Wysłany: 2018-06-29, 11:19 Wa? nap?dowy - os?ona i stukanie
Hej,
Od samego pocz?tku wyjazdu auta towarzyszy mi d?wi?k jakby uszkodzonego ?o?yska. Dochodzi centralnie z samochodu. My?la?em ?e to ?o?ysko skrzyni ale myli?em si?. Jest to blaszana os?ona woko?o wa?u która nie wiem jak? pe?ni funkcje i jak mog? j? usztywni? aby nie ha?asowa?a. Ma minimalny luz i przy je?dzie stuka po bokach. Czy kto? mo?e poradzi? co z ni? zrobi? lub czego brakuje? Zdj?ciej poni?ej.
Pomógł: 16 razy Wiek: 102 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 539 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2018-06-29, 14:47
To jest os?ona/uszczelnienie wieloklina kompensuj?cego ruchy wzd?u?ne wa?u - to jest to u fiata rwd do?? powszechna usterka .
Ja to naprawia?em montuj?c nowy pier?cie? gumowy w ?rodku tej os?ony (musisz odkr?ci? wa? od skrzyni i ?ci?gn?? ca?y zabierak z wa?u)
Jest troch? roboty ale nie ci??kiej.
Jako nowy posiadacz Fiata 124 Spider chcia?bym poprosi? o pomoc ze stukaj?cym wa?em przy ruszaniu i zmianie biegów. Mam star? wersj? wa?u ze sta?? rur? id?c? do mostu. Czy stukanie mo?e by? spowodowane wyrobieniem frezu przy wej?ciu do mostu czy przy po??czeniu z przegubem eleastyczniym skrzyni? Dodam ?e nie jest to delikatne metaliczne stukni?cie a ha?as jakby most mia? si? urwa?.
Za wszelkie sugesti? z góry dzi?kuj?.
Pomógł: 16 razy Wiek: 102 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 539 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2019-09-23, 13:24
Wiesz wa? ma niewiele miejsc do stukania :
0 -krzy?aki oba
1 przy skrzyni wieloklin /rozwalona poduszka ?acz?ca wa? i skrzyni?
2 w ?rodku podpora z ?o?yskiem/ wieloklin ??cz?cy obie cz??ci ?ci?gni?te nakr?tk? obok pierwszego krzy?aka.
3 przy tylnym mo?cie - 4 ?ruby M8 ??cz?ce wa? i flansz? mostu , ?ruba mocuj?ca flansz? do wa?ka ataku klucz 30 .
Trzeba to zweryfikowa? na kanale lub podno?niku
Witam posiadacza przedliftowego AS'a. Poszukam w dokumentacji do wczesnego 124 sedan z tym samym rozwi?zaniem wa?u jaki? informacji.
W tej wersji jest inaczej rozwi?zane prowadzenie mostu i obudowa wa?u pe?ni funkcj? dr?zka reakcyjnego zapobiegaj?c obracaniu si? mostu wzgl?dem osi ko?a (nowsze spidery jak i polonez albo 131 mia?y w tym celu dr?zki reakcyjne krótkie).
Automatic: w tym aucie jest inaczej. Tylna cz??? wa?u od podpory do mostu idzie wewn?trz dodatkowej pochwy, która wahliwie zamocowana jest w miejscu podpory. Z reszt?, wrzuc? jakies rysunki to zobaczysz.
Pomógł: 16 razy Wiek: 102 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 539 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2019-09-27, 13:29
OK! dzi?ki Kosa - ja nie trafi?em na taki wczesny egzemplarz to pisa?em wg. typowej konstrukcji pó?niejszych spiderów ( i innych fiatów 132 & 131 ).
Teoretycznie najbardziej podejrzany jest element oznaczony
NR 35 -RUBBER PROPSHAFT CARRIER 124 1966-69 jego defekt (kompletne zu?ycie) spowoduje przy ruszaniu mocne walni?cie rury o korpus mocowania do karoserii - naprawd? b?dzie to mocno odczuwalne !Bo wali z ty?u fotela .
Mo?e tu dostaniesz za jedyne £27.00
Drugim elementem do sprawdzenia
(27-PROPSHAFT COUPLING 124 (DOUGHNUT) jest jak pisa?em -przegub gumowy pomi?dzy wa?em i skrzyni? (taki sam jak fiat 125 i polonez , ale na ?ruby M 12 a nie M 10 jak w starszych fiatach: zastosowa? trzeba tulejki 10x12 z takiej rurki ).
Oraz trzeci element najmniej podejrzany
- ?o?ysko podpory wa?u NR 32 (PROPSHAFT BEARING - 124) zapewne typ 62205 2RS wymiary 25x52x18
To jest os?ona/uszczelnienie wieloklina kompensuj?cego ruchy wzd?u?ne wa?u - to jest to u fiata rwd do?? powszechna usterka .
Ja to naprawia?em montuj?c nowy pier?cie? gumowy w ?rodku tej os?ony (musisz odkr?ci? wa? od skrzyni i ?ci?gn?? ca?y zabierak z wa?u)
Jest troch? roboty ale nie ci??kiej.
Czy ?ci?ga?e? ca?? t? os?on?? Ona jest nabijana i nie chcia?bym jej ?ci?ga? w obawie, ?e z powrotem mog? jej nie za?o?y?. Mo?esz nakierowa? jaki dok?adnie pier?cie? tam montowa?e??
Pomógł: 16 razy Wiek: 102 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 539 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2020-02-19, 19:57
Nie musia?em - os?ona by?a tak wyrobiona i lu?na ?e przy ?ci?ganiu z wieloklina wystarczy?o mocne szarpni?cie .
Dobra?em gumowe uszczelnienie i za?o?y?em ponownie zabierak , a na niego wpuka?em plastikowym m?otkiem ten dekielek - aby nie spada? zaklepa?em ko?ce na rowku zabieraka .
Fabrycznie jest to zaciskane na zabieraku po zmontowaniu na wale w ca?o?? , nikt tego nie nabija na si?? : pierw idzie os?ona , potem gumowa uszczelka zostaje przeci?gni?ta przez wieloklin i wci?ni?ta do ?rodka os?ony - ciasno obejmuje przew??enie za wieloklinem , wsuwa si? zabierak po wieloklinie i przy pomocy wielo- szcz?kowej prasy zaciska si? na zabieraku w miejscu rowka na ko?cu . Jest to wyt?oczone z mi?kkiej blachy - luzuje si? w miar? zu?ywania gumowej uszczelki a potem wystarczaj? ruchy i drgania wa?u ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum