Fiat Spider Polska

Nasze samochody - 124 CS0 '81/Ant_eater

ant_eater - 2011-04-17, 19:58
Temat postu: 124 CS0 '81/Ant_eater
czolem :)

Skoro juz znajomi - ci starzy z youngtimer.pl i nowi - przetarli szlaki z prezentacjami swoich szpajderow, to i ja wrzuce swojego sztrucla do galerii, ktory ubarwia i zatruwa mi zycie w proporcji fifty-fifty od 2005 r. :) Mam nadzieje, ze admin nie bedzie mial nic przeciwko jesli wrzuce linka do archiwum yt.pl:

http://www.classics-the.c...nteater/?page=1

Tu troche fotek z picasy:
https://picasaweb.google.com/antioschka/Fiat124Spider#



Aktualnie stoi z wydmuchana uszczela pod glowica (pierwsza powazna usterka od ponad 5 lat przy dosc intensywnej, ciaglej eksploatacji), wiec skoro juz stoi rozbebeszony - gdzies po swietach bede wpruwal oryginalny silnik volumexa ze zregenerowana sprezarka. Postaram sie wrzucac info z postepow w pracy nad 124 Spider Supercharged :)

andreoz - 2011-04-17, 23:23

Witam
No wreszcie profil autka założony:)Zapraszam do częstszych wizyt:)Autko super tylko nie szkoda tak w zimie jeździć?:)

ant_eater - 2011-04-18, 07:59

Zima raczej nie jezdze, jesli juz to b. rzadko :) Te zdjecia zostaly zrobione zaraz po zlozeniu i po wyjezdzie z garazu jeszcze pod koniec 2005.
ant_eater - 2011-04-22, 22:35

Zanim na horyzoncie pojawil sie Volumex, pierwotna koncepcja dlubania w silniku byla odrobine inna. Po rozbebeszeniu oryginalnego silnika okazalo sie, ze moje oryginalne walki rozrzadu pochodza z amerykanskiego spidera (normy emisji spalin etc) i sa potwornie liche. Charakterystyka powyzej 4 tys obrotow pozostawiala wiele do zyczenia, stad pomysl (m in po konsultacjach z jackalem) na bardziej radykalne walki. Tak czy siak zloze jeden silnik wolnossacy na glowicy z Ritmo 130 TC (najwieksze seryjne srednice zaworow), lekkie kolo zamachowe z ritmo, walki 282 stopnie, regulowane kola rozrzadu. Jestem ciekawy jaka bedzie roznica w osiagach w stosunku do poprzedniego zestawu.

Lubie takie gadgety: :)


andreoz - 2011-04-22, 23:09

Witam
Dawaj relacją na forum z przebiegu prac:)

Tony Soprano - 2011-04-22, 23:46

Dajesz, Dajesz.

Ja w moim mam silnik z 130TC, bo mojego 1,8 nie opłacało się robić.
Ale niestety z racji długości kolektorów przy DCOE musiałem wrzucić na kolektorze z 131 gażnik również ze 131 Webera.
Zastanawiam się jednak nad pełnym układem wydechowym z Abarth (www.spider-point.com), dorzuceniem lepszego (ostrzejszego) wałka i kompresor Rotrex (spokojniejszy od turbo, brak turbolagu i niekoniecznie trzeba rozprężać komorę spalania).

andreoz - 2011-04-23, 13:06

Tony dawaj prezentację swojego Spidera w dziale NASZE SAMOCHODY:))
ant_eater - 2011-04-23, 17:27

Dawaj i opisz tez dla potomnych swapa ze 130TC krok po kroku 8-)
ant_eater - 2011-07-18, 12:13

No wiec panowie narazie klapa. Jednak nie uszczelka - niska komprecha, pali olej i gotuje wode. Wyglada jakby dol silnika dostal w palnik. Dumam narazie nad dalszymi rozwiazaniami 8-)
andreoz - 2011-10-04, 19:57

Witam
Pochwal się co to za nowe nabytki na podjeździe się pojawiły:)jakieś MAXI czy MINI czy jak tam to zwał?:)

ant_eater - 2011-11-06, 00:07

Czolem koledzy. Spider narazie ciagle rozbebeszony, ale udalo mi sie skonczyc Maksiminiaka ;-)

https://picasaweb.google.com/115964785809128598381/MiniCooper13SPI

Nie ma lepszego auta do miasta!

ortos - 2011-11-06, 10:53

gratulacje
Małe jest Piękne :)

andreoz - 2011-11-06, 11:38

Witam
He he he he a jednak to Twoje:)

ant_eater - 2011-11-06, 14:03

Hehe, uscislajac to jest to mini kuper mojej dziewczyny (brzmi dwuznacznie ;-) . andreoz, skad wiesz o miniaku?
jackal - 2011-11-06, 14:12

Będzie jazda na dwa miniaki , mój wloski walczy w blacharką :)
andreoz - 2011-11-06, 18:58

A przejeżdżałem koło Ciebie:))Nie no żartuję ..........gdzieś na necie się nadziałem, już sam nie wiem gdzie na classics.pl czy jakoś tak:)
ant_eater - 2012-12-17, 06:54

Duzo wody (scieku) uplynelo w Sanie od ostatniego update'u. Nareszcie wzialem sie do roboty i skladam nowy motor: garbate tloki, ostre walki rozrzadu 282 deg, podwojne gazniki Weber 40 IDF zamiast wielopunktowego wtrysku, regulowane kola rozrzadu, kolektor 4-2-1, glowica Abartha na duzych zaworach wydechowych i dolotowych, odelzone kolo zamachowe, bebechy wywazone. Powinno wyjsc z tego zdrowe 130 koni z fajnym momentem obrotowym, na 950 kg bedzie fajnie zamiatac i ryczec z gazniorow. Do tego auto dostanie nowa tapicerke, sprezyny Hoermann -35mm i odbojniki zamiast zderzakow z wersji Abarth.













Glowica


Tloki



Przyszly tez kolejne fanty: kompletny elektroniczny zaplon z Ritmo Abarth 130 TC plus chlodnica oleju z przystawka:




Udalo mi sie dorwac oryginalna kierownice Abartha z Ritmo 130 TC - mam juz chyba wszystkie do kolekcji (w sumie 6), moge zmieniac czesciej niz laski buty :)



Do tego znalazlem oryginalny kolektor Supersprint z nierdzewki (w sumie rarytas)



I oryginalny filtr powietrza z 1972 roku (tzw Turtleback) ze 124 Abarth CSA. Brzydki jak skurczysyn, zaslania gazniki i pol komory, ale elegancko zapewnia rowna temperature powietrza zasysanego przez gazniory.



Do tego przed swietami przyjdzie nowa tapicerka:



Motor prawie gotowy - w przyszlym tygodniu wraca do Mokra City:





Zostaje "tylko" poskladac to do kupy i dokupic pompe paliwa.

Ciagle mam tez X1/9 Turbo. Iksior ma sie dobrze, troche jezdze nim w sporcie, tluke nim tez sporo kilometrow. Myslalem jakis czas temu o sprzedaniu go, ale w sumie lubimy sie i auto zostaje :)






andreoz - 2012-12-17, 12:10

Pikna robota. az ciary przechodza po plecach jak sie widzi TAKIE rzeczy;)
jackal - 2012-12-17, 15:07

wygląda imponująco , będzie moc :)
ant_eater - 2013-01-02, 08:41

Finito!


ant_eater - 2013-03-10, 19:51

Wtrysk jest dla leszczy :)




ant_eater - 2013-05-08, 22:12

Spajdermen odezwal sie po 2.5 roku:)

https://www.youtube.com/w...-yqtMswSI#at=22

Zostal problem z chlodzeniem, albo termostat do wymiany, albo nie odpowietrzylem dobrze. Przymierzalem w dobra strone, ale chyba sie nie otwiera.

jackal - 2013-05-09, 07:55

Wtrysk jest dla leszczy :) musimy to sprawdzić :) 124 ANT & 124 JACKAL
CHMMM :)

marcin - 2014-01-10, 01:25

Czy mogę zapytać w jaki sposób malowany był blok silnika ?
Piaskowany ?
Jaka farba?
Zastanawiam się nad wypiaskowaniem ale od cholery zabezpieczania nawet jak blok jest goły.

eryczor - 2014-01-12, 09:55

Ja odradzalbym piasek nawet sode
marcin - 2014-01-12, 19:57

Ok.
Ale jak idealnie zabezpieczyć wnętrze żeby piach nie dostał się tam gdzie nie powinien?
Piaskować z miską ? W miejsce gowicy możnaby przykręcić sklejkę ale pozostaje wciąż sporo otworów.

A co polecasz do lakierowania?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group