Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-12-03, 13:40
Nie krytykuję a podpowiadam ,swoje doświadczenie opieram się na tym że posiadam od 2007 roku spidery i rozkręcone do ostatniej śrubki i poskładane , i opiniach Andy Spiders kolegi który od 20 paru lat zajmuje się odrestaurowaniem tylko 124 spider , jak chcesz zobaczyć moją pracę zerknij na mój projekt Monte Carlo rok 72 w/g specyfikacji replika na Fiata 124 Spider CSA i proszę krytykuj. Zerknj na moje posty ilu ludzi mnie pyta o części i budowę , odnowę. Ja w tej chwili jeżdżę 124 CS2 o mocy nie sprawdzonej ale minimum 160 ps. Zanim się zabiorę za replikę upłynie sporo czasu. Puki mam w pełni sprawnego 124 Spidera CS2 i mogę się nim ścigać :) zapraszam do porównania osiągów mimo że nie jest z grupy 4 i rywalizacji :)) Czekamy na twoją dokumentację fotograficzną z prac moją możesz już krytykować bo jest :)))
miro-1980
Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 17:07
Ej, ej ..Ty sie tak bardzo nie przejmuj ...
Choć obudowa oryginału w seryjnej wersji to jedno a gr 4 do zupełnie inna bajka, to spróbójmy ...
Skoro mnie zachęcsz to podziel się jak osiągnąłeś 160 ps na gaźniku 28-32-ADHA, jakie masz hamulce, jakie masz amory i podaj numer odlewu bloku i głowicy a zobaczymy co Ty tam masz ...
Idę o zakład, że masz tam 2 x co najmniej 40 Webera co onacza ( wg. Twoich słów ), że Twoja odbudowa “padła” na samaym gaźniku.
Czy to o to chodzi ?
Moim zdaniem zdecydowanie NIE !. Ty w odniesieniu do Twojego samochodu pewnie też tak nie myslisz. To dlaczego piszesz , że moja replika “padła” na samym dachu ?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-12-04, 08:21
cd.. żeby dokładnie sprecyzować co robię a co mam a co chciałbym zbudować :)
1. 124 Spider CS2 z 79 na dużej lampie, to wersja cywilna , wręcz prawie seryjna a o niej mówisz , :)
" Idę o zakład, że masz tam 2 x co najmniej 40 Webera co onacza ( wg. Twoich słów ), że Twoja odbudowa “padła” na samaym gaźniku. "
to zakład przegrałeś :) czemu już klaruję nic nie wspominałem o gaźniku lub gaźnikach .... zmodyfikowany jest układ zasilania, dolotowy, całkowicie nowo zaprojektowany układ wydechowy. Numer bloku podam w następnym poście , silnik 2.0 Abartha. Dane techniczne oraz foto jest zastrzeżone. :) Hamulce nie zastrzeżone 252 wentylowane :) zawieszenie koni + polimery.
2.) drugi opisywany model na forum mój prawie prawie ukończony ale prace stanęły to 124 BS1 rok 72 na wąskiej lampie z tyłu. Silnik 1.8 na kolektorze Wafel +Webery , wydech 4-1 , zderzaki Abarth , Felgi Abarth , i do obu Hard Topy oryginały stosowane do Abartha z certyfikatami Pininfariny.
3. w planach do replika gr4 kiedy zrobię nie wiem.
Natomiast czy robisz replikę grupy 4 czy poprostu budujesz samochód który ma startować w rajdach i mieć certyfikat grupy 4 tego nie wiem bo chyba nie doczytałem :) wiadomo że rajdówka może nie musi mieć ani kierunków w błotnikach, a małej lampy z tyłu tylko się ma ścigać wiec i dach nie ma znaczenia :) Jak możesz opisz a ja się wypowiem :)
miro-1980
Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-04, 12:03
Widze , że się nie dogadamy,
Gaźniki : albo masz oryginał ( Weber 28-32-ADHA) albo nie. Proste.
“Modyfikacja układu zasilania” – znów nie tak jak w oryginale.
Hamulce 252 ( takich nigdy w 124 nie było.)
Wydech znów modyfikacja.
Dane silnika zastrzeżone : to samo przez się brzmi podejrzanie - jakaś tajna broń ???
