"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Wał napędowy - osłona i stukanie
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Wał napędowy - osłona i stukanie
Autor Wiadomość

mes 


Wiek: 25
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 83
Skąd: Rybnik

Wysłany: 2018-06-29, 11:19   Wał napędowy - osłona i stukanie

Hej,
Od samego początku wyjazdu auta towarzyszy mi dźwięk jakby uszkodzonego łożyska. Dochodzi centralnie z samochodu. Myślałem że to łożysko skrzyni ale myliłem się. Jest to blaszana osłona wokoło wału która nie wiem jaką pełni funkcje i jak mogę ją usztywnić aby nie hałasowała. Ma minimalny luz i przy jeździe stuka po bokach. Czy ktoś może poradzić co z nią zrobić lub czego brakuje? Zdjęciej poniżej.

_________________
Fiat 124 Spider
'79r 2.0 cm3
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 462
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2018-06-29, 14:47   

To jest osłona/uszczelnienie wieloklina kompensującego ruchy wzdłużne wału - to jest to u fiata rwd dość powszechna usterka .
Ja to naprawiałem montując nowy pierścień gumowy w środku tej osłony (musisz odkręcić wał od skrzyni i ściągnąć cały zabierak z wału)
Jest trochę roboty ale nie ciężkiej.
 
 

mik00 
Spider 124 AS

Dołączył: 17 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: W-wa

Wysłany: 2019-09-23, 11:32   

!auto-matic,

Witam!

Jako nowy posiadacz Fiata 124 Spider chciałbym poprosić o pomoc ze stukającym wałem przy ruszaniu i zmianie biegów. Mam starą wersję wału ze stałą rurą idącą do mostu. Czy stukanie może być spowodowane wyrobieniem frezu przy wejściu do mostu czy przy połączeniu z przegubem eleastyczniym skrzyni? Dodam że nie jest to delikatne metaliczne stuknięcie a hałas jakby most miał się urwać.
Za wszelkie sugestię z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Michał
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 462
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2019-09-23, 13:24   

Wiesz wał ma niewiele miejsc do stukania :
0 -krzyżaki oba
1 przy skrzyni wieloklin /rozwalona poduszka łacząca wał i skrzynię
2 w środku podpora z łożyskiem/ wieloklin łączący obie części ściągnięte nakrętką obok pierwszego krzyżaka.
3 przy tylnym moście - 4 śruby M8 łączące wał i flanszę mostu , śruba mocująca flanszę do wałka ataku klucz 30 .
Trzeba to zweryfikować na kanale lub podnośniku
 
 

kosa131 

Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 38
Skąd: Szczecin

Wysłany: 2019-09-27, 10:28   

Witam posiadacza przedliftowego AS'a. Poszukam w dokumentacji do wczesnego 124 sedan z tym samym rozwiązaniem wału jakiś informacji.
W tej wersji jest inaczej rozwiązane prowadzenie mostu i obudowa wału pełni funkcję drązka reakcyjnego zapobiegając obracaniu się mostu względem osi koła (nowsze spidery jak i polonez albo 131 miały w tym celu drązki reakcyjne krótkie).

Automatic: w tym aucie jest inaczej. Tylna część wału od podpory do mostu idzie wewnątrz dodatkowej pochwy, która wahliwie zamocowana jest w miejscu podpory. Z resztą, wrzucę jakies rysunki to zobaczysz.
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 462
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2019-09-27, 13:29   

OK! dzięki Kosa - ja nie trafiłem na taki wczesny egzemplarz to pisałem wg. typowej konstrukcji późniejszych spiderów ( i innych fiatów 132 & 131 ).

Teoretycznie najbardziej podejrzany jest element oznaczony

NR 35 -RUBBER PROPSHAFT CARRIER 124 1966-69 jego defekt (kompletne zużycie) spowoduje przy ruszaniu mocne walnięcie rury o korpus mocowania do karoserii - naprawdę będzie to mocno odczuwalne !Bo wali z tyłu fotela .
Może tu dostaniesz za jedyne £27.00
Drugim elementem do sprawdzenia

(27-PROPSHAFT COUPLING 124 (DOUGHNUT) jest jak pisałem -przegub gumowy pomiędzy wałem i skrzynią (taki sam jak fiat 125 i polonez , ale na śruby M 12 a nie M 10 jak w starszych fiatach: zastosować trzeba tulejki 10x12 z takiej rurki ).
Oraz trzeci element najmniej podejrzany

- łożysko podpory wału NR 32 (PROPSHAFT BEARING - 124) zapewne typ 62205 2RS wymiary 25x52x18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2019  

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 24