Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2010-09-05, 16:34
trza polować ja mam prace że mam możliwość śledzenia na bierząco co się dzieje w temacie wiec mogę po polować na okazje ,polecam się he he, wierz nie zawsze trza drogo brać tak upolowałem swÓj dach i resztę rzeczy
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2010-09-05, 21:28 hard top
nie nie jestem po to zeby tu handlować, tylko dyskutować i zasięgnac pomocy i rady bo temat jest ogromny w detale a ja lubie miec detale wszystkie na swoim miejscu bez brakÓw hehe
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2010-09-20, 21:14
Witaj !!!!! do Ortos . nie powiem ile razy czytałem posty odnośnie Ortosowego abartha i jestem pełen podziwu, Gratulacje ;) ale wśrÓd mętliku wypowiedzi proszę opisz jak masz chwilkę silniczek , tłoki się doczytałem , ale powiedz sprawa głowiczek, wałkÓw, montowałeś abartoskie czy fabryka , czy jakieś inne ostre, zapłon elektroniczny czy zwykły stykowy, kolektor wydechowy doczytałem się , niewiem czy sie zmieniło ja mam 4-2-1 i moge w temacie pomÓc , jak z konikami w tej chwili czy hamownia po tej operacji gaźnikowej? bardzo mnie to ciekawi pozdrawiam
gość Gość
Wysłany: 2010-09-21, 17:31
Może ja się wypowiem w temacie tego silnika, mianowicie tłoki jak wiadomo z "garbem" 6mm. wałki 272st(całkowity czas otwarcia), czyli o 22st. więcej niż seria, ale nie są to wałki wyczynowe. Gaźniki 40mm z venturi 36mm. Silnik nie był na hamowni z prozaicznego powodu: jest niedotarty! Wałki ustawione tak, żeby ograniczyć moment, czyli dość duże wspÓłotwarcie. Jeśli Ortosowi będzie mało, to po dotarciu te parametry zostaną poprawione, oczywiście kosztem krzywej momentu. Kolektor jest seryjny, w tym aucie jest możliwość zamontowania tylko wersji 4-1. 4-2-1 nie zmieści sie między silnikiem a nadwoziem. Oczywiście zmiana kolektora wydechowego wiązałaby się ze zmianą całego układu, więc nie wiem czy taka akcja będzie przeprowadzana. W końcu to auto nie będzie używane do sportu, przynajmniej takie są obecne założenia. To chyba tyle. Nie będę podawał dokładnych nastawÓw, bo nie ma to w tym momencie większego znaczenia.
Pozdrawiam
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2010-09-22, 09:33
super dziękuję za odpowiedź bardzo się przyda, z układem,wydechowym 4-2-1 nie ma wielkiego kłopotu mam taki u siebie komplet , a pytam z ciekawości, bo mam taki silniczek abartha niestety przerÓbka mnie czeka z poziomych gaznikÓw na pionowe wiec zasięgam opini u światłych ludzi, pomoc mile wskazana, silnik abartha ma chłodniczke oleju i jest super miejsce na wlot dla niej w spiderze, mam pytanie odnośnie cieczy czy wystarczy standartowa chłodnica? czy należy sie spodziewać przykrych niespodzianek, opinie sa rÓżne schłodź olej , inni schłodź ciecz doszedłem do wniosku zrobie jedno i drugie a co ty otym myślisz? pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum