Fiat Spider Polska

Nasze samochody - Fiat 124 Spider Red Baron by jackal CS2

jackal - 2010-11-19, 18:04
Temat postu: Fiat 124 Spider Red Baron by jackal CS2
witajcie :)
Zeszło ale teraz zaczynam publikować historię swojego 124 spider - szybciej idzie praca machaniczna niż fotki z opisami ale wreszcie pomału postaram sie publikować!!!!! Fiat dotarł w maju do mnie w najwieksze deszcze , przyjechał z angli na cieżarÓwce (tu ukłony dla kierowcy !!! trza tylko brać pieniądze nieważne jaki towar na aucie i jak się o niego dba- czyli z dobrego soft top podziurawiony i roztargany) ale jest przybył.





Uploaded with ImageShack.us
ufff spoko udało sie z tymi fotkami teraz wiem !!!! ;-)

andreoz - 2010-11-19, 19:19

Witam
No wreszcie zaczynasz swoją kronikę:)Kurde sprowadziłeś swojego Spidera z Anglii?Dziwne w Anglii ciężko spotkać to autko a wszystko przez to że angole raczej wybierali swoje Triumfy i MG-ki niż Fiaty:) Czekam na dalszą część

jackal - 2010-11-19, 20:04
Temat postu: cd.. red baron
Umieszczanie historia..... po demontażu fiacika przyszedł czas na szpachlę niestety.... po skończonej blaszce..... i wielkich przebojach (nie uczciwi lekiernicy-długo by opowiadać) wreszcie rzetelny i uczciwy człowiek Kolega RaFał ----- doprowadził auto do lakierowania

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

andreoz - 2010-11-20, 19:03

Witam
Oj ciężko spotkać chyba w Polsce uczciwego blacharza czy lakiernika. Człowiek płaci grubą kasę za to a jak mu się na ręce nie patrzy to odpierdziela fuszerkę!!!. Hmmm szpachla- no niestety bez niej nieraz trudno zrobić takie wiekowe auto.

jackal - 2010-11-20, 19:20

pierwszy lakiernik zabrał auto lawetą odrazu pełen zapału , powiedział zrobie za połtora tygodnia , zaliczki niechce, spider stał 1.5 miesiaca na deszczu psy i koty sie ganiali. blota pełno nic nie zrobił tylko inne roboty :) na koniec jak zabierałem powiedział żeby mu cofnąć pieniądze za kupione materiały..
jackal - 2010-11-21, 19:17

cd.. operacji SPA dla spidera widoczne zmiany

i przÓd


jackal - 2010-11-24, 16:19

prace na deską rozdzielczą ....

masa pracy ale efekt końcowy myślę ze się spodoba :)

Janusz - 2010-11-24, 20:19

ja jeszcze do tej fazy mam sporo pracy, ale będzie podobnie :)
andreoz - 2010-12-03, 01:35

Witam
Remont wygląda na kompleksowy, czy nie chciałeś wyciągnąć serducha i pomalować komory silnikowej?

jackal - 2010-12-03, 06:19

W tym
Wszystkim jest ukryty plan , ktÓrego obecnie nie zdradzam :) ;-)

andreoz - 2010-12-03, 18:11

Witam
Ooooo widzieliście jaki skurczybyk??:))

Janusz - 2011-02-01, 22:40

A jaki właściwie kolor położyłeś na autko?
Nie wygląda na nic z palety oryginalnej, raczej coś czerwieńszego?

ant_eater - 2011-04-17, 18:40

Maladiec, krasata ;)
MarioUtd - 2011-09-17, 00:30

No i jak się sprawa skończyła/ Gdzie kolejne zdjęcie i efekt finalny?
jackal - 2011-09-17, 08:56

efekt finalny się ukaże jak się odrobię , na razie walczę z żółtym Monte Carlo ;)
jackal - 2011-10-05, 09:39

i mamy red barona :->


Wersja Hard Top


i poszły tapicerki




i znaleziona instrukcja obsługi



wymarzona czystość i porządek w bagażniku


:mrgreen:

andreoz - 2011-10-05, 10:23

Wymontowywałeś miękki dach do hard topa? Ktoś tu pisał na forum że nie trzeba?No chyba że to wersja hard top na stałe:). Jeżeli chodzi o bagażnik to tapicer Ci szył te wykładziny czy kupowałeś gotowe?:)Standardowo na oparciu kanapy chyba nie było żadnej tapicerki hmmmm?
jackal - 2011-10-05, 10:35

Trzeba są inne uchwyty do hard top, ja mam oryginał z tabliczką znamionową Pininfarina , poza tym tylne uchwyty są inne i wymagają wymiany, na jednym z postów Ortos przesłał link do strony z opisem montażu dachu. Odnośnie bagażnika można kupić gotowe ale ja miałem wzór i uszycie z obramówkami wyszło rewelacynie ;) wykończenie oparcia występuje a jakże tylko na zdjęciach nie zostało ujęte ;)
mario222 - 2011-10-05, 10:48

Nie wiem jakie Wy macie Spidery :lol: ,ale u mnie montaż twardego dachu nie wymaga demontażu miękkiego.Tylko się go składa.
A twardy dach też mam oryginalny.

jackal - 2011-10-05, 10:50

podeślij zdjęcia Mario sam jest ciekaw jak u ciebie to wygląda ;)
mario222 - 2011-10-05, 10:58

Ok,jak tylko zamontuję chłodnicę i wyjadę z garażu.
Jackal,podziwiam Twoją pasję.Powiem szczerze,że sam myślę o powiększeniu kolekcji.
Ostatnio miałem chrapkę na coś takiego:
http://www.ebay.de/itm/Fi...=item2eb80a3423
Ale,że poluję jeszcze na coś innego,nie skusiłem się,chociaż myślę,że to była okazja.

jackal - 2011-10-05, 11:06

124 Coupe Mk3 niezła sprawa i zostaje w rodzinie , moje mk2 czeka na swoją kolej spokojnie , silnik już prawie gotów ( przyznam się że troszkę ten projekt będzie skundlony) serducho Volumex ;-) , ale też rodzina Fiata
jackal - 2012-01-18, 14:16

Z dodatków co otrzymał do testów czerwony :)


Hamuje rewelacyjnie . 13" cali mieści się spokojnie.

jackal - 2013-07-29, 10:21

Witajcie :)
Nowe zdjęcia RED BARON 124 SPIDER, po gruntownych modernizacjach :)
zaczynam od zadka :) układ wydechowy wierna replika ABARTH- a rajdowego :)



Przodek :)
modyfikacja trudno zauważalna ale znawcy się kapną :)



środek również zmodyfikowany ale w granicach oryginalności :)



i jeszcze jeden środek



zdjęć silnika nie będzie :)

Zespół napędowy to silnik FIAT ABARTH 130 TC -moc obecnie nie znana ale najszybszy w Polandi :)

jackal - 2013-08-08, 15:47

a tu występ w Nowym Sączu na zlocie :)


andreoz - 2013-08-08, 16:16

Tylna rejestracja tak jak u mnie do połowy dolnej lini numerów przysłonięta przez zderzak, nie powiem że mi się to podoba:(. Czy ktoś ma jakieś rozwiązanie na to?
jackal - 2013-08-08, 18:40

Niestety legalnie nie zrobisz nic :( takie są w tej wersji . Tam tylko pasuje USA tablica . Można zrobic pomniejszyć ale juz to wiadomo. I wozić oryginał w bagażniku . Niestety chętnych zeby zrobic i pomoc na forum nie szukaj , pytałem .
andreoz - 2013-08-08, 19:06

A jeszcze jedno podłokietniki całe masz "oprawione" w skórę?, bo nie widzę tych listew chromowanych. Ja kupiłem chromy na podłokietniki bo stare już były bardzo brzydkie, jednak są szersze niż oryginały i nawet jak je trochę przyciąłem z szerokości to i tak nie leżą idealnie (tak się trochę skręcają, falują).
jackal - 2013-08-08, 19:27

Mi sie udało kupic chromy właściwe i pasują idealnie . Te obszyte to niezbyt dobry pomysł następnym razem bez obszywania :)
Janusz - 2013-08-09, 09:45

jackal napisał/a:
Niestety chętnych zeby zrobic i pomoc na forum nie szukaj , pytałem .
Musicie na swoim terenie znaleźć jakąś firmę reklamową z ploterem. To wymaga osobistego kontaktu, trzeba zagadać. Ja mam "nielegalną" tablicę z przodu. Pytałem o to wykonawców moich i nie chcą się tym zajmować. Nie mają czasu na takie zabawy, zwłaszcza śliskie pod wzgl. legalności.
Janusz - 2013-08-09, 09:53

drugim wyjściem jest zamontowanie oświetlenia tylnej tablicy od pininfariny i tablica pozioma, jak u mnie. nieinwazyjne i świetnie wygląda. dobrze świeci.
I CAŁKOWICIE LEGALNE.



jackal - 2013-08-09, 11:59

Janusz wszystko ślicznie ale ty masz wersję DS nowszą niż my mamy , i zdobywanie zderzaka do twojej wersji z oświetleniem lub kombinacje z jakimiś lampkami? i wywalenie oryginalnego oświetlenia z wersji CS2 ? niewiem co myśleć :(
andreoz - 2013-08-10, 16:56

Ojjj Janusz i Ty namawiasz nas na jakies customy?:)Tzn przerobki oswietlenia?;)a tak wogole to witamy ponownie na forum po dlugim czasie nieobecnosci:)
Janusz - 2013-08-10, 21:45

Panowie! Nie przesadzajcie. To nie wymaga żadnych nowszych zderzaków. Tak, jak się odkręcają gumy- odbojniki, tak od drugiej strony przykręcone są plastikowe skorupy z lampkami. Odkręcenie oryginalnego oświetlenia tablicy i zaślepienie otworów, których nie będzie widać pod podłużną tablicą to tylko chwila. Nie ma w tym nic z customów. Powrót do oryginału bez śladów ingerencji.
Gdybym miał Waszą wersję i zależałoby mi na wyglądzie tyłu pojazdu i widoczności blachy (nie wiem po co), to takie rozwiązanie wolałbym niż nielegalne tablice. Broń Boże- nie namawiam. To według mnie czyste i eleganckie rozwiązanie, o ile komuś przeszkadza pół blachy pod zderzakiem- ładne to nie jest i właściwie także niezgodne z przepisami.
Naturalnie ta niezgodność również nie musi nikomu przeszkadzać :).

Nie jeździłem zbytnio w ubiegłym sezonie, to i się nie pisywało na forum. Ale w tym roku śmigam sporo, niemal na co dzień :)))

jackal - 2013-08-11, 12:59

Ale gdzie kupic takie oryginalne skorupy z lampami ? Prosze zrób dokładne foto tych lamp jak wychodzą wiązki jak to rozwiązane . Dziękuje
Janusz - 2013-08-13, 18:05

ZAJRZYJ do mojego tematu

Gdzie kupić? Nie szukałem zbyt dokładnie, tylko na spidersport.at. Tam chyba nie mają, ale można pytać. Jestem pewien, ze da się kupić, tylko raczej w Europie, bo to spidereuropa. W U.S. raczej nie sprzedawany.

jackal - 2013-08-13, 19:58

Janusz dziękuje i wszystko jasne :)
andreoz - 2013-08-14, 16:19

cos Ty tam pod maske wlozyl za "elektrownie" jakas tak chlodniczke oleju przez grila widze?;) A apropo grila to go chromowales, cynkowales czy jak?Bo mnie tez na to nachodzi.
jackal - 2013-08-14, 17:15

Słusznie zauwazyles spider z racji słabego chłodzenia cieczy w ciepłe dni ma wrzatek olejowy więc umnie go nie ma a więc idealne smarowanie :)
andreoz - 2013-08-14, 19:31

noooo zauważyłem, jak nim jeździłem i było naprawde gorąco to w mieście wskazówka wychodziła poza połowę skali (w trasie trzymała równo na środku). Może to dlatego u mnie poprzednik miał ręcznie włączany wenylator? a może po prostu zepsuł mu się czujnik?:). Jak czytam amerykańskie forum to bardzo często Jankesi mają ręczny włącznik wentylatora.
Skoro tak trzymasz w tajenicy co masz pod maską to pewnie nie ujawnisz jak to jest montowane?:)Pytam z czystej ciekawości:)

jackal - 2013-08-14, 20:57

To akuratnie nie tajemnica , zamontowalem stopke olejowa z termostatem i i wyjściem na czujnik temp oleju , zakute węże gustownie poprowadzilem na włot powietrza a tam Chłodnica oleju . Co idzie za tym ciśnienie oleju jest wiadomo lepsze bo olej nie robi sie jak woda , olej zakupilem z wysokiej Polki : motul, valvoline polsyntetyk jaki jest najbardziej gesty. Mimo ze cały układ wodny jest czysty i nowy auto przy wolnej jedzie sie grzeje a Olej bardzo , na żegarze widzę teraz jaka jest różnica . Jeszcze jedno ten zabieg poprawił szczelność , silniki fiata te maja tendencje do wyciekow roszenia , a teraz jest sucho olej nie traci właściwości ... Itd ....
andreoz - 2013-08-14, 23:04

niezle niezle:)mow dalej;) a jak pompa oleju daje rade? Czyli mam rozumiec ze stopka olejowa zakladana pod filtr oleju czy jak- komplet jak na zdjęciu poniżej wystarczy czy trzeba jeszcze coś? Gdzie mozna kupic takie cus?;) Tez leje Valvoline-a polsyntetyk tylko ze Max Life;)Aleś mi smaka narobił:)
jackal - 2013-08-15, 04:58

Polecam chlodnice mocal kupisz sobie taniej w angli razem ze stopka , węże musisz mieć zakute inaczej sie nieda więc odmierzysz długości i ci żakuja, można w Twojej wersji dać ja na dolnego grila . Polecam wymianę filtra powietrza na k&n ponieważ w spiderze jest bardzo mały włot powietrza do filtra i silnik 2.0 dostaje go za mało nie mówiąc ze jeszcze ciepłe :) jak chcesz jeszcze cos dlubnac na zimę hehe polecam wymianę kolektora na 4-2-1 robi dobra robotę uwierz , wszystkie motocykle tak maja a spider miał takie w oryginale więc tylko poszukać a pare kucy wiecej :)
!auto-matic - 2013-08-30, 11:53

czasem pomaga zmiana termowłącznika w chłodnicy z typowego 92°/87° na czulszy 85°/80°
gwinty w chłodnicy są zunifikowane - więc wybór ogromny np:link85*/80*
jest to sposób bez zmiany klasyki (bo można dać wydajniejszą chłodnicę,lub 2 wiatraki)

jackal - 2013-08-30, 14:18

A w jakim wozie ? w spiderze od 79 w spiderze szły powiększone chłodnice cieczy, a na dwa wiatraki nie ma miejsca w tym aucie , ale nie chodzi o grzanie wody tylko lepsze wystudzenie oleju.
andreoz - 2013-08-30, 15:14

witam
Planuje taka chlodniczke oleju jako tzw. zimowy projekt ;))

!auto-matic - 2013-08-30, 16:27

No cóż , temperatura oleju jest pochodną temperatury bloku i szczególnie głowicy
jeśli ustabilizujemy ją niżej ok 85°C a nie 92° te 7-8 stopni poprawi zdecydowanie lepkość oleju - chłodnica oleju jest dobra ale , też powinna mieć termostat z bocznym zimnym obejściem - jak filtr oleju pełnego przepływu
jako że spider jest autem ,,sezonowym'' nie jest to rzeczywiście zbyt istotne
gdyż olej latem ma poprawną temperaturę przy starcie silnika , a nawet można stosować do niego przy znacznym zużyciu i przebiegu z dobrym skutkiem oleje do diesla ( wyższa lepkość przy tej samej temperaturze pracy).
Ale nie za darmo - wiecej pali (opory ruchu wewnetrzne) i ciut leniwiej reaguje na przyśpieszenie,
dlatego ten stary jak motoryzacja ,, patent '' stosuje się zazwyczaj gdy na wolnych obrotach pomiguje konrolka ciśnienia (potrafi też się się zepsuć !)
Wyczynowe fiaty z silnikiem DOHC miały chłodnicę oleju gdy podnoszono im moc i zachodziło słusznie domniemanie że użytkownik będzie kożystać z danego mu potencjału mocy.

jackal - 2013-09-02, 13:58

Wszystko co piszesz się zgadza , ale zawsze jest ale :) temperatura cieczy chłodzącej nie mówi nic o temperaturze silnika temp oleju 130 st , temperatura wody około 100 st przy agresywnej jeździe, a montaż chłodnicy olejowej stabilizuje te temperatury. Montaż tego pomysłu nie jest niczym nowym, ( a z tego co wiem to olej silnikowy gotuje przy 130 st). wersja Stradale miała 128HP a to wersja cywilna auta nie wyczynowa, coś fiat miał na myśli stosując ten paten z chłodnicą oleju. Nie można porównywać też Argenty ze Spiderem który ma naprawdę ciasno pod maską i kiepskie chłodzenie komory silnika.
!auto-matic - 2013-09-02, 20:11

Z tym luzem w argencie :mrgreen: jakieś legendy krążą ... ;-)
chłodnica -mała :gabaryty jak 125p - ale bardziej wydajna
dostępu do rozrusznika z góry nie ma , a w IE to rąk się nie wciśnie ,no luzu jest nieco ale przy wydechu tylko , przekładnia kierownicza i wspornik pośredni dostępne z nadkola ...
wymiana rozrusznika ... ech ! z kanału !

jackal - 2013-09-02, 20:39

A wydawało mi sie ze to limuzyna ;) to i w spiderze Specialnie klucze trza zeby go wydostać , Fiat 125 ma podobna Chłodnica jak spider :)
jackal - 2013-09-06, 07:21

Z Newsów --124 SPIDER RED BARON-- :-D 2 RAJD POLSKI HISTORYCZNY w dniu wczorajszym wystartował parę skromnych fotek ze startu :)



Piotrek z KANIATEC wyposażył w tzw. "elektrownie" Spiderka :) .załoga z numerem 18 :)



tu już na płycie rynku przed startem honorowym



w kolejce ...


Poranne przygotowania ... na starcie



jackal - 2013-09-06, 15:05

i pokazują się pierwsze filmy z rajdu :)

http://www.youtube.com/watch?v=qN1911tAsTQ

andreoz - 2013-09-07, 09:57

Noooo nieźle, nieźle;)tylko jakos kierowca mi sie zgadza!;)
marcin - 2014-01-12, 22:45
Temat postu: chłodzenie oleju
Czołem Panowie.
Powrócę do tematu chłodzenia oleju.
Czy możesz jackal podac namiar na sklep w UK gdzie można taką "chłodziarkę" kupić?

Droga taka impreza ?

jackal - 2014-01-13, 16:42

Najprościej będzie ci wysłać zapytanie do MOCAL oni zajmują się chłodzeniem olejowym. Więc ci pomogą w temacie.
andreoz - 2014-01-13, 22:26

Eeeee no Jackal nie rób tajemnicy:)he he he. Temat bardzo interesujący, powiedz jak z mocowaniem czy trzeba jakąś rzeźbę robić itp, jak z wymianą oleju w aucie itp itd.....:)
jackal - 2014-01-14, 08:27

Moi drodzy nie robiłem tej modyfikacji sam, tylko kolega wiec nie znam szczegółów. najważniejsza jest stopka olejowa z termostatem który załącza dodatkowy obieg chłodnicy. gdzie może być zamontowana temat dowolny nie ma żadnej rzeźby bo spidery csa miały chłodnice olejową.
jackal - 2015-03-16, 16:09

Witajcie :) przymierzam się do sprzedaży Red Barona :) .... jeśli ktoś chętny proszę pisać .....
paszua - 2015-03-16, 18:13

jaka cena?;)
kacperix - 2015-03-16, 22:36

tutaj silnik jest już z ritmo?
https://youtu.be/1WVLSj66wTs

jackal - 2015-03-17, 08:11

Tutaj jest silnik o oznaczeniu Ar.2000 Abarth TC , :)) cena za samochód jest ustalona po jeździe testowej z chętnym na ten samochód
andreoz - 2015-03-17, 23:04

Ejjj no cos taki tajemniczy;) gadaj jaka cena :)
jackal - 2015-03-18, 06:42

Nie ma opcji ktos chętny na kupno tego samochodu po oględzinach bedzie sie dogadywać .....
andreoz - 2015-03-18, 10:10

aaaa idź Tyyyy:)))
jackal - 2015-03-18, 10:44

A czo chcesz nabyć ?... zrobię ci dobrą cenę :) mocniejszego Spiderka w Polsce nie znajdziesz nie szukaj .....
jackal - 2015-03-24, 14:04

Wóz po zimie zapalił na ząbek i jest gotów to jazdy bokiem po winklach ... aż się strach bać nim jeździć :))) nadal aktualna sprzedaż :)))
mes - 2017-11-26, 11:30

jackal, jaki to był/jest kolor twojego Spiderka? Bo nie przypomina nic z oryginalnej palety? Sam się zastanawiam nad "nie oryginalnym" kolorem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group