Panowie, która z tych 2 skrzyń jest w CS2 (2000 DOHC 1979) w wersji amerykańskiej ? Szykuje mi się remont skrzyni a samochód mam na razie daleko. Mechanicy pytają mnie czy jest z deklem czy nie. Która z tych 2 skrzyń jest prostsza do remontu/dostępność części ?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-11-27, 16:16
W Fiat 124 spider miały wszystkie z deklami pod spodem a więc , skrzynia bez dekla występowała tylko w Fiat 131 , skrzynia cięższa, pasuje w 124 tylko po przeróbkach a lepsza jest tylko tym że precyzyjniej wybiera biegi i ma inne przełożenia. Ale tak jak mówię występuje tylko w 131 .
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-11-28, 08:52
Ta bez dekla jest nowsza -skonstruowano od razu jako 5-biegówkę i jest solidniejsza ma lepsze synchronizatory - była w 2-ch wersjach dźwigni (skośna i na wysięgniku -prostopadła)
Ta bez dekla jest nowsza -skonstruowano od razu jako 5-biegówkę i jest solidniejsza ma lepsze synchronizatory - była w 2-ch wersjach dźwigni (skośna i na wysięgniku -prostopadła)
Tak ale czy była oryginalnie wstawiana do 124 CS2 ?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-11-28, 14:54
Moi Drodzy jeszcze raz wam powtarzam , skrzynia biegów bez dekla jest przeznaczona do Fiata 131 i ma tak jak napisał !auto-matic :
1. lepsze synchronizatory - była w 2-ch wersjach dźwigni (skośna i na wysięgniku -prostopadła)
2. nakładkę do wybierania biegów innej konstrukcji ( Wiem bo posiadam taką oryginalna Abarth ) do 131.
3. jest o wiele cięższa co ma duże znaczenie w spiderze
4. ma w innych miejscach mocowanie do karoserii.
5. jest dłuższa od Spiderowej co się wiąże z modyfikacją wału.
6. Ma inny dzwon rozrusznik jest po innej stronie
7. ma inny ale podobny układ wysprzęglania.
TERAZ PODSUMOWANIE- JEŚLI KTOŚ JEST NA ETAPIE BLACHARSKIM WOZU MOŻE JĄ ZAADAPOTOWAĆ ALE WIĄŻE SIĘ TO Z POWAŻNYMI PRZERÓBKAMI.
JESLI Z MARSZU PODMIANA TO SIĘ NIE DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moje skromne wywody opieram na swojej skrzyni która u mnie leży. i nie pasuje i nigdy nie była w cs2 który również posiadam.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1074 Skąd: nowy sacz
Wysłany: 2014-12-01, 13:51
Witam , jest możliwość odkręcenia śrub miedzy skrzynią a silnikiem jest to problematyczne ale do zrobienia. Fiat miał nawet do tego takie specialistyczne klucze. Ale szybciej bedzie razem z silnikiem jak prawi Automatic.
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-12-01, 23:28
Samą skrzynię zdjąć to zdjąć jakoś się da - ale założyć jest 3x więcej fatygi , a jak się robi sprzęgło przy okazji to mimo wycentrowania tarczy starym wałkiem sprzęgłowym od 125p to nie ma lekko !
demontaż na kanale:
1 zdejmujemy rozrusznik -wcześniej klemy
2 demontujemy tył : wał , napęd prędkościomierza , samą dzwignię lewarka( jak się da) i śruby poprzeczki tylnej od nadwozia (szczegóły mogą być nieco inne -bo piszę na podstawie f125/132/polonez)
3 podnośnikiem lewarujemy silnik za koło pasowe aby skrzynia opadła nieco
długim kluczem ok 0,7-1.0m 17 na giętkim przegubie lub kardanie odkręcamy 4 sruby 17
klucz można złożyć z 4rech przedłużek klucza 1/2'
po odkręceniu i wyjęciu śrub kiwamy na boki i ciągniemy skrzynię do tyłu
Jest ciężka i warto by mieć pomoc w tym momencie lub coś solidnego na podparcie .
ok, dzięki za rady... skrzynie będzie szła na przegląd/naprawę (haczy 4 bieg) I na 5tce dość specyficznie rzęźi/huczy jak w starym fiacie 125p do tego właśnie sprzęgło chciałem wymienić, a silnika to mi się nie usmiecha na razie wyciagać :) także powalczę z samą skrzynią na początek.
_________________ każda wydana złotówka na auto to dobrze wydana złotówka...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum