iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 23:12 Spider CS1/iudex
Witam,
Od niedawna jestem właścicielem spiderka – CS1 wersja amerykańska ( rok prod. 1973 ). Auto zostało zakupione w Niemczech. Od 1997 r. samochód jest wyrejestrowany i od tego - czasu według informacji poprzedniego właściciela -nie jeździło. Stan blacharki ocenić należy na bardzo dobry, w zasadzie nie widać korozji, auto ma dobrze zakonserwowane podwozie. Właściciel wymienił całe zawieszenie, hamulce – wszystko wygląda na nowe. Auto zabrałem z rozebranym środkiem tj. konsolą – trzeba będzie to złożyć i chyba wymienić tapicerkę. Auto jest niemal kompletne, właściciel podarował kilka części podwójnych. Silnik, po wyczyszczeniu kopułki odpalił, pracuje równo ale właściciel powiedział, że na IV cylindrze brak kompresji - 6.5. Czekam na pierwszą jazdę, ale wcześniej muszę wyczyścić zbiornik paliwa i włożyć klocki hamulcowe. Jako że nie mam zbyt dużo doświadczenia w robieniu spiderków to pozwolę sobie w niedalekiej przyszłości zapytać Kolegów o pewne rozwiązania.
71.jpg
Plik ściągnięto 47922 raz(y) 47,75 KB
Ostatnio zmieniony przez andreoz 2015-08-22, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-03-17, 07:36
jak blacha zdrowa to z górki... pozostaje tylko zabawa z detalami
4 cylinder powiadasz ? zrób próbę olejową - czy to pierścienie ( pomiar po zalaniu olejem tłoka - ot mała strzykaweczka ~20ml )
sprawdź czy nie przedostają się spaliny do układu chłodzenia - wtedy przyczyną jest uszczelka głowicy głównie silniki z Φ tłoka 84mm 1756ccm i 1995ccm , jest przedmuch do małego otworka blisko krawędzi 4 cylindra z tyłu silnika .
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 11:30
No właśnie zderzaki - ale to wersja amerykańska i tak chyba tam było- zmieniać to ? Dostałem ekstra zderzak od właściciela do modelu BS1. Cieszy mnie stan blachy- jedyne pęcherzyki korozji zauważyłem na łączeniach tylnej klapy. Auto było przemalowane na kolor czarny ( komora silnika jest w kolorze czerwonym ). Po wymontowaniu baku widoczna jest czerwona farba. W miejscu po zbiorniku paliwa ładna czysta blacha.
W zbiorniku paliwa jest dużo "smoły" i nieczystości - jakiś osad, bo chyba wszystko stało zalane od 16 lat 10 l. paliwa. Czym i w jaki sposób wyczyścić zbiornik paliwa? Są jakieś środki chemiczne żeby usunąć wewnątrz zbiornika osad?
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-03-17, 11:36
wylej to i wlej 2l płynu do,,czyszczenia pędzli" zostaw zamknięte dość szczelnie na parę dni ,
wylej to przepłucz benzyną -powinno puścić ( to co masz tam to koncentrat odparowanego paliwa)
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 13:18
Czyli te zderzaki, a w zasadzie odboje, zostały dorobione - pomyślę nad możliwością przywrócenia oryginalnego wyglądu.
A co do zbiornika paliwa to wylaliśmy z niego ponad 10 l. brązowego paliwa. Element podający benzynę do układu ( ten przy pływaku ) był cały zalepiony substancją smolistą, do tego stopnia, że przy próbie odpalenia w ogóle paliwo nie wychodziło z baku. Jeżeli chodzi o płyn do czyszczenia pędzli to mam rozumieć, że mowa o rozpuszczalniku???
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 13:40
To proszę napiszcie nazwę środka, którym to wyczyścić.
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 13:45
A co do zderzaków to chyba ktoś w Stanach bawił się w mały tuning, bo również tylne lampy nie są oryginalne ( są od toyoty ) - będę musiał zmierzyć gabaryty, ale wydaje się, że ktoś wycinał z tyłu otwory żeby te lampy zmieścić - więc powrót do oryginału może być problematyczny z uwagi na ubytki blacharskie.
Pomógł: 16 razy Wiek: 104 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 557 Skąd: 2W-a
Wysłany: 2014-03-17, 16:37
oczywiście ! wszystkie gumy pracujące przy paliwie do wymiany - niech sobie niszczy
20 letnie -fiata gumy przy zbiorniku to z definicji szmelc - a zwłaszcza pomiędzy pompą i gaźnikiem , oraz powrót paliwa do zbiornika - pompa paliwa też wymaga wymiany membrany 1 olejowej i 2 warstwowej paliwowej - jeśli masz szczęście i 6 śrubową pompę - to podejdzie SAMA membrana od 125p/poloneza ale trzeba przełożyć trzpień ze starej .
iudex
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 18:25
A co z paskiem rozrządu? Auto stało 16 lat i chyba należy wymienić. Gdzie taki pasek kupić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum