miro-1980
Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 00:18
Super,
Ciekawe rozwiązanie> wiele powiedzuiał by wykres z hamowni (ale nie nadwoziowej bo to nic nie daje , ale silnikowej). Ja jestem bardzo sotrożny bo widziałem wiele razy jak po przeropbklach silnik miał gorsze osięgi niż przed nimi. Oczywiście to o czym mówisz (sekwencyjny wtrysk, mapowanie, etc. ) to zupełnie inna bajka i technologia XXi wieku.
Musi to boleć facetów we współczesnych autach jak wąchają Twoje spaliny spod świateł ...
Jak wszyscy wiemy:
1/ moc jest w głowicy
2/ moc sprzedaje auta , moment wygrywa rajdy.
3/ poza mocą i momentem są jeszcze przełożenia skrzybni i dyfra
4/ ani moc ani moment ani przełożenia nic nie dadzą jak nie wiesz co robisz
Także auto z silnikiem 140-160 hp wcale nie musi przregrywać z autem, które ma 120 hp.
Sprawa jest bardziej złożona niż "ostre wałki i duze gaźniki" ....
Ja na razie zamienię swój 2.0 wtrysk na 2.0 ze 132 na 2 x 40 IDF (jakieś 160 hp i ok. 170Nm momentu na 4-1 (z dużym dołem). Chciałbym by max moc była przy ok 7000 RPM. Ciekawe jak to będzie jeździć. Teraz ma nie więcej niż 85-90 hp bo to niekombinowany Amerykanin z fabryczną kontrola emisji.
Docelowo 1.8 na 2 x 44 IDF i zobaczymy co jeszcze sie uda ... by było zbliożone maksymalnie do homologacji z 1972 r.
Mam nadzieję ,że nie będzie gorszy od 131 i nie będzie trwało to tak długo. Jestem za stary żeby czekać 7 czy 8 lat . Ale 2 late to rozsądny czas na dopracowanie szczegółów tym badziej ,że po zrobieniu 131 człowiek co nieco już wie .... Po drodze - mam nadzieje -będzie kupę zabawy.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1538 Skąd: Nienadówka
Wysłany: 2014-12-05, 01:27
Cóż za dyskusja....emocje.....słuchamy dalej.....:)Miro pochwal się tym 131:)
_________________ Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
miro-1980
Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 01:47
Parafrazując Dyzmę "Trochę akcji nie zawadzi" - staje sie ciekawiej LOL
Nie bardzo mam czas na opisywnie projektu 131 , bo ostatnia dyskusja była dość absorbująca ... ale jak by były jakieś pytania w zakresie specyfikacji rajdowej i lub przygotowania 131 lub 124 do sportu - chętnie odpowiem..
PS: najwiekszą frajdą w odbudowie jest poznawanie szczegółów technicznych. Okazuje sie bowiem ,ze to wcale nie jest takie oczywiskte ani proste. Nad sprawa hamulców do 131 abartha spędziłem pewnie ponad rok. Przy okazji człowiek zamienia sie w badacza historii motoryzacji i zaczyna swobodnie poruszać sie w przepisach FIA od załacznika J od 1961 do 1980 i zaczyna coś kumać. To jest naprawdę fascynujące i zajmuje najwięcej czasu. Ale polecam wszystkim fascynatom .To zeje---sta zabawa.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-12-05, 08:13
Witajcie , no jeździ się na momencie a konie są wersją reklamową auta. W obecnej chwili do z hamowania muszę jeszcze dotrzeć silniczek dokładnie i wtedy się nad tym zastanowię. Puki co tak jak mówisz i ja wcześniej nadmieniłem skrzynia i most zostały stare że są odbudowane to nie zmienia faktu że nadaje to teraz bardziej do driftu .... ze wskazań GPS , licznika brakło hehehe faktycznie ucieka się ze skrzyżowań,. moc niestety wymusza większe opony 13" to za mało. Ale zabawa jest przednia. Drugi spider jest podobny w budowie do twojego 1800 silniczek na garbatych tłokach , wałki Catcams, zawory większe ze 130 TC IDF 40 , 4-1 , chłodnica oleju, i tego typu pierdołki. Puki co pod pierzyną czeka na dokończenie brakło mi czasu :)))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum