"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - 124 abarth project/Miro-1980
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
124 abarth project/Miro-1980
Autor Wiadomość

miro-1980 

Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 55
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-05, 00:18   

Super,

Ciekawe rozwiązanie> wiele powiedzuiał by wykres z hamowni (ale nie nadwoziowej bo to nic nie daje , ale silnikowej). Ja jestem bardzo sotrożny bo widziałem wiele razy jak po przeropbklach silnik miał gorsze osięgi niż przed nimi. Oczywiście to o czym mówisz (sekwencyjny wtrysk, mapowanie, etc. ) to zupełnie inna bajka i technologia XXi wieku.

Musi to boleć facetów we współczesnych autach jak wąchają Twoje spaliny spod świateł ...

Jak wszyscy wiemy:

1/ moc jest w głowicy
2/ moc sprzedaje auta , moment wygrywa rajdy.
3/ poza mocą i momentem są jeszcze przełożenia skrzybni i dyfra
4/ ani moc ani moment ani przełożenia nic nie dadzą jak nie wiesz co robisz

Także auto z silnikiem 140-160 hp wcale nie musi przregrywać z autem, które ma 120 hp.

Sprawa jest bardziej złożona niż "ostre wałki i duze gaźniki" ....

Ja na razie zamienię swój 2.0 wtrysk na 2.0 ze 132 na 2 x 40 IDF (jakieś 160 hp i ok. 170Nm momentu na 4-1 (z dużym dołem). Chciałbym by max moc była przy ok 7000 RPM. Ciekawe jak to będzie jeździć. Teraz ma nie więcej niż 85-90 hp bo to niekombinowany Amerykanin z fabryczną kontrola emisji.

Docelowo 1.8 na 2 x 44 IDF i zobaczymy co jeszcze sie uda ... by było zbliożone maksymalnie do homologacji z 1972 r.

Mam nadzieję ,że nie będzie gorszy od 131 i nie będzie trwało to tak długo. Jestem za stary żeby czekać 7 czy 8 lat . Ale 2 late to rozsądny czas na dopracowanie szczegółów tym badziej ,że po zrobieniu 131 człowiek co nieco już wie .... Po drodze - mam nadzieje -będzie kupę zabawy.

Pozdrawiam
 
 

andreoz 
Administrator


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1355
Skąd: Nienadówka

Wysłany: 2014-12-05, 01:27   

Cóż za dyskusja....emocje.....słuchamy dalej.....:)Miro pochwal się tym 131:)
_________________
Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
 
 
 

miro-1980 

Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 55
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-05, 01:47   

Parafrazując Dyzmę "Trochę akcji nie zawadzi" - staje sie ciekawiej LOL


Nie bardzo mam czas na opisywnie projektu 131 , bo ostatnia dyskusja była dość absorbująca ... ale jak by były jakieś pytania w zakresie specyfikacji rajdowej i lub przygotowania 131 lub 124 do sportu - chętnie odpowiem..

Pozdrawiam i odsyłam do artykułu w WRC-u

http://131abarth.pl/wp-co...ersja-final.pdf

PS: najwiekszą frajdą w odbudowie jest poznawanie szczegółów technicznych. Okazuje sie bowiem ,ze to wcale nie jest takie oczywiskte ani proste. Nad sprawa hamulców do 131 abartha spędziłem pewnie ponad rok. Przy okazji człowiek zamienia sie w badacza historii motoryzacji i zaczyna swobodnie poruszać sie w przepisach FIA od załacznika J od 1961 do 1980 i zaczyna coś kumać. To jest naprawdę fascynujące i zajmuje najwięcej czasu. Ale polecam wszystkim fascynatom .To zeje---sta zabawa.
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1070
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2014-12-05, 08:13   

Witajcie , no jeździ się na momencie a konie są wersją reklamową auta. W obecnej chwili do z hamowania muszę jeszcze dotrzeć silniczek dokładnie i wtedy się nad tym zastanowię. Puki co tak jak mówisz i ja wcześniej nadmieniłem skrzynia i most zostały stare że są odbudowane to nie zmienia faktu że nadaje to teraz bardziej do driftu .... ze wskazań GPS , licznika brakło hehehe faktycznie ucieka się ze skrzyżowań,. moc niestety wymusza większe opony 13" to za mało. Ale zabawa jest przednia. Drugi spider jest podobny w budowie do twojego 1800 silniczek na garbatych tłokach , wałki Catcams, zawory większe ze 130 TC IDF 40 , 4-1 , chłodnica oleju, i tego typu pierdołki. Puki co pod pierzyną czeka na dokończenie brakło mi czasu :)))
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2018  

Strona wygenerowana w 0,42 sekundy. Zapytań do SQL: 23