Fiat Spider Polska

Nasze samochody - Fiat 124 Abarth /replika/Ortos

ortos - 2010-09-02, 19:02
Temat postu: Fiat 124 Abarth /replika/Ortos
Witam

Przez jakiś czas miałem dwa Fiaty 124 Spider i to w dodatku obydwa czerwone :)
a na dodatek miałem twardy dach do tego modelu,
więc długo się nie zastanawiając postanowiłem zrobić:

REPLIKę* ABARTHA

Jako wzÓr wybrałem tego:
/długo zastanowiłem się nad kolorem i dziesięć kolejnych zmian kolorystyki wygrał biało-czarny :)/




* świadomie napisałem replikę i nie chcę nikomu udowadniać, że robię Abartha - robię replikę.
Na Abartha mnie nie stać, a jeśli chodzi o moją replikę to chciałbym, żeby zbiegiem lat /bo pewnie wszystkiego od razu się nie uda zrobić/ była jak najbardziej podobna do oryginału... pewnie tylnego zawieszenia czy skrzyni kłowej nigdy nie odtworzę :(

A więc wracając do głÓwnego wątku:
miałem kupionego w Berlinie Fiata:



a dzisiaj własnie mÓj Abarth wrÓcił do mnie i wygląda tak:






andreoz - 2010-09-03, 08:34

Witam
Ładny, ładny ten "ABARTH":))Całą historię jego budowy czytałem na yountimerze:)Też mam ochotę na taką chromowaną podkładką pod rejestrację, jak w końcu odbiorę te moje złote blachy z WK. Tak apropo Twojej rejestracji: to przypadek że w numerze rejestracyjnym masz 124?:)))Czy maczałeś w tym palce?

ortos - 2010-09-03, 09:02

a ja znowu mam ochotę na CZERWONEGO /może znowu kupię kiedyś :)/
bo czerwone są NAJSZYBSZE...

jackal - 2010-09-03, 16:01

czy twoja replika ma inne hamulce czy seria?
Gość - 2010-09-03, 22:13

Nie, hamulce sią seryjne. Są tylko zastosowane z przodu tarcze nacinane, a z tyłu zwykłe. Jedne i drugie firmy BREMBO i do tego klocki FERODO, oczywiscie syryjne, czyli "na ulicę"
ortos - 2010-09-03, 22:47

dla wyjaśnienia ten "GOŚć" zajmował się naprawieniem tego w moim Fiacie co wcześniejszy warsztat schrzanił...
mario222 - 2010-09-03, 23:04

Szymek,gratuluje zakończenia projektu.Jest piękny:).Ale zgadzam sie z Tobą,czerwone są najszybsze :lol:
andreoz - 2010-09-03, 23:43

Witam
Co konkretnie bylo spartolone przez poprzednika bo czytalem Twoje przeboje z tymi mechanikami na youngtimerze ale nie napisales co konkeretnie bylo do poprawy

ortos - 2010-09-04, 06:56

łatwiej byłoby chyba napisać co zrobili dobrze...

a o ich "kwiatuszkach" można poczytać na blogu "Gościa":

BLOG VETERANUTO

jackal - 2010-09-05, 12:58
Temat postu: hard- top
cześć powiedz jak wygląda sprawa hard top u ciebie mam w niezłym stanie i będę chciał na zimę przypomnieć sobie o nim tylko trza go odrestaurować nie chciał byś się podzielić paroma zdjęciami edukacyjnymi dla mnie ? chodzi o szczegÓły montażu i uszczelki dzięki ;-)
ortos - 2010-09-05, 13:28

1. jest kilka modeli hardtopÓw - sam widziałem przynajmniej 3 rodzaje:
- ja i Łajka mamy 3 częściowe - 2 częsci są zdejmowalne, ale obydwa nasze hardtopy się rÓżnią od siebie
- w oryginalnym Abarcie i tego typu z tego co pamiętam ma Mario222 jest dach jednoczęściowy

2.właśnie jestem na etapie poszukiwania uszczelek i wykorzystuję takie jakie znajdę :)

3.w swoim hardtopie chcę dołożyć z przodu dwa dodatkowe mocowania przy lusterku, tak dla pewności
a z tyłu elementy wyjmowane są przykręcane, tak jak cały element z szybą /ten niewyjmowany/

jackal - 2010-09-05, 13:39
Temat postu: hard-top
dzięki mam hard top jednoczęściowy i mam do nie go uszczelki wydaje mi się ze wszystkie, a propos uszczelek czyli punkt nr 2 to mam firmę ktÓra dorabia uszczelki ostatnio zamawiałem i u nich listwy silikonowe do wykończenia na zewnątrz , wiec kłopotu nie będzie a w parę osÓb było by taniej zdecydowanie liczą na metry ;-) ,
Gość - 2010-09-05, 13:40

Tak,mÓj hardtop jest jednoczęsciowy.Uszczelki bez problemu można znależć w niemieckich lub amerykańskich sklepach.Gdybyście mieli z tym problem,mogę podesłać linki.
jackal - 2010-09-05, 13:53
Temat postu: hard-top cd..
1. dach jednoczęściowy. z kompletem uszczelek
2. odnośnie punktu 2 to mam firmę ktÓra dorabia rÓżne uszczelki wiec służę pomocą, dorabiałem wykończenia silikonowe do listew. razem wyjdzie taniej niektÓre rzeczy robić.
3. dziękuję za schematy hard top z przydadzą

mario222 - 2010-09-05, 14:02

Anonymous napisał/a:
Tak,mÓj hardtop jest jednoczęsciowy.Uszczelki bez problemu można znależć w niemieckich lub amerykańskich sklepach.Gdybyście mieli z tym problem,mogę podesłać linki.

Przepraszam,nie zalogowałem sie ;-)

jackal - 2010-09-05, 14:34
Temat postu: dach
linki ze sklepami dobra rzecz zawsze się z przydadzą ;-)
mario222 - 2010-09-05, 15:07

Prosze bardzo :lol:
http://www.fiat124spider.de/
http://www.spider-point.com/
http://www.del-priore.com...077f30db282e666
http://www.schiminsky.de/125.html

mario222 - 2010-09-05, 15:20

i jeszcze dwa:
http://www.international-auto.com/
http://www.autoricambi.us/

jackal - 2010-09-05, 15:26
Temat postu: sklep
http://www.alfa-fiat-spidersport.at/
http://www.mrfiat.com/

andreoz - 2010-09-05, 15:29

Witam
Jak już nacieszę się cabrioletem to se kupię harda:))Tylko kurde tanie to to nie jest:))

jackal - 2010-09-05, 15:34

trza polować ja mam prace że mam możliwość śledzenia na bierząco co się dzieje w temacie wiec mogę po polować na okazje ,polecam się he he, wierz nie zawsze trza drogo brać tak upolowałem swÓj dach i resztę rzeczy ;-)
andreoz - 2010-09-05, 18:16

Witam
Gdzie? niemiecki ebay?

jackal - 2010-09-05, 19:13
Temat postu: hardtop
na niemieckim zdaża sie czesto ale tam ceny około 250E , włoskie i angielskie stronki najczesciej . nie koniecznie ebay.
andreoz - 2010-09-05, 20:21

Co to za stronki???jakieś linki?:)Czy obawiasz się konkurencji?:)
jackal - 2010-09-05, 20:28
Temat postu: hard top
nie ;-) nie jestem po to zeby tu handlować, tylko dyskutować i zasięgnac pomocy i rady bo temat jest ogromny w detale a ja lubie miec detale wszystkie na swoim miejscu bez brakÓw hehe
andreoz - 2010-09-05, 22:42

Mi też nie chodziło o to o czym piszesz tylko żeby nikt Ci okazji nie "sprzątał":)))
andreoz - 2010-09-07, 18:23

Witam
Chyba nikt nie będzie miał za złe jak umieszczę linki z tego postu w dziale "PRZYDATNE LINKI"???:))

jackal - 2010-09-20, 20:14

Witaj !!!!! do Ortos . nie powiem ile razy czytałem posty odnośnie Ortosowego abartha i jestem pełen podziwu, Gratulacje ;) ale wśrÓd mętliku wypowiedzi proszę opisz jak masz chwilkę silniczek , tłoki się doczytałem , ale powiedz sprawa głowiczek, wałkÓw, montowałeś abartoskie czy fabryka , czy jakieś inne ostre, zapłon elektroniczny czy zwykły stykowy, kolektor wydechowy doczytałem się , niewiem czy sie zmieniło ja mam 4-2-1 i moge w temacie pomÓc , jak z konikami w tej chwili czy hamownia po tej operacji gaźnikowej? bardzo mnie to ciekawi pozdrawiam
gość - 2010-09-21, 16:31

Może ja się wypowiem w temacie tego silnika, mianowicie tłoki jak wiadomo z "garbem" 6mm. wałki 272st(całkowity czas otwarcia), czyli o 22st. więcej niż seria, ale nie są to wałki wyczynowe. Gaźniki 40mm z venturi 36mm. Silnik nie był na hamowni z prozaicznego powodu: jest niedotarty! Wałki ustawione tak, żeby ograniczyć moment, czyli dość duże wspÓłotwarcie. Jeśli Ortosowi będzie mało, to po dotarciu te parametry zostaną poprawione, oczywiście kosztem krzywej momentu. Kolektor jest seryjny, w tym aucie jest możliwość zamontowania tylko wersji 4-1. 4-2-1 nie zmieści sie między silnikiem a nadwoziem. Oczywiście zmiana kolektora wydechowego wiązałaby się ze zmianą całego układu, więc nie wiem czy taka akcja będzie przeprowadzana. W końcu to auto nie będzie używane do sportu, przynajmniej takie są obecne założenia. To chyba tyle. Nie będę podawał dokładnych nastawÓw, bo nie ma to w tym momencie większego znaczenia.
Pozdrawiam

jackal - 2010-09-22, 08:33

super dziękuję za odpowiedź bardzo się przyda, z układem,wydechowym 4-2-1 nie ma wielkiego kłopotu mam taki u siebie komplet , a pytam z ciekawości, bo mam taki silniczek abartha niestety przerÓbka mnie czeka z poziomych gaznikÓw na pionowe wiec zasięgam opini u światłych ludzi, pomoc mile wskazana, silnik abartha ma chłodniczke oleju i jest super miejsce na wlot dla niej w spiderze, mam pytanie odnośnie cieczy czy wystarczy standartowa chłodnica? czy należy sie spodziewać przykrych niespodzianek, opinie sa rÓżne schłodź olej , inni schłodź ciecz doszedłem do wniosku zrobie jedno i drugie a co ty otym myślisz? pozdrawiam i dziękuję za pomoc
:mrgreen:

gość - 2010-09-22, 13:00

U Ortosa jest chłodnica oleju, chyba 7-mio elementowa i standardowa chłodnica cieczy. Absolutnie nic się nie dzieje i nie widzę powodÓw, by miało się dziać. Jeśli będą jakieś pytania, chętnie odpowiem, oczywiście w granicach rozsądku. Nikt nie zdradza szegÓłÓw, ale to chyba zrozumiałe ;-) . To w końcu lata doświadczeń.
Pozdrawiam

jackal - 2010-09-22, 13:53

Witam dziękuję , w aucie ortosa jest silnik usportowiony, niewiem czy dobrze określam , ja mam abartha silnik kompletny, wiec pytam o chłodzenie i wydolność układu chłodzenia. O szczegÓły nie pytam bo wiem nauka kosztuje. jednak zawsze proszę o pomoc i potrafie sie zrewanżować. Chociaż ciekawość nie pozwala nie spytać czy zapłon jest stykowy czy elektroniczny. Z tego co orientuję sie powinien tam być elektroniczny? pozdrawiam
gość - 2010-09-22, 20:10

Każy silnik, jeśli zostanie zastosowany tzw."kit" firmy ABARTH staje się abarthem. ABARTH właśnie zajmował się usportowieniem silnikÓw. Kwestia specyfikacji, to zupełnie odrębna sprawa. Nie powielajmy wątku o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. To po prostu nie ma sensu. Chyba, że masz silnik 2,0 16V, dedykowany do 131 ABARTH, ale nie podejrzewam. Gdyby tak było, nie byłoby Cię na forum. Tak więc Ortos ma ABARTHa, a Ty być może też:)
Jak wcześniej wspomniałem seryjny układ chłodzenia jest absolutnie wystarczający, oczywiście jeśli silnik jest sprawny.
Pozdrawiam

jackal - 2010-09-22, 20:33

chmm nie jestem do końca pewien tego, może jestem w blędzie , kit abartha ? nie przekunuje mnie to , pewnie masz wieksze doświadczenie z tymi silnikami ale czy abarth wypuszczał taki kit usprawniajacy wzmacniajacy silnik? do sprzedazy osobno? czy tez stosował swoje detale łacznie z miska oleju, tlokami, glowca walkami gaznikami ?ktore producenci robili dla nich . dales mi niezla zagadkę dziekuje , znÓw czeka mnie szukanie skryptow
gość - 2010-09-22, 21:41

Na dobrą sprawę nie było dwÓch jednakowych silnikÓw. Zawsze występowały zestawy mniej, lub bardziej rozbudowane, w zależności od wymagań klientÓw. Wszystko zależało od specyfikacji, w jakiej miał byc przygotowany silnik. Kity ABARTH występowały nawet do Cq 900 i wcale nie były montowane fabrycznie. To były inne czasy, bez komputerÓw i wielkich fabryk produkujących samochody sportowe. Odnoszę wrażenie, że jesteś młodym człowiekiem, więc nie możesz pamiętać tamtych czasÓw, zrozumieć je obecnie jest jeszcze trudniej. Wtedy trzeba było chcieć i mieć jakieś pojęcie o mechanice, zeby jeździć, lub... mieć worek pieniędzy i dobre układy, bo wyjazd za granicę nie był łatwy, nie wspominając już o przywiezieniu czegoś. Pamiętaj, że średnia pensja to 20-30$, więc nie było za co poszaleć. Stricte oryginalny silnik 1800 ABARTH(dedykowany do 124 Rally Abarth), ktÓry wyszedł spod ręki mistrza jest w Polsce tylko jeden i to w komplecie z autem, więc... ostrożnie z tymi definicjami:)
Pozdrawiam

jackal - 2010-09-23, 07:21

no i tu z twoją wypowiedzią zgadzam się całkowicie, Prawie heheh do młodych nie należę a sprzydało by się , jestem mechanikiem ale życie ukształtowało mi inna profesję i dobrze, teraz wracam do mechaniki z powrotem jako hobby , moje czasy napraw do żuk , fiat , nysa, szczyt techniki łada, mirafiorki, ale teraz wracam do tematu i mam zaległosci, wiec pytam o pewne kwestie. Niewiesz jakie abarth stosował hamulce do raidÓw seria to napewno nie była bo skończyła by się na drugim zakrecie? ;-) pozdrawiam i dziękuje za miłą dyskusje żadko się zdaża ktoś komu chce sie porozmawiać a nie kłÓcić :-)
ortos - 2010-09-28, 21:16

z innego forum:

na dole strony :)

jackal - 2010-09-29, 06:48

skąd z czaiłeś lusterka u siebie tez myślę żeby je założyć , wszędzie chyba sprzedają jedno lewe , ja nie mam się czym pochwalić dopiero Kolor siadł na aucie :cry:
ant_eater - 2010-10-04, 09:38

Haha i moj sie zalapal :)
Gość - 2010-10-24, 09:56

Nowe fotki:
http://www.flickr.com/pho...ith/5105924160/
NA FLICKR.COM

andreoz - 2010-11-23, 08:22

Witam
Otros ile zapłaciłeś żeby mieć taką tablicę rej.?:)))

ortos - 2010-11-23, 15:33

...taką mi przydzielili :)
andreoz - 2010-11-23, 17:45

Witam
Jaaasne:))zbyt duży zbieg okoliczności:)Ale jeżeli ktoś wie o co chodzi to fajnie wygląda:))

ortos - 2011-02-26, 13:08

andreoz napisał/a:
Witam
Jaaasne:))zbyt duży zbieg okoliczności:)Ale jeżeli ktoś wie o co chodzi to fajnie wygląda:))


bo to i numer Fiata i liczba KM :)

Janusz - 2011-03-14, 20:45

Ortos- czy możesz pomÓc? Masz moze jakieś konkretne propozycje gdzie kupić halogeny jak te: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Mogą być białe. A może inne byś polecił biorąc pod uwagę, że ja mam ten ciężki zderzak?
I jak bezinwazyjnie - gdzie umieścić wyłącznik do tego w mojej pinin?

ortos - 2011-03-15, 11:19

Halogeny na ebayu
a włacznik mam "inwazyjny", bo cała deskę zmieniłem na "sportową"

Adam - 2011-03-30, 20:19

http://otomoto.pl/fiat-12...-C18228638.html to tylko badanie rynku?
andreoz - 2011-03-30, 20:25

Witam
Ortoś co jest?!!!

mario222 - 2011-03-30, 21:31

Oj,szkoda.
Ale może to tylko chęć zaprezentowania autka,a może Ortos masz pomysł na jakiś nowy(stary) samochód?
Wiem,że dawniej był jeszcze Ds ;-)

ortos - 2011-04-01, 12:11

krypto-reklama za 11 złotych :mrgreen:
andreoz - 2011-04-01, 12:18

ortos napisał/a:
krypto-reklama za 11 złotych :mrgreen:


Ale o sooo choziiii?:)Czemu to ma służyć?:)

ortos - 2011-04-09, 14:07

a jak już odkupiłem tego "Abartha"
to zrobiłem w nim mały przegląd

i dziś przewietrzyłem GO i objechałem na około trzepaka :)

andreoz - 2011-04-09, 18:12

ortos napisał/a:
a jak już odkupiłem tego "Abartha"......ciach....


Dalej nie wiem o sooo chozzzi:))

Janusz - 2011-04-09, 19:53

ja też nie wiem o sooo chozzzzzi, ale też tak chcę. i będę tańszy. :mrgreen:
ortos - 2011-04-10, 14:17

i ja nie wiem... :lol:
ortos - 2011-05-10, 18:11

http://szukaj.pl.mobile.e...pl&pageNumber=1


wiem, chyba marzy mi się CZERWONY...

Janusz - 2011-05-10, 18:20

polecam 138 cherry rosso. niesamowicie chodzi ;-)
ortos - 2011-05-10, 18:47

tylko żeby jeszcze był starszy...
Janusz - 2011-05-10, 20:32

Ja nie polecam swojego, bo się jeszcze nie nacieszyłem i nie dokończyłem, ale może w starszych rocznikach też był kolor 138.
Też wolałbym starszy, ale tylko ze względów prestiżowych. Cenowo roczniki nowsze w stanie 1-3 właściwie stoją równie wysoko co stare. A blacharsko są jednak lepsze. I są czerwone 138, tak jak lubisz :mrgreen:

ortos - 2011-05-10, 20:41

Janusz napisał/a:
Ja nie polecam swojego, bo się jeszcze nie nacieszyłem i nie dokończyłem, ale może w starszych rocznikach też był kolor 138.
Też wolałbym starszy, ale tylko ze względów prestiżowych. Cenowo roczniki nowsze w stanie 1-3 właściwie stoją równie wysoko co stare. A blacharsko są jednak lepsze. I są czerwone 138, tak jak lubisz :mrgreen:


ciesz się ciesz :)
mój pierwszy Spider był czerwony
stara miłosc nie rdzewieje :)

Czerwony
Czerwone

ortos - 2011-06-05, 06:40

Mój Spider dostał nową przekładnię kierowniczą
/jeszcze raz WIELKIE dzięki dla Jackala/

Pasowała od Łady Samary 1,6
I tak jak to u Włochów, Spider jest z 76 i powinien mieć inną /bo od 73 była zmiana/, ale miał taką jak do 73 roku
i z malutkimi modyfikacjami została zamontowana

ant_eater - 2011-06-05, 13:18

ortos, to listwowa przekladnia? Slimakowa jest identyczna jak w Ladzie Ziguli, zamontowalem sobie tez nowke sztuke, ale precyzja ukladu pozostawia wiele do zyczenia. Chetnie bym wprul sobie listwowke.
ortos - 2011-06-05, 13:51

ślimakowa :(

ps.
ale wg katalogu po 73 powinna być ślimakowa, ale krótsza

ant_eater - 2011-06-05, 15:36

Listwowka byla w Pininfarinach, ale na ebayu troche kosztuja.
ortos - 2011-06-10, 21:52

Abarth obniżony :)
Jak zrobię zdjęcia to wstawię...

ortos - 2011-12-28, 13:54

sprzedam
ortos - 2012-03-24, 21:50

Dawno mnie Tu nie było
i może to na wiosnę myśl totalnie nielogiczna
ale wróciły chęci sprzedania Abartha

a więc Abarth jest do sprzedania
chciałbym za niego 50 tys

wchodzi też w grę wymiana z dopłatą na czerwonego klasycznego Spidera
z roku przed 1974

andreoz - 2012-03-26, 08:33

Witam
Co się stało? Ale przynajmniej tyle dobrze że rozważasz zamianę na oryginała:)

jackal - 2012-03-26, 12:54

Szymek nie jest sam pewien czy aby nie inny wóz ;)
andreoz - 2012-03-26, 21:48

Witam
Przyznaj sie o jaki woz chodzi:)

ortos - 2012-03-27, 07:13

najpierw muszę sprzedać :)
ortos - 2013-06-19, 12:48

Znowu miękki dach:


ortos - 2013-06-19, 13:21

I nowa deska:


jackal - 2013-06-19, 15:40

nie wyświetla zdjęć
ortos - 2013-06-19, 16:01

a teraz?
jackal - 2013-06-19, 19:26

I masz juz inny wóz , odmieniony
ortos - 2013-06-19, 21:21

miękki dach mi bardziej odpowiada
a deskę trzeba wreszcie porzadnie zrobić :)

jackal - 2013-06-20, 15:22

Powrót do cywilnej wersji , i spokojniejsza jazda . Wiadomo
andreoz - 2013-06-20, 16:58

Witam
Jak zobaczyłem Twojego spidera na blogu u Veterana to pomyślałem że wkoncu sprzedałeś auto a zmian dokonje już nowy właściciel:))he he he nic nie jest takie na co wygląda:))

ortos - 2013-06-22, 22:21

Więc Spider zostaje u mnie ;)
ortos - 2014-06-23, 05:56

Kolejny raz wraca temat sprzedaży
Jesli ktoś jest zainteresowany albo zna kogoś kto jest zainteresowany to prosze o kontakt.

andreoz - 2014-06-23, 10:16

Ile.........?:)
ortos - 2014-06-23, 10:52

na allegro 50 tys
w klubie 45 tys


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group