca czy cos w tym stylu i co???I nic akurat wtedy trafil sie wyjazd urlopowy i trza bylo sie dostosowac bo rodzinka a zwlaszcza mlodziez urwala by czlowiekowi leb:)
Pozatym od tygodnia dzwonie do mojego ubezpieczyciela co by Spiderowi wreszcie polise kupic a tu d...a czekam po 15-20 minut bo wszyscy konsultanci zajeci. Zostawiam numer zeby oddzwonili i nic sie nie dzieje nikt nie dzwoni ......aaaaa szkoda gadac:) wiec jak wroce z urolopu to nie dzwoncie tam juz i lini nie blokujcie co bym mogl sobie juz mojego Spidera ubezpieczyc i posmigac troszke:)

andreoz - 2017-06-15, 03:11

Noo w weekend bylo pierwsze tankowanie i pierwsze kilometry w 2017:) Wiem troche pozno ale jakos tak wczesniej albo czasu brakowalo albo pogody.
Wlasnie pierwsze tankowanie......pojechalem z Mlodzieza tylko zatankowac 1km od domu a skonczylo sie nawinieciem prawie 30 km;)
Dobrze ze Mlodziez czuje klimat....rosnie w dobra strone:) Szkoda ze na tyle nie mam pasow bo Mlodsza Mlodziez tez by sie juz przyuczala:)
Jakos nie moge sie przekonac aby wsadzic tam Dzieciaki bez pasow....

pawelheiden - 2017-06-15, 07:51

na przednim siedzeniu dzieciaki wozisz w foteliku? mój maluch też ostatnio polubil jazdę :-) z tym że musiałem kupić mu fotelik. Miałem obawy że ogłowa będzie mu wystawać ponad szybę gdy będzie na nim siedział ale jest ok :-) :-) :-)
andreoz - 2017-06-15, 08:24

Tak na przednim w foteliku:) Ale to taka wersja fotelika dla starszych dzieci więc się mieści:)
andreoz - 2017-07-11, 23:11

Wczoraj wziąłem Spidera na night cruising, nic nie zapowiadało że coś będzie nie tak z pogodą:) Wracam juz do domu....zostało mi tak z 2 km a tu cała droga mokra koleiny pełne wody itp jak to po deszczu!:) Z bólem serca musiałem przez toto przejechać. Autko całe uj.....ne a takie ładne było:) Dziś było szybkie mycie i suszenie na słońcu:)
Jeździcie coś???

pawelheiden - 2017-07-13, 13:22

Ostatnio wracałem z przejażdzki zapowiadała się ładna pogoda a tu nagle jak lunęło to nie było wyjścia tylko jechać w tym deszczu a do domu miałem jakieś 15 km :-( . Spider mój nie widział deszczu odkąd go posiadam to był jego pierwszy kontakt z deszczem :-( ale przyznać muszę spisał się nieżle. Szczelność dachu sprawdzona jest OK! Całe szczęście w nieszczęściu to, że zaraz zrobiło się słonecznie i szybko wysechł. W tym sezonie zrobiłem już ponad 600km i nie poprzestaje na tym.
andreoz - 2017-07-13, 22:03

Taaa zaraz nas chłopaki zjadą że przecież Spider to normalny samochód któremu deszcz nie zaszkodzi ale jednak wolę żeby autko deszczu nie widziało:)
pawelheiden - 2017-07-14, 20:53

W pełni Cię rozumię :-) jestem podobnego zdania. Na jazdę w deszczu są inne auta a nie spidery :-)
andreoz - 2017-08-26, 22:31

Jakos tak ostatnio sie przelamalem i nocne crusingi robie sobie z otwartym dachem;)
I powiem Wam ze nawet w nocy przy ladnej pogodzie DA SIE TAK JEZDZIC;)No moooze troszke ogrzewanie podkrecam....;)

andreoz - 2017-12-03, 18:35

No i co? Ubezpieczenie się skończyło trza Spidera odstawić na zimę do garażu. Jaki to był sezon? .....stanowczo za krótki:) Jakoś tak ciągle wychodziło że czasu mało że praca, dom, dzieci itp:)Czyli życie... Coś tam się nawinęło kaemów ale to stanowczo za mało:) Żadnych dalszych wypadów ot szybkie przeważnie nocne cruisngi...ale całkiem pozytywnie:) W przyszłym roku będzie lepiej....:)
koniu666 - 2017-12-04, 15:21

To i tak zazdroszczę
Ja jedyną trasę jaką zrobiłem w tym roku to z domu do mechanika ;-)

andreoz - 2017-12-04, 21:24

Ale jak juz na wiosne wyjedziesz od mechanika to......:)
andreoz - 2018-03-26, 19:16

Witam
Wiem że w długie zimowe wieczory powinienem zająć się poważniejszymi sprawami w Spiderze ale ......na kierownicę i korek paliwa też nie mogłem już dłużej patrzeć:) Korek to w ogóle masakra w takim aucie a kierownicę miałem już bardzo podrapaną z oznakami korozji.
Korek został wyłuskany z tego czegoś plastykowego a kierownica prawie już wyszlifowana. Teraz muszę znaleźć jakieś bezbarwny lakier który mi z tego nie spadnie po pomalowaniu:)
Co polecacie?

!auto-matic - 2018-03-26, 19:52

Bezbarwny epoxyd 2 składnikowy .
A korek do ,,anodowania'' (galwaniczna obróbka powierzchni) - będzie odporny na ścieranie .

andreoz - 2018-03-26, 20:19

aj tam rzadko tankuje;) jak sie wytrze to sie galwanizacje zrobi:)
andreoz - 2018-04-10, 17:58

Lato pełno gębą a ja kierownicy nie mam w aucie:) Dobra trza się ogarnąć i pomalować wreszcie:)Jeździcie już?:)
mes - 2018-04-10, 22:21

Pojeździłbym ale bez wału to ciężko :) Tak przy okazji zapytam gdzie chromujesz elementy do swojego Spiderka? Ja już mam dosyć tych firm, terminy bardzo odległe lub spaprana robota.
andreoz - 2018-04-11, 09:29

Jeszcze nic nie chromowałem do Spidera:) nie pomogę:(
andreoz - 2018-04-29, 21:52

Witam renowacja kierownicy dobiegła końca:) Wyszło nawet lepiej niż się spodziewałem:) Pomalowałem specjalnym sprayem dwuskładnikowym, po tygodniu lakier jest twardy i odporny na zarysowania jak fabryczna piecówka:)
Z czyszczeniem trochę zeszło ale opłacało się, "szczotkowanie" końcowe papierem ściernym prowadzone tylko w jedną stronę. Zależało mi na efekcie szczotkowanego aluminium.
Dziś z okazji niedzieli i ładnej pogody odbyło się odpakowanie kierownicy z taśmy malarskiej:)
Jutro montaż...

andreoz - 2018-05-11, 19:08

Witam
Kierownica zamontowana, autko umyte, ubezpieczone........odpalone:)
Gęba się śmieje jak zawsze po długiej zimie:) Pierwsze jazdy zrobione ale na razie Młodzież nie daje mi spokoju i trzeba ich wozić w tam i z powrotem:) Niestety muszą to robić na zmianę bo na tyle nie ma pasów i nie ma jak fotelika zamontować:( trzeba coś wymyślić....:)

andreoz - 2018-08-23, 17:52

Witam
Taka mała sesja ogrodowa:) Sesja jest również na instagramie a jak ktoś nie lubi instagrama to zapraszam poniżej:)

Ryszard - 2018-08-24, 06:55

Super wygląda.
Nie mogę się doczekać aż mój będzie gotowy.

A nie myślałeś nigdy o pozbyciu się tych federalnych bumperów?

andreoz - 2018-08-24, 20:17

Nigdy, mi sie nawet podobaja:)
andreoz - 2019-04-15, 15:58

Witam
W tym tygodniu trzeba wreszcie odpalic bestie po zimie;) Jaaaaaka to byla zima.....jesien raczej;). Niewazne i tak nic nie zrobilem przy autku. Zawsze bylo cos wazniejszego do roboty!:((

andreoz - 2020-06-21, 09:07

Moja walka z montażem tylnych pasów znajdziecie TUTAJ:)

W międzyczasie wyleciał spalony silnik od nagrzewnicy, nowy od poloneza kosztował całe....30 zł!:)Wreszcie mam wentylację:)
Teraz pora na ogarnięcie side markerów bo nie świecą:(............ powolutku do przodu:)

andreoz - 2020-07-28, 23:37

Witam
Żeby nie było że się nic nie dzieje....;) Obrysówki odbudowane!;)

ODBUDOWA OBRYSÓWEK KLICK;)

andreoz - 2021-04-24, 12:39

Posiedziałem sobie troszkę w garażu tej zimy;) a oto jeden z wielu efektów;)

Płyty bagażnika: LINK DO TEMATU

andreoz - 2021-04-30, 19:32

Radio zamontowane:) klimat jest;)!


TUTAJ LINK DO RELACJI


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group