Fiat Spider Polska

Nasze samochody - Spider 124BS1 1.6 1971 Osa

Osa - 2015-09-21, 10:02
Temat postu: Spider 124BS1 1.6 1971 Osa
Zgodnie z zapowiedzią zdjęcia.









Oraz opis "co i jak" + kilka spostrzeżeń na chwilę obecną.

Wtopa Osy nr 1: zapisuj się na forum interesującego Cię modelu ZANIM zdecydujesz się na kupno. Kilka ładnych godzin poszło już w poszukiwanie informacji/części/danych - ale dopiero tutaj, przeglądając swobodnie tematy natychmiastowo trafia się na osoby które na Spiderach "zjadły zęby" + komplet przydatnych linków. Myślę, że miałbym zaoszczędzone sporo czasu.

Wtopa Osy nr 2: nie ma, w przystępnych cenach samochodów które wymagają "podpicowania" żeby je uruchomić i się nimi cieszyć (proszę ograniczyć ilość besztów - dupsk* dostatecznie boli, a będzie boleć bardziej)

Do konkretów:

Auto wypatrzone na allegro. Sprawdzone przed zakupem przede wszystkim pod kątem rdzawej wydmuszki - jest ok, odrobinę zjedzone progi, reszta w porządku. Przyzwoita konserwacja podwozia dawno temu mocno mu pomogła.

Samochodem ktoś się zajmował, choć w trochę dziwny sposób - auto nie dało się uruchomić a miało takie detale jak: nowy dach, dywaniki... Poza tym nowe świece, przewody, wachacze, zaciski, klocki, tarcze, płyny.

Po raz drugi ładnie proszę o ograniczenie ilości besztów - naturalnie z uwagi na budżetową stronę przedsięwzięcia bronię się przed frame-off'em rękami i nogami. Nie mam oczekiwań, że bryka będzie igłą, mam oczekiwania, że dostarczy przyjemności z jazdy.

Lista tematów ogarniętych na tę chwilę: paski, oleje, płyny, filtry, serwo ham, pompa ham, korektor siły ham, przewody hamulcowe tył, regen pompki zasil, regen gaźnika, regen rozrusznika, regen alternatora, przegląd + regeneracja elektryki komplet, akumulator, aparat zapłon, układ cięgien pedał gazu - gaźnik, bak czyszczenie, + kilka tematów które umykają (Wtopa nr 3 - PROWADZIĆ NOTATKI).

Na chwilę obecną samochód jest po pierwszych jazdach (kręcenie się wokół komina w trakcie wrześniowych upałów wywołało szeroki uśmiech), teraz czeka na zakończenie procesu papierologii i blachy. Chciałbym nim kiedy będzie już możliwy legalny wyjazd na drogę zrobić kilka dłuższych odcinków w nadziei, że wysypie się coś czym będzie można zająć się przez zimę - a nie będzie tym samym niespodzianką na początku przyszłego sezonu.

Duża część powyższych tematów nie była zepsuta (np rozrusznik kręcił a alternator ładował etc.) - lubię spać spokojnie. W pracach pomaga mi fakt, że mechaniką zajmuję się na co dzień co gwarantuje mi też zaplecze. Póki co brnę w temat, mam nadzieję, że niedługo (HAHAHA) będę mógł pokazać efekt końcowy.

Auto nie przechodziło żadnej kosmetyki, lakieru, blacharza, nawet mycia - wszystko to po załatwieniu tematów mechanicznych, jest na nim potężna warstwa kurzu - wokół spidera niestety odbywają się inne prace.

Pytanie do użytkowników - demontowalne listwy kryjące progi - czy one oryginalnie były czarne, czy też w kolorze nadwozia? Na zdjęciach jedna strona zdemontowana. Kolor "grilla" - czy te kratki były chromowane? Ta u mnie wygląda "matowo - młotkowo".

jackal - 2015-09-21, 10:16

witaj , wreszcie osoba która się zgadza z moim zdaniem :) a tu odpowiedź na pytanie :
Progi w kolorze nadwozia na gładko żadne baranki:)
Gril nigdy nie był w chromie ani w lakierze , srebrny zwykły matowy kolor materiału
Listwy stal nierdzewna polerowana.

andreoz - 2015-09-22, 17:47

Ogarnij to co najważniejsze, umyj i polataj jeszcze w tym sezonie. Nie rozbebeszaj od razu wszystkiego.... naciesz się .....zresztą co ja Ci będę ....z branży jesteś.....:))
Osa - 2015-09-23, 06:33

A, że jak z branży to od razu musi wiedzieć wszystko najlepiej? ;)

Nie hamuj się z opiniami/uwagami/poleceniami - staram się hołdować umierającej sztuce słuchania tego co się do mnie mówi. Wszystkie spostrzeżenia mile widziane.

Pytanie: handlarz reklamował wersję mojego Spidera jako poszukiwaną - BS1. Nie skupiałem się na tym wówczas, zasada ograniczonego zaufania do handlarzy (bez urazy dla handlarzy oczywiście). Przeglądając forum natknałęm się na uwagę bodaj kolegi Jackal'a, że to kultowe egzemplarze. Z czego owa kultowość wynika?

jackal - 2015-09-23, 09:12

a wynika z tego że utrafienie ładnej wersji graniczy z cudem cały zachód szuka starszych modeli, w/g mnie ładniejsze są BS1 od CS2 poza tym mają w/g mnie lepsze motory w nich poszukiwane 1608 które mają lepszą dynamikę od krowiastych 2.0 . co ciekawsze można ustrzelić wersje na dwóch gaźnikach . to tyle mojego wymondrzania bo mi się nie chce klepać w klawiaturkę pozdrawiam wszystkich

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group