Fiat Spider Polska

Nasze samochody - 124 abarth project/Miro-1980

miro-1980 - 2014-11-29, 00:46

Dzi?ki ale niestety fotek nie ?yka ,

Ja mam troche antyczny system, ale nie lubie czego? co nie wygl?da jak 5.1 (LOL)

Bed? próbowa?...


I chyba sie uda?o

Pozdrawiam

andreoz - 2014-11-29, 01:43

Nooo prosze .....Jaroszewicz...:)
miro-1980 - 2014-11-29, 01:45

Nie, nie ..

To jest Achim Warmbold , zwyci?zca Rajdu Polski z 1973 ...

M.

jackal - 2014-12-01, 13:56

Nie czepiaj?c si? kopii nie robi si? z modelu cs2 z lat 79- :))))
miro-1980 - 2014-12-01, 15:13

Nie ma sprawy ,

Prawdziwa cnota krytyk sie nie boi - mo?esz ?mia?o krytykow?,

Pokaz swoj? a ja chetnie j? skomentuje.

Zobaczymy czy Ty te? nie boisz sie krytyki.

Pozdrawiam i czekam

M

Ps: To nie b?dzie "kopia" ale "replika". Nie chce otwierac puszki pandory nt nomenklatury , ale "kopia" w odniesieniu do starych samochodów nie funkcjonuje w zadnym z jezyków cho? stara sie to lansowa? kolega Jurkek z Automobilisty, z którym fundamentalnie si? (w tej sprawie) nie zgadzam.

Mój podstawowy problem z "kopi?" jest to ?e dla mnie "kopia" oznacza budow? z cz??cii podzespo?ów "SKOPIOWANYCH" (nowowytworzonych DLA CELÓW BUDOWY KOPII).

Tak?e prosze o nie nazywanie mojego Spidera "kopi?" a "replik? w budowie". Replik? b?dzie wtedy gdy na to zas?u?y. Obecnie to nie jest ani "kopia" and "replika". Gdyby tak jak jest dzisiaj mia?o zosta? to sam nazwa? bym to "kundelm" , ale ... robi sie i z czasem (licze za jakie? 2-3 lata) b?dzie to replika. Jak to mawia inny znan u Jurek faceta "poznaje si? nie potym, jkak zaczyna ale po tym jak ko?czy" :-)

jackal - 2014-12-01, 16:16

Owszem, poka?? jak zaczn? budowa? :) na razie s? to plany. posiadam obecnie tylko karoseri? spe?niaj?c? wymogi, dach hard top orygina? , osprz?t do silnika orygina? Abarth, felgi CD-66 , a do reszty jeszcze sporo brakuje :) .
Puki co na razie tapecie czarny ko? z Moranello.
Abarth w oryginale stoi u mnie tylko jeden Lancia A112 Abarth pod kluczyk do jazdy. :)

jackal - 2014-12-01, 16:26

cd.. rozmowy bo mi co? zgine?o robisz wóz opieraj?c si? na zdj?ciu powy?ej? ... czy masz fotografi? orygina?u samochodu... prowadzonego przez " Achim Warmbold , zwyci?zca Rajdu Polski z 1973 ... " ??
miro-1980 - 2014-12-01, 16:31

Mam kilka ale ch?tynieprzyjme wszystko co masz , szczególnie wszystko spod maski i baga?nika, ze ?rodka auta , etc .
miro-1980 - 2014-12-01, 16:34

Ale bez urazy.

Ten A112 Abarth w wersji cywilnej czy "ex -wroks"?

B?de wdzieczny z wszelkie uwagi i ew. pomoc w budowie mojej repliki.

A mo?e zechczesz si? pozby? twego osprze?tu.

Ch?tnie to odkupi? ...

Chcia? napisz co masz ... i daj jakies zdj?cia . na pewno si? przydadz?.

Ja celuj? w wersj? wg. holologacji z 1972 r , ale jest sporo problemów z ustaleniem co tam by?o , bo za?. J z 1972 pozwala? na wiele rzeczy , których nie trzeba by?o homologowa? - st?d brak jest opisów i danych technicznych. Po rozpocz?ciu WRC (wówczas jeszcze ERC) nast?pi? wy?cig zbroje? i dopiero wtedy trzeba by?o homologowac znacznie wi?cej elelentów ....st?d opisy wersji pó?nijszych sa nieco lepsze ...

miro-1980 - 2014-12-01, 16:36

te kolorowe powyzej to moje.

Oryginalne zdj?cia jakie mam to prawie wszystkie bia?o- czarne z kilkoma wyj?tkami.

jackal - 2014-12-01, 16:38

ooo to to to to robisz... czyli to b?dzie Replika :) masz bud? 72? bo takiej ci trza :) zdj?cia z góry pokazuj? jak kto? zrobi? z wersji cs2 z 79 co? co mia?o przypomina? wóz ze zdj?cia czarno bia?ego... ale z daleka wida? ?e ró?ni? si? te wersje :)
miro-1980 - 2014-12-01, 16:39

Skoro aajmujesz si? spiderami :

Potrzebna mi maska maska z "ma?ymi cyckami" i drzwi z klamkami starego typu

jackal - 2014-12-01, 16:45

A w?a?ciwie to masz któr? wersj? ? z którego roku?
miro-1980 - 2014-12-01, 16:45

Mój spider jest s listopada 1979 CS0 ( model 1980).

Wbrew pozorom ró?nice s? kosmetyczne i dotycza nie konstrukcji ,a oblachowania.

Jak wida? Ciebie te? wprowadzi?y w b??d przednie kierunkowskazy ...

Takie drobnostki da sie poprawi? albo modyfikuj?c dany elelent albo wynieniaj?c na starszy. Dodcelowo b?dzie lekka maska przód i ty? i aluminiowe poszycie drzwi ale to jeszcze nie teraz.

jackal - 2014-12-01, 16:53

ró?nica do?? spora, wi?zka inna , brak o?wietle? bocznych , kierunki przednie w b?otniku klasyka , o?wietlenie ty? wiadomo , umiejscowienie akku , i masa innych pierdo?ek ale masa do przeróbki :)
jackal - 2014-12-02, 08:26

zajrza?em co sprzedajesz, ale ty masz wersj? auta z du?ymi lampami z ty?u , powiedz mi przerabiasz na ma?e z roku 72?
miro-1980 - 2014-12-02, 14:07

Przeróbki typu boczme markery to drobiazgi ... w tudzie? do zrobienia , a lampy tylne oczywiscie b?da jak trzeba . \

Widzia?e? jak ?adnie wysz?y przednie kierunki ...

jackal - 2014-12-02, 14:34

najgorszy problem z replik? co ludzie si? borykaj? to dach :)) masz ju? ?
miro-1980 - 2014-12-02, 14:40

mam targe . ale zostaje bo mi sie bardzo podoba zdejmowanie dachu jak jest gor?co !!!
jackal - 2014-12-03, 07:57

Reasumuj?c replika pad?a ju? z samym dachem :))))
miro-1980 - 2014-12-03, 11:31

Nie b?d? taki purysta , jak zbudujesz swoj? to porównamy.

Jako? najbardziej krytykuj? Ci którzy nigdy nie zbudowali w?asnej repliki tego modelu.

Wiedz? wszystko, du?o gadaj? ale nie sami nie daj? przyk?adu -:))))))))

Znam takich wielu ... ale nigdy nie widz? tych samochodów co je zrobili., bo oni wiedza wszystko, ale tylko TEORETYCZNIE!

Poka? co zrobi?as z grupy 4 a pogadamy ... LOL

M

jackal - 2014-12-03, 13:40

Nie krytykuj? a podpowiadam ,swoje do?wiadczenie opieram si? na tym ?e posiadam od 2007 roku spidery i rozkr?cone do ostatniej ?rubki i posk?adane , i opiniach Andy Spiders kolegi który od 20 paru lat zajmuje si? odrestaurowaniem tylko 124 spider , jak chcesz zobaczy? moj? prac? zerknij na mój projekt Monte Carlo rok 72 w/g specyfikacji replika na Fiata 124 Spider CSA i prosz? krytykuj. Zerknj na moje posty ilu ludzi mnie pyta o cz??ci i budow? , odnow?. Ja w tej chwili je?d?? 124 CS2 o mocy nie sprawdzonej ale minimum 160 ps. Zanim si? zabior? za replik? up?ynie sporo czasu. Puki mam w pe?ni sprawnego 124 Spidera CS2 i mog? si? nim ?ciga? :) zapraszam do porównania osi?gów mimo ?e nie jest z grupy 4 i rywalizacji :)) Czekamy na twoj? dokumentacj? fotograficzn? z prac moj? mo?esz ju? krytykowa? bo jest :))) :-P
miro-1980 - 2014-12-03, 17:07

Ej, ej ..Ty sie tak bardzo nie przejmuj ...

Cho? obudowa orygina?u w seryjnej wersji to jedno a gr 4 do zupe?nie inna bajka, to spróbójmy ...

Skoro mnie zach?csz to podziel si? jak osi?gn??e? 160 ps na ga?niku 28-32-ADHA, jakie masz hamulce, jakie masz amory i podaj numer odlewu bloku i g?owicy a zobaczymy co Ty tam masz ...

Id? o zak?ad, ?e masz tam 2 x co najmniej 40 Webera co onacza ( wg. Twoich s?ów ), ?e Twoja odbudowa “pad?a” na samaym ga?niku.

Czy to o to chodzi ?

Moim zdaniem zdecydowanie NIE !. Ty w odniesieniu do Twojego samochodu pewnie te? tak nie myslisz. To dlaczego piszesz , ?e moja replika “pad?a” na samym dachu ?

Czy to nie jest troche jak z krowami Kalego?

jackal - 2014-12-04, 08:21

cd.. ?eby dok?adnie sprecyzowa? co robi? a co mam a co chcia?bym zbudowa? :)
1. 124 Spider CS2 z 79 na du?ej lampie, to wersja cywilna , wr?cz prawie seryjna a o niej mówisz , :)

" Id? o zak?ad, ?e masz tam 2 x co najmniej 40 Webera co onacza ( wg. Twoich s?ów ), ?e Twoja odbudowa “pad?a” na samaym ga?niku. "

to zak?ad przegra?e? :) czemu ju? klaruj? nic nie wspomina?em o ga?niku lub ga?nikach .... zmodyfikowany jest uk?ad zasilania, dolotowy, ca?kowicie nowo zaprojektowany uk?ad wydechowy. Numer bloku podam w nast?pnym po?cie , silnik 2.0 Abartha. Dane techniczne oraz foto jest zastrze?one. :) Hamulce nie zastrze?one 252 wentylowane :) zawieszenie koni + polimery.

2.) drugi opisywany model na forum mój prawie prawie uko?czony ale prace stan??y to 124 BS1 rok 72 na w?skiej lampie z ty?u. Silnik 1.8 na kolektorze Wafel +Webery , wydech 4-1 , zderzaki Abarth , Felgi Abarth , i do obu Hard Topy orygina?y stosowane do Abartha z certyfikatami Pininfariny.

3. w planach do replika gr4 kiedy zrobi? nie wiem.

Natomiast czy robisz replik? grupy 4 czy poprostu budujesz samochód który ma startowa? w rajdach i mie? certyfikat grupy 4 tego nie wiem bo chyba nie doczyta?em :) wiadomo ?e rajdówka mo?e nie musi mie? ani kierunków w b?otnikach, a ma?ej lampy z ty?u tylko si? ma ?ciga? wiec i dach nie ma znaczenia :) Jak mo?esz opisz a ja si? wypowiem :)

miro-1980 - 2014-12-04, 12:03

Widze , ?e si? nie dogadamy,

Ga?niki : albo masz orygina? ( Weber 28-32-ADHA) albo nie. Proste.

“Modyfikacja uk?adu zasilania” – znów nie tak jak w oryginale.

Hamulce 252 ( takich nigdy w 124 nie by?o.)

Wydech znów modyfikacja.

Dane silnika zastrze?one : to samo przez si? brzmi podejrzanie - jaka? tajna bro? ???

Silnik 2.0 Abarth (To chyba 16 V?) w 124 by?y tylko 1.8 Abarth.

Czyli jest to samochod, którego nidgy nie by?o.

Sk?d ten puryzm wobec innych je?li nie najpierw wobec siebie ...

Po wieloletnich do?wiadczeniach mog? powiedzie?, ?e tak postepuj? wszyscy, którzy nigdy nie budowali repliki gr 4.

(Oopowiad? mi kiedys Piotr Zaleski jak jaki? “specjalista“ krytykowa? jego replik? Poloneza rajdowego klamki z innej wersji. Co? mi to przypomina

Ale nie ma co si? spiera? , bo to do niczego nie prowadzi, co mia?em powiedziec powiedzia?em . Mo?esz si? zgadzac lub nie ale jakby nasza wiedza nt. Fiatów pochodzi?a z ró?nych planet.

Bez urazy

Pozdrawiam

Mirek Miernik

jackal - 2014-12-04, 14:11

Widz? ?e nie rozumiesz co ci chcia?em przekaza?, ale postaram si? pro?ciej ci przekaza?