Silnik 2.0 Abarth (To chyba 16 V?) w 124 były tylko 1.8 Abarth.
Czyli jest to samochod, którego nidgy nie było.
Skąd ten puryzm wobec innych jeśli nie najpierw wobec siebie ...
Po wieloletnich doświadczeniach mogę powiedzieć, że tak postepują wszyscy, którzy nigdy nie budowali repliki gr 4.
(Oopowiadł mi kiedys Piotr Zaleski jak jakiś “specjalista“ krytykował jego replikę Poloneza rajdowego klamki z innej wersji. Coś mi to przypomina
Ale nie ma co się spierać , bo to do niczego nie prowadzi, co miałem powiedziec powiedziałem . Możesz się zgadzac lub nie ale jakby nasza wiedza nt. Fiatów pochodziła z różnych planet.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-12-04, 14:11
Widzę że nie rozumiesz co ci chciałem przekazać, ale postaram się prościej ci przekazać
1. Mój samochód Fiat 124 Spider CS2 z roku 1979 różni się od wersji oryg. tegoż fiata że posiada zmodyfikowany układ wtryskowy. zmodyfikowany układ do niego dolotowy, wydechowy - baran 4-1. wzmocnione Hamulce . i zawieszenie na amortyzatorach koni. JESZCZE RAZ POWTARZAM !!!!! nie mówię że to jest oryginał 124 Spider i nigdy tak nie mówiłem !!!! To nie jest żaden PURYZM !!!! Ale proszę czytaj ze zrozumiemiem ---- Jak mam te przeróbki nazwać ??? Tunig? może być .... bo tak jest !!!!!! a ty cały czas nie oryginał i puryzm !!!!!! kto powiedział że ja mam 2.0 te co szły w 124 Spider ?? mam silnik z Ritmo 130 TC Abarth 133 konnego jak kto woli !!!!!! i znów jeszcze raz powtarzam nie mówiłem nigdy że mam oryginał .... 100% Ten samochód różni się od oryginałów tylko tymi rzeczami.
odnośnie wiedzy w 124 Spider a dokładnie cześci to moja wiedza jest przyziemna , ale w cześciach do nich mnie nie zaskoczysz co w którym modelu i jak. I to nie jest spieranie się a staram się ci wytłumaczyć co mam co posiadam i jak .... Niejeden kolega skorzystał z mojej wiedzy i pomocy w cześciach i nie uważam że u mnie występuje puruzm.. Jeśli potrzebujesz o coś spytać pytaj... nie jestem tu żeby się spierać a pomagać.
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-12-04, 14:22
No ! szyby -każda ma inną numerację !!!
fiaty 124 spider to był zazwyczaj ,,custom" każdy właściciel coś od siebie dodawał lub przerabiał ...
Niezmieniony - wydawał się surowy
miro-1980
Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-04, 22:01
No to zbiliżamy się do końca tego wątku naszej dyskusji ...
Mój to CS0 (produkcja listopad 1979) model 1980 CS0 , 2.0 z wtryskiem
Twój to CS2 ( czyli produkcja pd 07/78 do 10/79. Tyle , że a znane mi CS2 były tylko na gaźniku. CS2 to jedyny model serii CS z silnikiem 2.0 na gaźniku.
Chyba ,że silnik od Ritmo który masz jest na wtrysku to wszystko by wyjaśniało. Tyle ,ze mysiałes zmieniać galeryjki bo w Ritmo jest poprzecznie i pod kątem.
Podajesz ,ze to od wersji Ritmo abarth podaj numer odlewu bloku i głowicy ...
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-12-04, 22:33
To nie spór :) tylko starałem sie wytłumaczyć ze zamontowalem silnik z ritmo abarth 130 tc , wcześniejszy silnik jak mówisz był na gazniku to prawda , zamontowalem do tego sekwencyjny układ wtryskowy i zapłonowy a ze ważne jest napelnianianie i oproznianianie został zaprojektowany układ wydechowy . Silnik był owszem poprzecznie ale nie problem przy zmianie na lepsze sprzęgło . Wszystko zestrojone , powiększona kompresją . To miał byc taki spider który wyglada na serie i tak jest . Ty masz crofta ja mam swój pomysł :) gratuluje repliki 131 kapitalna robota .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum