"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Skrzynia biegów
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: andreoz
2016-08-18, 17:39
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2010-09-22, 17:25   Skrzynia biegów

Witajcie ;) przygladając sie rÓżnym częściom znalazłem dziwne zjawisko w swojej skrzyni , dwa czujniki u gÓry i dołu ale do czego są ? chmmmm niewiem może ktoś podpowie , nie jest to zwiazane ze wstecznym :-|
Ostatnio zmieniony przez andreoz 2011-04-22, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

ortos 


Wiek: 54
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 142
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2010-09-22, 18:04   

w amerykańskich autach był 100 czujnikÓw :)
_________________
pozdr...
ortos
 
 

Tony Soprano 

Wiek: 44
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 49
Skąd: Tychy

Wysłany: 2011-04-20, 20:12   

O ile pamiętam, może to być pomocne, to aparat zapłonowy w Fiacie Ritmo Abath 130TC brał dane z czujnika na wale z przodu silnika i sprzed skrzyni biegów.

Może tu jest jakaś podpowiedź.
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2011-04-21, 08:04   

Silnik 130 TC miał dwa czujniki, na kole pasowym na wale i zczytywał zębów z koła zamachowego. Te czujniki na skrzyni roszyfrowane , biegi i luz ;)
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

Tony Soprano 

Wiek: 44
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 49
Skąd: Tychy

Wysłany: 2011-04-22, 21:46   

jackal,

a co do skrzyni, a raczej przełożeń.
Siadł mi dyfr 11/41
teraz mam 11/39
planuję założyć z Łady (pochodna fiata 124...) 10/43
Czy ktoś wie jaki będzie efekt? Pytam w sensie, że na 39 jestem wolniejszy na prędkości, szybszy na przyśpieszeniu, a planuję odwrotnie, by zwolnić się troszkę na przyśpieszeniu (nieuniknione niestety przy wydłużeniu przełożenia), ale by mieć wiekszą prędkość max, a raczej konkretnie, by obniżyc obroty silnika przy poszczególnych prędkościach.
Obecnie mam 3000 przy około 95 km/h... I przy około 160 kilka zamykam białe pole w obrotomierzu...
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2011-04-26, 07:02   

to zależy od jak chcesz się poruszać, ja osobiście jestem za mocnymi przełożeniami na początku prędkości maksymalnej nie ma co w spiderze bo to bezsensu, odnośnie dyfra sam jestem ciekawy przełożeń od łady i czy siądzie ;)
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

Tony Soprano 

Wiek: 44
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 49
Skąd: Tychy

Wysłany: 2011-04-26, 20:41   

Jacka, kopa, to auto ma wystarczającego.
Poza tym, co do prędkości, nie chodzi mi by szybko jeżdzić,ale męczy mnie jazda z prędkościa 90km/h przy około 3300obr/min
Dlatego chcę wydłużyć przełożenie dyfra by trochę obniżyć prędkość obrotową silnika prz prędkości około 90km.h, bo taką często się jeżdżi.
Do kopa, to ja mam motocykl.
Chociaż jak pisałem, w przyszłości plan zamontowania kompresora.


Dyfr będzie zmieniany w maju/czerwcu.
Dam znać jak wyjdzie.
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2011-04-27, 07:10   

Tony widzę podobnie jak ja :) do kopa jest motocykl ,czym śmigasz? (ZZR1400 mocy wystarcza) , muszę podjechać do ciebie przy okazji mam rodzinę w tamtych stronach. Odnośnie kompresorka ładuje Volumexa do 124 Coupe też jestem ciekawy wyników.
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

Tony Soprano 

Wiek: 44
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 49
Skąd: Tychy

Wysłany: 2011-04-27, 15:17   

Ja się uczę jeżdzić dopiero - Kawasaki Versys (KLE 650).
Jackal, zapraszam, zapraszam.
A co do kompresora, to najpierw u mnie idzie dyfer razem ze sprężynami, póżniej postaram się ubrać Spidera w
http://www.ompracing.it/d...uctcode=HA/737E
lub
http://www.ompracing.it/d...ctcode=HA/757/N

A potem pójdzie silnik (wałek, kompletny układ wydechowy Abartha i na koniec kompresor).

Także projekt przewiduje na 3 lata zabawy i dokładania klocków.
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2011-04-28, 06:46   

Tony słuchaj odwiedzę na pewno, ale powiedz masz linka do układu wydechowego Abartha ? gdzie takie cudo można kupić? a kompresor chcesz sam zamontować ? tego tak samo się nie da?! Pozdrawiam !!
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

Tony Soprano 

Wiek: 44
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 49
Skąd: Tychy

Wysłany: 2011-04-28, 11:47   

Jackal,
www.spider-point.com
Na pierwszej stronie po wybraniu opcji samochodu (spider fiat vs spider alfa).
Pojawi Ci sie strona z rzeczami, które mają w ofercie do sprzedania i tam sobie poszukaj.
Wałki też posiadają z Abartha.

Kompressor sam montuje.
Czy montaż jest ciężki?
Wyjście z wału napędowego na kółko od dodatkowego paska, mocowanie kopresora, połączenie paskiem z wcześniej wymienionym kołem pasowym, do kompresora doprowadzone powietrze po filtrze i powietrze z kompresora do gażnika.
Silnik praktycznie działa jak wolnossący, gdyż doładowanie jest stosunkowo małe w porównaniu z układem turbo, oraz jest liniowe.
 
 

ant_eater 


Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: Jarosław

Wysłany: 2011-04-28, 16:51   

Tony, do jakiego silnika wsadzasz Volumex? W swoim czasie wsadzilismy z kolega kompresor do seryjnego 2.0 DOHC na plaskich tlokach z nieobnizona kompresja w 124 AC i rezultaty byly delikatnie mowiac rozczarowujace. Stukanie wystepowalo nawet przy 98 oktanach, w polaczeniu z seryjnym silnikiem bylo to przyslowiowe rzezbienie w guvnie, auto nie jechalo.
_________________
Nainstaloval jsem turbodmychadlo v mém Fiaticku
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2011-04-29, 06:52   

witam ;) Volumex nie na darmo ma obniżoną kompresję z tąd te różnice, sprawa dokładnie opisana jest na forum Crofta, nie tylko założyć kompresor ;) koło zamachowe w Volumex jest z dociskiem 230 już różnice, a przy fabryce dają 135 koni wiec nie rezultat, można więcej przy zwykłym 1800 na dwóch gaźnikach ;)
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

Tony Soprano 

Wiek: 44
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 49
Skąd: Tychy

Wysłany: 2011-04-29, 07:20   

Silnik jak wcześniej pisałem z Ritmo 130 TC
 
 

ant_eater 


Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: Jarosław

Wysłany: 2011-04-29, 07:56   

Uuu to przy kompresji 9,4 bedziesz musial jezdzic na paliwie lotniczym z dodatkiem oktanowym, zeby taka kombinacja nie stukala ;-)
_________________
Nainstaloval jsem turbodmychadlo v mém Fiaticku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2023  

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 26