Fiat Spider Polska

Nasze samochody - Spider/1981/Sosin

Sosin - 2013-10-18, 22:23

Tak naprawdę to wszystko, co wiem o aucie, już tu napisałem. Spider 81 sprowadzony ze Stanów do Niemiec w 94 roku, w Niemczech miało 2 właścicieli, którzy je skrupulatnie serwisowali, 6 lat temu sprowadzone do Polski przez obecnego właściciela: nowe hamulce, nowe opony, nowy rozrząd, nowy wydech, nowy akumulator
Do zrobienia: przekaźnik/termo switch/elektryka (niepotrzebne skreślić), wnętrze i dach + przepolerowanie lakieru (polerkę lakieru mam w cenie) i to narazie tyle.
W poniedziałek auto trafia do elektryka (transport mam w cenie zakupu), potem chcę zaprowadzić go na przegląd mechaniczny. a zimą popracować nad estetyką wnętrza

Na pewno będę szukał konsoli centralnej oraz oparcia tylnej kanapy...czy ktoś wymieniał te niezbyt ładne oryginalne plastikowe lusterka zewnętrzne na coś bardziej stylowego?

Dziękuję za gratulacje. Oby stanowiły dobrą wróżbę.

Sosin - 2013-11-05, 22:01

Mała aktualizacja: dziś fiat oficjalnie kupiony.
Znajomemu elektrykowi odnalezienie zasilania na pompę paliwa zajęło 3 godziny, więc auto już chodzi i jutro je odbieram.
Pierwsze informacje średnie z przewagą na dobre.
Znajomy elektryk stwierdził, że wiązka jest w słabym stanie, ma sporo obejść i patentów.
Widząc moją zatroskaną minę dodał, że widywał gorsze, ale zasugerował żebym na spokojnie rozejrzał się za możliwością zakupu całej nowej wiązki. Czy ktoś to oferuje, bo w necie nie rzuciło mi się w oczy?
Na pocieszenie tenże znajomy stwierdził, że zaglądał tu i tam i blacharsko nie ma się do czego przyczepić. Tak więc wymóg minimum spełniony.
Na odchodne rzucił jeszcze: ...i silnik bardzo ładnie pracuje :-)

andreoz - 2013-11-06, 18:28

Nooo cieszy bardzo taki udany zakup, cieszy:) jakieś fotki wrzuc co by nasza brac mogła se polukać:))
Sosin - 2013-11-06, 23:38

No więc dziś był pierwszy oblot i wrażenia...cóż, mieszane

Na plus:
1. chyba nigdy w życiu nie byłem tak bardzo w centrum zainteresowania jak dziś jadąc przez miasto zabytkowym kabrioletem z otwartym dachem
2. autko chce jechać....oj wyrywa się. Dla mnie, przyzwyczajonego, że zabytek to ociężały VW garbus, jazda tym sportowym cackiem to zupełnie nowa jakość. Silniczek pięknie wkręca się na obroty, praca skrzyni biegów też nie budzi zastrzeżeń, choć zbyt mocno jej nie testowałem. Hamulce...są
3. cieszą drobiazgi zgodne z zapewnieniami poprzedniego właściciela. Wszystkie zamki chodzą na jeden kluczyk, łącznie ze schowkiem.
4. stelaż dachu nie wygląda na pogięty, wydaje się kompletny, są obydwa mocowania
5. działają wszystkie zegary łącznie ze wskaźnikiem paliwa
6. po jeździe zauważyłem wycieków z dyfra, skrzynia biegów poci się, co widać nawet na zdjęciu auta

Na minus:
1. chyba już rozumiem, o co chodziło mojemu elektrykowi. Kierunkowskazy świecą na słowo honoru, nie działa ich kontrolka. Za to świeci się cały czas kontrolka Brakes i Fasten Seat Belts na środkowej konsoli
2. Na wstecznym strasznie wali coś w prawym przednim kole. Przy jeździe do przodu nie ma tego problemu. Coś tam się podwinęło, coś haczy?
3. Opadające prawe drzwi. To chyba mnie najbardziej zmartwiło. Czy to się zdarza i podlega regulacji, czy oznacza naprawę blacharską/przegnite mocowanie zawiasów/Bóg wie co jeszcze?
4. Całe wnętrze generalnie jest do wymiary: dywany, boczki, poszycie foteli, konsola centralna. Niby to wiedziałem, ale w dziennym świetle stało się to aż nadto oczywiste
Cóż, może powinienem był kupić spidera od handlarza z Wyszkowa...

Jedyne dotychczas zdjęcie zamieściłem tu:
https://picasaweb.google.com/sosinski.a/FiatSpider#5943281510107699618

andreoz - 2013-11-07, 18:22

Witam
He he he przyzwyczaj się do wzbudzania sensacji:) Na początku bardzo mi to przeszkadzało takie "celbrytowanie" ale potem już robi się miło jak każdy chce zagadać co to za auto ile ma do setki i czy to napewno Fiat jest i wogóle:))Opisane usterki są do ogarnięcia podczas zimowch długich wieczorów pzy pifku w garażu:) Co do kierunkowskazów to ja też miałem problemy na początku ale pomogło wyjęcie rozebranie i złożenie poprawnie do kupy włącznika świateł awaryjnych. No chyba że ktoś CI rzeźbę w elektryce zrobił. Drzwi się da wyregulować masz tam przecież śruby regulacyjne jednak balączką Spiderów są osłabione przez rdzę mocowania zawiasów w drzwiach.
Aha link do zdjęć nie działa:(po przycięciu linku w Twoim katalogu można tylko pooglądać VW Ogórki i inne Garbusy:)Zaczęcam do wrzucenia fotek na naszą stronkę:)
Aha nie żałuj zakupu jeżeli to są już wszystkie "usterki" które odkryłeś, auto od "handlarza
z Wyszkowa mogło mieć jeszcze "kwiatki":))

Nie załamuj się ak szybko:)

Sosin - 2013-12-01, 15:13

Dzień Dobry, dziś bez cenzury aż do bólu.

Zrobiłem dokładną inspekcję spidera. Jak to zwykle, im więcej oglądasz, tym więcej znajdujesz. Niespodzianki oczywiście zwykle są złe, ale mimo wszystko nie jest chyba szczególnie tragicznie.

Zdjęcia można obejrzeć tu: https://picasaweb.google.com/sosinski.a/FiatSpider
(przepraszam, nie mam czasu próbować wrzuać zdjęcia na forum). Tym razem będzie je widać :-)

A więc: jest trochę rdzy na podłodze. Urządziła sobie ona ucztę pod wygłuszeniami. Wygłuszenia może nawet były oryginalne, gdyż od spodu miały normalny, staroświecki filc. Dziś bezlitośnie się ich pozbyłem i gorliwie drapałem śrubokrętem we wszystkich podejrzanych miejscach.
Udało mi się wydrapać:
- dziurę przy łączeniu podłogi z nadkolem i ścianą grodziową - po stronie kierowcy
- dziurę w analogicznym miejscu - po stronie pasażera
- znalazłem też malutką dziurkę pod tylną kanapą. W zasadzie przez chwilę zastanawiałem się, czy to nie jakiś fabryczny otwór technologiczny, ale chyba nie miałby od tam sensu.
Nic innego nie udało mi się wydrapać, a nie żałowałem starań. Resztę podłogi spróbuję więc oczyścić, zakonserwować brunoxem, a potem zabezpieczyć lakierem.

Czy istnieją "w handlu" reparaturki tego przejedzonego miejsca? Ja widziałem tylko reparaturki podłogi oraz kompletną ścianę grodziową. Ani jedno, ani drugie mnie nie urządza, więc co zrobić?

Drugim niemiłym odkryciem jest fakt, że przednia listwa dachu nadaje się na szrot. Reszta elementów stelaża wydaje się prosta, nie pogięta i nie przeżarta rdzą.
Mimo to dach w obecnym stanie otwiera się tylko do miejsca, które widać na zdjęciu. Niżej nie chce zejść. Czy może to być spowodowane skurczeniem się materiału, czy też muszę szukać innej przyczyny? Stelaż dochodzi równo z obu stron, ale do ramy szyby jest zbyt daleko, aby dociągnąć zatrzask.

Czy przednia listwa dachu jest dostępna w sprzedaży, np. w spider poincie? Jaki może być koszt? Napisałem do nich, ale nic jeszcze nie odpisali.

Trzecie niemiłe odkrycie - uszkodzenie szyby przedniej. Nie zauważyłem tego, gdy była zakurzona. Liczę na to, że takie punktowe uszkodzenie da się naprawić bez wymiany szyby. Gorzej, jeśli się przeliczę.

Pewnie jeszcze mnie czymś zdołujecie, ale trudno.

Pozdrawiam,
Sosin

!auto-matic - 2013-12-01, 20:05

EEE ! nie jest źle ! to jest do odbudowania - takie dziurki?
no to nie jeden chciałby tylko tyle :mrgreen:
blacharz z migomatem - i zrobione na cacy
Naprawiają samochody z syndromem Freda Flinston'a ! a tu ?
rozbierz samochód z tapicerki - opiaskuj rudą w środku i zobaczysz co cerować , przy okazji masz oczyszczone pod dobry grunt - a spawa się milutko czysty metal.

Sosin - 2013-12-01, 21:43

Dzięki za dobre słowo otuchy - naprawdę doceniam :-)
andreoz - 2013-12-01, 22:56

Witam
Aj tam aj tam teraz trzeba się zdobyc na odwagę wypierniczyć wszystko jak przedmówca pisze i zrobić porządnie. Jeżeli to TYLKO podwozie/podłoga i nie planujesz remontu totalnego to blacharz CI to ogarnie bez problemu:)Dobry blacharz zrobi CI bez problemu panel podłogowy nawet z wszystkimi przetłoczeniami itp. więc szukanie go po necie może nie być potrzebne:)Co do szyby to obawiam się że uszkodzenie jest zbyt rozległe żeby kwalifikowało się do naprawy. Janusz wymieniał w soim więc możesz go rozpytać o koszty. CO to dachu to trza tą plandekę ściągnąć i popatrzeć co stelarz boli, pokrycia chyba już i tak nie uratujesz.
Szkoda tylko że sobie nie zerknąłeś na podłogę przed zakupem, przeca wykładzina się bardzo łatwo demontuje:(Byłby dobry argument na zbicie ceny :)
Ogólnie jak tylko takie nidomagania ma to naprawdę nie jest źle:)Głowa do góry, idzie zima i można se pogrzebać:))

Sosin - 2013-12-01, 23:20

To nie tak - wykładzinę podnosiłem, a pod wykładziną było wygłuszenie. Dopiero po oderwaniu wygłuszenia ukazały się problemy. Opukiwałem też podłogę od spodu bardzo długo i namiętnie, ale pukałem nie tam, gdzie trzeba.
Tak, jak kiedyś pisaliście, rdza zawsze się gdzieś przyczai. Jeżeli auto nie jest zrobione, to zawsze coś wyjdzie. A gdy jest zrobione...cóż, może wyjść za chwilę

Sosin - 2013-12-04, 09:30

Pierwsza dobra wiadomość - po odkręceniu tylnej krawędzi dachu od nadwozia, stelaż dachu doszedł bez problemu do ramy szyby, a boczne okna trzymają pion i przylegają do szyb w drzwiach.
Szczegółowe oględziny stelażu dachu nie wykazały dalszych problemów z rdzą - poza przednią belką (front bow/springel), która ewidentnie jest do wymiany.
Wydaje mi się również, że większość uszczelek dachu nadaje się do dalszego stosowania (uszczelki między szybkami bocznymi a szybami w drzwiach, uszczelka między ramą szyby a dachem).
Również tylny rant nadwozia jest czyściutki, jak również listwa blaszana na której dach jest przymocowany do tylnego rantu.

Pozdrawiam,
Sosin

maro - 2013-12-04, 16:46

Tu masz wszystko co potrzebujesz do dachu ale drogie.
LINK

Sosin - 2013-12-04, 17:49

Link nie działa. Przedni element stelażu mają też w spider point, ale od kilku dni nie uzyskałem odpowiedzi, jaki jest koszt.
andreoz - 2013-12-04, 17:53

Link poprawiony, juz działa:)
Marcin_W - 2013-12-04, 21:42

Gdyby ktoś zamawiał przedni element stelażu dachu to mogę się dołączyć i może jakoś byśmy rozłożyli koszty przesyłki?
Sosin - 2013-12-05, 08:49

Maciej W: w takim razie szukajmy obaj - do wiosny mamy czas, może coś się znajdzie. Ja znalazłem tu z ceną:
http://www.vickauto.com/n...sort=20a&page=3
Może kiedyś mi odpowiedzą ze spider point. Ja być może miałbym sposób na ograniczenie kosztów przesyłki (jeśli przesyłka lokalna w obrębie Niemiec będzie wyraźnie tańsza od przesyłki do Polski), ale części wtedy przyjadą do Warszawy. Liczyłem też, że może kolega Jackal coś poradzi, ale jeszcze nie dostałem odpowiedzi.

Ja dopiero teraz rozumiem, co Jackal miał na myśli pisząc kiedyś "najgorzej jest z blacharką każdy jest do odbudowy". Jak można realnie sprawdzić stan podłogi, skoro jest ona pokryta warstwą bitumiczną, a blacha jest dopiero głęboko, głęboko pod nią? Jak zacząłem czyścić podłogę i nagle odeszły mi grube płaty "czegoś", włosy mi dęba stanęły z wrażenia. Na szczęście coś pod spodem jeszcze jest :-)

andreoz - 2013-12-05, 10:36

Witam
Proszę bardzo: KLIK, troszkę taniej a i przesyłka w granicach rozsądku jest. Stefan działa bardzo szybko:))Cena 225e

Sosin - 2013-12-29, 18:55

Dzień Dobry, szybki update:
wstępnie usunąłem warstwę bitumiczną z całej podłogi, efekty można obejrzeć tu:
https://picasaweb.google.com/sosinski.a/FiatSpider

Oprócz dwóch dziur, o których pisałem (w nogach kierowcy i pasażera) podłoga jest (moim zdaniem) bardzo solidna. Oczywiście są miejsca z powierzchniową rdzą, ale nie udało mi się przedrapać na wylot :-)
Mam jednak inną zagwostkę - podłoga po stronie pasażera, z przodu i z tyłu - jest pofałdowana. Starałem się to pokazać na zdjęciach za pomocą śrubokręta - jest on ułożony w kierunku, w którym biegną fałdy.
Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, iż takie rzeczy zdarzają się w autach z katalizatorem z powodu braku wzmocnień tych elementów podłogi (są płaskie bez żebrowań itp.) Pytanie brzmi - czy coś z tym robić, czy zostawić, jak jest?
Trzecia sprawa - czy ktoś korzystał z usług warsztatu 'Mr Alfa' w Tarczynie pod Warszawą. Specjalizują się we "Włochach" i na forum alfaholicy.org mają dobre recenzje. Planuję tam oddać auto na naprawę dziurawych miejsc, zabezpieczenie całej podłogi oraz uszczelnienie skrzyni biegów. Jaka technologia i jakie materiały do zabezpieczenia podłogi są według Was właściwe? Kto mi podpowie, ile $ powinienem przygotować (jaka powinna być uczciwa cena)?

Pozdrawiam,
Sosin

andreoz - 2013-12-29, 19:46

Witam
Hmmm nie wiem jak Ty chcesz to robic ale fajnie byloby poleciec po calosci i wymienic oba panele podlogowe( wg mnie) .Wtedy odrazu masz otwarte podluznice ktore sobie poczyscisz pokonserwujesz itp. Ogarniety blacharz chyba nie bedzie mial problemow z dorobieniem takich paneli. Obawiam sie ze jak wezmiesz szlifiere z drucianka czy jak blacharz zrobi to "piachem" to zniszczenia moga okazac sie wieksze, przynajmniej takie rozpoznanie po zdjeciach mi wychodzi.

Sosin - 2013-12-29, 19:52

Czyli wg. Ciebie nie powinno się tego zostawić tak, jak jest (pofałdowanych paneli)? Pomijam kwestie estetyczne, raczej chodzi mi o aspekt dalszego użytkowania auta i wytrzymałości tych elementów na dalsze deformacje i korozję?
Czy to się zdarza, czy tylko ja mam ten problem? Naprawdę, na progu obok ani na tunelu środkowym, ani na wzmocnieniu pod fotelem nie widzę żadnej rdzy, która mogłaby spowodować osłabienie konstrukcji samochodu i przyczynić się do powstania tych fałd

Edit: czy powinienem sobie zadać pytanie, co bardziej osłabi konstrukcję samochodu - pozostawienie oryginalnych, pofałdowanych acz nie zardzewiałych paneli, czy wymiana połowy podłogi w aucie o konstrukcji samonośnej?

andreoz - 2013-12-29, 20:07

Wiesz co wejdz na poj profil i na drugiej stronie sa zdjecia mojej podlogi gdzie robilem konserwacje i wiesz co?chyba mam identyczne pofaldowania-zobacz sam. Autko jezdzi i poza estetyka nic sie nie dzieje;) Tak jak piszesz ten typ moze tak miec, moze jeszcze sie ktos wypowie? A czy wymieniac. cale panele ( mi chodzi tylkoo rdze a nie o faldki) to zdecydujesz jak potraktujesz ta rdze porzadnie drucianka albo wypiaskujesz i zobaczysz co zostanie.
Cala konstrukcja chyba jednak bedzie sztywniejsza kiedy wstawisz nowa blache niz podloga oslabiona przez rdze. Apropo pofaldowan to nie sadze zeby mialy one jakikolwiek wplyw na. konstrukcje podlogi/auta.

Sosin - 2013-12-29, 20:30

Na Twoim profilu znalazłem tylko "prywatną galerię", a tam nie ma drugiej strony :-) Niemniej jednak Twoja ostatnia wiadomość, sprawiła, że jest mi raźniej. Jutro sprawię sobie końcówkę drucianą do wiertarki i podziałam. Jestem dobrej myśli, bo podłogę na przedzie czyściłem jeszcze bez opalarki, za pomocą rozwiązań siłowych i bezlitośnie :-)

Jeszcze jedno - czy jest sposób, aby wysunąć fotele z prowadnic, czy trzeba odkręcać prowadnice z ich podpór?

andreoz - 2013-12-29, 21:44

W moim profilu mialem na mysli dzial NASZE SAMOCHODY potem szukasz mnie wchodzisz w opis mojego autka itd.......Co do foteli to normalnie da sie ich odkrecic jakims tam imbusem, nie pamietam jaki rozmiar.
Sosin - 2013-12-31, 17:02

Andreoz, miałeś rację - reparatura podłogi kierowcy prawdopodobnie będzie potrzebna. To chyba lepsze rozwiązanie niż wstawianie kilku małych łatek. Wolę chyba zapłacić za wymianę całego elementu niż za sztukowanie i cudowanie.

Zobaczymy zresztą, co powie blacharz - pytanie, czy powinno się wymieniać wszystkie fragmenty, gdzie po zastosowaniu szczotki drucianej na wiertarce powierzchnia blachy ma strukturę kaszki, a nie jest gładka (nawet gdy nie pojawiły się tam dziury)

Drugie pytanie, gdzie najszybciej dostanę reparatury? Spider point, czy ktoś w Polsce je oferuje? (może Jackal? czy jest do niego jakiś telefon kontaktowy)?

Nadal uważam, że jak na swoje 30 lat auto jest bardzo solidne. Oczywiście inni mają lepiej, ale biorąc pod uwagę moje zezowate szczęście, to i tak jest nieźle, że moje pierwsze w życiu kabrio nie złamało się w pół :-)

Szczęśliwego Nowego Roku!



Pozdrawiam,
Sosin

andreoz - 2014-01-01, 15:46

Wyjdzie CI może nawet taniej a na pewno solidniej niż sztukowanie i wstawianie łatek. Taki panel podłogowy to nie jest zbyt skomplikowany element więc średnio ogarnięty blacharz powinien Ci to dorobić nawet z przetłoczeniami. Jak twierdzi że nie da rady to polecam zmianę blacharza:) Ja bym Ci polecił Stefana z Austrii:) Gość bardzo solidny, szybki i ma w miarę tanie przesyłki. Link gdzieś na forum albo nawet chyba w tym temacie wcześniej.
Czy każdy element z tzw rdzą powierzchowną do wymiany? NO chyba nie ma co przesadzać, puryści mnie zaraz zlinczują ale gdy lsię porządnie wyczyści, pociągnie PODKŁADEM REAKTYWNYM na to akryl i np chlorokauczuk to będzie na wieki:))Oczywiście mówimy o małej rdzy która nie zeżarła 50% grubości blachy:)
Najlepszego również w pierwszy dzień i na cały 2014:))

Sosin - 2014-03-08, 18:05

Żeby nie zaśmiecać wątku kolegi ze Szczecina.

Mam 3 zdjęcia skrzyni wyjętej z mojego auta - niestety w tej chwili są to zdjęcia z telefonu komórkowego, ale może ktoś będzie w stanie zidentyfikować tę skrzynię. Może ktoś zna jakiegoś sprytnego speca w okolicach Warszawy, który mógłby się podjąć naprawy tej skrzyni niekoniecznie na częściach ze spider point.de :-)

https://picasaweb.google.com/sosinski.a/FiatSpider#5988463538075876018
https://picasaweb.google.com/sosinski.a/FiatSpider#5988463539894118162
https://picasaweb.google.com/sosinski.a/FiatSpider#5988463541160256610

Pozdrawiam,
Sosin

!auto-matic - 2014-03-08, 23:07

a tu też ta sama skrzynia fiata

Sosin - 2014-03-12, 13:33

Prace idą do przodu. Zdjęcia dostępne tu:
https://picasaweb.google.com/sosinski.a/FiatSpider
Podłoga wyczyszczona, zabezpieczona, wygłuszona i "przyprószona" na biało.
Poprawione prawe drzwi pięknie się już zamykają
Podłoga wewnątrz bagażnika również wyczyszczona z akumulatorowego nalotu kwasowego i pomalowana.
Skrzynia wyjęta i dziś idzie do mechanika.
Odkryłem sklep z częściami do fso na Okęciu w Warszawie. Kupiłem zestaw uszczelek do skrzyni. Niestety, Pan Sprzedawca podciął mi skrzydła twierdząc, że jego zdaniem tryby w skrzyni spidera będą miały "drobniejsze zestawy zębów" niż polonezowskie.
Czy to możliwe?
Tak, czy inaczej, można do niego przynieść uszkodzone tryby i naocznie porównać oraz pomierzyć.

!auto-matic - 2014-03-12, 22:09

EE tam ! jak nie porównasz trybów to się nie dowiesz :-D
zepsuty tryb wstecznego wyjąć i porównać - ten pan spidera zapewne widział , lecz przez matową szybę :mrgreen: skrzynie właśnie takie były w polskich fiatach 125p montecarlo 1,6 i acropolis 1,8
ten,, trybik'' wygląda tak: tu akurat mały jest z łady : ma 17 zębów
a tu jest duże
a to jest mała ,,choinka'' czyli wsteczny(3 tryb ) + 5bieg jeśli uszkodzony będzie ten właśnie to wymienić trzeba też drugi tryb 5 do pary jeśli ilość zębów skośnych na nowej choince jest inna
gdyż polonez miał dłuższą 5 , a i ta miała co najmniej 2 wersje (o ile pamiętam to nawet 3)

andreoz - 2014-03-15, 19:40

Tak oglądałem teraz te zdjęcia tabliczek które robiłeś dla mnie i widze że podłogę masz już porządnie zrobioną, nie obawiasz się klejenia tych mat bitumicznych na podłoge wewnątrz?
Sosin - 2014-03-15, 22:21

Obawialem sie i nawet rozmawialem z blacharzem, ale po pierwsze sa to maty wygluszajace bez filcu czyli wody nie beda absorbowac, po drugie dopoki bede tym autem jezdzic, mam zamiar bardzo pilnowac, aby jezdzic tylko jak jest sucho, po trzecie chyba wieksze zagrozenie to dywany, ktore moga nasiaknac, a w koncu po czwarte-z jakiegos powodu w oryginale byly te wygluszenia
jackal - 2014-03-17, 10:42

nie wiem czemu się bać tych bitumów? jak zdrowa podłoga nie koroduje i jest zabezpieczona to wygłusz idealnie. :)
andreoz - 2014-03-17, 12:13

Nooo doobra może przesadzam?chyba jestem przewrażliwiony na tym punkcie:)
jackal - 2014-03-17, 12:35

i tej odpowiedzi oczekiwałem :mrgreen:
Sosin - 2014-03-26, 15:26

Dzień Dobry, skrzynia biegów już naprawiona i montuje się w aucie...

teraz nagle okazało się, że silnik poci się w kilku miejscach...piszę nagle, aby dodać mojej wypowiedzi ironii...po 6 tygodniach w warsztacie i kilkukrotnym oglądaniu auta od spodu mechanik niespodziewanie stwierdził, że motor poci się spod dekla zaworów, z mocowania miski olejowej oraz, że "trzeba by wymienić wszystkie uszczelniacze, a to kosztowna sprawa".

Zdziwiło mnie to o tyle, że układ napędowy zostawiał jedną plamę oleju i myślałem, że to ze skrzyni biegów. W każdym razie o uszczelnienie silnika poproszę za jakiś czas tego samego majstra, który naprawił mi skrzynię biegów. Proszę tylko szanownych forumowiczów o wskazanie potrzebnych części - uszczelek i uszczelniaczy (niekoniecznie na spiderpoint.de)

Pozdrawiam,
Sosin

!auto-matic - 2014-03-26, 22:33

uszczelka głowicy do 1600
uszczelka głowicy 1608 (2)
uszczelka głowicy 2000
uszczelki głowiczek wałków
uszczelka dekle zaworowe
uszczelka miski oleju
uszczelka miski tańsza
uszczelniacz wału tył 74x90x10(ew.8)
uszczelniacz 3 -wałki
uszczelniacz przód wału

Sosin - 2014-03-27, 00:29

Wielkie dzięki :-)
Sosin - 2014-04-18, 18:54

Muszę powiedzieć, że wrażenia z jazdy są niesamowite - 10 minutową przejażdzkę wspomina się cały dzień :-)
Już pierwszy raz zostałem zapytany, co to za auto.
No i bardzo mi się podoba jazda bez dachu, a szczególnie brak wszelkich pałąków. Patrzysz za siebie i widzisz przestrzeń...super
Swego czasu robilem jazdę próbną golfem cabrio i peugeotem 205 cabrio. Zupełnie inne wrażenie wolności...

andreoz - 2014-04-18, 22:52

Więc co autko zostaje może u Ciebie.............?:)hmmmm?
Janusz - 2014-05-05, 07:56

Chyba jednak nie zostaje...
http://allegro.pl/fiat-sp...4205263077.html

andreoz - 2014-05-06, 01:34

No widzialem :(
Sosin - 2014-05-06, 15:18

Jak dotąd jeszcze jest u mnie. Tak jak myślałem, znalezienie amatora na tak egzotyczne auto nie będzie łatwe. Natomiast z licznych względów jestem zdecydowany, aby zrobić sobie przerwę z tematem starych aut.
andreoz - 2014-05-06, 22:42

Warto teraz zmienic podpis ze "znalazlem Spidera" na "sprzedam Spidera"
Mowisz ciezko sprzedac?a bo nastraszyles w swoich postach potencjalnych kupcow i to strasznie :(

!auto-matic - 2014-05-07, 07:08

to on ma katalizator??? :shock:
Janusz - 2014-05-07, 19:23

Każdy ma swoje kalkulacje i nie chcę Cię Sosin namawiać do zmiany decyzji, jednak mogę napisać co ja bym zrobił.
Po takim wkładzie prac jedyną szansą na odzyskanie kasy jest dokończenie projektu na max. A chyba jesteś już po połowie kosztów. Za jakieś dodatkowe 20000 można zrobić resztę.
Ale podałem dwóm osobom, którym podoba się mój spider linka do Twojego ogłoszenia.
Oczywiście nie podałem im mojej kalkulacji na dokończenie projektu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group