Fiat Spider Polska

Nasze samochody - Spider CS1/iudex

iudex - 2014-03-16, 23:12
Temat postu: Spider CS1/iudex
Witam,
Od niedawna jestem właścicielem spiderka – CS1 wersja amerykańska ( rok prod. 1973 ). Auto zostało zakupione w Niemczech. Od 1997 r. samochód jest wyrejestrowany i od tego - czasu według informacji poprzedniego właściciela -nie jeździło. Stan blacharki ocenić należy na bardzo dobry, w zasadzie nie widać korozji, auto ma dobrze zakonserwowane podwozie. Właściciel wymienił całe zawieszenie, hamulce – wszystko wygląda na nowe. Auto zabrałem z rozebranym środkiem tj. konsolą – trzeba będzie to złożyć i chyba wymienić tapicerkę. Auto jest niemal kompletne, właściciel podarował kilka części podwójnych. Silnik, po wyczyszczeniu kopułki odpalił, pracuje równo ale właściciel powiedział, że na IV cylindrze brak kompresji - 6.5. Czekam na pierwszą jazdę, ale wcześniej muszę wyczyścić zbiornik paliwa i włożyć klocki hamulcowe. Jako że nie mam zbyt dużo doświadczenia w robieniu spiderków to pozwolę sobie w niedalekiej przyszłości zapytać Kolegów o pewne rozwiązania.

!auto-matic - 2014-03-17, 07:36

jak blacha zdrowa to z górki... pozostaje tylko zabawa z detalami ;-)
4 cylinder powiadasz ? zrób próbę olejową - czy to pierścienie ( pomiar po zalaniu olejem tłoka - ot mała strzykaweczka ~20ml )
sprawdź czy nie przedostają się spaliny do układu chłodzenia - wtedy przyczyną jest uszczelka głowicy głównie silniki z Φ tłoka 84mm 1756ccm i 1995ccm , jest przedmuch do małego otworka blisko krawędzi 4 cylindra z tyłu silnika .

andreoz - 2014-03-17, 09:38

No ladny:)eee to kosmetyka Ci zostaje tylko:)Do ogarniecia przed tym sezonem:)
jackal - 2014-03-17, 10:43

rocznik super :) klasa ale te zderzaki :(
iudex - 2014-03-17, 11:30

No właśnie zderzaki - ale to wersja amerykańska i tak chyba tam było- zmieniać to ? Dostałem ekstra zderzak od właściciela do modelu BS1. Cieszy mnie stan blachy- jedyne pęcherzyki korozji zauważyłem na łączeniach tylnej klapy. Auto było przemalowane na kolor czarny ( komora silnika jest w kolorze czerwonym ). Po wymontowaniu baku widoczna jest czerwona farba. W miejscu po zbiorniku paliwa ładna czysta blacha.
W zbiorniku paliwa jest dużo "smoły" i nieczystości - jakiś osad, bo chyba wszystko stało zalane od 16 lat 10 l. paliwa. Czym i w jaki sposób wyczyścić zbiornik paliwa? Są jakieś środki chemiczne żeby usunąć wewnątrz zbiornika osad?

!auto-matic - 2014-03-17, 11:36

wylej to i wlej 2l płynu do,,czyszczenia pędzli" zostaw zamknięte dość szczelnie na parę dni ,
wylej to przepłucz benzyną -powinno puścić ( to co masz tam to koncentrat odparowanego paliwa)

jackal - 2014-03-17, 12:37

żadna wersja amerykańska z tego rocznika nie miała takich zderzaków rocznik ten miał tylko chromowane zderzaki , sam taką wersję .
iudex - 2014-03-17, 13:18

Czyli te zderzaki, a w zasadzie odboje, zostały dorobione - pomyślę nad możliwością przywrócenia oryginalnego wyglądu.
A co do zbiornika paliwa to wylaliśmy z niego ponad 10 l. brązowego paliwa. Element podający benzynę do układu ( ten przy pływaku ) był cały zalepiony substancją smolistą, do tego stopnia, że przy próbie odpalenia w ogóle paliwo nie wychodziło z baku. Jeżeli chodzi o płyn do czyszczenia pędzli to mam rozumieć, że mowa o rozpuszczalniku???

jackal - 2014-03-17, 13:30

cały układ do płukania i nowe filtry , załóż przed gaźnikiem koniecznie :) żaden rozpuszczalnik !!!!! on niszczy wszystko co gumowe !!!!!!
iudex - 2014-03-17, 13:40

To proszę napiszcie nazwę środka, którym to wyczyścić.
iudex - 2014-03-17, 13:45

A co do zderzaków to chyba ktoś w Stanach bawił się w mały tuning, bo również tylne lampy nie są oryginalne ( są od toyoty ) - będę musiał zmierzyć gabaryty, ale wydaje się, że ktoś wycinał z tyłu otwory żeby te lampy zmieścić - więc powrót do oryginału może być problematyczny z uwagi na ubytki blacharskie.
andreoz - 2014-03-17, 13:50

wrzucaj zdjecia tylnych lamp, nie moge sobie tego wyobrazic:)pierwszy taki mix bedzie fiata i toyoty:)az ciekawy jestem......
!auto-matic - 2014-03-17, 16:37

oczywiście ! wszystkie gumy pracujące przy paliwie do wymiany - niech sobie niszczy
20 letnie -fiata gumy przy zbiorniku to z definicji szmelc - a zwłaszcza pomiędzy pompą i gaźnikiem , oraz powrót paliwa do zbiornika - pompa paliwa też wymaga wymiany membrany 1 olejowej i 2 warstwowej paliwowej - jeśli masz szczęście i 6 śrubową pompę - to podejdzie SAMA membrana od 125p/poloneza ale trzeba przełożyć trzpień ze starej .

iudex - 2014-03-17, 18:25

A co z paskiem rozrządu? Auto stało 16 lat i chyba należy wymienić. Gdzie taki pasek kupić?
!auto-matic - 2014-03-17, 19:19

pasek ? są na allegro - szukaj do fiata 146z 19mm (1756ccm dohc )
PASEK
148z 19mm - to do 2.0
138z 19mm - to do 1.6 nowszego typu 71,5xΦ84mm

andreoz - 2014-03-17, 23:27

Cały rozrząd dostaniesz w sklepie bez problemu. Co do zbiornika to ja swojego nie czyściłem wewnątrz o co pytasz bo nie było to konieczne- pomalowałem go tylko z zewnątrz podczas konserwacji podwozia . Ale zbiornik wewnątrz można wyczyścic po pierwsze tak jak sugerują koledzy z forum, po drugie ja bym podszedł do tego w następujący sposób:
Demontujemy zbiornik, demontujemy wszystkie rurki z niego wychodzące, demontujemy pływak itp. Zabezpieczamy wszystkie otwory co by się przez nie nic nie lało wcześniej wrzucając do środka z kilo małych śrubek lub gwoździków:)zalewamy wszystko benzyną tzn tak z litr czy tam dwa i dajemy teraz jakiemuś silnorękiemu do potrząsania:)Stary indiański sposób mówi coś o tym żeby przymocować ów zbiornik z taką zawartością do sprzętu budowlanego typu betoniarka lub czegoś podobnego i załączamy na jakiś czas. Ale to tylko w przypadku kiedy silnorękiego pod ręką brak:) Benzyna i gwoździki/śrubki wyczyszczą nam każdy syf ze środka jedyne czego potrzeba to cierpliwości:). Po oczyszczeniu zbiornika będziemy mieć gołą blachę od środka bo pewnie wszystkie fabryczne zabezpieczenia nasz patent usunie. Więc aby zbiornik nie rdzewiał od srodka można kupić FERTAN czy cuś podobnego (pytamy pana googla albo cuś).Link do środka typu FERTAN tak dla potomnych: KLIK
Ufff ale siem spisałem .......:)

jackal - 2014-03-18, 09:34

Fertan po problemie :)
iudex - 2014-03-26, 18:03

Koledzy, gdzie dostanę przewód gumowy, który znajduje się pomiędzy wlewem a bakiem. W sklepach mówią, że nie mają, może od jakiegoś modelu pasuje? Tak to wygląda:
http://www.alfa-fiat-spid...php?iID=4888972

iudex - 2014-03-29, 20:37

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach w silniku 1.8?
Dziś zrobiliśmy próbę olejową. Oto wyniki- pierwszy właściwy a w nawiasie po oleju
I - 8,1 ( 10 )
II - 7,2 ( 10,5)
III - 7,5 ( 12 )
IV - 7 ( 12)
Co Wy na to?

!auto-matic - 2014-03-29, 21:41

nie za rewelacyjnie...
bierze olej? jak niewiele to jeździć dalej...

jackal - 2014-03-30, 09:09

dlatego motoru minimum 8.5 ale wszędzie . jak masz po 7 to wiele się nim nie pocieszysz jak jest zdrowy 10.5 a lux było 11 wiec sam widzisz co masz
iudex - 2014-03-30, 10:55

No to silnik do roboty będzie - kupując auto miałem świadomość i godziłem się na to. Wychodzi na to, że pierścienie. Co proponujecie - generalkę?
!auto-matic - 2014-03-30, 14:06

rozbierz pomierz zużycie gładzi - może tylko pierścienie nowe , a jak czopy bez owalu to nowe podłożyć panewki .
A jak wszystko wytarte - nic tylko kapitalka...

iudex - 2014-05-05, 14:44

Witam ponownie,
Mam pytanie. Szykuje mi się remont silnika. CS1 wersja amerykańska. Silnik 132A1.040.4 (chce robić górę i dół ) bo jak olej zimny to smarowanie pokazuje między 20 a 40, jak się zagrzeje to spada niemal do zera- choć lampka się nie świeci, dodatkowo brak kompresji-o czym już pisałem. Moje pytanie: co mogę kupić w Polsce a co trzeba kupić na zachodzie żeby porządnie zrobić silnik i uzyskać moc jaką miały europejskie egzemplarze? Jakie mogą być koszty cześć zamiennych i ewentualnej robocizny?

!auto-matic - 2014-05-07, 06:34

132A1.040.4 DOHC 1756cc ø 84.0mm ↑79.2mm st spr 8.0:1 fazy :5-53/53-5 Carb. Federal 86
Jeśli to ten silnik to lepiej go ,,zmodyfikuj" bo stopień sprężania jest jak w 126p
i moc kalifornijskiego patentu jest zbliżona do poloneza 1,6 a to porażka...
niskie ciśnienie powodują panewki i zużyta pompa oleju (luzy) oraz w tej rodzinie DOHC
panewki 3 wałków - napędu pompy oleju+ aparatu zapłonowego (singiel gażnik) oraz 2 wałki
w głowicy .
Dla tej wersji wałki rozrządu - ich fazy są cieniutkie i dławią silnik 1,8 oraz egr do wywalenia
spaliny do cylindra napycha ponownie , o ile w dieslu to da się znieść to w gaźnikowcu to cierpienie kierowcy ;-)
do zmiany w zasadzie głowica , lub przynajmniej kolektory i gaźnik i wałki
Ja osobiście kupiłbym 2.o do remontu i choć dobrze zrobiony 1,8 potrafi dotrzymać kroku 2.0 (fabryka dawała w serii do 111hp w 1.8 , a dla gaźnikowego 2.0 to było typowo 112/113hp a nawet w ritmo 130hp !)
przyznasz że niecałe 90 kucyków to tylko do lansu :mrgreen:

a tu inne DOHC na U$A
132A1.031.5 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. California 83
132A1.040.4 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132A1.040.5 DOHC 1756cc 84.0mm 79.2mm 8.0:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132AC.040.3 DOHC 1592cc 80.0mm 79.2mm 8.0:1 22-70/70-22 Carb. Federal 87
132C2.031 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 Carb. California 80
132C2.040 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 Carb. Federal 86
132C3.031 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 F.I. California 102
132C3.040 DOHC 1995cc 84.0mm 90.0mm 8.1:1 5-53/53-5 F.I. Federal 105
124AC.040 DOHC 1438cc 80.0mm 71.5mm 8.9:1 26-66/66-26 Carb. Federal 90
124B2.040 DOHC 1438cc 80.0mm 71.5mm 8.9:1 26-66/66-26 Carb. Federal 90
125BC.040 DOHC 1608cc 80.0mm 80.0mm 9.8:1 26-66/66-26 Carb. Federal 110

iudex - 2015-02-04, 13:34

Panowie. . . Może macie na zbyciu albo wiecie gdzie mogę nabyć panewki wałka pośredniego do 1800. Nigdzie w Polsce nie mogę znaleźć, jedynie w USA takowe widziałem. Pozdrawiam
iudex - 2015-08-22, 09:14

Witajcie,
Potrzebuję obudowy filtra powietrza do gaźnika weber 34 adf. Wiecie gdzie mogę coś takiego znaleźć?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group