1. Mój samochód Fiat 124 Spider CS2 z roku 1979 ró?ni si? od wersji oryg. tego? fiata ?e posiada zmodyfikowany uk?ad wtryskowy. zmodyfikowany uk?ad do niego dolotowy, wydechowy - baran 4-1. wzmocnione Hamulce . i zawieszenie na amortyzatorach koni. JESZCZE RAZ POWTARZAM !!!!! nie mówi? ?e to jest orygina? 124 Spider i nigdy tak nie mówi?em !!!! To nie jest ?aden PURYZM !!!! Ale prosz? czytaj ze zrozumiemiem ---- Jak mam te przeróbki nazwa? ??? Tunig? mo?e by? .... bo tak jest !!!!!! a ty ca?y czas nie orygina? i puryzm !!!!!! kto powiedzia? ?e ja mam 2.0 te co sz?y w 124 Spider ?? mam silnik z Ritmo 130 TC Abarth 133 konnego jak kto woli !!!!!! i znów jeszcze raz powtarzam nie mówi?em nigdy ?e mam orygina? .... 100% Ten samochód ró?ni si? od orygina?ów tylko tymi rzeczami.
odno?nie wiedzy w 124 Spider a dok?adnie cze?ci to moja wiedza jest przyziemna , ale w cze?ciach do nich mnie nie zaskoczysz co w którym modelu i jak. I to nie jest spieranie si? a staram si? ci wyt?umaczy? co mam co posiadam i jak .... Niejeden kolega skorzysta? z mojej wiedzy i pomocy w cze?ciach i nie uwa?am ?e u mnie wyst?puje puruzm.. Je?li potrzebujesz o co? spyta? pytaj... nie jestem tu ?eby si? spiera? a pomaga?.

!auto-matic - 2014-12-04, 14:22

No ! szyby -ka?da ma inn? numeracj? !!! :mrgreen:
fiaty 124 spider to by? zazwyczaj ,,custom" ka?dy w?a?ciciel co? od siebie dodawa? lub przerabia? ...
Niezmieniony - wydawa? si? surowy ;-)

miro-1980 - 2014-12-04, 22:01

No to zbili?amy si? do ko?ca tego w?tku naszej dyskusji ...

Mój to CS0 (produkcja listopad 1979) model 1980 CS0 , 2.0 z wtryskiem
Twój to CS2 ( czyli produkcja pd 07/78 do 10/79. Tyle , ?e a znane mi CS2 by?y tylko na ga?niku. CS2 to jedyny model serii CS z silnikiem 2.0 na ga?niku.

Chyba ,?e silnik od Ritmo który masz jest na wtrysku to wszystko by wyja?nia?o. Tyle ,ze mysia?es zmienia? galeryjki bo w Ritmo jest poprzecznie i pod k?tem.

Podajesz ,ze to od wersji Ritmo abarth podaj numer odlewu bloku i g?owicy ...

*************************************************************

Ale mo?e na tym sko?czmy i ustalmy , i? pewien stopie? dowolno?ci jest dopuszczalny.

Ka?dy sobie robi jak uwa?a, i wtedy ma to co sobie zrobi?.

Mója replika abartha np b?dzie mia?a dach twardy typu targa , bo mnie si? taki podoba.

Ty masz CS2 na wtrysku i silniku z Ritmo - te? dobrze.

Ja nie widz? w tym ?adnego problemu.

Dla mnie to wystarczy. Proponuj? zakopa? topór sporu i wróci? do meritum.


Pozdrawiam













jackal - 2014-12-04, 22:33

To nie spór :) tylko stara?em sie wyt?umaczy? ze zamontowalem silnik z ritmo abarth 130 tc , wcze?niejszy silnik jak mówisz by? na gazniku to prawda , zamontowalem do tego sekwencyjny uk?ad wtryskowy i zap?onowy a ze wa?ne jest napelnianianie i oproznianianie zosta? zaprojektowany uk?ad wydechowy . Silnik by? owszem poprzecznie ale nie problem przy zmianie na lepsze sprz?g?o . Wszystko zestrojone , powi?kszona kompresj? . To mia? byc taki spider który wyglada na serie i tak jest . Ty masz crofta ja mam swój pomys? :) gratuluje repliki 131 kapitalna robota .
jackal - 2014-12-04, 22:37

Jedyny mój abarth jaki posiadam to lancia a112 abarth 1050 , i jest 100% orygina?em :)
miro-1980 - 2014-12-05, 00:18

Super,

Ciekawe rozwi?zanie> wiele powiedzuia? by wykres z hamowni (ale nie nadwoziowej bo to nic nie daje , ale silnikowej). Ja jestem bardzo sotro?ny bo widzia?em wiele razy jak po przeropbklach silnik mia? gorsze osi?gi ni? przed nimi. Oczywi?cie to o czym mówisz (sekwencyjny wtrysk, mapowanie, etc. ) to zupe?nie inna bajka i technologia XXi wieku.

Musi to bole? facetów we wspó?czesnych autach jak w?chaj? Twoje spaliny spod ?wiate? ...

Jak wszyscy wiemy:

1/ moc jest w g?owicy
2/ moc sprzedaje auta , moment wygrywa rajdy.
3/ poza moc? i momentem s? jeszcze prze?o?enia skrzybni i dyfra
4/ ani moc ani moment ani prze?o?enia nic nie dadz? jak nie wiesz co robisz

Tak?e auto z silnikiem 140-160 hp wcale nie musi przregrywa? z autem, które ma 120 hp.

Sprawa jest bardziej z?o?ona ni? "ostre wa?ki i duze ga?niki" ....

Ja na razie zamieni? swój 2.0 wtrysk na 2.0 ze 132 na 2 x 40 IDF (jakie? 160 hp i ok. 170Nm momentu na 4-1 (z du?ym do?em). Chcia?bym by max moc by?a przy ok 7000 RPM. Ciekawe jak to b?dzie je?dzi?. Teraz ma nie wi?cej ni? 85-90 hp bo to niekombinowany Amerykanin z fabryczn? kontrola emisji.

Docelowo 1.8 na 2 x 44 IDF i zobaczymy co jeszcze sie uda ... by by?o zblio?one maksymalnie do homologacji z 1972 r.

Mam nadziej? ,?e nie b?dzie gorszy od 131 i nie b?dzie trwa?o to tak d?ugo. Jestem za stary ?eby czeka? 7 czy 8 lat . Ale 2 late to rozs?dny czas na dopracowanie szczegó?ów tym badziej ,?e po zrobieniu 131 cz?owiek co nieco ju? wie .... Po drodze - mam nadzieje -b?dzie kup? zabawy.

Pozdrawiam

andreoz - 2014-12-05, 01:27

Có? za dyskusja....emocje.....s?uchamy dalej.....:)Miro pochwal si? tym 131:)
miro-1980 - 2014-12-05, 01:47

Parafrazuj?c Dyzm? "Troch? akcji nie zawadzi" - staje sie ciekawiej LOL


Nie bardzo mam czas na opisywnie projektu 131 , bo ostatnia dyskusja by?a do?? absorbuj?ca ... ale jak by by?y jakie? pytania w zakresie specyfikacji rajdowej i lub przygotowania 131 lub 124 do sportu - ch?tnie odpowiem..

Pozdrawiam i odsy?am do artyku?u w WRC-u

http://131abarth.pl/wp-co...ersja-final.pdf

PS: najwieksz? frajd? w odbudowie jest poznawanie szczegó?ów technicznych. Okazuje sie bowiem ,ze to wcale nie jest takie oczywiskte ani proste. Nad sprawa hamulców do 131 abartha sp?dzi?em pewnie ponad rok. Przy okazji cz?owiek zamienia sie w badacza historii motoryzacji i zaczyna swobodnie porusza? sie w przepisach FIA od za?acznika J od 1961 do 1980 i zaczyna co? kuma?. To jest naprawd? fascynuj?ce i zajmuje najwi?cej czasu. Ale polecam wszystkim fascynatom .To zeje---sta zabawa.

jackal - 2014-12-05, 08:13

Witajcie , no je?dzi si? na momencie a konie s? wersj? reklamow? auta. W obecnej chwili do z hamowania musz? jeszcze dotrze? silniczek dok?adnie i wtedy si? nad tym zastanowi?. Puki co tak jak mówisz i ja wcze?niej nadmieni?em skrzynia i most zosta?y stare ?e s? odbudowane to nie zmienia faktu ?e nadaje to teraz bardziej do driftu .... ze wskaza? GPS , licznika brak?o hehehe faktycznie ucieka si? ze skrzy?owa?,. moc niestety wymusza wi?ksze opony 13" to za ma?o. Ale zabawa jest przednia. Drugi spider jest podobny w budowie do twojego 1800 silniczek na garbatych t?okach , wa?ki Catcams, zawory wi?ksze ze 130 TC IDF 40 , 4-1 , ch?odnica oleju, i tego typu pierdo?ki. Puki co pod pierzyn? czeka na doko?czenie brak?o mi czasu :)))

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group