Fiat Spider Polska

Nasze samochody - 124 abarth project/Miro-1980

miro-1980 - 2014-11-29, 00:46

Dzięki ale niestety fotek nie łyka ,

Ja mam troche antyczny system, ale nie lubie czegoś co nie wygląda jak 5.1 (LOL)

Bedę próbował...


I chyba sie udało

Pozdrawiam

andreoz - 2014-11-29, 01:43

Nooo prosze .....Jaroszewicz...:)
miro-1980 - 2014-11-29, 01:45

Nie, nie ..

To jest Achim Warmbold , zwycięzca Rajdu Polski z 1973 ...

M.

jackal - 2014-12-01, 13:56

Nie czepiając się kopii nie robi się z modelu cs2 z lat 79- :))))
miro-1980 - 2014-12-01, 15:13

Nie ma sprawy ,

Prawdziwa cnota krytyk sie nie boi - możesz śmiało krytykowć,

Pokaz swoją a ja chetnie ją skomentuje.

Zobaczymy czy Ty też nie boisz sie krytyki.

Pozdrawiam i czekam

M

Ps: To nie będzie "kopia" ale "replika". Nie chce otwierac puszki pandory nt nomenklatury , ale "kopia" w odniesieniu do starych samochodów nie funkcjonuje w zadnym z jezyków choć stara sie to lansować kolega Jurkek z Automobilisty, z którym fundamentalnie się (w tej sprawie) nie zgadzam.

Mój podstawowy problem z "kopią" jest to że dla mnie "kopia" oznacza budowę z częścii podzespołów "SKOPIOWANYCH" (nowowytworzonych DLA CELÓW BUDOWY KOPII).

Także prosze o nie nazywanie mojego Spidera "kopią" a "repliką w budowie". Repliką będzie wtedy gdy na to zasłuży. Obecnie to nie jest ani "kopia" and "replika". Gdyby tak jak jest dzisiaj miało zostać to sam nazwał bym to "kundelm" , ale ... robi sie i z czasem (licze za jakieś 2-3 lata) będzie to replika. Jak to mawia inny znan u Jurek faceta "poznaje się nie potym, jkak zaczyna ale po tym jak kończy" :-)

jackal - 2014-12-01, 16:16

Owszem, pokażę jak zacznę budować :) na razie są to plany. posiadam obecnie tylko karoserię spełniającą wymogi, dach hard top oryginał , osprzęt do silnika oryginał Abarth, felgi CD-66 , a do reszty jeszcze sporo brakuje :) .
Puki co na razie tapecie czarny koń z Moranello.
Abarth w oryginale stoi u mnie tylko jeden Lancia A112 Abarth pod kluczyk do jazdy. :)

jackal - 2014-12-01, 16:26

cd.. rozmowy bo mi coś zgineło robisz wóz opierając się na zdjęciu powyżej? ... czy masz fotografię oryginału samochodu... prowadzonego przez " Achim Warmbold , zwycięzca Rajdu Polski z 1973 ... " ??
miro-1980 - 2014-12-01, 16:31

Mam kilka ale chętynieprzyjme wszystko co masz , szczególnie wszystko spod maski i bagażnika, ze środka auta , etc .
miro-1980 - 2014-12-01, 16:34

Ale bez urazy.

Ten A112 Abarth w wersji cywilnej czy "ex -wroks"?

Będe wdzieczny z wszelkie uwagi i ew. pomoc w budowie mojej repliki.

A może zechczesz się pozbyć twego osprzeętu.

Chętnie to odkupię ...

Chciaż napisz co masz ... i daj jakies zdjęcia . na pewno się przydadzą.

Ja celuję w wersję wg. holologacji z 1972 r , ale jest sporo problemów z ustaleniem co tam było , bo zał. J z 1972 pozwalał na wiele rzeczy , których nie trzeba było homologować - stąd brak jest opisów i danych technicznych. Po rozpoczęciu WRC (wówczas jeszcze ERC) nastąpił wyścig zbrojeń i dopiero wtedy trzeba było homologowac znacznie więcej elelentów ....stąd opisy wersji późnijszych sa nieco lepsze ...

miro-1980 - 2014-12-01, 16:36

te kolorowe powyzej to moje.

Oryginalne zdjęcia jakie mam to prawie wszystkie biało- czarne z kilkoma wyjątkami.

jackal - 2014-12-01, 16:38

ooo to to to to robisz... czyli to będzie Replika :) masz budę 72? bo takiej ci trza :) zdjęcia z góry pokazują jak ktoś zrobił z wersji cs2 z 79 coś co miało przypominać wóz ze zdjęcia czarno białego... ale z daleka widać że różnią się te wersje :)
miro-1980 - 2014-12-01, 16:39

Skoro aajmujesz się spiderami :

Potrzebna mi maska maska z "małymi cyckami" i drzwi z klamkami starego typu

jackal - 2014-12-01, 16:45

A właściwie to masz którą wersję ? z którego roku?
miro-1980 - 2014-12-01, 16:45

Mój spider jest s listopada 1979 CS0 ( model 1980).

Wbrew pozorom róźnice są kosmetyczne i dotycza nie konstrukcji ,a oblachowania.

Jak widać Ciebie też wprowadziły w błąd przednie kierunkowskazy ...

Takie drobnostki da sie poprawić albo modyfikując dany elelent albo wynieniając na starszy. Dodcelowo będzie lekka maska przód i tył i aluminiowe poszycie drzwi ale to jeszcze nie teraz.

jackal - 2014-12-01, 16:53

różnica dość spora, wiązka inna , brak oświetleń bocznych , kierunki przednie w błotniku klasyka , oświetlenie tył wiadomo , umiejscowienie akku , i masa innych pierdołek ale masa do przeróbki :)
jackal - 2014-12-02, 08:26

zajrzałem co sprzedajesz, ale ty masz wersję auta z dużymi lampami z tyłu , powiedz mi przerabiasz na małe z roku 72?
miro-1980 - 2014-12-02, 14:07

Przeróbki typu boczme markery to drobiazgi ... w tudzień do zrobienia , a lampy tylne oczywiscie będa jak trzeba . \

Widziałeś jak ładnie wyszły przednie kierunki ...

jackal - 2014-12-02, 14:34

najgorszy problem z repliką co ludzie się borykają to dach :)) masz już ?
miro-1980 - 2014-12-02, 14:40

mam targe . ale zostaje bo mi sie bardzo podoba zdejmowanie dachu jak jest gorąco !!!
jackal - 2014-12-03, 07:57

Reasumując replika padła już z samym dachem :))))
miro-1980 - 2014-12-03, 11:31

Nie bądź taki purysta , jak zbudujesz swoją to porównamy.

Jakoś najbardziej krytykują Ci którzy nigdy nie zbudowali własnej repliki tego modelu.

Wiedzą wszystko, dużo gadają ale nie sami nie dają przykładu -:))))))))

Znam takich wielu ... ale nigdy nie widzę tych samochodów co je zrobili., bo oni wiedza wszystko, ale tylko TEORETYCZNIE!

Pokaż co zrobiłas z grupy 4 a pogadamy ... LOL

M

jackal - 2014-12-03, 13:40

Nie krytykuję a podpowiadam ,swoje doświadczenie opieram się na tym że posiadam od 2007 roku spidery i rozkręcone do ostatniej śrubki i poskładane , i opiniach Andy Spiders kolegi który od 20 paru lat zajmuje się odrestaurowaniem tylko 124 spider , jak chcesz zobaczyć moją pracę zerknij na mój projekt Monte Carlo rok 72 w/g specyfikacji replika na Fiata 124 Spider CSA i proszę krytykuj. Zerknj na moje posty ilu ludzi mnie pyta o części i budowę , odnowę. Ja w tej chwili jeżdżę 124 CS2 o mocy nie sprawdzonej ale minimum 160 ps. Zanim się zabiorę za replikę upłynie sporo czasu. Puki mam w pełni sprawnego 124 Spidera CS2 i mogę się nim ścigać :) zapraszam do porównania osiągów mimo że nie jest z grupy 4 i rywalizacji :)) Czekamy na twoją dokumentację fotograficzną z prac moją możesz już krytykować bo jest :))) :-P
miro-1980 - 2014-12-03, 17:07

Ej, ej ..Ty sie tak bardzo nie przejmuj ...

Choć obudowa oryginału w seryjnej wersji to jedno a gr 4 do zupełnie inna bajka, to spróbójmy ...

Skoro mnie zachęcsz to podziel się jak osiągnąłeś 160 ps na gaźniku 28-32-ADHA, jakie masz hamulce, jakie masz amory i podaj numer odlewu bloku i głowicy a zobaczymy co Ty tam masz ...

Idę o zakład, że masz tam 2 x co najmniej 40 Webera co onacza ( wg. Twoich słów ), że Twoja odbudowa “padła” na samaym gaźniku.

Czy to o to chodzi ?

Moim zdaniem zdecydowanie NIE !. Ty w odniesieniu do Twojego samochodu pewnie też tak nie myslisz. To dlaczego piszesz , że moja replika “padła” na samym dachu ?

Czy to nie jest troche jak z krowami Kalego?

jackal - 2014-12-04, 08:21

cd.. żeby dokładnie sprecyzować co robię a co mam a co chciałbym zbudować :)
1. 124 Spider CS2 z 79 na dużej lampie, to wersja cywilna , wręcz prawie seryjna a o niej mówisz , :)

" Idę o zakład, że masz tam 2 x co najmniej 40 Webera co onacza ( wg. Twoich słów ), że Twoja odbudowa “padła” na samaym gaźniku. "

to zakład przegrałeś :) czemu już klaruję nic nie wspominałem o gaźniku lub gaźnikach .... zmodyfikowany jest układ zasilania, dolotowy, całkowicie nowo zaprojektowany układ wydechowy. Numer bloku podam w następnym poście , silnik 2.0 Abartha. Dane techniczne oraz foto jest zastrzeżone. :) Hamulce nie zastrzeżone 252 wentylowane :) zawieszenie koni + polimery.

2.) drugi opisywany model na forum mój prawie prawie ukończony ale prace stanęły to 124 BS1 rok 72 na wąskiej lampie z tyłu. Silnik 1.8 na kolektorze Wafel +Webery , wydech 4-1 , zderzaki Abarth , Felgi Abarth , i do obu Hard Topy oryginały stosowane do Abartha z certyfikatami Pininfariny.

3. w planach do replika gr4 kiedy zrobię nie wiem.

Natomiast czy robisz replikę grupy 4 czy poprostu budujesz samochód który ma startować w rajdach i mieć certyfikat grupy 4 tego nie wiem bo chyba nie doczytałem :) wiadomo że rajdówka może nie musi mieć ani kierunków w błotnikach, a małej lampy z tyłu tylko się ma ścigać wiec i dach nie ma znaczenia :) Jak możesz opisz a ja się wypowiem :)

miro-1980 - 2014-12-04, 12:03

Widze , że się nie dogadamy,

Gaźniki : albo masz oryginał ( Weber 28-32-ADHA) albo nie. Proste.

“Modyfikacja układu zasilania” – znów nie tak jak w oryginale.

Hamulce 252 ( takich nigdy w 124 nie było.)

Wydech znów modyfikacja.

Dane silnika zastrzeżone : to samo przez się brzmi podejrzanie - jakaś tajna broń ???

Silnik 2.0 Abarth (To chyba 16 V?) w 124 były tylko 1.8 Abarth.

Czyli jest to samochod, którego nidgy nie było.

Skąd ten puryzm wobec innych jeśli nie najpierw wobec siebie ...

Po wieloletnich doświadczeniach mogę powiedzieć, że tak postepują wszyscy, którzy nigdy nie budowali repliki gr 4.

(Oopowiadł mi kiedys Piotr Zaleski jak jakiś “specjalista“ krytykował jego replikę Poloneza rajdowego klamki z innej wersji. Coś mi to przypomina

Ale nie ma co się spierać , bo to do niczego nie prowadzi, co miałem powiedziec powiedziałem . Możesz się zgadzac lub nie ale jakby nasza wiedza nt. Fiatów pochodziła z różnych planet.

Bez urazy

Pozdrawiam

Mirek Miernik

jackal - 2014-12-04, 14:11

Widzę że nie rozumiesz co ci chciałem przekazać, ale postaram się prościej ci przekazać

1. Mój samochód Fiat 124 Spider CS2 z roku 1979 różni się od wersji oryg. tegoż fiata że posiada zmodyfikowany układ wtryskowy. zmodyfikowany układ do niego dolotowy, wydechowy - baran 4-1. wzmocnione Hamulce . i zawieszenie na amortyzatorach koni. JESZCZE RAZ POWTARZAM !!!!! nie mówię że to jest oryginał 124 Spider i nigdy tak nie mówiłem !!!! To nie jest żaden PURYZM !!!! Ale proszę czytaj ze zrozumiemiem ---- Jak mam te przeróbki nazwać ??? Tunig? może być .... bo tak jest !!!!!! a ty cały czas nie oryginał i puryzm !!!!!! kto powiedział że ja mam 2.0 te co szły w 124 Spider ?? mam silnik z Ritmo 130 TC Abarth 133 konnego jak kto woli !!!!!! i znów jeszcze raz powtarzam nie mówiłem nigdy że mam oryginał .... 100% Ten samochód różni się od oryginałów tylko tymi rzeczami.
odnośnie wiedzy w 124 Spider a dokładnie cześci to moja wiedza jest przyziemna , ale w cześciach do nich mnie nie zaskoczysz co w którym modelu i jak. I to nie jest spieranie się a staram się ci wytłumaczyć co mam co posiadam i jak .... Niejeden kolega skorzystał z mojej wiedzy i pomocy w cześciach i nie uważam że u mnie występuje puruzm.. Jeśli potrzebujesz o coś spytać pytaj... nie jestem tu żeby się spierać a pomagać.

!auto-matic - 2014-12-04, 14:22

No ! szyby -każda ma inną numerację !!! :mrgreen:
fiaty 124 spider to był zazwyczaj ,,custom" każdy właściciel coś od siebie dodawał lub przerabiał ...
Niezmieniony - wydawał się surowy ;-)

miro-1980 - 2014-12-04, 22:01

No to zbiliżamy się do końca tego wątku naszej dyskusji ...

Mój to CS0 (produkcja listopad 1979) model 1980 CS0 , 2.0 z wtryskiem
Twój to CS2 ( czyli produkcja pd 07/78 do 10/79. Tyle , że a znane mi CS2 były tylko na gaźniku. CS2 to jedyny model serii CS z silnikiem 2.0 na gaźniku.

Chyba ,że silnik od Ritmo który masz jest na wtrysku to wszystko by wyjaśniało. Tyle ,ze mysiałes zmieniać galeryjki bo w Ritmo jest poprzecznie i pod kątem.

Podajesz ,ze to od wersji Ritmo abarth podaj numer odlewu bloku i głowicy ...

*************************************************************

Ale może na tym skończmy i ustalmy , iż pewien stopień dowolności jest dopuszczalny.

Każdy sobie robi jak uważa, i wtedy ma to co sobie zrobił.

Mója replika abartha np będzie miała dach twardy typu targa , bo mnie się taki podoba.

Ty masz CS2 na wtrysku i silniku z Ritmo - też dobrze.

Ja nie widzę w tym żadnego problemu.

Dla mnie to wystarczy. Proponuję zakopać topór sporu i wrócić do meritum.


Pozdrawiam













jackal - 2014-12-04, 22:33

To nie spór :) tylko starałem sie wytłumaczyć ze zamontowalem silnik z ritmo abarth 130 tc , wcześniejszy silnik jak mówisz był na gazniku to prawda , zamontowalem do tego sekwencyjny układ wtryskowy i zapłonowy a ze ważne jest napelnianianie i oproznianianie został zaprojektowany układ wydechowy . Silnik był owszem poprzecznie ale nie problem przy zmianie na lepsze sprzęgło . Wszystko zestrojone , powiększona kompresją . To miał byc taki spider który wyglada na serie i tak jest . Ty masz crofta ja mam swój pomysł :) gratuluje repliki 131 kapitalna robota .
jackal - 2014-12-04, 22:37

Jedyny mój abarth jaki posiadam to lancia a112 abarth 1050 , i jest 100% oryginałem :)
miro-1980 - 2014-12-05, 00:18

Super,

Ciekawe rozwiązanie> wiele powiedzuiał by wykres z hamowni (ale nie nadwoziowej bo to nic nie daje , ale silnikowej). Ja jestem bardzo sotrożny bo widziałem wiele razy jak po przeropbklach silnik miał gorsze osięgi niż przed nimi. Oczywiście to o czym mówisz (sekwencyjny wtrysk, mapowanie, etc. ) to zupełnie inna bajka i technologia XXi wieku.

Musi to boleć facetów we współczesnych autach jak wąchają Twoje spaliny spod świateł ...

Jak wszyscy wiemy:

1/ moc jest w głowicy
2/ moc sprzedaje auta , moment wygrywa rajdy.
3/ poza mocą i momentem są jeszcze przełożenia skrzybni i dyfra
4/ ani moc ani moment ani przełożenia nic nie dadzą jak nie wiesz co robisz

Także auto z silnikiem 140-160 hp wcale nie musi przregrywać z autem, które ma 120 hp.

Sprawa jest bardziej złożona niż "ostre wałki i duze gaźniki" ....

Ja na razie zamienię swój 2.0 wtrysk na 2.0 ze 132 na 2 x 40 IDF (jakieś 160 hp i ok. 170Nm momentu na 4-1 (z dużym dołem). Chciałbym by max moc była przy ok 7000 RPM. Ciekawe jak to będzie jeździć. Teraz ma nie więcej niż 85-90 hp bo to niekombinowany Amerykanin z fabryczną kontrola emisji.

Docelowo 1.8 na 2 x 44 IDF i zobaczymy co jeszcze sie uda ... by było zbliożone maksymalnie do homologacji z 1972 r.

Mam nadzieję ,że nie będzie gorszy od 131 i nie będzie trwało to tak długo. Jestem za stary żeby czekać 7 czy 8 lat . Ale 2 late to rozsądny czas na dopracowanie szczegółów tym badziej ,że po zrobieniu 131 człowiek co nieco już wie .... Po drodze - mam nadzieje -będzie kupę zabawy.

Pozdrawiam

andreoz - 2014-12-05, 01:27

Cóż za dyskusja....emocje.....słuchamy dalej.....:)Miro pochwal się tym 131:)
miro-1980 - 2014-12-05, 01:47

Parafrazując Dyzmę "Trochę akcji nie zawadzi" - staje sie ciekawiej LOL


Nie bardzo mam czas na opisywnie projektu 131 , bo ostatnia dyskusja była dość absorbująca ... ale jak by były jakieś pytania w zakresie specyfikacji rajdowej i lub przygotowania 131 lub 124 do sportu - chętnie odpowiem..

Pozdrawiam i odsyłam do artykułu w WRC-u

http://131abarth.pl/wp-co...ersja-final.pdf

PS: najwiekszą frajdą w odbudowie jest poznawanie szczegółów technicznych. Okazuje sie bowiem ,ze to wcale nie jest takie oczywiskte ani proste. Nad sprawa hamulców do 131 abartha spędziłem pewnie ponad rok. Przy okazji człowiek zamienia sie w badacza historii motoryzacji i zaczyna swobodnie poruszać sie w przepisach FIA od załacznika J od 1961 do 1980 i zaczyna coś kumać. To jest naprawdę fascynujące i zajmuje najwięcej czasu. Ale polecam wszystkim fascynatom .To zeje---sta zabawa.

jackal - 2014-12-05, 08:13

Witajcie , no jeździ się na momencie a konie są wersją reklamową auta. W obecnej chwili do z hamowania muszę jeszcze dotrzeć silniczek dokładnie i wtedy się nad tym zastanowię. Puki co tak jak mówisz i ja wcześniej nadmieniłem skrzynia i most zostały stare że są odbudowane to nie zmienia faktu że nadaje to teraz bardziej do driftu .... ze wskazań GPS , licznika brakło hehehe faktycznie ucieka się ze skrzyżowań,. moc niestety wymusza większe opony 13" to za mało. Ale zabawa jest przednia. Drugi spider jest podobny w budowie do twojego 1800 silniczek na garbatych tłokach , wałki Catcams, zawory większe ze 130 TC IDF 40 , 4-1 , chłodnica oleju, i tego typu pierdołki. Puki co pod pierzyną czeka na dokończenie brakło mi czasu :)))

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group