"> Fiat Spider Polska :: Zobacz temat - Fiat 1500 Cabriolet z 1961r.
 
                                     PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj • Chat

Poprzedni temat :: Następny temat
Fiat 1500 Cabriolet z 1961r.
Autor Wiadomość

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2012-08-24, 09:46   

Wiesz ...
Różnicę poczułem gdy kupiłem fiata 132 2.0 nie moc mnie zdumiała , ale to że pomimo był ze sporym przebiegiem NIC mechanicznego się samo z siebie nie psuło ( była awaria - zawieszenie się grzybka w pompie oleju , ale to kiedyś poprzedni właściciel naprawiał rozbitą miskę oraz złamany smok i spaw w argonie ,,ściągnął'' otwór prowadzący nie rozwiercił tego i zaklinowało się mi...)
I miałem następnego - tu nawaliła pompa paliwa (zaworki się wyklepały)
potem 2 argenty i powaliła je wszystkie silna korozja a nie defekty mechaniczne
oczywiście jakieś we wszystkich łożyska półosi - były za słabe i na szczęście był tani polski zamiennik cbk 086 a pierścień osadczy pasował od fiata 125p/poloneza
nawalały też małe łożyska piast przednich ( jak w 125p/polonezie)
a same silniki +skrzynie lądowały bez konieczności remontu w innych polonezach ... i dalej żyły bezproblemowo!
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2012-08-24, 11:15   też posiadam ;)

a to mniejsza pewnie wersja


_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

mariusz76a 

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 19
Skąd: Pruszków

Wysłany: 2012-08-24, 11:48   

Ten modelik to już wersja poliftowa (1963-67), inna maska, atrapa przednia i silniki 1600 w wersji OSCA. Silnik zyskał kilka nowoczesnych bajerów takich jak normalny filtr oleju, alternator zamiast prądnicy i dwa gaźniki zamiast jednego, były też dostępne skrzynie 5-biegowe. Ale mnie i tak najbardziej podoba się ten pierwszy model, Fiat 1100 TV:



Jest przeuroczy, normalnie zabaweczka.

I jeszcze taka moja opinia na temat jednostki 1500 OHV. Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z tym silnikiem więc nie jestem jakoś do nich uprzedzony. Fiat 118 Cabrio waży 970kg i uważam że ten silnik jest do niego zupełnie wystarczający. Konstrukcja zawieszenia i układu kierowniczego nie pozwala na zbyt sportową/agresywną jazdę więc jakaś wielka moc nie jest tu potrzebna. Aby sprawnie jechać trzeba trochę piłować go na obrotach ale dużym plusem tego silnika jest bardzo dobra elastyczność z niskich obrotów.
_________________
1961 Fiat 1500 Cabriolet
 
 

!auto-matic 
dohc


Pomógł: 16 razy
Wiek: 104
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: 2W-a

Wysłany: 2012-08-24, 17:53   

Nie że bym Cię chciał zniechęcić do tej jednostki ,
lecz w polskim wykonaniu jest nieprzewidywalna...
... jak miałeś się okazję przekonać .
Tak ! moc ma do klasyka zadawalającą 75hp i dlatego sugerowałem 1,6 ohv bo tam moment obrotowy pojawia się znacznie niżej
Miałem okazję testować fiata 125p z silnikiem tylko rozwierconym do 80.00mm i tłokami od poloneza .
Samochód miło zbierał się jak mały diesel .
Jak Ci pisałem silnik ten potrafi nawet podzielić wał korbowy na pół !
jest to skutek że ma tylko 3 panewki ( podpory) i złe wyważenie tłoków w parze 12 lub 34 (nikt w fabryce tym sobie głowy nie zaprzątał zbytnio)
powoduje bardzo silne naprzężenia dynamiczne podczas pracy.
Ale jak będziesz go szanował jak silnik klasyka ( nie wchodzić prawie nigdy na 5.ooo rpm)
to powinien trochę wytrzymać .
 
 

mariusz76a 

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 19
Skąd: Pruszków

Wysłany: 2012-08-24, 19:53   

Nie kręcę go do 5000obr. ponieważ powyżej 4000obr. i tak już nic ciekawego się nie dzieje. Idealny przedział na zmianę biegu to 3500-4000obr.
_________________
1961 Fiat 1500 Cabriolet
 
 

jackal 
Jackal


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 1074
Skąd: nowy sacz

Wysłany: 2012-08-24, 20:10   

dobrze wyważony silnik po remoncie nie ma takich tendencji ;)
_________________
www.andyspiders.pl
 
 
 

mariusz76a 

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 19
Skąd: Pruszków

Wysłany: 2012-08-24, 21:36   

Nie no, nie jest tak źle ale powyżej 4000obr. czuć że krzywa momentu zaczyna pikować w dół. Mam spore doświadczenie z amerykańskimi "push rod" V8 i one w serii zachowują się podobnie.
_________________
1961 Fiat 1500 Cabriolet
 
 

Kapral 

Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 1
Skąd: Swarzedz

Wysłany: 2013-04-13, 07:33   

Witam!

Mam Fita 1500 cabrio z 1966roku czy masz może informacje z tematu:
1. ilośc produkcji w latach wg VIN?
2. zmianach konstrukcyjnych i wyposażeniu w latach ?

Znalazłem wilee sprzecznych informacji w tym temacie

pz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Fiat Spider Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by

szpak modified by Andreoz. Copyright Andreoz 2010-2023  

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 24