koledzy czy ktoś by mógł potwierdzić numery katalogowe sprzęgła do 2.0
215mm
20zębów
valeo 003344
sachs KF215-01
jak by ktoś był w stanie załtwić lub miał taki komplet to chętnie przygarnę, niestety dostępność w PL dośc słaba więc trzeba będzie się poratować ebajem
_________________ każda wydana złotówka na auto to dobrze wydana złotówka...
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2015-01-27, 13:36
tarcza croma 215/20 fiaty 1,8 215/20
tarcza ducato 2.0215/21
to na początek
wpisujesz na allegro ,w wyszukiwarce fiat 215
I masz np:FIAT ULYSSE 1.8 2.0 09.92-96 docisk
udaj się do sklepu z częściami porównaj , a nie szukaj na ebaju
No chyba że lubisz przepłacać
części takie jak sprzęgła są znormalizowane i występują w wielu modelach nie tylko 124 spider
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2016-08-06, 23:13
Ciekawostki -skrzynia Kacperixa ze spiderka ,czyli seat
oraz ,,dzwon'' też seata!
a tu obie skrzynie: lewa spider/seat , prawa argenta model 131
Różnice wymiarowe - 131 wał minus 75mm
dźwignia biegów + 100mm do tyłu
a tu skrzynia poloneza (po lewej) i spiderka
trzy wodziki od biegów sa inne - trzeba je zamienić
widać też slimaki i reduktory do napędu prędkościomierza - je też trzeba zamienić aby pozostały wskazania zgodne z tylnym mostem - tu 10/39
Ostatnio zmieniony przez !auto-matic 2019-09-14, 14:57, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2016-08-11, 21:36
skrzynia od poldka tak cicha , że słychać tylny most
1.wymieniamy z przodu skrzyni (dekiel)dzwon
2.wymieniamy (cięgna)wodziki ( 3-szt)
3.wymieniamy tylny dekiel wraz mechanizmem zmiany biegów
4.do skrzyni pasuje idealnie komplet uszczelek od poloneza - poza uszczelką u góry -dekla lewarka , tą musiałem sam dociąć po obrysowaniu elementów .
co do reduktorów napędu prędkościomierza - wymiana nie jest zawsze konieczna
polonezy 1500 miały mosty 10/41 - jak ulał do starszych spiderków 1,8 i 1,6 .
polonezy 1600 miały mosty 11/43 - czyli 3,90909... w zasadzie to samo co w spiderkach 2.0 10/39 (3,9) .
Oczywiście sprawa opon... ale wzorcowy dla poloneza wymiar to 165/80/13 ,185/70 r13
to w zasadzie średnica jak w spiderku .
bo podstawowy fabryczny rozmiar opon spiderka to też 165/80/r13
poniżej jakiego typu najlepiej szukać tzn.
z plastikowym złączem wstecznego biegu
a "wstawka" na reduktorze wskazuje na model z wtryskiem z ostatich lat produkcji 96^
błękitna farba na reduktorze prędkościomierza pokazuje że skrzynia współpracowała z mostem 10/41
[url][/url]
stan ogólny skrzyni można ocenić po ściągnięciu dekla :
nie powinno być żadnych drutów (resztek sprężyn synchronizatora ) czy innych drobin metalu poza mułem na korku z magnesem .
spuszczony olej nie powinien być jak farbka "złotol"
lecz lekko mienić się szaro-metalicznie najwyżej.
Nie powinien być też czarny lub z "glutami" - bo to pokazuje fatalną eksploatację długo bez zmiany oleju a co gorsze ratowanie skrzyni cudami technologii chemicznej.
Obecnie ceny skrzyń poloneza są na rozsądnym poziomie 150-300zł
Każdemu komu skrzynia " śpiewa lub gwiżdże" radziłbym poszukać - bo cichsza skrzynia nie będzie , ale wraz z czasem - głośniejsza to i owszem !
już się nie mogę doczekać aż będzie poskładane i biegi będą wchodzić jak masełko :)
Jaki reduktor (napęd prędkościomierza) pasuje do spidera? Po wyjęciu mam na nim napis SEAT. Ma 15 zębów. Czy od Poloneza 1600 będzie pasował, czy tylko orginalny (no właśnie, co to za Seat?)
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2019-07-30, 17:52
No dobrze - a coś więcej o samochodzie ? rocznik silnik ? i Co się stało reduktorowi ?
Bo na razie mogę Ci tylko wskazać sprzedawcę do którego napisz zapytanie o ilość zębów >>reduktor ?
ale za tą cenę lepiej kupić całą skrzynię biegów od poloneza za 240 zł
skrzynie tej konstrukcji były licencjonowane - w tym Twoim przypadku pochodziły od Hiszpańskiego seata 132 , robili je też Turcy ( tofas 131) i Argentyńczycy (fiat 125 DOHC) , oraz lada cccp , Korea południowa (KIA 124) no i oczywiście FSO
>> skrzynia biegów
tu informacja jakie mosty i jakie zębatki w polonezie
most 4,5 - reduktor ?
most 4,3 - reduktor 5/12
most 4,1 - reduktor 7/16
most 3,9 - reduktor 7/15
most 3,7- reduktor 5/10
No dobrze - a coś więcej o samochodzie ? rocznik silnik ? i Co się stało reduktorowi ?
10
Fiat Sport Spider 2000 z 1979 roku. Z USA oczywiscie. Reduktor kreci się ale nie napędza linki, czyli jest „wytarty” pewnie wewnątrz. Skrzyni jeszcze nie robiłem. Chce to zrobić po sezonie razem z silnikiem.
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2019-07-31, 18:11
A ! to zrób tak - kup jakikolwiek reduktor tego typu i przemontuj zębatkę - z moich prób wynikało że zębatka i napęd linki obracają się 1:1 - pomalowałem markerem obie części i po ponad 10 obrotach były dokładnie tak samo względem siebie .
Z tego wynika że tylko zębatka ma znaczenie ( no i ślimak na wale skrzyni biegów) reszta ma wyprowadzić tylko napęd w kierunku licznika .
Zębatka jest zamocowana na wałku i zabezpieczona sprężynką wycinkiem koła z drutu.
W sumie to bardzo proste !
Jak widzisz z moich poprzednich postów masz most 3,9 i reduktor 7 ślimak- 15 zębatka.
A jak Ci pracuje skrzynia ? Czy na 3 i 5 nie wyje (porównaj z odgłosami na 4 )
Pisałem z gosciem, który miał z 15 zębami. Okazuje się, ze jak powierzyliśmy, to jest o cm zasługa. Poczekam do zimy i wtedy kupie u Schuminskiego z innymi częściami. Teraz pojeżdżę do końca sezonu.
Czy jes głośna? Jak kupiłem Spidera, to była w niej szklanka oleju. Była bardzo głośna po zalaniu i uszczelnieniu. Do tego buczenie sprzęgła, mimo jego wyremontowania. Teraz wszystko cichnie i szczerze? Pojeżdżę do zimy i przy remoncie silnika ogarne skrzynie. Głośna była na 1 i 2, potem cisza. Biegi ciężko wchodzą, może to wina synchronizatorów??
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2019-08-16, 18:22
Latem ciężko wchodzą ? Hmm... A jaki olej masz w skrzyni sam kupowałeś czy mechanik Ci zalał ? Bo wygląda to na wyciszenie gęściejszym olejem , a wtedy ubocznym objawem są ciężko wchodzące biegi . Sprzęgło może hałasować na luźnych kołkach łapy , po prostu tłucze się bo ma wyrobione bolce - na luzie to słychać albo łożysko - podczas naciśnięcia pedału sprzęgła.
W dalszej perspektywie powinieneś rozglądać się za skrzynią poloneza bo z tej niewiele wyciśniesz - dobre lata to ma za sobą .A Schuminski kosztuje co nieco i tą kasę do tej skrzyni wyrzucisz w błoto lepiej przeznaczyć na inne potrzeby spiderka.
A po wtóre są różnice w ilości zębów i dzięki temu polonezowska skrzynia jest o wiele cichsza !
Co byś nie zrobił ze starą skrzynią spiderka to i tak będzie gorsza od polonezowskiej :
1 głośność pracy
2 V bieg szybszy wyraźnie 0.9 vs.0,8 czyli 12% mniejsze obroty na trasie .!
masz na 2 obrazkach poniżej widok na duże oraz małe koła V biegu : lewa skrzynia- polonez , prawa spider
Panowie,
Będę teraz wyciągać skrzynie z Spidera, ponieważ nie ma ju z możliwości wbicia biegu trzeciego bez zgrzytu. Teraz pytanie, czy jak mam już skrzynię wyjętą to wymieniać wszystko tzn. Każdy synchronizator, każde łożysko zmieniać, czy tylko wymienić synchronizator biegu trzeciego?
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2019-12-11, 14:36
Po co to robisz ? jak są dostępne sprawne skrzynie poloneza ?
a poza 3 biegiem była cicha i wszystko było ok ?
Jeśli tak - zmień sprężynę (jeśli tam jest ,a nie zmielona na dole) i synchronizator.
Do tego trzeba rozebrać skrzynię w zasadzie w drobny mak - i tak wtedy zobaczysz co trzeba jeszcze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum