Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1538 Skąd: Nienadówka
Wysłany: 2014-03-17, 23:27
Cały rozrząd dostaniesz w sklepie bez problemu. Co do zbiornika to ja swojego nie czyściłem wewnątrz o co pytasz bo nie było to konieczne- pomalowałem go tylko z zewnątrz podczas konserwacji podwozia . Ale zbiornik wewnątrz można wyczyścic po pierwsze tak jak sugerują koledzy z forum, po drugie ja bym podszedł do tego w następujący sposób:
Demontujemy zbiornik, demontujemy wszystkie rurki z niego wychodzące, demontujemy pływak itp. Zabezpieczamy wszystkie otwory co by się przez nie nic nie lało wcześniej wrzucając do środka z kilo małych śrubek lub gwoździków:)zalewamy wszystko benzyną tzn tak z litr czy tam dwa i dajemy teraz jakiemuś silnorękiemu do potrząsania:)Stary indiański sposób mówi coś o tym żeby przymocować ów zbiornik z taką zawartością do sprzętu budowlanego typu betoniarka lub czegoś podobnego i załączamy na jakiś czas. Ale to tylko w przypadku kiedy silnorękiego pod ręką brak:) Benzyna i gwoździki/śrubki wyczyszczą nam każdy syf ze środka jedyne czego potrzeba to cierpliwości:). Po oczyszczeniu zbiornika będziemy mieć gołą blachę od środka bo pewnie wszystkie fabryczne zabezpieczenia nasz patent usunie. Więc aby zbiornik nie rdzewiał od srodka można kupić FERTAN czy cuś podobnego (pytamy pana googla albo cuś).Link do środka typu FERTAN tak dla potomnych: KLIK
Ufff ale siem spisałem .......:)
_________________ Pozdro
Andreoz
Fiat 124 Spider/2.0/1981r.
o/______\o
(_)<___>(_)
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-26, 18:03
Koledzy, gdzie dostanę przewód gumowy, który znajduje się pomiędzy wlewem a bakiem. W sklepach mówią, że nie mają, może od jakiegoś modelu pasuje? Tak to wygląda:
http://www.alfa-fiat-spid...php?iID=4888972
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-29, 20:37
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach w silniku 1.8?
Dziś zrobiliśmy próbę olejową. Oto wyniki- pierwszy właściwy a w nawiasie po oleju
I - 8,1 ( 10 )
II - 7,2 ( 10,5)
III - 7,5 ( 12 )
IV - 7 ( 12)
Co Wy na to?
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-03-30, 15:06
rozbierz pomierz zużycie gładzi - może tylko pierścienie nowe , a jak czopy bez owalu to nowe podłożyć panewki .
A jak wszystko wytarte - nic tylko kapitalka...
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-05, 15:44
Witam ponownie,
Mam pytanie. Szykuje mi się remont silnika. CS1 wersja amerykańska. Silnik 132A1.040.4 (chce robić górę i dół ) bo jak olej zimny to smarowanie pokazuje między 20 a 40, jak się zagrzeje to spada niemal do zera- choć lampka się nie świeci, dodatkowo brak kompresji-o czym już pisałem. Moje pytanie: co mogę kupić w Polsce a co trzeba kupić na zachodzie żeby porządnie zrobić silnik i uzyskać moc jaką miały europejskie egzemplarze? Jakie mogą być koszty cześć zamiennych i ewentualnej robocizny?
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-05-07, 07:34
132A1.040.4 DOHC 1756cc ø 84.0mm ↑79.2mm st spr 8.0:1 fazy :5-53/53-5 Carb. Federal 86
Jeśli to ten silnik to lepiej go ,,zmodyfikuj" bo stopień sprężania jest jak w 126p
i moc kalifornijskiego patentu jest zbliżona do poloneza 1,6 a to porażka...
niskie ciśnienie powodują panewki i zużyta pompa oleju (luzy) oraz w tej rodzinie DOHC
panewki 3 wałków - napędu pompy oleju+ aparatu zapłonowego (singiel gażnik) oraz 2 wałki
w głowicy .
Dla tej wersji wałki rozrządu - ich fazy są cieniutkie i dławią silnik 1,8 oraz egr do wywalenia
spaliny do cylindra napycha ponownie , o ile w dieslu to da się znieść to w gaźnikowcu to cierpienie kierowcy
do zmiany w zasadzie głowica , lub przynajmniej kolektory i gaźnik i wałki
Ja osobiście kupiłbym 2.o do remontu i choć dobrze zrobiony 1,8 potrafi dotrzymać kroku 2.0 (fabryka dawała w serii do 111hp w 1.8 , a dla gaźnikowego 2.0 to było typowo 112/113hp a nawet w ritmo 130hp !)
przyznasz że niecałe 90 kucyków to tylko do lansu
a tu inne DOHC na U$A
132A1.031.5 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. California 83
132A1.040.4 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132A1.040.5 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132AC.040.3 DOHC 1592cc 80.0mm 79.2mm 8.0:1 22-70/70-22 Carb. Federal 87
132C2.031 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 Carb. California 80
132C2.040 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132C3.031 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 F.I. California 102
132C3.040 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 F.I. Federal 105
124AC.040 DOHC 1438cc 80.0mm 71.5mm 8.9:1 26-66/66-26 Carb. Federal 90
124B2.040 DOHC 1438cc 80.0mm 71.5mm 8.9:1 26-66/66-26 Carb. Federal 90
125BC.040 DOHC 1608cc 80.0mm 80.0mm 9.8:1 26-66/66-26 Carb. Federal 110
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 13:34
Panowie. . . Może macie na zbyciu albo wiecie gdzie mogę nabyć panewki wałka pośredniego do 1800. Nigdzie w Polsce nie mogę znaleźć, jedynie w USA takowe widziałem. Pozdrawiam
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-22, 10:14
Witajcie,
Potrzebuję obudowy filtra powietrza do gaźnika weber 34 adf. Wiecie gdzie mogę coś takiego znaleźć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum