Fiat Spider Polska

Nasze samochody - Spider 2000 Tributo Ferrari / MarioUtd

MarioUtd - 2011-09-08, 17:43
Temat postu: Spider 2000 Tributo Ferrari / MarioUtd
Hej! Witam! Samochód jest teraz na generalce u mechaników. Wymieniam uszczelki, planowanie głowicy, wał korbowy, przewody paliwowe i hamulcowe, olej w skrzyni, filtry itp. Dopiero po tym zabieram się za nadwozie i wnętrze. Jest dużo do zrobienia. Dla niewtajemniczonych robię customową i legendarną wersję Tributo Ferrari;)
mario222 - 2011-09-08, 21:35

Witam nowego fana Spidera:)
Autko bardzo ładne,ale zderzaki tragedia.
Zdejmij je szybko,lub wymień na oryginalny.
Oczywiscie to tylko moje zdanie ;-)
Szkoda,że nie wkleiłeś więcej zdjęć,np wnętrza.
Ale może na to przyjdzie czas po remoncie.
Z niecierpliwością czegam na dalszy ciąg.
Pozdrawiam
Mariusz

MarioUtd - 2011-09-09, 17:25

A tu mój "katowany" spiderek sprzed roku na Torze w Poznaniu:

http://www.youtube.com/watch?v=C54oKwDBd9c

Co w ogóle o tym myślicie?

mario222 - 2011-09-09, 17:40

:-)
ach!!!
tylko te zderzaki :roll:

jackal - 2011-09-12, 07:42

ja tam nie widzę żębyś go katował ;))))
MarioUtd - 2011-09-12, 08:18

Auto do niedawna uczestniczyło w wielu rajdach oldtimerów i nie ukrywam - dostało w kość. Niemniej wiem, że można mieć ze ścigania się tym autem olbrzymia frajdę. Na pewno w przyszłym roku będziemy szukać po Polsce rajdów na orientację bo to uwielbiamy;) Ciekaw jestem co myślicie o używaniu waszych wychuchanych spiderkow w sporcie? Ktoś z was jeszcze się w to bawi?
jackal - 2011-09-12, 12:33

Moje obecny projekt to 124 Spider Monte Carlo ;) jest w specyfikacji sportowej Rally wiec też do katowania ale czy wychuchany ?
Janusz - 2011-09-12, 19:55

ja mam całkowitą serię.
musiałbym pomodzić trochę w silniku, może most wymienić, a na bank zawieszenie. i czas bym musiał miec na imprezy, a to juz przegrana sprawa.
mojego bym nie uzył do sportu, ale coś kupić i przystosować- dlaczego nie?

MarioUtd - 2011-09-15, 18:35

Bez modyfikacji dzisiaj trudno się ścigać, nawet klasykami. Nie mówię tu tylko o zawieszeniu, silniku. Najważniejsze jest chyba bezpieczeństwo od hamólców zaczynając po klatce kończąc.

Przy okazji: czy ktoś mógłby zaproponować rozwiązanaia poprawiające siłę hamowania w spiderze bo wg mnie to dość istotna słabostka tego auta.

Janusz - 2011-09-16, 13:04

najprostszym rozwiązaniem jest....
naprawa do oryginalnego stanu tego co masz. ja nie odczuwam jakiegoś wielkiego dyskomfortu albo niedoborów siły hamowania. oczywiście nie porównuję do samochodów z abs i wspomaganiem szybkiego hamowania.

andreoz - 2011-09-20, 22:18

Witam
Na prośbę Elerta dalsza dyskusja o modyfikacjach hamulców znajduje się TUTAJ

MarioUtd - 2011-09-21, 20:16

No cóż, pracę mechanika ocenię mam nadzieję w przyszłym tygodniu (to już miesiąc jak auto jest u niego, robi wał (ale to brzmi), generalny remont silnika i wymianę wydechu na oryginalny). Koszty idą wciąż do góry... większość z was chyba zna ten ból. Przy okazji chciałbym podziękować Jackalowi za pomoc w znalezieniu częśći.

Niestety pozostałe plany dot. dachu, blach, lakieru i wnętrza będę musiał odłożyć na później. Zdąże jedynie wymienić sprzęt audio (już kupione stylizowane radio retro), uszczelki drzwi i kilka szczegółów wnętrza. Może to i nawet lepiej, bo zaczyna już brakować $;), a nie ma co na tym pięknym aucie oszczędzać.

Pozdrawiam!

jackal - 2011-09-22, 07:44

Jeśli robi wał to podpowiedź ; wał musi być wyważony z kolem zamachowym i dociskiem bardzo ważna sprawa , a jeśli wał pędny też wyważony ;)
!auto-matic - 2011-09-22, 13:48

jackal napisał/a:
, a jeśli wał pędny też wyważony ;)
to robić najlepiej na samochodzie
bo koryguje się też wtedy wpływ flanszy skrzyni i mostu

jackal - 2011-09-22, 13:57

Jednymi słowy wszystko ważne ;)
MarioUtd - 2011-09-30, 11:50

Niestety mechanik nie zdążył z naprawa samochodu ... Silnik wyremontowany ale chodzi nierówno, hamuje i jest bardzo głośny (klekocze jak wcześniej)
Janusz - 2011-09-30, 17:48

za rok tez jest ta rocznica i prezent bedzie aktualny. i wtedy będzie zrobiony super. finanse też stopniowo przypływają...
takich aut nie naprawia się tak szybko. mi zajęło to 10 miesięcy i jeszcze go dopieszczam.
i nie pytałem o ceny części i usług- priorytetem było tempo prac.
jak już mówiłem- bardzo krótki dałeś sobie termin.

a jakie kupiłeś radyjko stylizowane?

MarioUtd - 2011-10-02, 22:38

Zgadza się. Co do radyjka to znalazłem fajna ofertę na: http://www.retrosoundusa.com/

Polecam;) Ja mam: http://www.retrosoundusa....s/category/id/9 bo chcę przy renowacji deski rozdzielczej wykorzystać materiał do obudowy tego radia. Niestety teraz są poważniejsze problemy na głowie. Mechanik rozkłada ręce. Trzeba będzie załatwiać lawetę i przenieść je do moich gdańskich speców od Ferrari;)

andreoz - 2011-10-02, 23:34

Witam
Noooo powiem że radyjka super:)Trzymają klimat:)Ile taka przyjemność kosztuje razem z przesyłką?:)

Janusz - 2011-10-04, 00:22

Fajne te radyjka.
Klimat w miarę jest, jest zadziwiająca ilość prześjściowek i maskownic. To zaleta, wszędzie chyba da się to założyć.
Kapitalny pomysł, aby potencjometry były na kablach. To już na bank wszędzie pasuje.
Ale ja nie używam mp3, zatem usb jest bezuzyteczne. A nie ma odważnych, którzy znowu zrobia kaseciaka.

MarioUtd - 2011-10-04, 11:01

Takie radyjko razem z przesyłka można już mieć za ok. 500 PLN. Myślę, że warto;) Ładnie się prezentują i można je wkomponować w łatwościę w każde starsze auto. Ja za renowację deski i innych elementów drewnianych z obudową radia wyniesie mnie 400 PLN. Myślę, że to dobry deal. Renowacją zajmie się firma z Gdyni, któraz zajmuje sie renowacją antyków;)

Przy okazji mała dygresja: Celem jest typowy custom. Generalnie będzie to, jak wspominalem wczesniej, Tributo Ferrari wzorowane na 250 SWB a nie na 275 GTS jak to było w oryginale. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Będę starał się iść w kierunku retro starając się likwidować ślady lat 80:) Tzn. dobrze położony lakier, lusterka retro, felgi retro (np. szprychowe, polerowane), nowe radio retro, szlachetne drewno, chromowane zderzaki repliki z 250 SWB. Ale bez obawy, będę starał się nie przeładować auta (np. zniknie większość niepotrzebnych emblematów Abartha, które są u mnie wszędzie...).

andreoz - 2011-10-04, 14:04

MarioUtd napisał/a:

Przy okazji mała dygresja: Generalnie to mam pewnie trochę inne podejście niż np. Janusz. Będę się starał auto zrobić na mój gust, niekoniecznie trzymając się oryginału. Celem jest typowy showcar a nie oryginał.


Witam
MarioUtd rób swoje, to Twój samochód i masz prawo zbudować go, jak się to TOBIE będzie podobać)

Janusz - 2011-10-04, 19:13

Wszystko można zrobić z własnym samochodem. Ja lubię oryginał, ale dla żony można nieco podrasować.
Mi jest szkoda pieniędzy na kierunek tuningu, ale jeśli ktoś to lubi i nie poczyni nieodwracalnych szkód- niech się bawi.
Chętnie obejrzę końcowy efekt. I dobrą robotę z pewnością pochwalę i pogratuluję.
Chociaż przekonać mnie do przerabiania zabytków na własną modłę będzie trudno.

jackal - 2011-10-04, 20:33

Panowie Tuning tuningowi przecież nie równy ;) moje osobiste zdanie i chcę żeby ocenili moje myślenie ;) nie zawsze tunig polega na spoilerach , buczących wydechach, felach 17" , nowym mp3 radiu i naglosnieniu , itp itd. Zacznę od silnika nie zmieniajac wizualnie silnika w środku kładąc odpowiednie tloki, zwiekszając kompresje, stosując wałki rozrzadu typu GT , robiac poważny pożądek z glowicą , dając kolektor wydechowy typu 4-2-1 (który byl fabrycznie w spiderze) , montujac dwa gazniki zyskujemy solidny zapas mocy . Ktoś powie ale ten spider śmiga, podnosimy maskę wszystko na miejscu oryginal . Chmmm wydech zrobiony przez odpowiedniego tunera daje wiele nie buczy a wykazuje lepsza prace silnika i wzrosty. tez go nie widać ze jest inny. Lepszy niższy zawias ?? czemu nie też go nie widać i jest bez wizualnych róznic ( a trakcja na drodze na plus ) felgi tylko 13 klasyki z tamtych piekne i cholernie drogie(chociaz jezdze teraz na 15" -ale mial to volumex,wolę jednak 13") radio ???? klasyk z tamtych lat zero jakichś kombinacji radio ukf pieknie gra mozna nowki sztuki kupić i nie psuć auta nowinkami z tych lat oryginal widoczny !!! jestem za oryginalem !!!!!!! tylko ale bez przesadyzmu !!!!! czego oczy nie widzą sercu nie żal czyż nie? to jest tylko moja opinia !!! czas na wystawienie zdjec z prac nad monte carlo !!!! wreszcie !!!!
Janusz - 2011-10-04, 21:03

jackal, ja się pod tym podpisuję. tak może byc. kupuje w całości.
jest to jednak kolosalna różnica w porównaniu z pomysłem szprychowych felg, drewna we wnętrzu czy wymiany tapicerki, zderzaków na "ładniejsze"
radio to drobiazg, ale sam kultywuję kaseciaka zamiast cd mp3.
Radyjko MarioUtd jest do przyjecia, nic nie psuje. Ja bym go nie kupił za wyświetlacz i brak kasety...
Każdy ma swoją wizję, trzeba dyskutować i sie przekonywać nawzajem... :mrgreen:

Elert - 2011-10-04, 21:17

Janusz, ale co do radia to przecież Spidery były sprzedawane bez radia. Każdy dealer montował to co chciał klient, czyli generalnie każdy wzór radia amerykańskiego od lat 60 do 80 będzie OK i zgodny ze duchem czasów. Ja kupiłem coś co pewnie Ciebie będzie razić, (telefunken classic 30) ale zależy mi na bezproblemowej możliwości odtwarzania moich MP3 (a mam całkiem sporą kolekcję nagrań od lat 30/40 do 70, jakieś 100 - 150 płyt, jakbym to chciał wozić na kasetach albo dyskach to bym musiał mieć przyczepę :-) )

Radio jakie kupił Mario jest super i jest świetnym przykładem kompromisu pomiędzy stylem i użytecznością. :-)

pozdrawiam Mariusz

andreoz - 2011-10-04, 21:28

Witam
Ojjjj chyba sprzedam swojego drewniaka!!!:)


Janusz - 2011-10-04, 21:31

nie, w dziedzinie radioodtwarzaczy nic mnie nie razi. niech wygląda trochę w stylu i ma funkcje potrzebne właścicielowi.
to jest zupełnie nieistotne, a muzyka w aucie jest jak najbardziej istotna.
ja mam wiele kaset swietnie nagranych z lat 80. i chce ich uzywać.
mam też sprawny deck nakamichi i nowe kasety wysokiej klasy. to zabawa.
to wszystko.
a mp3 nie mam i mi sie nie chce tym bawić.

MarioUtd - 2011-10-31, 12:33

Hej! Wpadam aby zrelacjonować wam co u mnie i mojego Spidera. A więc tak - po wielu bólach auto wróciło od mechanika - efekt bardzo słaby ale nie chce wracać do tych patałachów z reklamacją i po remoncie pojadę z autem na ostatnią silnikownię w Trójmieście. Tam znają dobrze silniki z ze 132/Argenty (To ci spece od "Ferrari"). Zobaczymy.

Auto trafiło tydzień temu do blacharzy. Spider wg mnie wymagał reanimacji. Miał poprawki lakiernicze robione jakiś czas temu ale nie była to porządna robota tylko przygotowywanie do sprzedaży. Teraz auto idzie calusieńkie do lakierowania. Nie wspominałem o tym, że w aucie "opadły" mi drzwi, tzn. urwały się zawiasy. Będę to naprawiać, zobaczę jak się to uda, inaczej będę musiał kupić nowe.

MarioUtd - 2011-10-31, 13:19

Pewnie niektórych z was ucieszę tym, że krytykowane pałąki również i mi zbrzydły niedługo bezpowrotnie znikną. Gdyby samochód nie był czarny to zamontowałbym te z Abartha ale korci mnie ten smukły chrom, który jest m.in. u Janusza. Szukam jeszcze customowych chromowanych odbojników ale jak na razie nic takiego nie znalazłem. Ostatecznie wykorzystam swój projekt i zrobię produkcje jednostkową;)

Dach, który wymagał naprawy ostatecznie schodzi z auta na rzecz hardtopu. Kupiłem go wczoraj okazyjnie na aukcji na niemieckim Ebayu. Mam nadzieję, że jest kompletny i wymaga co najwyżej lakierowania.

Likwiduję też czarne oryginalne lusterko boczne na rzecz customowych chromowanych bulletów z dwóch stron. Do kasacji poszedł też bagażnik. Przy okazji napraw blacharskich załatają mi dziury po śrubach. Generalnie auto smukleje i staje się bardziej eleganckie. Na końcu w zależności od budżetu będę też poszukiwał nowych felg, niekoniecznie oryginalnych bardzie w stylu retro. Tak więc, jak zapowiadałem powoli powstaje pierwszy w Polsce fiat spider Tributo Ferrari.

MarioUtd - 2011-10-31, 14:24



Generalnie powyżej widzicie inspirację innym Tributo Ferrari z USA;) W tym kierunku będzie zmierzał projekt;) Mój będzie jednak bliższy 250 SWB.

jackal - 2011-10-31, 14:32

ciekawa opcja ;) gratuluje pomysłu
andreoz - 2011-10-31, 18:49

Witam
Jeżeli nie idziesz w stronę oryginału to taka "droga" jaką chcesz pójść jest moim zdaniem bardzo ciekawa:))Czekamy na relację ..........:)

Elert - 2011-10-31, 19:45

Na tym drugim zdjęciu trochę przypomina Cobrę. I maskę też chcesz przerobić w takim stylu? pozd. Mariusz
MarioUtd - 2011-11-01, 17:44

Pewne elementy zastosuję (dodatkowe lampy z 275 GTS, felgi, prawdopodobnie brak zderzaków) inne zostawię (maskę, wnętrze itd.).

Przy okazji mam problem z gościem z Ebaya, nie chce mi przesłać hardtopa i oferuje wyłącznie odbiór osobisty a wcześniej było "za pobraniem". Powód pewnie jest prozaiczny - udało mi się wylicytować cenę 131 EUR. Nie wiem co mam robić...

jackal - 2011-11-01, 18:27

jeśli sprzedawca nie oferuje wysyłki , tylko odbiór osobisty nie wyśle ci :( wiem też tak kupowalem HTop
MarioUtd - 2011-11-02, 11:41

Dalej walczę o dach;) Wiercę dziurę. Jak sie nie uda do coś pokombinuję z rodzinka, która nieszka 160 km od miejsca, gdzie można go odebrać.

Zmieniając lekko temat - wpadłem na (chyba) genialny pomysł. Oglądając konstrukcje sztywnego dachu wyobraziłem sobie jakby wyglądał z zamknietym podwójnym szyberdachem. W środku byłoby jaśniej i miałoby się wrażenie większej przestrzeni. Co wy na to?

Drugi "genialny" pomysł to założenie wspomagania kierownicy. Ale ten wątek rozpocznę w dziale technicznym. Ciekawe czy to jest możliwe (przy rozsądnych pieniądzach)?

andreoz - 2011-11-02, 18:56

Witam
Ktoś już drąży temat wspomagania w Spiderze poszukaj w technicznym:)

MarioUtd - 2011-11-03, 11:28

Hehehehe, ja to mam pecha. Rodzinka okazało się, że mieszka całkiem blisko - raptem 70 km... Ale DHL ma jakies okraniczenia co do wagi i wymiarów i nie chcą tego dachu odebrać...

Tak przy okazji - mam dzisiaj urodziny- Serdecznie zapraszam na imprezę do Gdańska;) Pozdrawiam!

Greg.J - 2011-11-03, 11:32

No to Wszystkiego Najlepszego :-)
Janusz - 2011-11-30, 23:44

zabawka pięknieje, projekt dojrzewa stylistycznie. nie ma to jak rozłożenie prac w czasie. zawsze można coś przemyśleć.
a jakie masz problemy z silnikiem właściwie i co robili ci magicy?

MarioUtd - 2012-01-04, 16:07

Hej! Udało mi się dobrać ładne chromowane oryginalne reflektory dalekosiężne/przeciwmgielne, które są umieszczone bezpośrednio na grillu, ale lekko schowane pod maską. Kierunkowskazy wylądowały wzorem 250 GT SWB pod reflektorami, są duże, okrągłe i białe w specjalnie przygotowanych jak w oryginalnym Tributo Ferrari otworach. Zderzaków jak wspominałem nie ma i na razie nie będzie. Jak znajdę coś przy okazji to dokupię, ale na pewno nie będą to już zwykłe zderzaki, ew. odbojniki z Abartha. Kierownica być może zmieni niedługo właściciela bo kupiłem piękną trójramienną drewnianą kierownicę od 250 GT SWB. Dach (jeszcze nie zamontowany) jest nowy i czarny jak w czarnych 275 GTS. Dodatkowo dokupiłem drewniany, lakierowany jak kierownica, drążek do hamulca ręcznego. Brakuje mi jeszcze chromowanych ringów do wskaźników. Jest spokojnie, ale jednocześnie auto będzie się rzucać w oczy. Z pierdołek doszedł jeszcze oryginalny emblemat Tributo Ferrari. Lusterko zostało wymienione na dwa chromowane bullety, pasują idealnie. To co jest jeszcze do zrobienia to felgi z rantem, najlepiej takie jak na zdjęciu F 250 SWB powyżej. Kosztują niestety najtaniej 3-4 patyki, a są dużo ważniejsze wydatki związane z reanimacją silnika.
jackal - 2012-01-04, 16:15

Pakuj silnik na paletę i ślij. Będziesz miał silniczek marzenie ;)
MarioUtd - 2012-01-04, 16:19

Co za pech, że mieszkasz na południu;) A może zafunduję Ci w zamian wakacje nad morzem? Możesz wpaść z żoną i dziećmi.

A tak na poważnie to auto trafiło na tzw. silnikownię od ferrari (Polmozbyt z emerytami) i po problemach. Wystarczyło wyregulować rozrząd i wymienić świece oraz kable wysokiego napięcia.

jackal - 2012-01-04, 16:33

nie przejmuj się , pakuj tanim kurierem i ślij, masz tel dzwoń !!! zrobimy będziesz zadowolony ;) góry bez śniegu . +6 stopni. Masz tel zadzowon!!!
!auto-matic - 2012-01-05, 14:15

tak serio - ten silnik ciężko jest sp...lić , ale polak potrafi...
Widać że nigdy takiego nie robili !

MarioUtd - 2012-01-09, 13:59



Tak dla przypomnienia jak wyglądał Spider wcześniej.

jackal - 2012-01-09, 14:29

Kły do niego masz pod tą wersje na ebay , nie są tanie ale bez kombinacji montujesz. Bo te zęby to jakieś dziwne są ;) obejrzawszy zdjęcie szyb kłania ci się wymiana uszczelek , kupisz bez problemu i nie są drogie.
MarioUtd - 2012-01-09, 14:40

Uszczelki juz wymienione (te przy szybach bocznych). Zrobiłem to przy okazji blacharki i lakieru. Pod jakim hasłem szukać na Ebay'u tych kłów? Z góry dziękuję i Pozdrawiam!
jackal - 2012-01-09, 14:41

Załóż koniecznie coś :) chociażby dla swojego pewniaka że reszta użytkowników na parkingu może nie być tak łaskawa ;)
Janusz - 2012-01-09, 20:36

Piszesz- "Brakuje mi jeszcze chromowanych ringów do wskaźników".

Mam takie ringi nowiutkie i nie montowane na zbyciu za 29 euro.
Kupiłem je w austrii, ale nie założyłem.
Jeśli jesteś chętny- proszę o pw.

MarioUtd - 2012-01-10, 14:09

Biorę. Mail na skrzynce juz czeka.
MarioUtd - 2012-01-12, 12:35

Chciałbym wrócić do tematu sprężyn. Mam aktualnie założone bardzo sztywne nieoryginalne sprężyny na przód. Auto podskakuje na każdych nierównościach. Jakie "komfortowe" spręźynki radzicie założyć?
jackal - 2012-01-12, 16:17

tylko seria pasuje :) mogę pomieniać na oryginały pod warunkiem ze masz w ładnym stanie i 4 a nie dwie. Ty masz niższe? czy tylko twarde? jakaś firma?
MarioUtd - 2012-01-30, 12:30

Nigdzie jednak nie mogę dostać tych abarthowych bumpersów. Ktoś ma? Albo z jakiego innego auta by pasowały bo widzę, że wiele osób ma jakieś przeróbki prawdopodobnie z 911.
MarioUtd - 2012-01-30, 12:38

Autko mi się finalnie udało (i nie jest to tylko moje zdanie:). Mam już umówionego fotografa więc niedługo wstawie tu kilka zdjęć;)

Przy okazji założyłem centralny zamek łącznie z otwieraniem bagażnika. Bajka!

MarioUtd - 2012-01-30, 12:41

Kupić czy nie kupić? Jakie jest wasze zdanie? Za 2250 mozna mieć odjechane felgi w stylu Ferrari 275 Spider California. http://www.chromowane.pl/p_szprychowe_og.php
Czekam na wasze opinie. No rade co do rozmiaru. Myślałem maksymalnie o 14stkach.

jackal - 2012-01-30, 16:21

To auto wymaga w/g mnie felg Klasyków z lat 70-80, te które fiat oferował bądź lancia ;) jeśli chcesz większe polecam klasyczne Volumexy z lat będziesz miał 15" (kupisz podróby) lub 13"- stek, moc bez problemu a nie szpecić spidera szprychami których nigdy ten wóz nie miał. Wszystko zależy od budżetu. Cromodory CD-30 ma większość użytkowników ładna felga , ale dla indywidualnego podejścia sprawy to trza szukać ciekawszej felgi :)
andreoz - 2012-01-30, 21:51

Witam
Na początku Żona się uparła że mają być takie szprychowe felgi......wybiłem Jej to z głowy:)

MarioUtd napisał/a:
W sprawie sprężyn odpowiem później, bo teraz mam inne utrapienie. W ostatni piątek przyfasoliłem w barierkę obcierając przód. Nic poważnego, ale ślad jest... Głupia sprawa i teraz troche żałuje, że nie miałem zderzaków;)


Ojjjj to musiało zaboleć!!!

MarioUtd - 2012-02-15, 09:18

Co myślicie o zamontowaniu rozpórek w Spiderze. Moje auto najsztywniejsze nie jest i pytanie czy montując rozpórki (na tył i na przód) nie narobiłbym szkód. Pytanie też czy w ogóle można je dostać? SPARCO robi prawie do wszystkich aut ale Spidera na liście nie znalazłem.
jackal - 2012-02-15, 11:58

Jeśli jest problem z tym czyli auto wydaje sie miekkie a spider takowy jest ale bez przesady , zauwazasz problemuy drzwiami np czy tez przyjezdzie cos nie dobrego kłania sie niestety blacharka
MarioUtd - 2012-03-02, 13:56

Hej! Odbojniki są diabelnie drogie a widzę, że na wielu autach są jakieś samoróbki. Może ktoś mi wkleić rysunek techniczny (najlepiej) odbojników z tyłu i z przodu? Z góry dziękuję. Zrobię coś z tego i zamontuje na aucie. Dzisiaj auto idzie do poprawek po blacharce (trzeba poprawić dzwi, maskę, wypolerować) a w przyszły piątek sprawdzę dokładnie zawieszenie.

Po tym daję auto do "pismaków". Prześlę wam linki z sesji i artykuły. Będzie o wersji custom - TRIBUTO Ferrari. Pamiętacie, że jak Spider pojawił się na rynku to mówiono na niego "BABY FERRARI"? To było przed DINO! :)

jackal - 2012-03-02, 15:00

jak będziesz cierpliwy, będziesz miał zderzaki :) oczywiście w dobrej cenie
MarioUtd - 2012-03-03, 13:07

No to czekam, chociaż gdybym dostał rysunek techniczny to bym się nie obraził:) Może coś fajnego z tego bym zrobił;)
jackal - 2012-03-03, 15:15

Bende robił , na wzór swoich oryginalnych , jeśli poczekasz to benda :)
andreoz - 2012-03-03, 21:37

Witam
Jackal które zderzaki będziesz robił te stare czy nowe rurowe? Bo pamiętam że już jedną parę dorabiałeś.
Mario, masz na myśli ten "artykuł"???
LINK

jackal - 2012-03-04, 11:20

Robię kly abarth , nic innego żadne rury nie robię :)
andreoz - 2012-03-04, 17:32

Witam
Pytam bo powoli zaczynam sie rozgladac za zderzakami do swojego (z moich raczej nic nie bedzie).

MarioUtd - 2012-03-04, 18:46

Działaj Jackal;) Nie mogę się doczekać. Autu tylko tego brakuje;) Wtedy będzie finito i do wstawienia za szybę;)
MarioUtd - 2012-03-04, 18:56

Andreoz. Powinniśmy się poniżej 40 tysi ich nie wypuszczać! Wiadomo, że w rzeczywistości są warte właśnie ok. 40 - 50. Nie rozumiem, jak niektórzy mogą je wypuszczać poniżej 30. A artykuł będzie w klasyczny.com i w furious.pl. Fajni młodzi zapaleńcy kochający young i oldtimery prowadzą te serwisy.

Przy okazji radzicie kupić nowe amorki i sprężyny? Korci mnie aby wymienić wszystko za jednym zamachem.

andreoz - 2012-03-04, 19:10

MarioUtd napisał/a:
A artykuł będzie w klasyczny.com i w furious.pl. Fajni młodzi zapaleńcy kochający young i oldtimery prowadzą te serwisy.


Witam
Koniecznie podeślij linki jak artykuły się pojawią :)

MarioUtd - 2012-03-08, 15:11

W końcu naprawiłem mocowanie drzwi kierowcy. To przez to, że opadły, całe nadwozie wydawało strasznie dziwne dźwięki a w środku przy większych prędkościach hulał wiatr. Teraz jest o niebo lepiej. Do tego dołożyłem kilka gumowych baranków pod maskę i przestała latać jak głupia. Spider spolerowany, nadaje się już do sesji zdjęciowej, która zaplanowana jest w przyszłym tygodniu. Zdjęcia zrobimy prawdopodobnie na gdańskiej starówce. Ciekaw jestem waszej reakcji;)
MarioUtd - 2012-03-13, 15:19



Przed oficjalną premierą;) Tributo Ferrari pod Grand Hotelem w Sopocie:)

MarioUtd - 2012-03-13, 15:28


Jestem jeszcze w połowie drogi ale nie moglem się powstrzymać;)

jackal - 2012-03-13, 16:44

Bo masz szkła nie od tej wersji heheheh ;)
MarioUtd - 2012-03-13, 18:17

Masz na myśli światła? Kupiłem już drugie oryginały i nie pasują.... Poza tym trzeba je ukierunkować w dół, póki auto mam na białych blachach.
MarioUtd - 2012-03-18, 23:14

No to sezon oficjalnie u mnie rozpoczęty. Pojechałem sobie jedynaczką łącznie 400 km, przy okazji skręcając nad jezioro:) Był też powrót z Warlubia A1, ale to akurat był najnudniejszy odcinek. Generalnie auto poza miastem odżyło, pokazało przyjemność z pokonywania zakrętów, wyprzedzania... No i te łatwe wchodzenie w wysokie obroty., człowiek nawet nie zauważa jak dochodzi do 140 km/h. Zużycie przy naprawdę dynamicznej szybkiej jeździe + okropne korki przy wyjeździe w pt z Gdańska - 11l/100km. Dużo?
MarioUtd - 2012-03-19, 21:09



Fotka z wkendu:)

MarioUtd - 2012-03-26, 17:51

A to zdjęcia z obiecanej sesji: http://fotografia-trojmia...ributo-ferrari/
andreoz - 2012-03-26, 23:02

Witam
Sesja super, auto super tylko ten znaczek Ferrari.......po co takie udawanie czegos czym nie jest?:(

MarioUtd - 2012-03-26, 23:28

Bo duchem i sercem to mały brat Ferrari 275 GTS, napędzany silnikami byłego inżyniera Ferrari Aurelio Lamprediego. A poza tym to Tributo Ferrari w końcu. Przecież właściciele każdego tributo w końcu zakładają konia na przód. Sam mały napis Tributo tak nie cieszy jak uśmiechnięta mordka Ferrari;)
jackal - 2012-03-27, 09:42

Każdy ma co lubi ;)
MarioUtd - 2012-03-27, 18:00



Kilka detali specjalnie dla Andreoza;)








andreoz - 2012-03-27, 20:48

he he he doobre:)
MarioUtd - 2012-03-28, 17:55

Ty mi lepiej pomóż wrzucić foty do galerii bo to łatwe nie jest.... Mogę Ci je przesłać mailem?
andreoz - 2012-03-28, 18:40

Witam
Mario instrukcja TUTAJ. w razie pytań wal śmiało:)

MarioUtd - 2012-03-31, 21:51

Tu link do art. na klasyczny.com: http://www.klasyczny.com/...ributo-ferrari/
MarioUtd - 2012-04-02, 20:59

http://moto.trojmiasto.pl...tem-n56992.html
A tu relacja ze zlotu w Trójmieście. Na video Spiderek i ładną Panią dziennikarką;)

jackal - 2012-04-02, 21:25

Ahmmm a silnika nie słyszałem , nie chciałeś go pokazać :)
Elert - 2012-04-02, 21:45

Fajny materiał, i gratuluję występu medialnego :-) pozdrawiam Mariusz
MarioUtd - 2012-04-03, 16:42

Hehehe, silnik na razie schowany przed publiką. Nie wypolerowałem go jeszcze....
MarioUtd - 2012-04-05, 23:02

http://www.youtube.com/watch?v=6-9OSlVnacI
Janusz - 2012-04-11, 19:19

Pięknie Ci wyszedł ten custom :!: :!: :!:
Jak wiesz jestem fanem oryginału, ale Twój jest doskonały, szczerze zazdroszczę efektu. Gratulacje :!: :!: :idea:

MarioUtd - 2012-04-11, 23:24

Dzięki Janusz;) Jesteś pierwszą osobą z tego grona, której projekt się spodobał, hehehehe. Projekt nie jest skończony. Za pół roku to dopiero będzie widowisko;)
Janusz - 2012-04-12, 00:06

Już jest świetnie, uwierz, że szczerze mi się podoba. Ma styl, dbałość o szczegóły, wykonanie. Jak widać czasami warto odstąpić od oryginału. Sam bym się nie odważył- tym bardziej mi się podoba. :mrgreen:

Jedyne co bym zrobił inaczej, to przy tym zakresie prac zaspawałbym obrysówki, założył okrągłe kierunki na błotniki. I zlikwidował amerykański styl.
Ale teraz już musi byc tak, jest super.

MarioUtd - 2012-05-07, 23:41

No cóż. Dawno się nie odzywałem a w aucie wstawiłem całkowicie nową beżową wykładzinę z dywanikami. W środku czysto i estetycznie. Niedługo wstawię nowe zdjęcie bo autko razem z 914stką będzie bohaterem art. o klasykach na lato. No i najważniejszy news - Tributo Ferrari trafi na okładkę nowej płyty pewnej znanej polskiej piosenkarki (niestety do premiery we wrześniu nie mogę powiedzieć o kogo chodzi). Po wakacjach jest też zamówienie na sesje dla znanej marki odzieżowej z Trójmiasta. Jednym słowem Spider się chyba podoba;)
jackal - 2012-05-08, 12:11

Albo Spider albo Tributo Ferrari :lol:
MarioUtd - 2012-05-08, 21:58

Tributo Ferrari w ten wkend będzie miał wizytę 3 potencjalnych kupców... Z Wrocławia, Sopotu i Warszawy. Mniej realna jest wizyta kolejnych kupcow ze Szwajcarii, Włoch, Norwegii, Szwecji i Niemiec ale kto wie. Trzymajcie kciuki! Tylko bez obaw, po sprzedaży tu wrócę z następnym autkiem;) a miało być dla żony, hehehehe.
!auto-matic - 2012-05-09, 11:24

Nieco smutno mi że go sprzedajesz ... stracimy zapewne go z pola widzenia...
,,Nowe'' tak ! ale byle nie francuz :mrgreen:

MarioUtd - 2012-05-12, 00:32

Chętnie kupię kolejnego spidera;) Czarny lub czerwony, chętnie w manualnej skrzyni. Może być do remontu (dotyczy tylko nadwozia). Oczywiście preferowany rocznik 1980;)
jackal - 2012-05-12, 21:14

He he he :lol:
andreoz - 2012-05-17, 22:09

Witam
No wlasnie a co Twoja Zona na to???;)to mial byc Jej samochod;)Oj cos mi sie wydaje ze otwierasz jakas manufakture gdzie bedziesz skladal repliki tributto ferrari;)szkoda ze go sprzedajesz.....

MarioUtd - 2012-05-18, 11:02

Niezły biznes;) Hehehehe, a tak na poważnie to jest popyt ale postanowilismy, że jeszcze tydzień i dajemy sobie spokój ze sprzedażą. Doinwestuje teraz jeszcze raptem 2 tys. i mam auto dla nas idealne. Dam znać co i jak. A ktoś z was wystawia się na nocy muzeów? Jak tak;)
MarioUtd - 2012-07-13, 14:02

Drodzy Przyjaciele, nie odzywałem się ostatnio bo zainteresowanie wokół zakupu naszego Spidera przerosło nasze oczekiwania. W rezultacie ostatecznie trzech kupców licytowało ostro cenę. Skończyło się b. dobrze, nie było się nad czym zastanawiać;) Niestety auta raczej nie zobaczycie ponownie bo auto ostatecznie zostało kupione przez Holendra i pojechało do Arnhem tydzień temu na własnych kołach. Bezawaryjnie dojechało i będzie, mam nadzieję, długo cieszyć nowego właściciela.

To tylko dowód, że wersje custom mogą być dobrym kierunkiem jeśli komuś zależy na na wyższej niż rynkowa cenie. Pomogła oczywiście legenda Tributo Ferrari, ale najwięcej pomogło przemyślenie sprawy od początku do końca. Praktycznie nie zdążyłem tylko ze zderzakami (które już zaprojektowałem) i deska rozdzielcza. Gdyby nie sprzedaż z pewnością dokończyłbym dzieło;)

Teraz szukam kolejnego Spidera. Niestety ceny poszły w górę co teraz mnie nie cieszy;) trzeba będzie ściągać auto ze Stanów....

Jeśli ktoś myśli o sprzedaży swojego Spidera to niech mi da znać na priv.

MarioUtd - 2012-07-13, 14:05

Prawdopodobnie we wrześniu wyjdzie nowa płyta Grażyny Łobaszewskiej, która w maju miała sesje właśnie z naszym Tributo. Tak więc wymieniajcie swoje kaseciaki na odtwarzacze CD i zaplanujcie sobie już zakup jej płyty. W środku będzie spiderowa niespodzianka;)

Pozdrawiam!

jackal - 2012-07-13, 14:11

czym teraz będziesz , powoził ??
andreoz - 2012-07-13, 18:11

Witam
PR to Ty Mario masz niezly:)))a co do Spidera to co tez wersja custom bedzie???

MarioUtd - 2012-07-31, 07:36

Po tym o zobaczyłem w ostatnim Automobiliscie zdecydowanie custom. Repliki jak się okazuje to śliski temat...
andreoz - 2012-10-23, 20:50

Pochwal sie Mario lepiej co tam w garażu nowego/starego stoi:) Gdzieś widziałem coś na jakiś fejsbukach:)
MarioUtd - 2012-11-13, 18:30

Cicho siedzę bo to nie Spider;) Na razie projekt garażowy. Jak będzie co pokazać estetom i detalistom takim jak Janusz czy Jackal to się odezwę. Powiem tylko, że to nie Tributo Ferrari;) I Andreoz wie o co chodzi;)
jackal - 2012-11-13, 21:55

O wypraszam sobie :-x , przynajmniej nie mam kundla
andreoz - 2012-11-13, 22:50

Wiem.... ale nie powiem:)
Janusz - 2012-12-04, 20:39

no to pięknie grauluję. zabawa na całego i sukces "komercyjny". własciwie o to chodzi.
zastanawiałem sie ostatnio czy tributo zmienił właściciela- i proszę...

MarioUtd - 2013-04-22, 18:07

Drodzy Przyjaciele! Własnie sprzedałem kolejne auto. Mam dziką chęć wrócić do pomysłu zakupu kolejnego Spidera. Poświęce najbliższe miesiące na poszukiwania. W maju robię kurs do Niemiec aby zobaczyć dwie czerwone sztuki w automacie. Tributo jak wiecie od roku bryluje w Holandii. Tym razem custom czy oryginał?
andreoz - 2013-04-22, 23:42

Dobrze że sprzedałeś tą F.......ę:) Spider to Spider.......:) Witamy ponownie:)
MarioUtd - 2013-08-20, 12:15

Witam,
Szukałem kilka miesięcy, niestety bezskutecznie. Może dlatego, że w głupi sposób ograniczałem się do automatu. Ostatecznie jednak zdradziłem szeregi nie tylko spiderowców ale również fanów włoskiej motoryzacji i szeroką rzeszę youngtimersów... Powiem tylko, że jazda nim bardzo by się Wam spodobała;) Dla ciekawskich niedługo wrzucę zdjęcia.

jackal - 2013-08-20, 13:55

a my tu only YOUNGTIMER.......
andreoz - 2013-08-21, 00:05

Mario weź przestań przeca toto ma silnik z tyłu i jest jeszcze powietrzem chłodzone jak jaki zaporożec!!!Zaporożec przynajniej jakąś fałkę miał.............:)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group